Haluaisin keksiä jotain uutta keittiön välitilaan. Tämän hetkinen ajatus on, että välitila rapattaisiin jollakin tavalla ja sitten käsiteltäisiin niin, että hylkii likaa. Mutta rautaakaupoissa ei näytetä tietävän asiasta yhtikäs mitään. Osaatteko te auttaa. Eli millä tila rapataan ja millä käsitellään likaa hylkiväksi ja onko kokemuksia siitä, että välitila on maalilla ei laatalla?
Keittiön välitilan rappaus
4
1811
Vastaukset
- mene ja tiedä
Silloin kun rapataan niin ainevahvuus nousee ainakin senttiin, enemmänkin. Tasojen sisäreunat jäävät siis rappauksen sisään ja ainakin syvemmälle kuin valmis pinta. Lisäksi rappaus on vasta pohja ja tarkoitettu etupäässä oikaisuun ja täyttöön. Sen päälle tulee sitten haluttu pintamateriaali, laatat tai maalaus.
Toki erilaisilla hiertopinnoilla saadaan elävyyttä ja erikoisuutta mutta kaikki kuviot pikemminkin keräävät likaa kuin hylkivät sitä.
Mutta toisaalta välitilan materiaalit voi kukin valita juuri sellaisiksi kuin itse haluaa. On laattaa ja lasia, maalia ja peltiä, puuta ja muovia. Parhaimman näköinen minkä itse olen nähnyt oli marmorimaalattu pohja jonka päälle oli viritelty lasit. Toinen oli myös lasein toteutettu mutta alle laitettu puitten lehtiä, kasveja sun muuta kuivakukkaa. Myös erilaisilla taustalaminaateilla saa erikoisia ratkaisuja eli vain mielikuvitus on rajana.
Mikä hylkii parhaiten likaa on minulle arvoitus mutta pyyhkimällä ne liat lähtee.- ++++
Ehdottaisin että lasikuitu tapetti ja siihen maali joka kestää kovaa kulutusta ja kosteutta .Sellaistahan käytetään suihkutiloissakin . Ohjeita on tikkurilan sivuilla .
- tässäkin tapauksessa
ymmärtää tai tarkoittaa mitä tahansa koristekuvioita.
Ohuimmillaan kyse on tasoituksesta tai slammauksesta
joka esim. lakattuna on jollain tavalla, tosin vaikeahkosti puhdistettavissa.- myyjämh-2
Me teimme wc:n näin: Lastalla levitimme saneerauslaastia, ei tasaisesti vaan niin, että tuli kaunis "röpelöinen pinta. Sen jälkeen maalasimme halutun väriseksi luja- vedenkestävällä maalilla.
Tuli todella hyvän näköinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162346
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897- 45821
Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää134816- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44725Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe161709Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673