Tarkennusta käsitteisiin.

Yleisesti puhutaan Kuningas Alkoholista, sen voimasta, ja miten se päihittää kaikki jos sen kanssa liikaa pelleilee.
Tuo alan termi on mielestäni vain osa totuutta, ja jopa harhaanjohtava.
Juovuksissa Kuningas Alkoholin alamaisena ainakin minulla on ihan lystiä. Jaksaa sauhuta, ja kiitää ympäri kyliä kapakasta kapakkaan, ja en ole yhtään köyhä enkä kipeä.
Kun sitten Kuningas Alkoholi poistuu seurastani vaikka rahojen loputtua tai jouduttuani lukkojen taakse, astuu tilalle kiinteästi seuraani paljon, paljon pahempi, raaempi, ja armottomampi vastustaja kuin itse Kuningas Alkoholi.
Eli se vanha vainooja, ja henkilökohtainen viholliseni - kankkunen.
Se osaa olla niin armoton, että pistää isonkin miehen itkua tuhertamaan, kun edes vesi ei pysy sisällä, luulee, että seinätkin kaatuvat ja odottaa koko ajan maailmanlopun tulevan.
Kun huomioidaan kankkusien raakuus ja julmuus vaikka alkoholia ei ole enää yhtään, ei kaapissa eikä päässä, niin logiikan mukaan kyse on erillisistä ilmiöistä, joilla on vain syy- ja seurausyhteys, joten sitä raakalaista tulisi käsitteiden selventämiseksi alan piireissä nimittää eriytetysti esimerkiksi Keisari Kankkuseksi Kuningas Alkoholin rinnalla, joista tosin viimeksimainittu on kehissä aina ensimmäisenä.
Mitä mieltä arvon kolleegat ovat siitä, toisiko tällaisen miettimäni uuden termin lanseeraaminen lisää selvyyttä keskusteluun?

2

634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kännissä kiertää kapakasta ...

ja krapuloista kärsiä.Onko se järkevää?

• mitä vittua tuommoinen

pelle lueskelee ja kommentoi näitä viestejä jos itse ei uskalla (tai joku muu vammanen syy) alkoholiin koskea? Onko se järkevää?
        Et ymmärrä et jos et ole koskaan humalassa ollut.
        "Koska krapulathan on parhainta aikaa!!!111121345"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 530
      8418
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3632
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1975
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1123
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      756
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      702
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      28
      653
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      60
      650
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      617
    10. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      34
      588
    Aihe