VAROITUS ! maksatuholääke ?

Paapeli-kissa

VAROITUS:

Tässä alustava varoitus oletetusta kissan maksalle vaarallisesta antibioottilääkkeestä: SYNULOX vet 40 mg ( VNR 088419)

Netti taisi pelastaa kissani ja varsinkin HÄN, joka kirjoitti jossain muulla palstalla (IN CAT... joku) netissä kahdesta kissastaan, joista toinen kuoli, toinen pelastui kovalla nestehoidolla. Hän kertoi juuri tärkeän hälytysmerkin, korvien keltaisuuden, ja tajusin, että olen yrittänyt (tosin lääkärin määräyksestä) myrkyttää kissani sillä, flunssaan määrättynä.

Kissani korvat ovat jo heti saaneet oikeata väriä ja se syö ja juo hyvin.Onneksi se on kovakuntoinen ulkokolli osittain.

MUTTA VAROKAA ALUSTAVASTI TÄTÄ LÄÄKETTÄ JA KIITOS SILLE HENKILÖLLE, JOKA KIRJOITTI PITKÄHKÖN JUTUN ASIASTA JA PÄÄTTI LUOPUA LÄÄKKEISTÄ KOKONAAN.En valitettavasti kerkiä nyt etsimään jutun tarkkaa osoitetta, mutta googlella löytyy: Kissan maksasairaudet ja sivu 2. KIITOS !

5

5620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janhenia

En minä löydä tuolta? Itse olen kahta kissaa hoitanut tuolla, eikä mitään oireita ole tullut.

• minäkään

viitsitkö laittaa linkin?

• nasu.

kaikki suun kautta annettavat lääkkeet rasittaa maksaa enemmän tai vähemmän, jos kissalla on maksavikaa ennestään voinee olla kohtalokasta. en jotenkin usko että synulox olisi enemmän rasittvampi kuin muut koska on todella yleisesti käytetty. synuloxia saa myös injektiona mikä ei rasita maksaa koska menee suoraan verenkiertoon. kaikki suun kautta annettavat lääkkeet imeytyy siis maksan kautta vasta ja tehokin siksi heikompi usein kuin injektiona. kannattaakin miettiä onko ylenmääräinen lääkitys aina varmasti tarpeellista.

• ois kiva..

synolux on yleisesti käytetty lääke kissoilla.Omille kissoille sitä on määrätty mm.hengitystieoireisiin,ientulehdukseen yms.Ikinä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia,enkä ole kuullut että kenelläkään muullakaan olisi ollut ongelmia ko.lääkkeen kanssa.
      Kissat ovat lääkkeille hyvin herkkiä,joten on tärkeää pitää huoli oikeasta annostuksesta.Pienikin yli-annostus voi olla vaarallinen..

• Anneliie

joka sairastaa idiopaattista virtsarakon tulehdusta on toistuvasti hoidettu juuri Synulox:lla eikä mitään tuommoista ole ollut.
      Pikemminkin lääke on pelastanut kissamme hengen.
      Viimeisimmäksi kolmen viikon kuurilla saatiin kissan kunto kohdilleen,ja nyt taas pärjää pelkällä ruolavaliolla ja Seraquin:lla.
      Onhan varmasti eläimissä kuten ihmisissäkin yksilöllisiä eroja.
      Toisille käy toinen lääke ja toisille se ei käy ollenkaan,enhän itsekkään voi syödä penicilliiniä saamatta siitä hengenvaarallista reaktiota.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      243
      4203
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      117
      2659
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2412
    4. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1446
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1446
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1189
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1107
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      973
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      966
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      941
    Aihe