Miten usein ?

...

suomenajokoiria pitäis käyttää mettällä ?

26

1473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kloklkolkj

      tekis ihan hyvää..pitää sit vaikka joskus parin päivän taukoa..

      • haukku24

        Joka päivä? Ei todellakaan! Koira rasittuu ja väsyy, ja voi jopa tylsistyä ajamiseen.


      • et..
        haukku24 kirjoitti:

        Joka päivä? Ei todellakaan! Koira rasittuu ja väsyy, ja voi jopa tylsistyä ajamiseen.

        taida tietää ajokoirista mitään.


      • haukku24
        et.. kirjoitti:

        taida tietää ajokoirista mitään.

        Olen melk. koko ikäni ollut ajokoirien kanssa, vaikkei omaa olekkaan. Joten kyllä mä nyt niistä jotain tiedät, vai mitä luulisit??


      • jori15

        Noin pari kertaa viikossa. Jotkut treenaavat ja metsästävät siten, että metsästyspäivän jälkeen kaksi tai kolme päivää lepoa. Tietenkin koirissa on monenlaisia yksilöitä ja on otettava huomioon keli- ja sääolot. Vaikeissa olosuhteissa korkeintaan kerran viikossa tai kahdessa.


    • ...

      se liian paljo jos kaks kertaa päiväs kävis ?

      • haukku24

        ite jos ravaisit 10 km 2 kertaa päivässä täyttä vauhtia! Käytä tervettä järjeä hyvä ihminen!!


      • toottakai
        haukku24 kirjoitti:

        ite jos ravaisit 10 km 2 kertaa päivässä täyttä vauhtia! Käytä tervettä järjeä hyvä ihminen!!

        et muuten ees vastannu kysymykseen, joten et varmaan edes tiedä ? ikääkin on niin vähän. :) joo mä ainaki tykkäisin. ajokoirathan tykkää metsästyksestä ja koira kylläki väsyy ennemmin haistelemisesta kuin juoksemisesta.


      • haukku24
        toottakai kirjoitti:

        et muuten ees vastannu kysymykseen, joten et varmaan edes tiedä ? ikääkin on niin vähän. :) joo mä ainaki tykkäisin. ajokoirathan tykkää metsästyksestä ja koira kylläki väsyy ennemmin haistelemisesta kuin juoksemisesta.

        mä tiedän, oon ollu koko ikäni suomenajokoirien kanssa vaikkei mulla koiraa ole koskaan ollukkaan ja mä tiedän aivan hyvin että koira voi kyllästyä jos sillä käydään joka paivä metsällä. Hyvä olisi jos muutaman kerran viikossa. mutta joka päivä.. ei todellakaan.

        Ja ei se iästä riipu. Taidatkohan itse edes tietää tarpeeksi kun olen kerran sitä mieltä että juoksisit joka päivä 24/7 mettällä? Et taida..


      • ...
        haukku24 kirjoitti:

        mä tiedän, oon ollu koko ikäni suomenajokoirien kanssa vaikkei mulla koiraa ole koskaan ollukkaan ja mä tiedän aivan hyvin että koira voi kyllästyä jos sillä käydään joka paivä metsällä. Hyvä olisi jos muutaman kerran viikossa. mutta joka päivä.. ei todellakaan.

        Ja ei se iästä riipu. Taidatkohan itse edes tietää tarpeeksi kun olen kerran sitä mieltä että juoksisit joka päivä 24/7 mettällä? Et taida..

        joku kirjottanu mun nimimerkillä. mukavaa :D


      • haukku24
        ... kirjoitti:

        joku kirjottanu mun nimimerkillä. mukavaa :D

        nimimerkillä? Mitenkähän se on mahdollista O_o


      • ...
        haukku24 kirjoitti:

        nimimerkillä? Mitenkähän se on mahdollista O_o

        niin, mun nimimerkillä.kuka tahansa voi käyttää kolmea pistettä nimimerkkinään. en mä tänne oo rekisteröityny koska se on ihan turhaa humpuukia.


      • haukku24
        ... kirjoitti:

        niin, mun nimimerkillä.kuka tahansa voi käyttää kolmea pistettä nimimerkkinään. en mä tänne oo rekisteröityny koska se on ihan turhaa humpuukia.

        siis ei mitään enään, mä luulin et sä tarkotit mun nimimerkkiä tai jotain.. ihan sama, antaa olla ..


      • ...
        haukku24 kirjoitti:

        siis ei mitään enään, mä luulin et sä tarkotit mun nimimerkkiä tai jotain.. ihan sama, antaa olla ..

        no ei siin mitään. :D paljo vastauksia tullu. :o noo joo me käytetään tuota meidän koiraa kaks kertaa viikos mettällä ja lenkilläki käydään. aatelin vaan kysyy et paljoko pitäis. mutta sainpahan vastauksen. :>


      • haukku24
        ... kirjoitti:

        no ei siin mitään. :D paljo vastauksia tullu. :o noo joo me käytetään tuota meidän koiraa kaks kertaa viikos mettällä ja lenkilläki käydään. aatelin vaan kysyy et paljoko pitäis. mutta sainpahan vastauksen. :>

        mul meni sekasi et kuka on aloittaja, luulin et toi äskeinen on joku muu ja jotenki.

        Joo se on kans hyvä et käyttää ajokoiraansa lenkillä, monella se jää kun ne aattelee et siinähänse saa ihan tarpeeksi liikuntaa metsällä. Onko teillä muuten suomenajokoira? 0_o


      • ...
        haukku24 kirjoitti:

        mul meni sekasi et kuka on aloittaja, luulin et toi äskeinen on joku muu ja jotenki.

        Joo se on kans hyvä et käyttää ajokoiraansa lenkillä, monella se jää kun ne aattelee et siinähänse saa ihan tarpeeksi liikuntaa metsällä. Onko teillä muuten suomenajokoira? 0_o

        aivan ihana sellanen. :D kyllä suomenajokoirat on parhaita ! :)


      • haukku24
        ... kirjoitti:

        aivan ihana sellanen. :D kyllä suomenajokoirat on parhaita ! :)

        on.xD


      • mietippä

        iha itte.. muutaman kerran vkossa o hyvä. mut kaks kertaa PAIVÄSSÄ taas.. öhöm.....................!!!


      • voivoi,,
        mietippä kirjoitti:

        iha itte.. muutaman kerran vkossa o hyvä. mut kaks kertaa PAIVÄSSÄ taas.. öhöm.....................!!!

        sun koira ei saa varmaan ollenkaa liikuntaa..:/


    • Itse käytän n. 3 kertaa viikossa. Mutta pitää käyttää tervettä järkeä. Koira saattaa teloa itseään jolloin pidetään taukoa kunnes jalat on kunnossa. Kiiman aikana en vie ollenkaan. Välipäivinä joko hihnalenkille tai telmuamaan muiden koirien kanssa tarhaan. Mutta peräkkäisinä päivinäkin voi käyttää ajossa ihan koiran kunnon mukaan. Täytyy vain osata "lukea" koiraansa.

      • ...

        ei sitä tietenkää silloin vietäis jos se itteänsä satuttais. mutta tarkotin niinku yleensä et mikä olis sopiva määrä..mutta ei sitte mitää :D


    • koirahullu

      heippa!
      No minulla ei ole eritystä kokemusta metsällä käymisestä,mutta jos koira ei saa muuta lenkkeilyä niin kannattaa käyttää ainakin kasi kertaa viikossa....

    • harmaa parta

      Hyvillä ajokeleillä voi käyttää 2 - 3 kertaa viikossa. Oikein huonolla kelillä, esim. karkea jäinen lumenpinta, ehkä ei ollenkaan.

      Tai metsästyksen jälkeen kaksi lepopäivää ja sen jälkeen koira metsään. Aina on osattava lukea omaa koiraansa, jos se on terve ja iloinen, kaikki on hyvin. Mikäli tulee loukkaantumisia, on koiraa lepuutettava niin kauan kunnes tervehtyy. Lepopäivinäkin on hyväksi kävelyttää koiraa hihnassa, tällöin huomaa ontumiset ja pienet vaivat paremmin.

      • juoksija-jussi

        Varmaan lähinnä oikeaa on tämä arvio.


    • Hätänumero

      Kerrasta kolmeen kertaan, ei suinkaan joka päivä, niinkuin joku oli sanonut..Ei ei. Itse käytän meidän ajokkia 1-2 krt viikossa, lomilla enemmän. Vkl siis päästään. Joskus myös 3 krt/vk, jos aikaa riittää.

    • ONKELMALASU

      4 krt viikossa .)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe