Seurakuntaa

tulee uskoa. Minä uskon ja seurakunta-äiti taas opettaa Raamattua omilleen. Kaikki me muuten erehtyisimme. Tekin ulkopuoliset opetatte ja uskotte kuka mitäkin opetuksia.

1.Tim.3:15. "Mutta jos minä viivyn, ettäs tietäisit kuinka sinun pitää Jumalan huoneessa vaeltaman, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden patsas ja perustus".

1lm.2:7. "Jolla korva on, se kuulkaan, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, annan minä elämän puusta syödä, joka keskellä Jumalan paradisia on".

29

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin se on!

      Aamen hallelujah! Ylistetty olkoon seurakunta!

      • se on näkojään

        vain seurakunta, mitä palvotaan! Täysin epäraamatullista ja harhaoppista. Vl:t ovat näköjään selkeästi harhassa ja epäjumalanpalvelussa, kun antavat ylistystä srk:lle. Ylistys ei kuulu ihmisille, joista seurakunta koostuu, vaan yksin Jumalalle ja Herralle Jeesukselle Kristukselle.


    • acim la i nen

      ..jos seurakunta uskoisi Jumalaa. Mutta valitettavasti tilanne ei ole näin.

      • luulet

        Kyllä tämä sama opetus ja Henki mikä oli alkuseurakunnassa on myös tänä päivänä.

        Jumalan Pyhä Henki ei opeta monella tavalla seurakunnasta joka on pyhien yhteys!

        Ap. t. 2:42
           
        Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat.
        Ap. t. 15:4
           
        Kun he saapuivat Jerusalemiin, seurakunta, apostolit ja vanhimmat ottivat heidät vastaan, ja he kertoivat niistä suurista teoista, joita Jumala heidän matkallaan oli tehnyt.

        Kol. 1:18
           
        Hän on myös ruumiin pää, ja ruumis on seurakunta. Hän on alku. Hän nousi esikoisena kuolleista, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen. [Ef. 1:22, 4:15, 5:23]

        Kol. 1:24
           
        Nyt iloitsen saadessani kärsiä teidän hyväksenne. Sen, mitä Kristuksen ahdistuksista vielä puuttuu, minä täytän omassa ruumiissani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta.

        1. Kor. 14:33
           
        sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,

        2. Kor. 5:6
           
        Olemme siis aina turvallisella mielellä, vaikka tiedämmekin, että niin kauan kuin tämä ruumis on kotimme, olemme poissa Herran luota.

        Ef. 1:23
           
        Seurakunta on Kristuksen ruumis ja hänen täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää. [Room. 12:5; 1. Kor. 12:27 | Ef. 4:10]

        Ef. 4:4
           
        On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi. [Room. 12:5; 1. Kor. 12:4,13,27]

        Ef. 4:16
           
        Hän liittää yhteen koko ruumiin ja pitää sitä koossa kaikkien jänteiden avulla, kunkin jäsenen toimiessa oman tehtävänsä mukaan, ja näin ruumis kasvaa ja rakentuu rakkaudessa.

        Kol. 1:18
           
        Hän on myös ruumiin pää, ja ruumis on seurakunta. Hän on alku. Hän nousi esikoisena kuolleista, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen.


    • seurallinen

      "Jolla korva on, se kuulkaan, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, annan minä elämän puusta syödä, joka keskellä Jumalan paradisia on"

      Onpas omituista jorinaa: kuulkaan, paradisia...

      Pyhää Henkeä kannattaa kyllä kuulla, aivan liian usein ainakin meilläpäin kotisiionissa juututaan SRK:ssa tai jopa ry:llä itse keksittyyn.

      • väitätkö, ettei V-Lestadiolaisuus olekkaan Jumalan seurakunta? Olisiko sinulla tarjota jotain parempaa tilalle? epäilen pahasti. Niillä eri hengellisyyksillä ei ollut mitään antaa, kuinka tilanne oisi muuksi muuttunut?


