Vectra C kolmevuotta takuukorjaksia

exopel

Suoritetut takuukorjakset/merkkiliike

2X Akku maadotuskaapeli
Laturi
Startti
Pyyhkijän moottori vivusto
Puolapaketti
Lämmitys laitteen puhallin ja vastus
Bensaruiskun paineyksikkö
Ohjaustehostaja
Ajotietokoneen näyttö
Ilmastointi säätö yksikkö
Alusta:
Jäädyttäjän kumit
Etukallistuksen vakaajan keski laakerikumit
Takaiskarit
Takatukivarsi hela

Eka katsatus 58000 km

-oikea takatukivarsi vaihton. ( HELA)
-vetoakselin tefa öljyt vuotaa
-etupään nivelet väljät

Korjaamo päiviä reilut 30 vrk
korjaamoon käyntiä ja soittoja kymmeniä

Käynistys apua kolmekertaa.

Kaikki tämä 60000 km ja 3 vuotta

TAKUUKORJAKSINA

29

12963

    Vastaukset

    • onnea. Tuo lista kyllä näyttää auton laadun, onneksi on takuu. Enää ei tartte vaihtaa kun kori niin sulla on uusi auto.

      • Eikös autosta mene uusi autovero maksuun jos osia vaihdetaan yli 50% alkuperäisestä?


    • Suritetut korjaukset/takuu

      3X akku pluskaapeli 5 kertaa, maadoituskaapelia ei vaihdettu kertaakaan.
      Laturin akseli
      Pyyhkijän sulat 2:sti pyyhkijänmoottorin hiilet 3:sti.
      Ojaustehostajan momentin muuntimen galibrointi releen tietokone yksikkö.
      Bensaputken huohotus ventiilin takaiskupaluuputken jakaja.
      Ajotietokoneen täsmäys anturi.
      Ilmastoinnin kesä/talvi säätö yksikkö

      Alustan ongelmat:
      Vasen etu tukivarren takimmainen jousen kannatin.
      Kardaaniakselin jako stefa, pullahti pois talvella.
      Etupään nivelen laakeroinnit uusiksi 2 kertaa
      Tuulilasi rikki 2 kertaa kiven iskusta (tyyppi vika)
      Pakoputken takaosa se perimmäinen jäi lumihankeen kun peruutin (tyyppivika?
      Lisäksi paljon erinlaisia muita vikoja joita en nyt yhtä äkkiä muista.

      Katsastettu ei ole kertaakaan, korjaamolla oloa 48vrk. Minun autossani on tosin vain 2 vuoden takuu verrattuna ed 3 vuotta.

      Kaikki tämä 27tkm ajetussa. Takuu korjauksina.

      • mielestä kovinkin hauska? Onko noita takavetoisia C-vectroja paljonkin myyty suomeen. Kävisköhän tulevaisuudessa B-kadetin kardaani, voisin luopua halvalla, meinaan ei jako stefat pullahtele on vähän parempi laatuisia kun nuo uudet kiinalaiset stefat.


      • omasta kirjoitti:

        mielestä kovinkin hauska? Onko noita takavetoisia C-vectroja paljonkin myyty suomeen. Kävisköhän tulevaisuudessa B-kadetin kardaani, voisin luopua halvalla, meinaan ei jako stefat pullahtele on vähän parempi laatuisia kun nuo uudet kiinalaiset stefat.

        Kaikki korjaukset löytyy huoltohistoriatulosteesta.

        Vectra vuosimalli 2004 Suomi auto.


      • exopel kirjoitti:

        Kaikki korjaukset löytyy huoltohistoriatulosteesta.

        Vectra vuosimalli 2004 Suomi auto.

        totta mut toi vexopel kertoo kardaaneista ja niitä ei ole kuin takavetoisissa, kuten itsekin tiedät. Etuvedoissa on pelkät vetoakselit. Vexopel on huulen heittäjä.


      • omasta kirjoitti:

        mielestä kovinkin hauska? Onko noita takavetoisia C-vectroja paljonkin myyty suomeen. Kävisköhän tulevaisuudessa B-kadetin kardaani, voisin luopua halvalla, meinaan ei jako stefat pullahtele on vähän parempi laatuisia kun nuo uudet kiinalaiset stefat.

        kun tunnut olevan tietoinen noista opelin vioista ja tunnut muutenkin olevan auto alan asiantunti ja kun minä olen aivan poropeukalo näissä auto asioissa niin osaatko sanoa mikähän autossani on vikana kun startaa niin lähtee käyntiin mutta sammuu hetken kuluttua pvaltavan paukahduksen saattelemana, myöskin savun pöläys tulee samaan aikaa pakoputkesta, sellaista sinistä.


