Fujifilm Finepix S5600

harkitsija.

siispä. onko jollain kokemusta? olen jo vähän aikaa mietiskellyt minkä KUNNOLLISEN digin ostaisin. siis: onko kunnollinen? ja minkälainen hinta olisi? vaikka haluan kunnollisen, tällä hetkellä ei ole mitään huippukallista kameraa hankkia.

20

8332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvältä käteen eikä ole kallis

      Mutta kertokaas meille millainen tuo kanmera on?
      Kohina, akkujen kesto, voiko verrata Canonin poweshot a75:n?

    • olevan hyvä

      Verkkokauppa 216€, paikallinen kamerakauppa 349€....

    • exfuji

      Onhan niitä muitakin merkkejä olemassa.
      Mistähän johtunee,että ei paljon fujista ole keskusteltu täällä. Siitä voisi jo päätellä jotain.

      • Keskusteltu..

        Mutta kun homma toimiin kuin junan vessa niin on aiheet vähissä..

        On muuten ilmoja pidellyt..


      • ja kuva
        Keskusteltu.. kirjoitti:

        Mutta kun homma toimiin kuin junan vessa niin on aiheet vähissä..

        On muuten ilmoja pidellyt..

        Eiks tässä kuitenkin oo kyse siitä, että painat namiskuukkelia ja kameras ottaa kuvan?
        Mikä ottaa kivoimman Kuvan ?


      • kehuvat tuskin spontaanisti

        Ostin S5600:n varakameraksi S620Z:lle. Kumma, että uudemmassa kamerassa ovat monet ominaisuudet huonommat - itseäni kiusaa lähinnä makro.

        Sinänsä Fujit ova osoittautuneet kestäviksi ja muutoinkin ongelmattomiksi, kuten vähäisestä purnauksesta tälläKIN palstalla voidaan päätellä.


    • Et luultavasti kadu

      Itse ostin ko kameran joskus keväällä 06 - täyttää täysin oman käyttöni tarpeet. Hintakin on laskenut ja on HALPA (TECHNIKdirectissä 205€ ite maksoin jonku 50 € enempi aikanaa)

      On voittanut jos jonkinmoisia palkintoja ja saanut arvosteluissa suitsutusta hinta-laatu-ominaisuudet suhteestaan. Ainakin Steve's digicamissa on arvio(S5200=S5600), oli aikanaan jopa BEST kategoriassa 10-12x zoomillisten luokassa.

      Jos et
      *etsi megapikseleitä (eli ko laitteen 5MPix on ok) *etkä oo lyömässä kameraa etutaskuusi (on siis jotain muuta kuin pieni pokkari)
      *etkä harrasta pääasiassa sisäkuvausta (ei mahdollista liittää ulkoista salamaa)
      *Omista vanhaa digiä ja siihen kymmentä SD korttia (toi tukee xD korttia)

      niin ei muuta valittamista ole. On nopea "suljin", sarjakuvausta etc, voi välpätä ties mitä säätöjä

      Lyö normaalit pokkarit mennentullen, mutta häviää tietysti oikeille järjestelmäkameroilla megapikseleissä ja kiinteän putken jne takia.

      Hinta/feature/Laatu yhtälölää arvioituna on täysi 10. Parempaa ei tolla rahalla ~200€ voi saada.

      • harkitsija.

        niin siinäkin oli yksi syy miksi finepix oli kärjessä, koska vanhassa Olympuksessani on xD kortti. ja minun tietääkseni siis käy myös finepixiin.(?)
        vahvasti olen kyllä tuota ostamassa ja lukenut juuri miltei pelkästään myönteistä tuosta digistä.


      • tilasin 5600:n

        Vaikka mulla onkin SD yms kortteja kaapit täynnä, mutta myyn ne sitten tuolla huutokaupassa nykyisen kameran (Canon Powershot A75) mukana.


        Kommenttinne olivat senverran kannustavia, että sitten tilasin 5600:n.
        Saas nähdä miten Verkkokauppa kaupat hoitaa, toimitusaika yms.


      • toimitusajan vuoksi
        tilasin 5600:n kirjoitti:

        Vaikka mulla onkin SD yms kortteja kaapit täynnä, mutta myyn ne sitten tuolla huutokaupassa nykyisen kameran (Canon Powershot A75) mukana.


        Kommenttinne olivat senverran kannustavia, että sitten tilasin 5600:n.
        Saas nähdä miten Verkkokauppa kaupat hoitaa, toimitusaika yms.

        Katsotaan, millainen tuo 6500fd sitten onkaan, taitaa olla ainakin uudempi malli.


    • lisäää

      tästä Fujin s5600 kamerasta!
      Onko kuvien laatu minkälaista? tuleeko kuvista kuinka rakeisia ja tärähtääkö kuvat helposti?

