täällä ja muillakin matkailupalstoilla monien kommentti on etelän rantakohteista kohteista että se on "turistirysä" yms. Aivan kuin se olisi jotenkin kiellettyä tai nöyryyttävää käydä lomamatkalla noissa kohteissa. Itse ainakin nimeomaan viihdyn paikassa jossa on muitakin ihmisiä ja iso uima-allasalue ja lapsille pajon tekemistä ja kavereita. Myös paljon erilaisia kauppoja ja ravintoloita yms.
Miksiköhän Ideaparkissa käy kymmeniätuhansia ihmisiä päivässä ja noin 8 000 000 ihmistä vuodessa?
Vähän ihmetyttää kun
7
1117
Vastaukset
- Ruksi seinään
Tosiasiahan on että kyllä turisti kuin turisti
(eli lähes kaikki kylmästä Suomesta talvisaikaan matkaanlähtevät reppureissaajat, travellerit, pakettimatkalaiset, turret, kosmopoliitit, himoreissaajat ym. ym.) halajavat lämpimälle rannalle palmun juureen nauttimaan pina coladaa.
Mutta se vaan ei ole in mennä Kanarian saarille. Ei ole myöskään in mennä kohteeseen, jonka maine on kärsinyt inflaation, kuten esim. Thaimaan suosituimmat kohteet.
Matkakohteen kun tulee olla joidenkin itselleen valehtelevien snobien mukaan jotain sellaista, että kahvipöydässä menee pomolta pulla väärään kurkkuun kun kertoo olleensa viikon talvilomallaan samoamassa Papua-Uudessa-Guineassa viidakon keskellä pelkkä viidakkoveitsi taskussaan kokemassa jotain elämää suurempaa.
Työkaverin puolestaan kertoilessa leppoisasta ja kaikin puolin rentouttavasta lomastaan Playa de las Americaksessa, hymyilee tämä "traveller" vinosti ja ihmettelee moista rahan tuhlausta niinkin tyylittömään ja arkipäiväiseen kohteeseen matkustamiseen.
Monille matkakohteen valinta on juuri tätä "ruksi seinään/been there, done that"- meininkiä. Ylpeys ei anna periksi mennä turre turistina Kanarialle, kun se on vaan niin out.
Ugh.
t: turistirysään hyvällä omalla tunnolla
matkaava Turre Turisti, jolla ei tarvetta todistella muille yhtään mitään.- tälle viestillesi!
Olen itse Kanariafani, enkä koskaan häpeile sitä tunnustaa. Tuosta em. turistirysäjutusta olen kylläkin sitä mieltä, että niihin pelkästään turismiin keskittyviin hotellialueisiin en enää näin varttuneempana jaksa sijoittua. Silloin kun meidän juniori oli pieni, ne olivat hienoine rantoineen oivallisia ja siistejä paikkoja.
Nyt tykkään asua Kanarian kaupungeissa ja saaret ovat minulle erittäin in.
Joo, työpaikalla kuulee jos jonkinlaista matkatarinaa ja kilpalaulantaa eksoottimismmista
kohteista. Niillekin voi vinosti hymyillä ja olla tyytyväinen siitä että nuokin mulkut pysyvät pois Kanarialta.
Aloittajan kommentteihin liittyen vielä, joku ihme Kanaria-antipatialiike on nyt vallalla. Tietäisipä vaan miksi. Tosiasiassa Thaimaasta on tulossa suomalaisten uusi "seiväsmatkakohde".
Fiksumpi jengi pakenee tätä massamuuttoa nimenomaan Kanarialle.
- hiekkaranta!?
Saattaa tuntua romanttiselta ja idylliseltä.
Kyllähän siellä päivän viihtyy kylmälaukun kanssa.
Tai ei viihdy.
Minä kyllä kaipaan jo muutaman tunnin jälkeen elämää ympärilleni.
"Rysissä" on elämää ja palveluja.
Olimme 2004 kaksi viikkoa Kap Verdellä, Salin saarella.
Autiota hiekkarantaa silmän kantamattomiin.
Ympäristö pelkkää kuumaisemaa.
Turismi kehittymätöntä joten kaikki oli alkukantaista.
Olemme tottuneet omatoimimatkoilla karuihinkin olosuhteisiin mutta jo ensimmäisen viikon aikana alkoi tehdä mieli sinne "rysiin".
Ps. Olemme viettäneet "rysissä" ja "rysien" ulkopuolella yhteensä yli 3-vuotta.
Väitän että yli 50:stä maasta on kertynyt vertailupohjaa.
Rantalomailusta olemme jo vuosia sitten siirtyneet "rysien" tuntumassa oleviin kaupunkeihin.
Liika on liikaa, rysättömyydessäkin. - tehdään
Kun Matkaopas-lehdessä mainittiin, että Mallorca alkaa taas olla "in"? Pitäisikö meidän tavisten nyt pysyä poissa sieltä fiksumpia häiritsemästä?
Ja juuri kun ajattelin vaihteeksi ensi kesänä mennä Mallorcalle, viime kesänä kun käytiin niin tuiki tavallisessa paikassa kuin Rodoksella, ja kivaa oli ;)- todella in!
Eikä sieltä pidä jäädä pois. Yksi suosikkikohteistani ehdottomasti. Aikanaan käytiin Alcudiassa ja Sa Comassa, nyttemmin Palman kaupungissa. Upea saari, paljon saksalaisturisteja, mikä on tae siitä, että laatu on kohdallaan. Kannattaa ehdottomasti mennä.
- sielläsuntäällä
todella in! kirjoitti:
Eikä sieltä pidä jäädä pois. Yksi suosikkikohteistani ehdottomasti. Aikanaan käytiin Alcudiassa ja Sa Comassa, nyttemmin Palman kaupungissa. Upea saari, paljon saksalaisturisteja, mikä on tae siitä, että laatu on kohdallaan. Kannattaa ehdottomasti mennä.
eli siellä on siis perverssejä paljon?
- paikka maailmassa
sielläsuntäällä kirjoitti:
eli siellä on siis perverssejä paljon?
jossa ei ole saksalaisturisteja on tietysti saksa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi614709Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal974421- 743882
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963797Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1192835- 352608
- 372512
- 242489
- 382479
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232354