      • Tähän väliin ehkä olis syytä kirjoittaa C-vekusta jossa ei niitä vikoja ole liiemmälti
        ollut. Siis 2.2 DTI Sedan -03. Kilometrejä karvan alle 250000. Normaalien huoltojen
        lisäksi: raidetangon oikea sisempi nivel 165000 km ( 35€), yksi kierros jarrupaloja
        165000km ( 40 69 €) , yhdet hehkutulpat 150000km ( 4X 17 €) , Turbon kuminen imuletku murtunut 220000 km ( 35€) , Taka iskareita kolme kierrosta(
        6X 50 €). Taka jarrulevyt alkaa olla vaihto kunnossa.
        Asennustyöt olen tehnyt itse, lukuunottamatta raidetangon vaihdon jälkeistä kulmien suuntausta ( 60€) Nk. ylimääräiset kulut 607 € , se tekee
        0,24 € / 100km. Omasta puolestani voin vain todeta, että perheessämme on ollut
        4 kpl opeleita, eikä niistä ole ollut yhtään toimimatonta yksilöä.
        Vertailukohdaksi voin esittää, että on ollut sekä Eurooppalaisia että
        japsi merkkejä, mutta ei ainakaan ne Japsit joita meillä on ollut, ole mitenkään erityisesti laadullaan loistaneet. Ei siis sanottavaa kestävyyseroa Euroopalaisiin nähden.


    • takuu oli?
      3 vuotta?
      taitaa kuitenkin olla 2v ilman km-rajoitusta...
      Huoltosopparit erikseen....

      • Kuten huoltohistoriatulosteesta näkyy merkkihuolto.
        Korjasi ja vaihtoi osia.
        Kolme vuotta.
        Syy SÄHKÖ


      • exopel kirjoitti:

        Kuten huoltohistoriatulosteesta näkyy merkkihuolto.
        Korjasi ja vaihtoi osia.
        Kolme vuotta.
        Syy SÄHKÖ

        ei kait nuo viat kaikki sähköstä johdu, vetonivel jne. Niin no tietysti voihan se sähköstäkin. Mutta miten sulla on 3 vuoden takuu kun mulla on vain 2. Onko näissäkin Opelilla vähän autokohtainen jotenkin siihen malliin että kenellä vikaa enepi niin takuuta pitemmäksi.

        Ei mun autossa kyllä paljoa vähempi vikaa ole kun sunkaa, kyllä se munkin autossa olisi ainaki 2,5 vuotta sen takuun pitänyt olla jos kerta sulla 3.


      • exopel kirjoitti:

        Kuten huoltohistoriatulosteesta näkyy merkkihuolto.
        Korjasi ja vaihtoi osia.
        Kolme vuotta.
        Syy SÄHKÖ

        seuraavaksi?
        Älä kerro, anna kun arvaan... tojo tietysti! Se kaikkein paras ja viattomin auto maan päällä....


    • se kardaani juttu kun luin huoltohistoriasta,se oli vetonivelen sisempi silmukka joka oli vaihdettu.

      Auto oli muuten hyvä ajaa silloin kun ohjaustehostin pelasi. Takapenkkiiin myös poltettiin reikä tuopakilla (tyyppivika?)sitä ei takuisiin kyllä vaihdettu vaikka huomautin kankan huonosta laadusta.

      Takaluukkua ei saanut auki myöskää moneen kuukauteen (tyyppivika) en viitsinyt alkaa sitä särkemään koska kaikki konsti tuli muuten kokeiltua, kunnes eräänä aamuna rengas oli tyhjä ja tarvitsin tunkki, niin menin muina miehinä ja avasin takaluukun, huomasin vasta autoa ylös tunkatessa että mitä luukkuhan aukesi.

      Toiseen etuvaloon tuli kivi ja se meni rikki (Tyyppivika) sen ne takuuseen vaihtoivat ja sanoivat että näitä mene ihan alwariinsa tästä merkistä, on kuulema niin huonosta muovista tehty. Kyllä se muuten ihan mukava auto on ollut.

