virtsa näyte neuvolassa

^sarkku^

minua jäi vaivaamaan tämä neuvolaan mennessä annettava virtsanäyte homma. mitään ohjeita en saanut etta pitääkö olla syömättä/juomatta ennen näytteen antoa? tai pitääkö virtsan olla rakossa jonkun aikaa ennen näytteen antoa? sanoivat vain että aina kun neuvolaan tullaan ni vessan kautta---> minkä laista muilla on tämä käytäntö ollut??

15

13734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sweetwillow

siinähän katotaan glukoosi...
      mulle sanoivat että alapesu ennen näytteen antoa ett ei tule valkovuotoa näytteeseen.

• nukkuuuu

ei tartte olla virtsaamatta tahi syömättä tms. ihan normaalin pissan aina ennen huoneeseen menoa pissaat purkkiin josta terkka sit kattoo tikulla onko kaikki ok. jebujeb! =o)

• terveydenhoitaja

Mielellään vähintään 4 tuntia virtsaamatta ennen testiä jos pystyy. Tuolloin tulos on varma.

• otetaan vain
        terveydenhoitaja kirjoitti:

Mielellään vähintään 4 tuntia virtsaamatta ennen testiä jos pystyy. Tuolloin tulos on varma.

sokeri ja valkuainen? Ei meilläkään kyllä neuvolassa tuosta ajasta ollut mitään juttua.

• virtsanäytettä, koska
        otetaan vain kirjoitti:

sokeri ja valkuainen? Ei meilläkään kyllä neuvolassa tuosta ajasta ollut mitään juttua.

en ollut ollut virtsaamatta muutamaa tuntia... virtsanäyte otetaan vasta seuraavalla kerralla.

• .-.
        virtsanäytettä, koska kirjoitti:

en ollut ollut virtsaamatta muutamaa tuntia... virtsanäyte otetaan vasta seuraavalla kerralla.

Vaikka sanoisin kusseeni vartti sitten. Ei kuulemma mitään merkitystä, kunhan saan tipan tai pari väännettyä.

• Vappumami
        virtsanäytettä, koska kirjoitti:

neuvolassa sillä kai enemmän merkitystä. Ainakin täällä otettiin silloin myös bakteeriviljely mahdollisen tulehduksen varalta rutiinisti.
        Viimeksi kn menin neuvolaan ilman pissanäytettä,pyydettiin näyte antamaan siellä. Siis vaikka olin juuri käynyt wc:ssä.

• Tavat muuttuu, ihminen ei p...

• Tarkoitinkin

• pissimättä

, näyte alapesun jälkeen alkuvirtsasta. meillä onneks katotaan tikulla myös mahd. bakteerit, veri tms. mut jännä, miten ne ei meilläkään antanu mitään ohjeita, ennenkuin tajusin itse kysyä...tätien ammattitaidolle miinus, kaikki ei muista tai ymmärrä kysyä.

• nuo

pöpöt katsoo aina? Virtsatien tulehdushan altistaa keskenmenolle. Minulla on ainakin katsottu joka kerta joka neuvolassa. Olen käynyt neljässä eri paikassa. Ja se 4h on suositeltu, mutta ei ole pakko olla jalat ristissä, kun etenkin lopussa se on jo pieni mahdottomuus. Purkin voi myös saada kotiin ja kiikuttaa sitten keveämmin askelin neuvolaan =) Kannattaa kysyä omalta neuvolantädiltä näitä(kin) asioita, koska kauan alalla olleet eivät välttämättä osaa enää ajatella/muista, mitä äidit tietävät ja mitä eivät. Etenkin nykyisin, kun on netti niin kaikki varmaan tuntuu tietävän kaikesta kaiken =)

• Vappumami
        nuo kirjoitti:

pöpöt katsoo aina? Virtsatien tulehdushan altistaa keskenmenolle. Minulla on ainakin katsottu joka kerta joka neuvolassa. Olen käynyt neljässä eri paikassa. Ja se 4h on suositeltu, mutta ei ole pakko olla jalat ristissä, kun etenkin lopussa se on jo pieni mahdottomuus. Purkin voi myös saada kotiin ja kiikuttaa sitten keveämmin askelin neuvolaan =) Kannattaa kysyä omalta neuvolantädiltä näitä(kin) asioita, koska kauan alalla olleet eivät välttämättä osaa enää ajatella/muista, mitä äidit tietävät ja mitä eivät. Etenkin nykyisin, kun on netti niin kaikki varmaan tuntuu tietävän kaikesta kaiken =)

täällä ekaa kertaa lukuunottamatta otetaan vain sokeri ja valkuainen pissanäytteestä.

• Vappumami

sittenkin keskivirtsasta?

• kerta virtsanäyte

eikä edellisestä virtsaamisesta tarvitse olla kulunut se 4 tuntia. 4 tunnin kriteeriä käytetään, kun tutkitaan esim. virtsatietulehduststa, saadaan varmempi vastaus, kun virtsa on ehtinyt olla rakossa jonkun aikaa.

Meillä joka kerta annettavasta näytteestä stixataan vaan leukkarit tms. ja se onnistuu ihan "tavallisesta" näytteestä.

• marianna

Meillä otetaan aina virtasanäyte. Ei tartte olla pissimättä johonkin tiettyyn aikaan eikä näytteen tarvitse olla puhdas, eli siis ei tartte miettiä alkupissan pyttyyn päästämistä tms. ei tartte tehdä pesua juuri ennen..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      349
      2997
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1463
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1292
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1291
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1235
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1037
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      931
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      837
    Aihe