      • admata.
        weha kirjoitti:

        väitätkö, ettei V-Lestadiolaisuus olekkaan Jumalan seurakunta? Olisiko sinulla tarjota jotain parempaa tilalle? epäilen pahasti. Niillä eri hengellisyyksillä ei ollut mitään antaa, kuinka tilanne oisi muuksi muuttunut?

        Omakohtainen usko on ainut mitä Raamattu edellyttää pelastukseen. Seurakuntaan kuulumista ei missään Raamatunkohdassa ole mainittu pelastuksen edellytykseksi. Jokainen Raamatunmukaisesti uskovainen kuuluu suureen näkymättömään ja maailmanlaajuiseen Jumalan seurakuntaan. Paikallisseurakunnat ovat merkityksettömiä ja Raamatussa on useita varotuksia siitä kuinka kokonaiset seurakunnatkin voivat langeta.


      • Kempelainen
        weha kirjoitti:

        väitätkö, ettei V-Lestadiolaisuus olekkaan Jumalan seurakunta? Olisiko sinulla tarjota jotain parempaa tilalle? epäilen pahasti. Niillä eri hengellisyyksillä ei ollut mitään antaa, kuinka tilanne oisi muuksi muuttunut?

        Seurakunta, jossa on Ylhäältä uudesti syntyneitä ihmisä, siellä on myös Pyhä Henki.


      • Asiaa pohtinut
        admata. kirjoitti:

        Omakohtainen usko on ainut mitä Raamattu edellyttää pelastukseen. Seurakuntaan kuulumista ei missään Raamatunkohdassa ole mainittu pelastuksen edellytykseksi. Jokainen Raamatunmukaisesti uskovainen kuuluu suureen näkymättömään ja maailmanlaajuiseen Jumalan seurakuntaan. Paikallisseurakunnat ovat merkityksettömiä ja Raamatussa on useita varotuksia siitä kuinka kokonaiset seurakunnatkin voivat langeta.

        Tuossa on asia sanottu selkeästi ja kirkkaasti. Kiitos!

        Kunpa useampi meistä lukisi itsekin Raamattua, niinkäsitykset selkiintyisivät.


      • Asiaa pohtinut kirjoitti:

        Tuossa on asia sanottu selkeästi ja kirkkaasti. Kiitos!

        Kunpa useampi meistä lukisi itsekin Raamattua, niinkäsitykset selkiintyisivät.

        kolminaisuden kieltäjän kanssa veljeillään...

        Tässä jälleen hengellistä huoruutta parhaimmillaan...kun on pimeetä, ei näe mitään!

        Kuinka sokea voi sokeata taluttaa?


      • *_*

        että sinulla on kyky erotella mikä on itse keksittyä ja mikä pyhästä hengestä vuotavaa Raamatun selitystä?

        Vikova mieli eikai edelleenkään kuulu hengen hedelmiin.


    • Aikoinaan myös Martti Lutherilta vaadittiin kuuliaisuutta katoliselle kirkolle. Kun Luther vastusti aneita, ym. ihmisoppeja, niin Paavin edustaja nuhteli häntä ankarasti ja kertoi että Paavi tulkitsee Raamatun ja sille vaadittiin Lutheriltakin kuuliaisuutta. Luther vastasi että Paavi voi kyllä tulkita sanaa, mutta Paavi ei ole sanan yläpuolella.

      Ellei seurakunta on kuuliainen Jumalan sanalle, niin sen opetuksilla tai vaatimuksilla ei ole mitään merkitystä. Raamatussa Paavali varoittaa:
      "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on" (1. Kor. 4:6)

      Raamatussakin nuhdellaan vl-seurakuntaa, tosin nimellä laodikean seurakunta.
      Kuulkaa mitä henki laodikean seurakunnalle sanoo:

      "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
      19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus." (Ilm. 3:15-19)

      • Ei siinä ole

        muuta vikaa, kuin että käytät sitä vaan väärin. Ja kohteet on vääriä, kun niitä Raamatun paikkoja etsit. Ja luet niitä täällä sellaisille joille ei pitäis. Ja puolustat väärää.
        Ja sekin on synti ja sielunvihollisen ansa.


