Mitä voin tehdä jos ravintola kieltaytyy laskemasta sisään perättömillä syillä?
Jos vaikka hankii todistajia kertomaan satuja?
Voiko se olla ikuinenkin?
PORTTIKIELTO
14
3401
Vastaukset
- jepjepjep
Porttikieltoa ei ole enää olemassa virallisesti.
Ravintolalla kuitenkin oikeus valita asiakkaitaan kunhan tapahtuu lakien mukaan eli ei syylistytä rasismiin yms.
Itse ehkäpä miettisin haluaisinko tukea rahoillani kyseistä toimintaa harrastavaa kuppilaa...ts. äänestäisin jaloillani kilpailijan eduksi.- ei kukaan
ravintoloitsija ole niin pöllö ettei päästäisi maksavaa asiakasta sisälle ellei ko henkilö ole häirikkö! Joten käytöstavat kunniaan.
- ehkä kannattais
opetella käytöstavat niin ei saa niitä porttikieltoja!
- ravitsemusliikkeestä
kysy kirjallisesti ravintoloitsijalta syytä ja tiedustele, onko se voimassa jatkossakin. Jos on, niin pyydä rekisteriseloste, miten ravintoloitsija on rekisteröinyt sinut epätoivotuksi henkilöksi ja miten porttieri tunnistaa sinut, jos yrität tulevaisuudessa tulla kyseiseen ravitsemusliikkeeseen. Jonkun merkitseminen "porttikieltolistaan" perustuu henkilörekisterilakiin ja näin ollen kyseinen rekisteriseloste pitää olla saatavilla.
- jepjepjep
Mieti mitä kirjoitat...
Tai jätä kirjoittamatta jos et tiedä mitään:
Porttikieltolistan pitäminen on KIELLETTY laissa. - ravitsemusliikkeestä
jepjepjep kirjoitti:
Mieti mitä kirjoitat...
Tai jätä kirjoittamatta jos et tiedä mitään:
Porttikieltolistan pitäminen on KIELLETTY laissa.pikemminkin kirjoitan mitä mietin. Nimittäin jos ravintoloitsija ilmoittaa pitävänsä (vastoin lakia) porttikieltolistaa, niin tällöin on selvä näyttö jos hänet siitä halutaan edesvastuuseen. Viekkaudella sodat voitetaan, eikä tulivoimalla.
- on sama
Mulla on just samanlainen homma ett on porttari baariin, Helsingin Ale Pubiin.
Syy on se että olin baarissa mukamas vielä kymmentä yli neljä,vaikka siihen aikaan olen ollut rauttiksella bussissa, on viel bussilippukin todisteena.
Mut kun ne päättää sen että porttari annetaan niin se pitää.
Harmi vaan kun on Ale ainakin mun mielest hesan paraihmpia kapakoita mikä on k18, mutta onneks Ale sulkee ovensa ja tulee taas joku sedula niin sinne
ei sit ole porttaria kun työntekijät vaihtuu.
Jos on HOK-Elannon paikka mihin oot saanut porttarin niin kannattaa laittaa niiden sivuilta palautetta tai jos et tiedä baarin yhteystietoja niin kannattaa kattoa ossast www.vapaa-aikavirasto.com- juopponen
kirjoita ravitsemusliikkeen johtajalle kirje ja esitä paheksuntasi asian johdosta.
- olen
juopponen kirjoitti:
kirjoita ravitsemusliikkeen johtajalle kirje ja esitä paheksuntasi asian johdosta.
Eli oon toi joka kirjotti Alesta.
Niin olen tehnytkin et oon kirjoittanut johdolle,mutta ei hyödytä ainakaan mun tapauksessani.
Mutta onneks on noita muita paikkoja missä voi käydä. - jepjepjep
olen kirjoitti:
Eli oon toi joka kirjotti Alesta.
Niin olen tehnytkin et oon kirjoittanut johdolle,mutta ei hyödytä ainakaan mun tapauksessani.
Mutta onneks on noita muita paikkoja missä voi käydä.Ja olet myöhässä asiasi kanssa:
Kuten itsekin totesit tulee siihen paikkaan Sepon uusi kuppila jossa ikäraja on yli 20 eli joudut jokatapauksessa odottelemaan ennen kuin pääset sisään... - tosta
jepjepjep kirjoitti:
Ja olet myöhässä asiasi kanssa:
Kuten itsekin totesit tulee siihen paikkaan Sepon uusi kuppila jossa ikäraja on yli 20 eli joudut jokatapauksessa odottelemaan ennen kuin pääset sisään...Tosta nyt ei voi olla ihan varma et kuinka korkea ikäraja tulee olee sedun kuppilaan kun sitä kummiskin mainostetaan opiskelija paikkana.
Mut voihan se olla niin et siit tulee korkeakoulu opiskelijoiden paikka niin sit voi ollakkin yli 20wee ikäraja, tosin 20wuotta olis mun kannalta parempi kun huhtikuussa täytän 20 ja toukokuussa pitäis uuden sedulan aueta.
- baarimikko
niin.. ei siihen tarvitse mitään erityistä syytä. Tietenkin jos ne syyttää sinua jostain jota et ole tehnyt syytä niitä kunnian loukkauksesta ja haasta oikeuteen
- ovella
Yleisin syy "porttikiellolle" on aikaisempi käytös kyseisessä ravintolassa. Aikaisempaan käytökseen nojaten voidaan henkilön pääsy ravintolaan estää määrittelemättömän ajanjakson ajaksi ja vieläpä täysin laillisesti.
Laki ei määrittele millaista aikaisempaa käyttäytymistä edellytetään "porttikiellon" saamiseksi, mutta ei sellaista yleensä ihan löyhin perustein anneta.
Porttikielto on siis lähinnä lempinimi ravintolaan pääsyn eväämiselle.
Kirjallinen yhteydenotto ravintolaan selvittää syitä ja seurauksia. - jjhh
Mun mielestä baarilla on oikeus valita asiakkaansa. Eli jos naama ei miellytä pokee niin ei silloin myöskään sisään pääse. Porttikieltoa ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole olemassa mutta esim. joka kertakun olet menossa sisään voi poke esim. vedota sun humala tilaan ja näin estää sisään pääsyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2462219- 1921684
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä471319Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501035- 41826
- 14810
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31790Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25766Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21760Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647