Moi! Olen 16v tyttö. Mittani ovat tällä hetkellä 51/170. Noin 2,5 vuotta sitten painoin 68kg ja olin vielä lyhyempi. Syömiseni rajoittuu noin 800-1500kcal vuorokaudessa, sekä harrastan 4-5 kertaa viikossa liikuntaa, Aerobiccia ja lihaskuntoa. Mielestäni en ole läski. Joskus tunnen itseni lihavaksi syötyäni paljon ja alkaa kaduttaa, en kuitenkaan ole koskaan oksentanut. Joskus taas tunnen itseni liian laihaksi, mutta pelkään kuitenkin lihoavani. Karkkia syön aika usein kuitenkin, mutta tingin sen jälkeen ruoasta.
Tavoitepainoni olisi 50kg johon pääsin, mutta lihosin heti tuon kilon. kuitebkin sivussa ajattelen tuon 50kiloa olevan liian vähän ja syön enemmän, myöhemmin ajattelen, että olen läski.
Minkäänlaisia oireita minulla ole muuta kuin noita psyykkisiä, joten miksi lihottaa? tämä 50-51 kilon paino on säilynyt puolivuotta samana. Oletteko sitä mieltä, että minulla on jonkin asteinen syömishäiriö? Voin sanoa, että omaan melko hyvän itsetunnon ja en tunne itseäni rumaksi, haluan pysyä vain tällaisena kuin nyt olen.. tai voisihan sitä aina olla paremman näköinen...
terve vai ei?
2
508
Vastaukset
- heippahei
Moi.
Kerron lyhyesti mun tarinan.
Sairastin vuosia syömishäiriöitä, kesällä tuli pahin vaihe anoreksiassa jolloin olin 163/42. Vasta loppuvaiheessa myönsin olevani sairas, nimittäin ajatuksia pyöritti vain ajatus ruosta ja miten sen kuluttaa. Muutuin niin ihmisenä kun lopulta huumorintaju katosi, itsetunto romahti ja olin tosi sulkeutunut omiin maailmoihini enkä enää edes tajunnu kuka olen. Ajattelin vain painoani ja monta kaloria söin päivässä. En olisi hyväksyny itseäni "lihavana", ja se ei kuulostanu hyvältä.
Ajauduin siis siihen sairauteen monen syyn vuoks, se lähti aika pienestä.
Myönnettyäni itelleni että elämän haluun takas ja haluan päästä eroon pakkomielteisestä syömisten tarkkailusta jne, aloin parantua monen asian kautta.
Sulle tän haluan kertoa, koska jos vaan voin olla avuksi, niin mielellään oon. Mailaa vaikka ja kerro, jos susta tuntuu että oon sua ihan väärin tulkinnu.. tai sitten jos koet samankaltasia asioita kun minä. - neilikka
mulla kans ihan sama!!! painoin joskus 60 kg ja oon 164 cm pitkä. nyt painan 50 kg ja välillä nään itteni laihana kun näkyy selkäranka ja kylkiluut ja solisluut ja kaikki ihan selvästi. sitten saatan syödä paljon jotta lihoisin pari kiloa! mut sit ku oon syöny niin taas tulee huono omatunto ja tuntuu että oon läski ja sit rupeen miettimään mikä muhun meni kun pidin itteeni muka liian laihana!! tää on niiin ärsyttävää. :/
äsh. en kyl ees oo laiha, sä olet todella laiha!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639720
- 1405508
- 1443774
- 753730
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403368
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243153- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak782558