      • jaa...

        sisällä turha edes yrittää kuvausta ilman jalustaa ja pitkää valotusaikaa...Tähän mennessä kehittämäni kuvat täyttä p***aa...Ehkä en vaan osaa kuvata tuolla...kumma kun ei minkään muun kameran kanssa ole ollu vastaavanlaisia ongelmia...Onhan se halpa, mutta säästäisin kerralla parempaan, itse olen myymässä kameraa pois jos vain joku huolii=)


      • faul
        jaa... kirjoitti:

        sisällä turha edes yrittää kuvausta ilman jalustaa ja pitkää valotusaikaa...Tähän mennessä kehittämäni kuvat täyttä p***aa...Ehkä en vaan osaa kuvata tuolla...kumma kun ei minkään muun kameran kanssa ole ollu vastaavanlaisia ongelmia...Onhan se halpa, mutta säästäisin kerralla parempaan, itse olen myymässä kameraa pois jos vain joku huolii=)

        taitaa vika olla nyt käyttäjässä. hyvä kamera ja hinta ei päätä huimaa, hyviä kuvia on fujilla saatu. itselläni kulkee hyvin digijärkkärin rinnalla. suosittelen


      • fuji...harkinnassa
        jaa... kirjoitti:

        sisällä turha edes yrittää kuvausta ilman jalustaa ja pitkää valotusaikaa...Tähän mennessä kehittämäni kuvat täyttä p***aa...Ehkä en vaan osaa kuvata tuolla...kumma kun ei minkään muun kameran kanssa ole ollu vastaavanlaisia ongelmia...Onhan se halpa, mutta säästäisin kerralla parempaan, itse olen myymässä kameraa pois jos vain joku huolii=)

        mitä maksaa?


      • kertoo hintatasoa
        fuji...harkinnassa kirjoitti:

        mitä maksaa?

        Paikallisessa liikkeessä verkkokaupan hinta x 1,98 !


      • YrjöJurri
        fuji...harkinnassa kirjoitti:

        mitä maksaa?

        Fufi täällä: 182.00€
        http://www.eg-electronics.de/digitalkamera/?kat=*Finepix S5600

        Ostin toki Panasonicin parivuotta sitten. Ei mikään pramea firma mutta kaikki toimii ja asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä.


    • kiulikka

      Miten tämä 10 kertainen zoomi oikeen toimii fujissa, ei kai ole koko aikaa 10 kertaisena, vaan ilmeisesti saa pienennettyä?? Alkaako kuva olemaan kuinka ahdas 10 kertaisella zoomilla?

      • hyvä kamera

        Zoomi ei tietenkään ole koko aikaa 10 kertaisena ja sitä pystyy pienentämään. Zoomi siis 1-10 kertainen. Tämä on hyvä jos haluaa kuvata maisemia, ihmisiä, mitä vain kohteita kauempaa. Tavallisissa pokkareissa zoom on yleensä 3-4 -kertainen.

        Itselläni on kamerasta hyviä kokemuksia. Se menee todella nopeasti päälle ja on nopeasti kuvausvalmiina. Kamera ottaa hyviä kuvia mutta vähän huonompia hyvin sateisella säällä ja hämärässä (oikeilla säädöillä ja jalustalla niissäkin oloissa hyviä). Tarkennus on välillä hakusessa ja näyttö voisi olla isompi (nyt 1,8 tuumaa), mutta tolla pärjää mainiosti. Tässä Fujissa on kuitenkin hyvät toiminnot ja säädöt (puol-ja täysmanuaalisäätö, valkotasapainosäätö, ISO 100-1600, ja erilaisia toimintoja ym.) Värit ovat myös hienot. Hinta-laatusuhde on todella hyvä, mitään vastaavanlaista pokkaria et samalla rahalla saa. Merkki ei ole yhtä tunnettu kuin esim. Canon ja Nikon, mutta kamera on hyvä ja sitä on hyvin helppo käyttää.


    • santzi_bar

      Olen itse omistanut kyseisen kameran vuoden verran. Suosittelen kameran ostamista, jos
      1. olet viikonloppukuvaaja/perhekuvaaja
      2. et halua maksaa itseäsi kipeäksi
      3. haluat, että akut kestävät (kestävät tosi hyvin, koska xd-kortti vie vähän virtaa)

      Älä osta jos,
      1. harrastat vähänkin vakavammin kuvausta
      2. haluat, että sisäkuvat onnistuvat aina ja täydellisesti
      3. raha ei ole este.

      Kannattaa kuitenkin harkita, koska kuvanvakaajallistenkin mallien hinnat ovat viimeaikoina pudonneet roimasti.

      • 17vjokurandom

        Härässä ilman salamaa tulee helposti suhteelisen epätarkkoja tai tärähtäneitä kuvia, mutta päivällä hyviä. Lähellä makrokuvia ei saa kuin noin 10 cm päästä, mutta kaukaa 10x zoomilla saa hyviä kuvia. Kamera käynnistyy nopeasti 1-2 sec ja valotusajat/aukko/iso pystyy hyvin säätämään. Ei kuvanvakaajaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      6274
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      68
      4182
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      2752
    4. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      53
      1469
    5. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1203
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1134
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      13
      998
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      863
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      841
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      823
    Aihe