Friendly Frank's

Moksmo

nyt tajuan miksi suomalaiset hehkuttaa tata franksin hostellia. Suomalaiset on niin perseet lomansa aikana, etteivat tajua millainen meno taalla on. lahdettiin luokan kanssa reissuun ja kun paastiin tanne sisalle niin iha ku olis viidakkoon tullut. hulluja skotteja 40 ja irkkuja varmaan 10 paalle ja ne mellasti ja ryyppas taalla aamu kuuteen asti, kukaan ei nukkunut yhtaan, eika kukaan tullut sanomaan etta musiikin pois ja turvat tukkoon, henkilokunta biletti mukana ilmeisesti kun 6 aikaan kavin rayhaamassa alakerrassa. seuraavana yona kun tilanteesta tiedettiin, niin porukka oli hiljaisempaa, mutta silti herasin noin 6 tai 7 krt kun joku niista skottiammista huusi ku pistetty sika ja musiikki alkoi taas pauhata. se kylla tultiin pian lopettamaan, mutta vahinko ehti jo tapahtua. joka krt pelastyin, etta keta taalla tapetaan kun noin lujaa pitaa huutaa! mita jarkea on ylipaatansa silla tavalla huutaa ja rayhtata aamulla kuudelta!!! outoa sakkia. Frank kylla korvasi meille nukkumattoman yon ja saatiin uudet huoneet, kun ei nekaan olleet sellaisia kun oltiin varattu ja muutenki taalla on mennyt melkein joka asia aivan pain peeta. eilen kaiken huipuksi joku kloppi tonaisi minua kadulla ja astuin johonkin epatasaiselle ja taitoin nilkkani ja kaaduin polvilleni ja sitten viela illalla sai pelata etta tuliko nyt joku salmonella myrkytys kun soin kanaa ja se olikin ihan punaista sisalta (alus arsenals) ....mutta onneksi se meni ohi illan mittaan..mutta. voin sanoa, etta tahan maahan en tule enaa ikina. ehka muilla on ollut parempia kokemuksia ja olihan tama kaunis kaupunki, mutta kaikki paska mita taalla on tapahtunut sai mut siihen paatokseen etta ei tanne kannata tulla enaa ikana!

38

2023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FUKS

      EI KANNATA LÄHTEÄ HALPISHOTELLIIN EIKÄ SYÖDÄ

      KUPPILOISSA HALPAA KANAA, TULEE VAIN VATSANPURUJA

      MULLA ON HYVIÄ KOKEMUKSIA KUN VÄLTÄÄ fRANKSEJA

      MATKALLE KANNATTAA OTTAA AINA IMMODIUMIA MUKAAN TAI SUORITTAA KONJAKKIHUUHTELU

      maata EI KANNATA SYYTTÄÄ JOS PAIKKAVALINNAT OVAT EPÄONNISTUNEET

    • KIELIOPPI

      EI IHME ETTÄ OPPILAASI PUHUVAT MITÄ SYLKI SUUHUN TUO, KUN ITSE PERSEILET JA PASKAILET TÄÄLLÄ

      • moksmo

        niin että olenko väittänyt että olisin opettaja? en. Ja kyllä tiedettiin, että halvalla ei saa hyvää ja eiköhän se ole ihan päivänselvä asia muutoinkin, mutta jos hostellin seinässä lukee että silence at 11 pm niin ei silloin saisi kuulua helvetillistä metakkaa vielä aamulla kun pitäisi herätä!? vai onko tämä sinun mielestäsi oikein? Olisi ilmeisesti pitänyt vain itsekseen kirota niinkuin suomalaiset yleensä tekee, siksi suomalaiset aina saakin kaikki huonot huoneet yms. kun ne ei ikinä valita! Ja ei syöty missään pikku kuppiloissa kanaa vaan kyseessä oli monen mukaan yksi vanhan kaupungin parhaista paikoista.

        Ja tämä koko keskustelupalsta on niin ihmepaikka muutenki!! Minua otti aivoon tuolloin ja halusin sanoa sen ääneen muillekin kuin kavereilleni joita otti yhtä paljon aivoon! Mutta täällä ei ilmeisestikään MISTÄÄN saisi puhua kun aina joku nurru ottaa palkokasvit nenäänsä vähän liian syvälle ja sitten tulee tätä mussun mussun mussun hommaa! Että anteeksi nyt sitten ihan kamaaaalasti kun sanoin mielipiteeni, mutta se nyt vain sattui olemaan se mikä oli ja sanonpa vaan, että kannattaa lukea se alkuperäinen tarina ensin kunnolla loppuun ennen kuin alkaa murista täällä omiaan.


      • fuks
        moksmo kirjoitti:

        niin että olenko väittänyt että olisin opettaja? en. Ja kyllä tiedettiin, että halvalla ei saa hyvää ja eiköhän se ole ihan päivänselvä asia muutoinkin, mutta jos hostellin seinässä lukee että silence at 11 pm niin ei silloin saisi kuulua helvetillistä metakkaa vielä aamulla kun pitäisi herätä!? vai onko tämä sinun mielestäsi oikein? Olisi ilmeisesti pitänyt vain itsekseen kirota niinkuin suomalaiset yleensä tekee, siksi suomalaiset aina saakin kaikki huonot huoneet yms. kun ne ei ikinä valita! Ja ei syöty missään pikku kuppiloissa kanaa vaan kyseessä oli monen mukaan yksi vanhan kaupungin parhaista paikoista.