      • ei ole autuuden

        ehto eikä sillä vielä pääse taivaaseen jos osaa raamatun.


      • admata.
        Ei siinä ole kirjoitti:

        muuta vikaa, kuin että käytät sitä vaan väärin. Ja kohteet on vääriä, kun niitä Raamatun paikkoja etsit. Ja luet niitä täällä sellaisille joille ei pitäis. Ja puolustat väärää.
        Ja sekin on synti ja sielunvihollisen ansa.

        ...Mielipiteitäsi?

        Mikä esittämässäni oli väärää ja millä perusteella sen kohde olisi ollut väärä?

        SRK:ssa vaaditaan ehdotonta kuuliaisuutta seurakunnalle, kun puolestaan Raamatussa vaaditaan seurakunnalta ehdotonta kuuliaisuutta Jumalan sanalle ja kielletään menemästä siitä yli.

        Vl-oppi pitää autuuden ehtona vaatimusta että seurakunnan neuvoille tulee olla kuuliainen, mutta silti se pitää Lutheria uskovaisena vaikka tämä kapinoi ja taisteli oman seurakuntansa tulkintoja vastaan.

        Raamatussa nuhdellulla Laodikean seurakunnalla ja vl-seurakunnalla on paljon yhteistä. Molemmilla vankkumaton usko omaan joukkoonsa, josta ovat ylpistyneet. Millä perusteella kohde siis olisi väärä?

        On helppo väittää ja syyttää, mutta ilman asiallisia ja loogisia perusteluita se on vain tyhjien tynnyreiden kolinaa.


      • admata.
        ei ole autuuden kirjoitti:

        ehto eikä sillä vielä pääse taivaaseen jos osaa raamatun.

        Pelkällä Raamatun osaamisella ei pääse taivaaseen, vaan siihen tarvitaan myös henkilökohtaista uskoa.

        Raamatun tuntemus on kuitenkin hyödyllistä ja ilman sitä eksytään lähes varmasti:

        "Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä?
        --> Koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa." (Mark. 12:24)


      • Bjr
        admata. kirjoitti:

        ...Mielipiteitäsi?

        Mikä esittämässäni oli väärää ja millä perusteella sen kohde olisi ollut väärä?

        SRK:ssa vaaditaan ehdotonta kuuliaisuutta seurakunnalle, kun puolestaan Raamatussa vaaditaan seurakunnalta ehdotonta kuuliaisuutta Jumalan sanalle ja kielletään menemästä siitä yli.

        Vl-oppi pitää autuuden ehtona vaatimusta että seurakunnan neuvoille tulee olla kuuliainen, mutta silti se pitää Lutheria uskovaisena vaikka tämä kapinoi ja taisteli oman seurakuntansa tulkintoja vastaan.

        Raamatussa nuhdellulla Laodikean seurakunnalla ja vl-seurakunnalla on paljon yhteistä. Molemmilla vankkumaton usko omaan joukkoonsa, josta ovat ylpistyneet. Millä perusteella kohde siis olisi väärä?

        On helppo väittää ja syyttää, mutta ilman asiallisia ja loogisia perusteluita se on vain tyhjien tynnyreiden kolinaa.

        Meni siinä pieleen, että parannuskehoituksen kohde ei ollut seurakunta, vaan yksittäinen ihminen, seurakunnan enkeli.


      • admata.
        Bjr kirjoitti:

        Meni siinä pieleen, että parannuskehoituksen kohde ei ollut seurakunta, vaan yksittäinen ihminen, seurakunnan enkeli.