      • Mulla vaihdettu kuskinpuolen laakerinapa eteen (aj. silloin n. 55 tkm/ kesä 06), jouduin itse maksamaan työn 80 €. (Tuulilasiin lensi kivi ja se halkesi, oma moka koska ajoin liian lähellä). Takaluukun lukko vaihdettu v. 04 takuuseen, nyt jälleen temppuilee pakkasilla (onneksi siinä on avaimen reikä). Toiseen etuvaloon kertyy kosteutta... Elikkä aika vähän vikoja.


      • C -02 kirjoitti:

        Mulla vaihdettu kuskinpuolen laakerinapa eteen (aj. silloin n. 55 tkm/ kesä 06), jouduin itse maksamaan työn 80 €. (Tuulilasiin lensi kivi ja se halkesi, oma moka koska ajoin liian lähellä). Takaluukun lukko vaihdettu v. 04 takuuseen, nyt jälleen temppuilee pakkasilla (onneksi siinä on avaimen reikä). Toiseen etuvaloon kertyy kosteutta... Elikkä aika vähän vikoja.

        Onpa ooppelin laatu vaihtelevaa ,taksina menossa jo neljäs ooppeli ja tää nykynen vectra verraton työkalu ajettu noin reilutpuolitoita miljoonaa kilometriä eikä mitään mainittavia vikoja tai piti kerran vaihtaa toinen lasinpyyhkijän kumi kun humalainen repi .Öljyjä en oo vaihtanu kun kaks kertaa suodattimia en yleensä vaihda ollenkaan ,ne kun syö tätä katetta aikalailla ja kaikki huollot on suhteettoman kalliita. Aina on katsastuksesta läpi menny ei oo ollu huomauttamista insinöörillä että hyviä kokemuksia


      • Ammattikokemusta kirjoitti:

        Onpa ooppelin laatu vaihtelevaa ,taksina menossa jo neljäs ooppeli ja tää nykynen vectra verraton työkalu ajettu noin reilutpuolitoita miljoonaa kilometriä eikä mitään mainittavia vikoja tai piti kerran vaihtaa toinen lasinpyyhkijän kumi kun humalainen repi .Öljyjä en oo vaihtanu kun kaks kertaa suodattimia en yleensä vaihda ollenkaan ,ne kun syö tätä katetta aikalailla ja kaikki huollot on suhteettoman kalliita. Aina on katsastuksesta läpi menny ei oo ollu huomauttamista insinöörillä että hyviä kokemuksia

        Jos ei öljyjä ja öljynsuodattimiakaan kannata vaihtaa vaikka 500 000 km mittarissa ! No leikki leikkinä - mitäs niitä vaihtamaan, ajetaan niinkauna kun liikkuu ja sitten vaihtoon.


      • mulla on 2.0 turbo Vectra vm.-04 ja ml.98000tkm. Ei ole kolmessa vuodessa tehty muuta kun määräaikais huollot.. ainoastaan kerran jouduin viemään auton vian vuoksi korjaamolle kun naapuri pakitti kylkeen parkkipaikalla (TYYPPIVIKA).

        On se kyllä ihme kun kivi lentää ikkunaan ja menee rikki, niin se on TYYPPIVIKA?
        Tai jos joku polttaa tupakilla reiän penkkiin , niin tyyppivika???

        On sulle sattunut huono yksilö kun nuita tyyppivikoja on niin hirveästi.. mene ihmeessä hyvä mies autokauppaan ja vaihda autoa=)

        Minunkin autosta loppui tyyppiviat kun vaihdoin volkkarin Opeliin.


      • 2.0tUrpo kirjoitti:

        mulla on 2.0 turbo Vectra vm.-04 ja ml.98000tkm. Ei ole kolmessa vuodessa tehty muuta kun määräaikais huollot.. ainoastaan kerran jouduin viemään auton vian vuoksi korjaamolle kun naapuri pakitti kylkeen parkkipaikalla (TYYPPIVIKA).

        On se kyllä ihme kun kivi lentää ikkunaan ja menee rikki, niin se on TYYPPIVIKA?
        Tai jos joku polttaa tupakilla reiän penkkiin , niin tyyppivika???

        On sulle sattunut huono yksilö kun nuita tyyppivikoja on niin hirveästi.. mene ihmeessä hyvä mies autokauppaan ja vaihda autoa=)

        Minunkin autosta loppui tyyppiviat kun vaihdoin volkkarin Opeliin.

        Ai niin.. Unohdin mainita, että katsastukset on mennyt läpi ilman huomautuksia (tyyppivika).