        Ja tämä koko keskustelupalsta on niin ihmepaikka muutenki!! Minua otti aivoon tuolloin ja halusin sanoa sen ääneen muillekin kuin kavereilleni joita otti yhtä paljon aivoon! Mutta täällä ei ilmeisestikään MISTÄÄN saisi puhua kun aina joku nurru ottaa palkokasvit nenäänsä vähän liian syvälle ja sitten tulee tätä mussun mussun mussun hommaa! Että anteeksi nyt sitten ihan kamaaaalasti kun sanoin mielipiteeni, mutta se nyt vain sattui olemaan se mikä oli ja sanonpa vaan, että kannattaa lukea se alkuperäinen tarina ensin kunnolla loppuun ennen kuin alkaa murista täällä omiaan.

        se sinun kaupungin parhaista paikoista on olutkellari jossa voi saada kanaa eli kysessä on krogs

        eli olutkrouvi...


        älä usko kaikkea mainontaa


      • moksmo
        fuks kirjoitti:

        se sinun kaupungin parhaista paikoista on olutkellari jossa voi saada kanaa eli kysessä on krogs

        eli olutkrouvi...


        älä usko kaikkea mainontaa

        ja tiesin sen silloin kun sinne mentiin. ja itse et vissiin ole ollut siellä? No, paikka oli ihan hieno ravintola ja ei tosiaankaan mikään olutkellari, että ei kannata kirjoitella tänne sitten tuollaista lässytystä että ihmiset uskoo kaikkea mitä sanotaan?!


      • fuks
        moksmo kirjoitti:

        ja tiesin sen silloin kun sinne mentiin. ja itse et vissiin ole ollut siellä? No, paikka oli ihan hieno ravintola ja ei tosiaankaan mikään olutkellari, että ei kannata kirjoitella tänne sitten tuollaista lässytystä että ihmiset uskoo kaikkea mitä sanotaan?!

        no joopa,,,, kun kaikki hörhöt ryntäävät samaan aikaan sinne, niin voi sada kokilta raakaa kanaa

        olisit ottanut pippuripihvin,,,, sehän on toinen suomalaissen kulinaristimenuu


    • Expat

      Käsi sydämelle: Mitä voit odottaa valitsemalla majoituksen sieltä hintahaitarin halvimmasta päästä? Jos hostelliin haluaa majoittua, niin luulisi yksilön silloin tietävän mitä tekee, vai mitä?
      Sitä saa mitä tilaa. Opelin hinnalla ei saa Lexusta. :)

      P.S. Riiasta löytyy useampikin ns. hyvätasoinen hotelli.

      • moksmo

        että hostelli on hostelli tiedetään tiedetään, mutta myös niissä on SÄÄNNÖT!!!!! kun lukee että silence at 11 pm niin sen täytyy myös tarkoittaa sitä. Asiakas maksaa siitä palvelusta ja sen täytyy saada se, muuten on oikeus valittaa!

        Opiskelijat eivät pysty majoittumaan mihinkään kalliiseen hotelliin, harmi vaan. Olisin mielelläni mennyt esim. Reval Hotelliin.

        Olisi vain ollut kiva tietää, että siellä franksissa on näin vapaamielistä toimintaa, emme olisi varanneet majoitusta jos olisimme tienneet. Kaikkialla vain hehkutettiin kuinka reilu tuo paikka on. Niih...halpaa kaljaa sai vaikka aamulla viideltä :P blaah, en jaksa tapella kun ei täällä saa mieltänsä kerta ilmaista. Mussuttakaa keskenänne.


      • fuks
        moksmo kirjoitti:

        että hostelli on hostelli tiedetään tiedetään, mutta myös niissä on SÄÄNNÖT!!!!! kun lukee että silence at 11 pm niin sen täytyy myös tarkoittaa sitä. Asiakas maksaa siitä palvelusta ja sen täytyy saada se, muuten on oikeus valittaa!

        Opiskelijat eivät pysty majoittumaan mihinkään kalliiseen hotelliin, harmi vaan. Olisin mielelläni mennyt esim. Reval Hotelliin.

        Olisi vain ollut kiva tietää, että siellä franksissa on näin vapaamielistä toimintaa, emme olisi varanneet majoitusta jos olisimme tienneet. Kaikkialla vain hehkutettiin kuinka reilu tuo paikka on. Niih...halpaa kaljaa sai vaikka aamulla viideltä :P blaah, en jaksa tapella kun ei täällä saa mieltänsä kerta ilmaista. Mussuttakaa keskenänne.

        no mikäs sitten olet jollei opettaja ? vaksiko ?

        ne sääntösi ehkä pätevät närpiössä, mutta ei isossa maailmassa

        rauhallisuutta saa vain RAHALLA


      • osku777

        kerrankin olemme samaa mieltä


      • Moksmo
        fuks kirjoitti:

        no mikäs sitten olet jollei opettaja ? vaksiko ?

        ne sääntösi ehkä pätevät närpiössä, mutta ei isossa maailmassa

        rauhallisuutta saa vain RAHALLA

        Niin, siis millä perusteella olen joku vaksi jos en ole opettaja? Me täällä LUOKKAKAVEREIDEN kanssa nauretaan näille teidän jutuillenne....aikuiset (??) ihmiset ja noin lapselliset jutut. Sinä fuks et ilmeisesti ole ollut päivääkään palvelualalla töissä?


      • moksmo
        fuks kirjoitti:

        no mikäs sitten olet jollei opettaja ? vaksiko ?

        ne sääntösi ehkä pätevät närpiössä, mutta ei isossa maailmassa

        rauhallisuutta saa vain RAHALLA

        Ettei jää epäselväksi: kaikki EI VOI tykätä kaikesta. Minä en pitänyt Riiasta, sinä et pidä jostain muusta, vaikka siitä halavatun Närpiöstä. Aloinko minä täällä mutista, että Mitäs täällä Närpiötä haukutaan yms yms? En, koska saat vauhkota ihan niin paljon kuin haluat, koska Suomi oli ainakin tänä aamuna vielä vapaa maa. Tietääkseni??

