Ollaan viikolla 26 ja alavatsaan on alkanut sadella todella teräviä, erittäin kivuliaita potkuja. Potkut on välillä niin rajuja/teräviä että vetää polvilleen irvistysten kera. Mitä ihmettä tämä on? Potkujen aikana/jälkeen alavatsan seutu ja alaselkä on kipeä, samanlaista kipua kun olis tosi rajut menkat menossa. Ja kipu tulee aaltoina, välillä helpottaa, sitten taas hirveän rajua. Onko muilla samoilla viikoilla tätä ongelmaa?? Mikä mättää??
Rv 26!!
5
2870
Vastaukset
- heli C.
Eiköhän ne supistuksia ole...vaaveli potkii siihen päälle vielä...oli minullakin samoilla paikkeilla tommosia oireita..Vihlasi välillä, varsinkin kävellessä niin mukavasti että piti ihan kaksinkerroin mennä...ja tuollaiset menkkakivun tapaiset kivut ovat niitä supistuksia...kun synnytys on alkanut, ne ovat TODELLA kivuliaita...siis niin kivuliaita että toivoisit niihin jotain helpostusta.Minulle neuvottiin synnytyssairaalassa että (kun soitin sinne supistusten ollessa säännöllisiä) tule sitten kun supistukset ovat niin kivuliaita että tuntuu että haluaisit jo kivunlievitystä...Ja siltikin minä menin sinne hieman liian aikaisin...eli ne ovat siis jo todella kivuliaita.Sinulla ei ole hätää...pikkuinen se vaan siellä möyrii ja masu antaa sinulle harjoitussupistuksia...Onnea Odotuksen lopulle, ei enää kauaa:)
- selvää!
Minusta tuo kyllä kuulostaa huolestuttavalta. Olen itse nyt rv28 ja harjoitussuppareita joskus tulee, mutta ne on ok jos ei ole kipua! Sanoit että pitää ihan välillä irvistää? Ottaisin kyllä yhteyttä lääkäriin, koska sulla noita viikkoja on noin vähän.
Supistuksiahan nuo on, mutta ei saisi olla kipuja...Toivotaan että kaikki on ok, mutta ota ihmeessä yhteyttä lääkäriin. - täällä kanssa rv 26+6
Täällä päin kanssa potkut on rajuja juuri tuolla alamahassa.Välillä tuntuu että se vetää jotain "rummutusta" ja silloin ite saa sätkiä,mutta ei ne kyllä minulla kauheena satu vihlasee korkeintaan.
Hmm..meneekö sinulla maha silloin kovaksi kun se vihloo (särkee) ja potkii?Kun minulle sanoivat että jos maha menee ihan kivi kovaksi niin ovat supistuksia?Mutta sattuahan ne eivät saa,ainakaan niin kovasti että tulee tippa silmään.
Voithan soittaa neuvolaan taikka äippäpolille ja kysyä asiaa niin saatpi mielen rauhan!!
Tsemppiä sinne!- alkuperainen
En ole ihan vielä hysteeriseksi ruvennut, vaikka olen todennut että kaikki nämä "oireet" on supistuksia. Mies on ihan toista mieltä, se on jo kaks iltaa ollu pakkaamassa sairaalakassia! =D =D. Miehet!
Onneksi mulla on ens viikolla ihan lääkärintarkastus, niin siellä kerron sitten että mikä on ollut ongelma, ja tarkistaahan se kohdun sitten kans, jos se vaikka olis lähtenyt avautumaan.
Täälläkin löytyy tuota "rummutusta" tosi paljon, siinä itsekin saa kyytiä samalla, kun koko kroppa rummuttaa!
En ole ainakaan huomannut että maha olisi mennyt kovaksi supistuksen aikana, muulloin kyllä, mutta sillon ei koske, ja kyllä, se kipu saa naaman kahdeksikolle. Sitä "menkkakipua" on ollut taas tänään, ja menee aina sit ohi, tuntuu kovin epäsäännölliseltä.
Kiitos kaikille vastanneille, sinnitellään! - Tuttu juttu
alkuperainen kirjoitti:
En ole ihan vielä hysteeriseksi ruvennut, vaikka olen todennut että kaikki nämä "oireet" on supistuksia. Mies on ihan toista mieltä, se on jo kaks iltaa ollu pakkaamassa sairaalakassia! =D =D. Miehet!
Onneksi mulla on ens viikolla ihan lääkärintarkastus, niin siellä kerron sitten että mikä on ollut ongelma, ja tarkistaahan se kohdun sitten kans, jos se vaikka olis lähtenyt avautumaan.
Täälläkin löytyy tuota "rummutusta" tosi paljon, siinä itsekin saa kyytiä samalla, kun koko kroppa rummuttaa!
En ole ainakaan huomannut että maha olisi mennyt kovaksi supistuksen aikana, muulloin kyllä, mutta sillon ei koske, ja kyllä, se kipu saa naaman kahdeksikolle. Sitä "menkkakipua" on ollut taas tänään, ja menee aina sit ohi, tuntuu kovin epäsäännölliseltä.
Kiitos kaikille vastanneille, sinnitellään!Odotan kolmatta lastani joten tiedän mistä puhun. Kaikki raskaus aikani olen kokenut ennen aikaisista supistuksista.Ensimmäistä odottaessa jouduin ravaamaan lääkärissä viimeiset kolme kuukautta, koska kaikki sanoivat ettei se ole normaalia.Toisen kanssa jo tiesin sen olevan normaalia minulle.Minä olen nyt viikolla 24 ja yllättäen supistelee jo nyt ihan kunnolla. Itselläni on runsaasti lapsivettä ja juuri siksi supistelee voimakkaammin kuin muilla. Se vain on todella raskasta kun kivut ovat niin voimakkaita. Mutta kyllä synnytys supistukset todellakin ovat voimakkaampia. Uskon että mitään hätää ei sinulla ole ja voimia tulevaan. Et ole yksin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222371- 522267
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 301456
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361412- 951171
- 281160
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136