        >>Meni siinä pieleen, että parannuskehoituksen kohde ei ollut seurakunta, vaan yksittäinen ihminen, seurakunnan enkeli.


      • Luther asiantuntija omaan korvasyyhyysi?

        Ymmärsin että sinulla on kokonaan toinen jumala? Ei siis kolmiyhteinen?


      • Parannuksenteettäjä
        Bjr kirjoitti:

        Meni siinä pieleen, että parannuskehoituksen kohde ei ollut seurakunta, vaan yksittäinen ihminen, seurakunnan enkeli.

        Seurakunnan parantamisen voisi aloittaa harhaoppien ja sisällöttömien mantrojen poistolla.


      • Bjr
        admata. kirjoitti:

        >>Meni siinä pieleen, että parannuskehoituksen kohde ei ollut seurakunta, vaan yksittäinen ihminen, seurakunnan enkeli.

        1. Ja kirjoita Sardin seurakunnan enkelille: näitä sanoo se, jolla ne seitsemän Jumalan henkeä ja ne seitsemän tähteä ovat: minä tiedän sinun tekos; sillä sinulla on nimi ettäs elät, ja olet kuollut.
        2. Ole valpas ja vahvista niitä muita, jotka kuolemallansa ovat; sillä en minä löytänyt sinun tekojas täydellisiksi Jumalan edessä.
        3. Niin ajattele siis, kuinka sinä saanut ja kuullut olet, ja pidä se, ja tee parannus.[Ilm. 1]

        1. Kirjoita Epheson seurakunnan enkelille: näitä sanoo se, joka seitsemän tähteä pitää oikiassa kädessänsä, joka käy seitsemän kultaisen kynttiläjalan keskellä:
        2. Minä tiedän sinun työs ja tekos...
        4. Mutta minulla on sinua vastaan, että sinä sinun ensimäisen rakkautes annoit ylön.
        5. Muista siis, kusta lankesit pois, ja tee parannus, ja tee niitä ensimäisiä töitä; vaan jos ei, niin minä tulen sinulle pian ja syöksen kynttiläjalkas pois sialtansa, ellet sinä tee parannusta.[Ilm. 2]

        Missäs tässä parannuskehoitus on seurakunnille? Viidelle enkelille seitsemästä annettiin parannuskehoitus.

        Luther Ilmestyskirjan esipuheessa:"enkeli, pitää tästälähin muissakin kuvissa ja näyissä ymmärtämän piispat ja opettajat kristikunnassa, muutamat hyvät, niinkuin pyhät isät ja piispat, muutamat pahat, niinkuin väärät opettajat ja piispat, joissa tässä kirjassa enempi puhutaan kuin muista."

        Sardin seurakunnan enkeli = Sardin seurakunnan paimen, Efeson seurakunnan enkeli = Efeson seurakunnan paimen.

        7. Sillä papin huulet pitää opin kätkemän, että lakia hänen suustansa kysyttäisiin; sillä hän on Herran Zebaotin enkeli.[Mal. 2]


      • admata.
        Bjr kirjoitti:

        1. Ja kirjoita Sardin seurakunnan enkelille: näitä sanoo se, jolla ne seitsemän Jumalan henkeä ja ne seitsemän tähteä ovat: minä tiedän sinun tekos; sillä sinulla on nimi ettäs elät, ja olet kuollut.
        2. Ole valpas ja vahvista niitä muita, jotka kuolemallansa ovat; sillä en minä löytänyt sinun tekojas täydellisiksi Jumalan edessä.
        3. Niin ajattele siis, kuinka sinä saanut ja kuullut olet, ja pidä se, ja tee parannus.[Ilm. 1]

        1. Kirjoita Epheson seurakunnan enkelille: näitä sanoo se, joka seitsemän tähteä pitää oikiassa kädessänsä, joka käy seitsemän kultaisen kynttiläjalan keskellä:
        2. Minä tiedän sinun työs ja tekos...
        4. Mutta minulla on sinua vastaan, että sinä sinun ensimäisen rakkautes annoit ylön.
        5. Muista siis, kusta lankesit pois, ja tee parannus, ja tee niitä ensimäisiä töitä; vaan jos ei, niin minä tulen sinulle pian ja syöksen kynttiläjalkas pois sialtansa, ellet sinä tee parannusta.[Ilm. 2]

        Missäs tässä parannuskehoitus on seurakunnille? Viidelle enkelille seitsemästä annettiin parannuskehoitus.