        Ja ne eivät ole minun sääntöjäni, ne olivat hostellin säännöt.


      • fuks
        Moksmo kirjoitti:

        Niin, siis millä perusteella olen joku vaksi jos en ole opettaja? Me täällä LUOKKAKAVEREIDEN kanssa nauretaan näille teidän jutuillenne....aikuiset (??) ihmiset ja noin lapselliset jutut. Sinä fuks et ilmeisesti ole ollut päivääkään palvelualalla töissä?

        onkos työttömät päässyt valtion rahoilla riikaan ?


      • fuks
        moksmo kirjoitti:

        Ettei jää epäselväksi: kaikki EI VOI tykätä kaikesta. Minä en pitänyt Riiasta, sinä et pidä jostain muusta, vaikka siitä halavatun Närpiöstä. Aloinko minä täällä mutista, että Mitäs täällä Närpiötä haukutaan yms yms? En, koska saat vauhkota ihan niin paljon kuin haluat, koska Suomi oli ainakin tänä aamuna vielä vapaa maa. Tietääkseni??

        Ja ne eivät ole minun sääntöjäni, ne olivat hostellin säännöt.

        unohtuikos pussihousut kotiin ?


      • moksmo
        fuks kirjoitti:

        onkos työttömät päässyt valtion rahoilla riikaan ?

        sinulla on ilmeisesti jotain vakavia ongelmia itsesi kanssa? Mistä lähin opiskelijat ovat olleet työttömiä? Opiskelija käy koulua = tekee töitä tulevan ammattinsa eteen.

        Vaikka asia ei sinulle kuulu pennin vertaa niin me kuules keräsimme sitä rahaa matkantekoon myymällä pikkuleipiä ja karkkia pitkin maakuntaa.

        Ja se valtion raha mitä opiskelijat saa - eli opintotuki, on meidän palkkaa ja sillä pienellä palkalla mitä käteen jää saamme tehdä mitä ikinä haluamme kuten sinäkin saat tehdä palkallasi mitä haluat jos ylipäätänsä sellaista saat? Jos käyttäydyt noin säälittävästi työpaikallasi niin suuresti ihmettelen että sinulla sellainen edes on.

        Ja kun tunnut olevan sitä ihmislaatua jota tällä keskustelupalstalla liikku vähän liikaakin, eli käyt haukkumassa jokaisen jutut ja yrität yrittämällä saada riitaa aikaan, niin voit ihan rauhassa lopettaa minulle vollottamisen, ei kiinnosta mitkään pippuripihvilässytykset yms. Jos elämäsi oikeasti on noin onnetonta, niin suosittelen hankkimaan uuden. Niitä saa vaihtamalla ahdasmielisen pääsi uuteen :) Ota välillä rennosti ettei verisuoni katkea päässä!

        Kiitos tästä ihastuttavasta ja ah niin suomalaisesta keskustelusta, todistit juuri olevasti itse se junteista juntein. Vaikka olisin alunperin mitä tahansa kirjoittanut tänne meidän reissustamme, niin sinä taatusti olisit ollut täällä nälvimässä omiasi ja kuvittelisit olevasi kovakin tyyppi kun tiedät mitä tarkoittaa alus.


      • moksmo
        fuks kirjoitti:

        unohtuikos pussihousut kotiin ?

        Pohjanmaalta kotoisin? Kun tunnut nuo pussihousut tuntevan niin vallan hyvin? Siellä vaan asuu juuri tuollaista sakkia joka kuvittelee olevansa joku harald hirmuinen kun uhoilee nuorille tytöille täällä nettisivuilla. Oi, miten urheaa. Fuks, olet idoli.


      • fuks
        moksmo kirjoitti:

        Pohjanmaalta kotoisin? Kun tunnut nuo pussihousut tuntevan niin vallan hyvin? Siellä vaan asuu juuri tuollaista sakkia joka kuvittelee olevansa joku harald hirmuinen kun uhoilee nuorille tytöille täällä nettisivuilla. Oi, miten urheaa. Fuks, olet idoli.

        ei pitäisi päästää alaikäisiä matkaan


      • moksmo
        fuks kirjoitti:

        ei pitäisi päästää alaikäisiä matkaan

        Sinä keksit nämä = opettaja, vaksi, alaikäinen ??

        En kyllä tiedä että mistä hatusta näitä hauskoja juttujasi vetelet, mutta aikamoinen taikuri tunnut olevan. Tuleeko sieltä samasta silinteristä kenties kanejakin?
        Keep on going, sitä hauskempaa meillä täällä on mitä naurettavammaksi tuo sinun itkuvirtesi menee.
        Niin, jos on tyttö, niin ei se tarkoita että on alle 18-vuotias.
        Ehkä itse olet jo niin vanha kurppa ettet enää muista millaista on olla nuori.


      • kurppa olet pian itsekin
        moksmo kirjoitti:

        Sinä keksit nämä = opettaja, vaksi, alaikäinen ??

        En kyllä tiedä että mistä hatusta näitä hauskoja juttujasi vetelet, mutta aikamoinen taikuri tunnut olevan. Tuleeko sieltä samasta silinteristä kenties kanejakin?
        Keep on going, sitä hauskempaa meillä täällä on mitä naurettavammaksi tuo sinun itkuvirtesi menee.
        Niin, jos on tyttö, niin ei se tarkoita että on alle 18-vuotias.
        Ehkä itse olet jo niin vanha kurppa ettet enää muista millaista on olla nuori.

        aika ottaa sinutkin kiinni hyvin pian....


      • moksmo
        kurppa olet pian itsekin kirjoitti:

        aika ottaa sinutkin kiinni hyvin pian....

        niin varmasti!