      • Ammattikokemusta kirjoitti:

        Onpa ooppelin laatu vaihtelevaa ,taksina menossa jo neljäs ooppeli ja tää nykynen vectra verraton työkalu ajettu noin reilutpuolitoita miljoonaa kilometriä eikä mitään mainittavia vikoja tai piti kerran vaihtaa toinen lasinpyyhkijän kumi kun humalainen repi .Öljyjä en oo vaihtanu kun kaks kertaa suodattimia en yleensä vaihda ollenkaan ,ne kun syö tätä katetta aikalailla ja kaikki huollot on suhteettoman kalliita. Aina on katsastuksesta läpi menny ei oo ollu huomauttamista insinöörillä että hyviä kokemuksia

        Mulla on vaihdettu takapään lukon kansi je etupään arkinapsuttimet, nivel lukko pelkääjän puolelta ja nestesuodatin.


    • "Laatuauto BMW 530/E61 AD Touring", Auto rekisteröitiin 06.2004. Laakkosen korjaamolla 30kertaa jossa vaihdettiin : Vaihdelaatikko, momenninmuunnin, radio, mittaristo, ym. ja päivityksiäjoka kerralla(kaiken korjaava). Viimein ilmoitus Transmission Faulty vaihdelaatikosta, jolloin Laakkonen/BMW Finland suostuu vaihtamaan auton uuteen.

      UUDELLA ajoin 90tkm.Laakkosella VAIN 25 kertaa jolloin vaihdettiin: vaihdelaatikko, momenninmuunnin, taas radio,perän tason ilmatyyny kompressori, alatukivarret,raidetangon nivelet, turbo,takaluukun pumput 3:nen kerran, päivitykset joka kerran kun valomuisti, ajonvakaus, yms hävisivät!

      Nyt 3kk Lexus 400h,ei mitään vikaa! BMW:llä ei 2:ta päivää ettei jotain! BMW ehkä Premium mutta EI laatuauto!

      Näinkin on jollain käynyt ... ei kait sinunkin Vectraasi huollettu muuten ... Laakkosella ?

      • johon olen enemmän kuin tyytyväinen, mutta kyllä se täytyy myöntää että niin on BMW kin. Tämä taitaa olla ooppeli palsta johon saa purkaa kokemuksensa näistä itäblokin vahinkobaunuista. (edellinen oli eikä enään ikinä)


      • mulla on toyota kirjoitti:

        johon olen enemmän kuin tyytyväinen, mutta kyllä se täytyy myöntää että niin on BMW kin. Tämä taitaa olla ooppeli palsta johon saa purkaa kokemuksensa näistä itäblokin vahinkobaunuista. (edellinen oli eikä enään ikinä)

        Eihän se tyhmyys mikään pahe ole mutta ei se ole hyvekään. Toyotan ostajat taitaa olla enempi tuota latva B5 sakkia.


    • Kerrohan toki vielä mikä kone autossasi on?
      Ja mikä on vuosimalli?

      Olisi hienoa nähdä tuo huoltokirja/tosite noista korjauksista, osaatko skannata näytille?

      • Takuukorjakset huoltohistoriatulosteesta.


    • jos ajetaan miten sattuu.

    • Että ei ole näköjään osattu korjata ohjelmoitavia sähkövehkeitä. Kun on yksi vika saatu jotenkuten hoidettua niin on samalla tehty pari uutta vikaa. Tuttua hommaa kun puhutaan ohjelmoitavista laitteista.

      Kantsii hiukka kattella mihin vie huoltoon. Kyllä sitä voi reilusti kysyä löytyykö talosta koulutetut huoltomiehet ja kunnon testilaitteet.

      • sen verran noiden laitteiden päälle tiedän,että sun ohjelmointi juttus noiden perusteella ei näytä pitävän oikein paikkaansa. vai meneekö puslat ku vaihtaa vaikka lämppärin moottorin?


    • meillä kuski! Miten oot saanu noin paljon hajoamaan... :)

    • taitaa olla taksi käytös ratin takana urpoja somaleita ja muita upsalan ekonomi opiskelioita on vossikka saanu kyytiä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

      Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      65
      4045
    2. Vapaavuorelle tuli kiire - Kaikki yleisötilaisuudet kielletään, mutta mites juottolat?

      Pelimies Vapaavuoren loppupeli Helsingin johdossa meni kimuraiseksi koronakriisin vuoksi. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637875.html "Vapaavuori
      Maailman menoa
      69
      2364