Päiviä vaan.
Ilmeni aika kummallinen juttu tässä kun toin taloon uuden kotiteatteri vahvistimen.
Aina kun jääkaappi/pakastin lyö kompressorin päällee (luulisin), niin olohuoneen kaiuttimista kuuluu semmonen "sähkönen naksahdus".
Eli noin kerran kaksi tunnissa kuuluu pieni naksahdus keittiöstä ja sama toistuu (ja vahvistuu) olohuoneessa.
Vahvistin ottaa häiriötä pakastimesta!?
11
3575
Vastaukset
- luulisin
Luulisin että johtuu äkillisestä virta piikistä, jonka kompressori ottaa käynistyessään. jännite tippuu vahvistimen luona ja aiheuttaa sen naksahduksen. Vahvistimessa ei nähtävästi ole kunnon suodatusta, jolloin äkilliset piikit aiheuttaa naksahduksen kajareissa.
- Mölli8
Justiinsa.
Eli mitä voi tehdä?
Pitääkö vahvari vaihtaa uuteen vai? - tartte
Mölli8 kirjoitti:
Justiinsa.
Eli mitä voi tehdä?
Pitääkö vahvari vaihtaa uuteen vai?olet onnellisessa asemassa jos kuuluu pieno napsahdus. Mulla edellisellä pakastimella kuului hel*etin moinen napsaus. Kaikki huoneessa olijat pelästyivät kunnolla. Hommaa pieni upsi vahvistimen eteen suodattamaan sähköä.
- Kynnysmatto
Mölli8 kirjoitti:
Justiinsa.
Eli mitä voi tehdä?
Pitääkö vahvari vaihtaa uuteen vai?Yhtenä vaihtoehtona tulee mieleen verkkosuodattimen / häiriönvaimennusmuuntajan hankkiminen, myös monet ups-laitteet kykenevät leikkaamaan transientit pois.
Vahvarin voi vaihtaa toiseen, mutta ongelma tuskin poistuu sillä vika ei ole vahvistimesta johtuva. Voit myös kokeilla, jos mahdollista, jotakin muuta pistorasiaa joka olisi eri vaiheessa kuin pakastimen pistorasia. - Mölli8
Kynnysmatto kirjoitti:
Yhtenä vaihtoehtona tulee mieleen verkkosuodattimen / häiriönvaimennusmuuntajan hankkiminen, myös monet ups-laitteet kykenevät leikkaamaan transientit pois.
Vahvarin voi vaihtaa toiseen, mutta ongelma tuskin poistuu sillä vika ei ole vahvistimesta johtuva. Voit myös kokeilla, jos mahdollista, jotakin muuta pistorasiaa joka olisi eri vaiheessa kuin pakastimen pistorasia.Kiitoksia vastauksista.
Pakastimen pistokkeen paikkaa voin kyllä vaihtaa mutta menee aika hankalaksi.
Kun puhuit verkkosuodatin/ häiriönvaim... niin mihin kauppaan kannattaa suunnata ja mitä tarkalleen ottaen kysyn sieltä.
- EL-MIÄS
Oletko koettanut maadoittaa vahvistimen kunnolla,siellä vavistimen takana saattaa olla ruuviliitin maadoitusta varten,toisaalta napse saatta todellakin tulla pakastimen kompsessorin käynnistys virtapiikistä
- Mölli8
Terve vaan.
Joo tästä mallista semmoista maadoitusruuvia ei kyllä löydy.
Jos jollain löytyisi tietoa että minkälainen suodatin/häiriönpoistaja- vekotin tuohon kannattaa hankkia...?
UPSin hankkiminen tuntuu jotenkin ylilyönniltä. - tabia
Mölli8 kirjoitti:
Terve vaan.
Jos jollain löytyisi tietoa että minkälainen suodatin/häiriönpoistaja- vekotin tuohon kannattaa hankkia...?
UPSin hankkiminen tuntuu jotenkin ylilyönniltä.eli vaihto ehdot
- uusi pakastin
- toinen vaihe (toinen pistorasia)
- uusi sähkö keskus
- ups ei se nyt yli lyönti ole suojaa se samalla salamalta yms.
- - Kynnysmatto
Mölli8 kirjoitti:
Terve vaan.
UPSin hankkiminen tuntuu jotenkin ylilyönniltä.Ei se ups sinällään ylilyönti ole, markkinoilla on noita akuttomia systeemejä joita ups -nimikkeellä myydään. Sellainen suojaa ylijännitteeltä ja joiltakin verkon epätasaisuuksilta.
- piikki.
Itsellä sama pauke mutta kylmälaitteen pysähtyessä,kun syntyy valokaari termostaatissa.Sehän välittyy radioteitse suojaamattomiin johtimiin kuten kajarin piuhat ja voi todella tulla vahvistimeen niitäkin pitkin"vastavirtaan".Kaapin vaihto lienee pian edessä muutenkin.
- Mölli8
Enköhän näillä neuvoilla saa sitä kuntoon....
Tavalla tai toisella!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991598Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481119Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441010Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29939Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50866Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s46838Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56788Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760