      • fuks
        moksmo kirjoitti:

        niin varmasti!

        parempia kokemuksia saa kesällä esim ventspilsissä www.ventspils.lv


        ja asiallisen majoituksen saa täältä:

        www.traveller.lv


        olen kokeillut vanhana kurppana


      • moksmo
        fuks kirjoitti:

        parempia kokemuksia saa kesällä esim ventspilsissä www.ventspils.lv


        ja asiallisen majoituksen saa täältä:

        www.traveller.lv


        olen kokeillut vanhana kurppana

        kiitosta vain näistä tiedoista! ikä tuo kokemusta :D


    • jarmoii

      Olisi kyllä hyvä olla sellainen sivusto johon voisi laittaa palautetta esim. hotellin nimellä.
      Esim englanninkielinen
      http://www.holidays-uncovered.co.uk/frames.htm
      On mielestäni hyvä esimerkki siitä, tosin eipä tuolla Latvia ja Riika ollut edustettuina.
      Tuolla sivustolla on yllättävän kattava arkisto matkailijoiden kertomuksista majoituksista joissa ovat käyneet.
      Epäkohtiin pitää toki yrittää vaikuttaa paikanpäällä asiansa todellakin selvästi julkituomalla.
      Ja varmaankin?? (en tiedä) jossain tapauksissa voisi olla mahdollista saada korvauksia matkavakuutuksesta jos pystyy jollain lailla toteennäyttämään ettei matka vastannut sitä mitä esitteessä, oli luvattu (tai mistä matkansa sitten onkaan hankkinut).
      No valitettavasti joskus loma kuitenkin menee pilalle, mutta tuollaisesta karttuvasta arkistosta voisi olla lomaa suunnittelevalle apua. Ihan vielä vaikka Suomenkielellä. Hakusanoina voisivat toimia matkatoimisto, kaupunki/lomakohde ja tietysti hotelli ja vaikkapa lisäksi vielä omet palautteet ravintoloille, eli noihin sitten voisi käydä lisäämässä plussansa tai miinuksensa.
      Sieltä voisi löytää sen, mitä saattaa olla odotettavissa (tässä sitten tarvitaan sitä rivienvälistälukutaitoa).
      Eräänkin hotellin kohdalla jota olimme varaamassa, kommentit kyllä menivät majoituksen ja henkilökunnan ystävällisyyden suhteen täysin ristiin. No siellä kävimme ja matkamme oli em.asioiden kohdalta ihan OK.
      Ehkä siihen vaikutti sekin että tiesimme tanssiravintolan meteliin varautua.
      Emme myöskään henkilökunnasta löytäneet yhtään huonokäytöksistä, tervehtimätöntä tai hymytöntä henkilöä. (oisko ne ollut jo siihenmennessä erotettu hih).

      Moksmolle kuitenkin kiitos, tää voi pelastaa vielä joidenkin loman jos sun kirjoituksen sattuu näkemään.
      Itse en ainakaan tuohon majoitukseen mene, Riikaan kylläkin, jo 9 päivän kuluttua. ;-)

      • moksmo

        että jos olisimme jostain lukeneet että Frank kannattaa villiä menoa, niin olisimme valinneet toisen paikan.
        Se on vain harmi, että moni suomalainen lähtee Baltian maihin mielessään vain ryyppyreissut. Silloinhan se metakka ei haittaa, kun siihen voi osallistua itse :P
        Virossakin on niin paljon nähtävää - jos suomalaiset vain pystyisivät krapulaisilta silmiltään jotain siellä nähdä! ONNEKSI on jotain muutosta tulossa asiaan. Mutta en yhtään ihmettele kun suomalaisia ryöstetään siellä mennen tullen, kaikki virolaiset tietävät millaisia me ollaan näillä "lomareissuilla"!
        Mutta kiitos edes sinulle jarmoii kun ymmärsit asiani pointin. Silloin kun tuota tarinaani kirjoitin, olin niin lopen uupunut ja kiukkuinen ( ja vielä paikan päällä) mutta nyt alkaa jo naurattaa, että miten kaikki voikin mennä niin päin peetä. Eräässä kahvilassakin meni sähköt poikki kun ensimmäisenä aamuna sinne mentiin kaikki väsyneinä, nälkäisinä ja kiukkuisina! Emme päässeet edes istumaan ja pam, kaikki sähköt pois. Harmittaa tosi paljon, kun se reissu meni pilalle ja se ensimmäinen hullu yö vaikutti tosi paljon. On se tullut kyllä huomattua ennenkin, että jos ei saa unta, ei mikään onnistu!
        Mutta tosiaan, jos olet ajatellut varata huoneen Friendly Franksin hostellista Riiassa ja olet ajatellut viettää hieman rauhallisemman loman, niin mieti uudelleen hostellivalintaasi. Vieraat olivat suunnilleen 20-25 vuotiaita ja jokaikinen heistä oli tullut Riikaan pitämään hauskaa. Mutta jos villi meininki ei haittaa niin siitä vain! Siellä oli muuten ihan hillittömät jyrkät portaat mitä pitkin piti nousta 2 kerrosta että pääsi edes respaan! Ne oli tosi vanhat ja kuluneet keskeltä, kun niitä on niin paljon kavuttu! Leveyttäkään ei oltu siunattu kamalasti, ehkä metri jos sitäkään. Että jos on minkäänlaisia ongelmia liikkumisen kanssa niin sitä kannattaa myös miettiä...


