haluaisin tietää onko mitään lääkettä aivoverenvuodon saaneelle joka voisi auttaa jälki kuntoutuksessa??? kertokaa ihmeessä jos tiedätte!
onko aivovauriohin mitään lääkettä (aivoverenvuoto)
7
1327
Vastaukset
- se kuntouttaa
aivoinfaktin jälkitilassa. Karnosiini on luontaistuote, jolla ei ole mitään sivuvaikutuksia. Suositeltava hoitava päiväannos on 800 mg. Tohtori Tolonen kirjoittaa näin:
"Aivohalvaus johtuu verenkiertohäiriöstä, jonka syynä voi olla verisuonen tukos tai verenvuoto. Aivoverisuonten ahtautuessa verenkierto vaikeutuu ja aivokudos kärsii hapen puutteesta. Karnosiini auttaa tässä tilanteessa monella tavalla: Se estää haitallisen peroksinitriitin kertymistä ja lisää typpioksidin (NO) tuotantoa aivoissa. Typpioksidi puolestaan laajentaa aivojen ahtautuneita verisuonia, jolloin veri pääsee paremmin tuomaan happea aivokudokseen. Karnosiini parantaa aivojen hapenottokykyä ja niiden kykyä sietää paremmin hapen puutetta. Karnosiini kaksinkertaistaa ajan, jonka aivosolut voivat olla ilman happea, ennen kuin ne tuhoutuvat.
"Monet tutkimukset osoittavat, että karnosiini suojaa hapen puutteesta kärsiviä aivoja. Eläinkokeissa tutkijat ovat sulkeneet rottien aivovaltimoita ja aiheuttaneet kokeellisen hapenpuutteen. Tässä tilanteessa on voitu tutkia karnosiinin suojaavaa vaikutusta. Eräässä kokeessa verrokkirotista kuoli 67 %, mutta vain 30 % niistä rotista, joille oli ennen kokeen alkua syötetty karnosiinia (Stvolinsky ym. 2000). Toisessa vastaavassa kokeessa verrokeista kuoli 55 % ja karnosiinia saaneista 17 % (Gallant et al. 2000). Ei ole ihme, että yhä useammat tutkijat suosittavat karnosiinia aivohalvauspotilaille suojaksi uutta kohtausta vastaan, sillä uusi kohtaus on usein kohtalokas".
Koko artikkeli löytyy täältä
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/karnosiini_psy.html- eli karnosiinia
Meinasin samaa. Luin tuossa artikkelin karnosiinista lasten autismin hoidossa. Samainen lääkäri käytti karnosiinia myös aivovaurioissa. Lasten aivovaurioissa annos oli aika iso, alkaen 200 mg:sta (mainittu annetun 3000 mg saakka). Tolosen pitkävaikutteisessa tabletissa on 400 mg. Kannattaa otta sinkkiä samalla - tehostaa vaikutusta. Ilmeisesti myös E-vitamiini ja C-vitamiini ovat karnosiinin kanssa suositeltavia (E:tä ei pidä ymmärtääkseni käyttää ilman C:tä, koska C suojelee E:tä oksidaatiolta).
- erez
Hei vaan!
Itselläni on vakava aivovaurio. Olin vamman seurauksena kuukauden tajuttomana teholla. Aivovamma inen on kauhean herkkä kaikille psyykenlääkkeille. Huomasin sen itsestäni, kun minulle syötettiin vuosia kaikenlaisia psyykenlääkkeitä. Niistä ei ollut muuta kuin haittaa. Käypähoitosuosituskin sanoo, että aivovammaiselle ei saisi syöttää mitään tyypillisiä psyykenlääkkeitä, sillä ne haittaavat toipumisesta huolehtivia mekanismeja. Oma toipumiseni hidastui vuosia juuri psyykenlääkkeitten vuoksi, joista ei ollut mitään apua. Todellisen avun sain vasta kun aloitin E-Epan syömisen annostuksella 2000 mg/vrk, Merkittävän avun sain myös Karnosiinista, jota käytän 1200 mg/vrk. Lisäksi syön B12 vitamiinia, sekä magnesiumia. Bentsojen vieroittamisessa oli hyvänä apuna msm-jauhe, joka auttoi Bentsojen vieroittamisen aiheuttamaan lihaskipuun. Totean vain, että bentsot ovat kauhein lääke(ssri-lääkkeitten ohella)mitä voi aivovammaiselle antaa.- karnosiinijutuista
selasin nettiä hakusanalla carnosine ja löysin tämän artikkelin, joka on juuri julkaistu Journal of Neurochemistry -lehdessä.
http://tinyurl.com/2cvjtj
Siinä neurotieteen tutkijat kehittivät karnosiinin kaltaisen yhdisteen (histidine analogue histidyl hydrazide), joka osoittautui tehokkaaksi rottakokeessa valtimotukoksesta johtuneen aivohalvauksen hoidossa. Yhdiste ehkäisi aivojen vaurioitumista. Tätä uutta yhdistettä ei kai ole vielä kaupallisesti saatavissa, joten kannattaa käyttää karnosiinia, koska se näyttää ajavan saman asian.
- apua pyytävä
Kiitos tiedoista! olisin vielä varmistanut sen että auttaako se karnosiini myös silloin kun lähimmäiseni ei ole saanut aivoinfarktia vaan kaatumisen seurauksesta saanut pahan aivoverenvuodon? vai onko siihen mitään auttavaa lääkettä??? kaikista tiedoista on apua!!!
- Ota yhteyttä
Hei! voin lähettää sulle sähköpostitse tietoa yhdestä tuotteesta. Se on vakuuttanut ainakin minut kys. ongelmaan. Pistä meiliä mulle niin vastaan. [email protected]
- rolling stone
psyykenlääkkeet lukuunottamatta bentsoja ja trisyklisiä masennuslääkkeitä käytetään yleisesti aivovammapotilaiden neuropsykologisissa ja neuropsykiatrisissa oireissa. Aloitus on yleensä pienimmällä mahdollisella annoksella vastetta seuraten. Jotkut hyötyvät aivovamman asteesta riippumatta vain suuremmista annoksista. Eli yksilöllistä. Asetyylikoliinilääkkeet ovat joillekkin aivovammapotilaille tarpeellisisa ja hyödyllisiä. Jos epäilee aivovammaa niin alkoholiin reagoiminen voi olla yllätys, lähinnä negatiivisessa mielessä. Pienestä määrästä humaltuminen ja kova krapula. Itse en siedä enää alkoholia laisinkaan. Eräänlainen antabus -reaktio. Terv. pahoinpidelty koulutettu keski-ikäinen mies
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358