        Luther Ilmestyskirjan esipuheessa:"enkeli, pitää tästälähin muissakin kuvissa ja näyissä ymmärtämän piispat ja opettajat kristikunnassa, muutamat hyvät, niinkuin pyhät isät ja piispat, muutamat pahat, niinkuin väärät opettajat ja piispat, joissa tässä kirjassa enempi puhutaan kuin muista."

        Sardin seurakunnan enkeli = Sardin seurakunnan paimen, Efeson seurakunnan enkeli = Efeson seurakunnan paimen.

        7. Sillä papin huulet pitää opin kätkemän, että lakia hänen suustansa kysyttäisiin; sillä hän on Herran Zebaotin enkeli.[Mal. 2]

        >> Sardin seurakunnan enkeli = Sardin seurakunnan paimen, Efeson seurakunnan enkeli = Efeson seurakunnan paimen.


      • admata.
        weha kirjoitti:

        Luther asiantuntija omaan korvasyyhyysi?

        Ymmärsin että sinulla on kokonaan toinen jumala? Ei siis kolmiyhteinen?

        Jos sinulla olisi eväitä kommentoida, niin kommentoisit esittämääni asiaa, etkä vain epätoivoisesti yrittäisi vinoilla toisesta kirjoittelijasta.


    • Raamattu kunniaan

      Apostolien teoissa on kirkkaasti esitetty kuinka uutta opetusta uskovat tutkivat pari päivää Raamatun valossa ja hyväksyivät sen vasta kun totesivat sen olevan Jumalan Sanan mukaista.

      Ihmisten opit ja seurakunnatkin menevät harhaan kuten Heikki Saaren esimerkki sai koko herätysliikkeen synnin pauloihin, josta vieläkään kaikki eivät ole tehneet parannista.

      • ne jotka apostolien teoissa tutkivat Raamattua oikein, olivat jo sisällä Jumalan valtakunnassa.

        Jos enemmistö tällä palstalla olevat alkaisivat tutkimaan Raamttua, he kaikki eksyisivät ja tulisivat keskenäänkin eri tuloksiin.


      • Iltahuuto
        weha kirjoitti:

        ne jotka apostolien teoissa tutkivat Raamattua oikein, olivat jo sisällä Jumalan valtakunnassa.

        Jos enemmistö tällä palstalla olevat alkaisivat tutkimaan Raamttua, he kaikki eksyisivät ja tulisivat keskenäänkin eri tuloksiin.

        ..kuulijoilleen (jotka pitäisi kaiketi olla sisällä) että eivät saa lukea yksin Raamattua.

        Siis puhut taas täysin Raamttua vastaan.


      • Iltahuuto kirjoitti:

        ..kuulijoilleen (jotka pitäisi kaiketi olla sisällä) että eivät saa lukea yksin Raamattua.

        Siis puhut taas täysin Raamttua vastaan.

        ovat kehoittaneet lukemaan puheessan, että luettaisiin kotona Raamattua. Tuo on suoranaista puppua mitä väität...


    • ottamiin Raamatun kohtiin, jotka kirjoitettiin ylempänä:

      27.1.2007 klo 17.24

      • tällaista

        "Yhdyn veljen"

        olen vähän aavistellutkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3279
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1788
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1325
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1273
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1173
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      984
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      854
    Aihe