      • jarmoii
        moksmo kirjoitti:

        että jos olisimme jostain lukeneet että Frank kannattaa villiä menoa, niin olisimme valinneet toisen paikan.
        Se on vain harmi, että moni suomalainen lähtee Baltian maihin mielessään vain ryyppyreissut. Silloinhan se metakka ei haittaa, kun siihen voi osallistua itse :P
        Virossakin on niin paljon nähtävää - jos suomalaiset vain pystyisivät krapulaisilta silmiltään jotain siellä nähdä! ONNEKSI on jotain muutosta tulossa asiaan. Mutta en yhtään ihmettele kun suomalaisia ryöstetään siellä mennen tullen, kaikki virolaiset tietävät millaisia me ollaan näillä "lomareissuilla"!
        Mutta kiitos edes sinulle jarmoii kun ymmärsit asiani pointin. Silloin kun tuota tarinaani kirjoitin, olin niin lopen uupunut ja kiukkuinen ( ja vielä paikan päällä) mutta nyt alkaa jo naurattaa, että miten kaikki voikin mennä niin päin peetä. Eräässä kahvilassakin meni sähköt poikki kun ensimmäisenä aamuna sinne mentiin kaikki väsyneinä, nälkäisinä ja kiukkuisina! Emme päässeet edes istumaan ja pam, kaikki sähköt pois. Harmittaa tosi paljon, kun se reissu meni pilalle ja se ensimmäinen hullu yö vaikutti tosi paljon. On se tullut kyllä huomattua ennenkin, että jos ei saa unta, ei mikään onnistu!
        Mutta tosiaan, jos olet ajatellut varata huoneen Friendly Franksin hostellista Riiassa ja olet ajatellut viettää hieman rauhallisemman loman, niin mieti uudelleen hostellivalintaasi. Vieraat olivat suunnilleen 20-25 vuotiaita ja jokaikinen heistä oli tullut Riikaan pitämään hauskaa. Mutta jos villi meininki ei haittaa niin siitä vain! Siellä oli muuten ihan hillittömät jyrkät portaat mitä pitkin piti nousta 2 kerrosta että pääsi edes respaan! Ne oli tosi vanhat ja kuluneet keskeltä, kun niitä on niin paljon kavuttu! Leveyttäkään ei oltu siunattu kamalasti, ehkä metri jos sitäkään. Että jos on minkäänlaisia ongelmia liikkumisen kanssa niin sitä kannattaa myös miettiä...

        Kyllähän mekin kaveriporukassa ollaan menossa hauskaa pitämään, enkäpä äkkiseltään muita hyviä syitä tälle matkalle keksi. Hauskanpitoa tosin voi olla monenlaista.
        Sanoisin että meidän porukalla on jo se "huutamis" vaihe jäänyt vähän taka-alalle.
        Vaikka miekkosia ollaankin, niin Riiassa kyllä riittää varsinkin vanhassa kaupungissa paljon kaunista katseltavaa. (siis rakennuksia, pervot..) Uskoisin lisäksi että koko maa on kiertelemisen arvoinen, mutta siihen sopinee kesä paremmin. Tälläkertaa pakkanen pitänee meidät vanhankaupungin lähituntumassa. Katsotaan sitten mitä eteen sattuu, mutta kyllä mielellään vierailemme ravitoloissa ja baareissa. No ryyppyreissuhan se kait sitten on.. ;-)
        Kiitos sun palautteen (moksmo)en vastaisuudessa varaa Friendly Frank's hostellia, etkäpä ehtinyt tämänkertaiseen huonevalintaan vaikuttaakaan kun varaukset tehtiin jo tammikuulla.
        Nämä helmikuun hotellien tarjoushinnat oli senverran alhaiset (tiedän, käsite on suhteellinen) että Reval Hotel Latvijasta huoneet varasimme.
        En ole menossa ensimmäistä kertaa Riikaan ja mun aikaisemmat kokemukset kaupungista on olleet positiivisia. Minua vähän harmitti että sinulla on onnistunut menemään noin moni asia pieleen ja vielä suurinpiirtein kaikki yhdellä reissulla.

        Uskoisin kuitenkin että sulla tämä pikkkuhiljaa tallentuu sinne "kuulkaapas mitä kaikkea sitä meikäläisen reissuissa on joskus tapahtunutkaan" osioon ja jaat ystäviesi kanssa makeat naurut aiheen tiimoilta.
        Ehkäpä vielä ajan päästä palaat pelipaikalle "muistelemaan". ;D
        Siihen sitten suosittelisinkin sellaista kaunista kesäilmaa, jolloin Riika on kauneimmillaan.


      • moksmo
        jarmoii kirjoitti:

        Kyllähän mekin kaveriporukassa ollaan menossa hauskaa pitämään, enkäpä äkkiseltään muita hyviä syitä tälle matkalle keksi. Hauskanpitoa tosin voi olla monenlaista.
        Sanoisin että meidän porukalla on jo se "huutamis" vaihe jäänyt vähän taka-alalle.
        Vaikka miekkosia ollaankin, niin Riiassa kyllä riittää varsinkin vanhassa kaupungissa paljon kaunista katseltavaa. (siis rakennuksia, pervot..) Uskoisin lisäksi että koko maa on kiertelemisen arvoinen, mutta siihen sopinee kesä paremmin. Tälläkertaa pakkanen pitänee meidät vanhankaupungin lähituntumassa. Katsotaan sitten mitä eteen sattuu, mutta kyllä mielellään vierailemme ravitoloissa ja baareissa. No ryyppyreissuhan se kait sitten on.. ;-)
        Kiitos sun palautteen (moksmo)en vastaisuudessa varaa Friendly Frank's hostellia, etkäpä ehtinyt tämänkertaiseen huonevalintaan vaikuttaakaan kun varaukset tehtiin jo tammikuulla.
        Nämä helmikuun hotellien tarjoushinnat oli senverran alhaiset (tiedän, käsite on suhteellinen) että Reval Hotel Latvijasta huoneet varasimme.
        En ole menossa ensimmäistä kertaa Riikaan ja mun aikaisemmat kokemukset kaupungista on olleet positiivisia. Minua vähän harmitti että sinulla on onnistunut menemään noin moni asia pieleen ja vielä suurinpiirtein kaikki yhdellä reissulla.

