Olen välillä kärsinyt äkillisistä ripulikohtauksista. Tänään oli kiperät paikat.. olin ulkoilemassa ja silloin yhtäkkiä alkoi tuntuun että suolessa alkoi tuntua pientä polttelua ja kaasua. vähäksi aikaa se helpotti ja sit taas iski kauhea kiire vessaan. suolistossa poltteli, kieri ilmaa ja iski kauhea tuskan hiki. olin vähän matkan päästä kotoa ja joudun juokseen kauheessa paniikissa kotio kun välillä jo olin menossa kävelytien viereen tyhjeentään sillä niin hirveä kohtaus iski.kestin juuri ja juuri kotio asti ja sit räjähti. tuli mieleen joku sketsi jossa joku laittaa toisen ruokaan jotain ulostuslääkettä ja tuloksena sama kun minulla.:) sen jälkeen vatsa ihan ok.
olen käynyt colonoskopiassa, kun kärsin vastaavista mutta silloin lievemmistä ripulioireista sekä välillä verenvuodosta. mutta mitään ei löytynyt.keliakiat yms. otettu eikä niitäkään. en ole huomannut että oireet olisivat johtuneet tietystä ruuasta tms.
onko muita joilla kohtauksen tyyppisiä ripulioireita? onko jotain syytä mistä johtuu? tämän päiväsen jälkeen tuli hiukan mietittyä et mitäs jos seuraavalla kerralla vessa ei ole ihan pienen juoksumatkan päässä... sillä aikaisemmin kohtaus on sattunut tuleen kotona/töissä jossa vessa lähellä..
Äkillinen ripulikohtaus
7
3034
Vastaukset
- Ruokapäiväkirja käyttöön!
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1142943870/2#2
- semmoisia
syy ei ole selvillä. Itse epäilen naishormoneja, joku niistä, tai niita patistava. Ripulia oli useinkin, mutta niitä äkillisiä joskus.
Tosin myöhemmin löytyi helikobakteeri, mutta en tiedä milloin olen sen saanut. Siitä sanotaan, että sen saa yleensä jo lapsena. Oisko se silloin fertiili-ikäisenä aiheuttanut niitä ripuleita. Nyt myöhemmällä iällä ennen helikohäätöä oli myös ripulia, mutta ei ole enää. - udette
tyttäreni kärsii jo 13päivää kovasta repulista
olemme käyneet nyt 3 kertaa tk;ssa mitään ei selvinnyt lapsellamme on pyllykin jo ihan rikki.mitäteen? - pelokas
Myös minulla paha ongelma kohtauksista. Nyt kai on pakko pysyä vaan kotona kun ei onnistu puhtain pöksyin edes 300 m kävelemään. Minulla on jo kaikki mahdolliset dieetit ja syön aina samanlasta ruokaapäivittäin, kalaa van vastapyydettynä.
Kun on diabetes II, Maitoallergia, sappivaivat ja keliakia niin eipä enää tiedä mitä vähentäisi...- grituti45o9jg
Täällä myös keliaakikko ja sappikivileikkauksen läpikäynyt. Leikkauksen jälkeen alkoivat samanmoiset hätäripulikohtaukset ajoittain. Lääkäri tutki sanoi sen olevan ns. sappihapporipulia...ja ongelmaa ollut jo noin 5 v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042895Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2381538Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus911396- 881312
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401236Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1471172Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121128Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze116950Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89882Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.43763