        Uskoisin kuitenkin että sulla tämä pikkkuhiljaa tallentuu sinne "kuulkaapas mitä kaikkea sitä meikäläisen reissuissa on joskus tapahtunutkaan" osioon ja jaat ystäviesi kanssa makeat naurut aiheen tiimoilta.
        Ehkäpä vielä ajan päästä palaat pelipaikalle "muistelemaan". ;D
        Siihen sitten suosittelisinkin sellaista kaunista kesäilmaa, jolloin Riika on kauneimmillaan.

        että kaikki piti mennä päin persettä. Mutta aina ei voi voittaa! Luulen, että jos olisi ollut kesä ja lämmin, niin olisi voinut edes nautiskella säästä, mutta kun siellä piti vielä olla ihan hillitön tuuli ja lunta satoi vaakatasossa, niin ei sekään mieltä kohentanut. Ja kylmä oli kuin Siperiassa.
        Sitä en vain vieläkään pysty ymmärtämään, että millä ihmeellä ne tätit siellä vanhassa kaupungissa, mukulakivikaduilla, pystyivät kävelemään niillä hurjilla piikkareilla!? Se näytti niin vaaralliselta touhulta, että aivan pahaa teki - sitte menin itte vielä kaatumaan (ihan tavallisilla talvikengillä). Oli vissiin kohtalon ivaa, no tällä kertaa ei ollut oma nolous kyseessä.
        Hauskin juttu koko matkalla oli Riian kentän turvatarkastustäti, hänen sukunimi oli Radionova. Oli siinä naurussa pidättelemistä. Ja ainakin 10 cm piikkarit silläkin jalassa, en voi kuin ihailla; kuinka kukaan jaksaa seisoa sellaisten kenkien kanssa päivät pitkät. Huh huh.
        Mutta olet jarmoii oikeassa, varmasti tästä revitään huumoria vielä monen monta kertaa. Onpa siitä jo revittykin. Aika kultaa muistot.
        Kaverit kävivät viimeisenä päivänä syömässä T.G.I Friday's:sa ja se oli ollut ihan kiva paikka ja ruokakin oli ollut hyvää. Tippiäkin oli saanut antaa oman pään mukaan. Silloin sitä oli mukavampi antaakin...Harmi vaan että itse könysin hostellin nettihuoneessa ja vollotin jalkaani enkä päässyt sitten Fridayssiin ja itse vielä valitsin sen paikan. Noh...
        Reval hotelli oli hieno paikka, kävimme tutustumassa siellä ja ihailemassa näkymiä ylhäältä, sieltä saa hienoja kuvia kun on selkeä päivä.
        Hauskaa reissua ja toivottavasti on parempi onni teillä matkassa!


      • jarmoii
        moksmo kirjoitti:

        että kaikki piti mennä päin persettä. Mutta aina ei voi voittaa! Luulen, että jos olisi ollut kesä ja lämmin, niin olisi voinut edes nautiskella säästä, mutta kun siellä piti vielä olla ihan hillitön tuuli ja lunta satoi vaakatasossa, niin ei sekään mieltä kohentanut. Ja kylmä oli kuin Siperiassa.
        Sitä en vain vieläkään pysty ymmärtämään, että millä ihmeellä ne tätit siellä vanhassa kaupungissa, mukulakivikaduilla, pystyivät kävelemään niillä hurjilla piikkareilla!? Se näytti niin vaaralliselta touhulta, että aivan pahaa teki - sitte menin itte vielä kaatumaan (ihan tavallisilla talvikengillä). Oli vissiin kohtalon ivaa, no tällä kertaa ei ollut oma nolous kyseessä.
        Hauskin juttu koko matkalla oli Riian kentän turvatarkastustäti, hänen sukunimi oli Radionova. Oli siinä naurussa pidättelemistä. Ja ainakin 10 cm piikkarit silläkin jalassa, en voi kuin ihailla; kuinka kukaan jaksaa seisoa sellaisten kenkien kanssa päivät pitkät. Huh huh.
        Mutta olet jarmoii oikeassa, varmasti tästä revitään huumoria vielä monen monta kertaa. Onpa siitä jo revittykin. Aika kultaa muistot.
        Kaverit kävivät viimeisenä päivänä syömässä T.G.I Friday's:sa ja se oli ollut ihan kiva paikka ja ruokakin oli ollut hyvää. Tippiäkin oli saanut antaa oman pään mukaan. Silloin sitä oli mukavampi antaakin...Harmi vaan että itse könysin hostellin nettihuoneessa ja vollotin jalkaani enkä päässyt sitten Fridayssiin ja itse vielä valitsin sen paikan. Noh...
        Reval hotelli oli hieno paikka, kävimme tutustumassa siellä ja ihailemassa näkymiä ylhäältä, sieltä saa hienoja kuvia kun on selkeä päivä.
        Hauskaa reissua ja toivottavasti on parempi onni teillä matkassa!

        Kiitti vinkistä, taidan muistaa paikan vanhassa kaupungissa, aika keskeisellä paikalla sillä kadulla joka juurikin Latvija hotellilta vanhaankaupunkiin tulee.

        Sitä "muorien" kävelyä mekin on ihmetelty, kun ei ne edes näytä katsovan mihin ne astuu. ;D

        Kiva myöskin lukea, että olet jo päässyt kriisin ohi... Liputtelen sunkin puolesta. Ja toivon sulle jatkossa parempia matkakokemuksia, minne ikinä menetkin. ;-)


      • moksmo
        jarmoii kirjoitti:

        Kiitti vinkistä, taidan muistaa paikan vanhassa kaupungissa, aika keskeisellä paikalla sillä kadulla joka juurikin Latvija hotellilta vanhaankaupunkiin tulee.

        Sitä "muorien" kävelyä mekin on ihmetelty, kun ei ne edes näytä katsovan mihin ne astuu. ;D

        Kiva myöskin lukea, että olet jo päässyt kriisin ohi... Liputtelen sunkin puolesta. Ja toivon sulle jatkossa parempia matkakokemuksia, minne ikinä menetkin. ;-)

        Kiitos kiitos. Tässä on vähän suunnitelmissa jotain reissun näköistä ameriikan suuntaan...new york pitäisi nähdä edes kerran elämässä.

        Hauskaa talven jatkoa!


      • FUKS
        moksmo kirjoitti:

        että kaikki piti mennä päin persettä. Mutta aina ei voi voittaa! Luulen, että jos olisi ollut kesä ja lämmin, niin olisi voinut edes nautiskella säästä, mutta kun siellä piti vielä olla ihan hillitön tuuli ja lunta satoi vaakatasossa, niin ei sekään mieltä kohentanut. Ja kylmä oli kuin Siperiassa.
        Sitä en vain vieläkään pysty ymmärtämään, että millä ihmeellä ne tätit siellä vanhassa kaupungissa, mukulakivikaduilla, pystyivät kävelemään niillä hurjilla piikkareilla!? Se näytti niin vaaralliselta touhulta, että aivan pahaa teki - sitte menin itte vielä kaatumaan (ihan tavallisilla talvikengillä). Oli vissiin kohtalon ivaa, no tällä kertaa ei ollut oma nolous kyseessä.
        Hauskin juttu koko matkalla oli Riian kentän turvatarkastustäti, hänen sukunimi oli Radionova. Oli siinä naurussa pidättelemistä. Ja ainakin 10 cm piikkarit silläkin jalassa, en voi kuin ihailla; kuinka kukaan jaksaa seisoa sellaisten kenkien kanssa päivät pitkät. Huh huh.
        Mutta olet jarmoii oikeassa, varmasti tästä revitään huumoria vielä monen monta kertaa. Onpa siitä jo revittykin. Aika kultaa muistot.
        Kaverit kävivät viimeisenä päivänä syömässä T.G.I Friday's:sa ja se oli ollut ihan kiva paikka ja ruokakin oli ollut hyvää. Tippiäkin oli saanut antaa oman pään mukaan. Silloin sitä oli mukavampi antaakin...Harmi vaan että itse könysin hostellin nettihuoneessa ja vollotin jalkaani enkä päässyt sitten Fridayssiin ja itse vielä valitsin sen paikan. Noh...
        Reval hotelli oli hieno paikka, kävimme tutustumassa siellä ja ihailemassa näkymiä ylhäältä, sieltä saa hienoja kuvia kun on selkeä päivä.
        Hauskaa reissua ja toivottavasti on parempi onni teillä matkassa!

        ENSIVAIKUTELMASI OLI HUONO KUTEN ON AINA PIELEEN MENNEELLÄ MATKALLA. MUTTA MIELESTÄNI LATVIASSA ON MUUTAKIN NÄHTÄVÄÄ KUIN RIIKA JA KESÄLLÄ TODELLA KAUNIS MAA. UPEAT RANNAT JOITA EI SUOMESTA LÖYDÄKÄÄN JA EDULLINEN HINTATASO
        EI KUITENKAAN VOI ODOTTAA ETTÄ MUISSA MAISSA ASIAT TOIMIVAT SAMALLA TAVOIN KUIN SUOMESSA JOSSA NOUDATETETAAN PILKUNTARKASTI KAIKKIA SÄÄNTÖJÄ JA VIRANOMAISMÄÄRÄYKSIÄ,,,, OLEMMEHAN MENOSSA TÄÄLLÄ KOHTI ORWELLIN VALVONTAYHTEISKUNTAA


      • moksmo
        FUKS kirjoitti:

        ENSIVAIKUTELMASI OLI HUONO KUTEN ON AINA PIELEEN MENNEELLÄ MATKALLA. MUTTA MIELESTÄNI LATVIASSA ON MUUTAKIN NÄHTÄVÄÄ KUIN RIIKA JA KESÄLLÄ TODELLA KAUNIS MAA. UPEAT RANNAT JOITA EI SUOMESTA LÖYDÄKÄÄN JA EDULLINEN HINTATASO
        EI KUITENKAAN VOI ODOTTAA ETTÄ MUISSA MAISSA ASIAT TOIMIVAT SAMALLA TAVOIN KUIN SUOMESSA JOSSA NOUDATETETAAN PILKUNTARKASTI KAIKKIA SÄÄNTÖJÄ JA VIRANOMAISMÄÄRÄYKSIÄ,,,, OLEMMEHAN MENOSSA TÄÄLLÄ KOHTI ORWELLIN VALVONTAYHTEISKUNTAA

        Olen kuullut paljon hyvää Jurmalasta ja kuvien perusteella myös se vaikuttaa tosi kauniilta paikalta ja kyllä jää Yyterit toiseksi! Kesällä sinne olisi pitänyt mennä...


      • fuks
        moksmo kirjoitti:

        Olen kuullut paljon hyvää Jurmalasta ja kuvien perusteella myös se vaikuttaa tosi kauniilta paikalta ja kyllä jää Yyterit toiseksi! Kesällä sinne olisi pitänyt mennä...

        jurmala on tosiaan mahtava, 30 km hiekkarantaa
        joka pitää beecheistä niin jurmala on ok...
        mua kuitenkin häiritsee siellä venäjää puhuvien suunnaton määrä, jonka takia lähden mieluummin ventspilsiin jossa myös 10 km pituionen Eurobeach

        ja kaupunkikin on muutoin mukava

        tässä pari linnkkisivua:
        www.ventspils.lv
        www.sigulda.lv

        huom. yksi varoitus !! ei koskaan paljalle ruohikolle latviassa punkkivaaran takia, aina alusta alle !!

        tosin itselle ei ole koskaan puraissut

        latviassa kannatta aina kysyä hinnat ensin, koska mukaan mahtuu sielläkin kaikenlasita skoijaria kuten myös tallinnassa

        www.traveller.lv antaa mukavia majapaikkoja

        riikassa voin suositella multilux majataloa, joka kalliimpi mutta saa nukkua yöt rauhassa


      • fuks
        fuks kirjoitti:

        jurmala on tosiaan mahtava, 30 km hiekkarantaa
        joka pitää beecheistä niin jurmala on ok...
        mua kuitenkin häiritsee siellä venäjää puhuvien suunnaton määrä, jonka takia lähden mieluummin ventspilsiin jossa myös 10 km pituionen Eurobeach

        ja kaupunkikin on muutoin mukava

        tässä pari linnkkisivua:
        www.ventspils.lv
        www.sigulda.lv

        huom. yksi varoitus !! ei koskaan paljalle ruohikolle latviassa punkkivaaran takia, aina alusta alle !!

        tosin itselle ei ole koskaan puraissut

        latviassa kannatta aina kysyä hinnat ensin, koska mukaan mahtuu sielläkin kaikenlasita skoijaria kuten myös tallinnassa

        www.traveller.lv antaa mukavia majapaikkoja

        riikassa voin suositella multilux majataloa, joka kalliimpi mutta saa nukkua yöt rauhassa

        tässä koko skaala latvian maisemia


      • jarmoii
        moksmo kirjoitti:

        Kiitos kiitos. Tässä on vähän suunnitelmissa jotain reissun näköistä ameriikan suuntaan...new york pitäisi nähdä edes kerran elämässä.

        Hauskaa talven jatkoa!

        Jos aiot katsella muutakin kuin kaupunkia niin Niagaran putoukset on "kohtuullisen" junamatkan päässä. Voin kyllä lämpimästi suositella paikkaa.
        Dii ja dorsdaina meddääd Ljatvijaan... ;D


      • moksmo
        jarmoii kirjoitti:

        Jos aiot katsella muutakin kuin kaupunkia niin Niagaran putoukset on "kohtuullisen" junamatkan päässä. Voin kyllä lämpimästi suositella paikkaa.
        Dii ja dorsdaina meddääd Ljatvijaan... ;D

        Joko olet matkalla? lennätte vissiin RyanAirilla? Se taitaa lähteä vain silloin iltasella, niinkuin meidänkin lento lähti.

        Sinä olet ollut NY:ssä? Voi että...Kaverini on siellä parhaillaan au pairina ja kun tuossa vloppuna katselin kuvia sieltä, niin kyllä niiiin matkakuume taas valtasi!
        Olen ollut Chicagossa 10 vuotta sitten, mutta kyllä se vain on se New York mikä siellä ameriikan mantereella edelleen kiinnostaa. Mutta kyllä siellä on muitakin mielenkiintoisia kaupunkeja, kuten Miami (olen hieman liikaa seurannut C.S.I Miamia :), LA ja Las Vegas. Minulla asuu sukulaisia Chicagon lähistöllä, harmi ettei niitä asu NY:ssä, olisin varmaan tukka putkella sinne jo menossa :)

        HAUSKAA REISSUA jos ehdit tätä vielä ennen lähtöä lukea! Kerro sitten miten meni ja toivottavasti siellä ei ole niin inhottavan kylmä tuuli, kuin oli kuukausi sitten.


      • jarmoii
        moksmo kirjoitti:

        Joko olet matkalla? lennätte vissiin RyanAirilla? Se taitaa lähteä vain silloin iltasella, niinkuin meidänkin lento lähti.

        Sinä olet ollut NY:ssä? Voi että...Kaverini on siellä parhaillaan au pairina ja kun tuossa vloppuna katselin kuvia sieltä, niin kyllä niiiin matkakuume taas valtasi!
        Olen ollut Chicagossa 10 vuotta sitten, mutta kyllä se vain on se New York mikä siellä ameriikan mantereella edelleen kiinnostaa. Mutta kyllä siellä on muitakin mielenkiintoisia kaupunkeja, kuten Miami (olen hieman liikaa seurannut C.S.I Miamia :), LA ja Las Vegas. Minulla asuu sukulaisia Chicagon lähistöllä, harmi ettei niitä asu NY:ssä, olisin varmaan tukka putkella sinne jo menossa :)

        HAUSKAA REISSUA jos ehdit tätä vielä ennen lähtöä lukea! Kerro sitten miten meni ja toivottavasti siellä ei ole niin inhottavan kylmä tuuli, kuin oli kuukausi sitten.

        sulla e-mail?


      • moksmo

      • fuks
        fuks kirjoitti:

        tässä koko skaala latvian maisemia

        http://www.travel-images.com/latvia16.html


    • peleherman

      yees, ite oon käyny ko. hostellissa 2kertaa ja joka kerta meno ollu kohillaa. tottaha se o ettei hostellit oo hyvä paikka tommosille paskanaamoille, sinne mennä pitää hauskaa 24/7:p jos kuulut johonki vitun kaulahuivi kehrääjien liittoo nii ei vittu nappaa, mee itkee muualle. ite tykkäsin kyllä olla hereillä aika lailla joka päivä aamu kaheksaa asti suunnillee. mieluummi hostellissa vedän menemää kui jossai 4tähen hotellihuoneessa katon seinää hiljaa.
      ja riika on muutenki iha jeespaikka, kiinnosta spuget sielä pahemmi, mukavaa porukkaa ovat nekin tosin vaikken niitä mee sinne ihailee. ei kiinnosta paskanvittua onko tässä kirjootusvirheitä muute. luokkareissu..yes:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe