Mun ongelma ei oo niin paljon ujous mut hiljasuus on... En keksi koskaan mitään (nasevaa) vastattavaa, enkä mitään pitempää lausetta. Vastaan yleensä vain yhden sanan jos sitäkään, koska en keksi mitä sanoa.
Mistä voisin oppia "jotain vastattavaa", jos joku tajuaa mitä tarkoitan :) Mistä keksin nasevia vastauksia tjs jutun juurta?
Tää on ollu mun ongelma pitkään ja ehkä tämän takia en tutustu helposti uusiin ihmisiin ja jään porukan ulkopuolelle tai "kolmanneksi pyöräksi". Olen pian 15vuotias.
Ei keksi sanottavaa
10
2253
Vastaukset
- Janne
Terve vaan, ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. En ole mikään asiantuntija, mutta älä ajattele asiaa niin että olisi pakko sanoa jotain todella nasevaa, ota vain asioihin kantaa oman mielipiteesi mukaan, äläkä ajattele mitään muuta.
Tämäkin asia on sellainen että siihen oppii, tulee sellaista tilanteen hallintaa vai miksi sitä nyt voisikaan kutsua. Luota itseesi ja siihen mitä sanot, (se ei ole helppoa)ja voithan aloittaa oma-aloitteisestikin joitain keskusteluja, ehkäpä se voisi auttaa!! - =)...
mullakin on sama ongelma!!! en tiedä miksi olen niin hiljainen, muakin vaivaa se että olen hiljainen enkä puhu paljon eikä ole yleensä mitään sanottavaa muille en tiedä miksi???
- liian ujo..
MULLA ONGELMANA KANS SE,ETTÄ IKINÄ EI KENELLEKKÄÄN MITÄÄN SANOTTAVAA JA MIELESSÄ MIETIN,ETTÄ MITÄ MÄ NYT KEKSIN JA SITÄ VÄHEMMÄN SANOTTAVAA.
OLLAAN OLTU MUN MIEHEN KANS JO 2 VUOTTA JA YHTEINEN LAPSI,MUTTA KUITENKAAN EN KEKSI SEN ÄIDILLE TAI MUILLEKKAAN SUKULAISILLE MITÄÄN SANOTTAVAA.
USEIN ISTUN VAIN HILJAA.
MIEHENI SUKULAISETKIN ON SANONU,ETTÄ OLENPA KUMMALLINEN KUN EN EDES PUHU MITÄÄN.
JOKA KERTA YRITÄN VALMISTUA SIIHEN,KUN NÄEN SEN SUKULAISET,MUTTA SITÄ VÄHEMMÄN TULEE SANOJA SUUSTA. - Juttukupla
liian ujo.. kirjoitti:
MULLA ONGELMANA KANS SE,ETTÄ IKINÄ EI KENELLEKKÄÄN MITÄÄN SANOTTAVAA JA MIELESSÄ MIETIN,ETTÄ MITÄ MÄ NYT KEKSIN JA SITÄ VÄHEMMÄN SANOTTAVAA.
OLLAAN OLTU MUN MIEHEN KANS JO 2 VUOTTA JA YHTEINEN LAPSI,MUTTA KUITENKAAN EN KEKSI SEN ÄIDILLE TAI MUILLEKKAAN SUKULAISILLE MITÄÄN SANOTTAVAA.
USEIN ISTUN VAIN HILJAA.
MIEHENI SUKULAISETKIN ON SANONU,ETTÄ OLENPA KUMMALLINEN KUN EN EDES PUHU MITÄÄN.
JOKA KERTA YRITÄN VALMISTUA SIIHEN,KUN NÄEN SEN SUKULAISET,MUTTA SITÄ VÄHEMMÄN TULEE SANOJA SUUSTA.Just´ mulla on kanssa vähän sellane homma, että kun joudun pakkotilanteeseen, esim. mun miesystävän kaveripariskunta marssii vastaan ja ois pakko jutella nii siitä ei tule mitään. Ei tahdo keksii mitään puhuttavaa.
Mulle tulee semmonen olo, että mua tuijotetaan ja kummastellaan sanattomuuttani.
Ei tee mieli sanoa mitään.
Mut mulla nyt on vähän tiukkaa muutenki. Jos oon jollain messuilla ja naistenveskin oven takana seisoo jono ihmisii, nii anti olla ei tipu ei lirise. Ne kummatkin on negatiivisiin tunteisiin liittyviä reagtioita. Ahdistusta. - voi voi
liian ujo.. kirjoitti:
USEIN ISTUN VAIN HILJAA.
JOKA KERTA YRITÄN VALMISTUA SIIHEN,KUN NÄEN SEN SUKULAISET,MUTTA SITÄ VÄHEMMÄN TULEE SANOJA SUUSTA.itellä ei niin paha ongelma,mut mun naisella ihan sama ku sulla.
- Milla
liian ujo.. kirjoitti:
USEIN ISTUN VAIN HILJAA.
JOKA KERTA YRITÄN VALMISTUA SIIHEN,KUN NÄEN SEN SUKULAISET,MUTTA SITÄ VÄHEMMÄN TULEE SANOJA SUUSTA.Itseasiassa minusta jo vastasit itse ongelmaasi... ÄLÄ mieti etukäteen.. vaan heitä asiaa, kun tuntuu, että tohon on mulla mielipide. Toiset tarvii harjotusta lauseisiin tai jotakin, mutta sinä menet kipsiin jo pelkästä ajatuksesta ja valmistautumisesta. Mene seuraavalla kerralla sukulaisiin ajatellen, että mun ei ole pakko puhua, olen selvinnyt kaksi hyvää vuotta vaikka en juttelekkaan. Keskustellessa kuuntele tarkkaan muiden jutustelua ja kun sattuu aihe mikä sinua kiinnostaa ja sinulla on selvä mielipide, heitä se ilmaan turhia miettimättä kuinka sen sanon.. Siitä se lähtee.. Jos toiset alkaa tujottaa sinua sen takia, kyse ei ole siitä mitä sanot, vaan siitä, että sanot ylipäänsä jotain.. EIKÖS! ÄLÄ anna toisten hämmentää sinun soppaasi! Tsemppiä!
- Krista
Moi!!
Mulla on kyllä samaa ongelma,mutta olen kuullut että kandes lukea enemän tietokirjoija.- lukenut
Välttämättä ei tarvitse aina keksiä mitään fiksua sanottavaa. Jos alkaa liikaa stressata siitä, mitä voisi sanoa, alkaa tarkkailla liikaa itseään, eikä sitä asiaa, mistä puhutaan.
Yksi vaihtoehto on kuunnella, mitä toinen sanoo ja yrittää keskittyä siihen. Voi kysyä toiselta jotain, mikä itseä kiinnostaa. Ihmiset ovat aika kiinnostavia :) Jos joku esim. kertoo kesälomasuunnitelmistaan, voi niistä kysellä lisää, koska siitä voi saada idoita oman kesäloman viettoon.
Ja sitten voi kysellä toisilta vaikka sellaista että mitä niille kuuluu, tai miten töissä menee, tai miten on viihtynyt uudessa koulussa (jos toinen on vaikka uudessa koulussa) siis jos kiinnostaa :)
Ei se loppujen lopuksi ole niin vaikeaa. - Maiju
Mitä niistä tietokirjojen lukemisesta on hyötyä?
- Milla
Mitäs juttelet noin muuten, äidin kanssa tai hyvän ystävän? Mieti jotain hauskoja lausahduksia ja opettele kertomaan niitä ex-tempore vaikka kotona tai kaverille. Kun tapaat uusia ihmisiä, purat jäätä heittämällä jonkun kivan/hauskan jutun ja toinen ehkä innostuu sen verta paljo, et alkaa lähempään keskusteluun ja jää sen kun sulaa. Kokeile, ei maksa muuta kuin hieman vaivaa.
Kaikilla ei ole samat lahjat kuin toisella, mutta taas sillä toiselta ehkä puuttuu ne lahjat mitä sinä omaat. Harkitse myös kirjeen vaihtoa... siinä ei tarvi puhua. Jos juttu alkaa tuntuu hyvälle ni tapaamista voi ajatella ja "sinä tietenkin olet jo kertonut, ettet ole kovin hyvä puhuja", joten kaveri tietää etukäteen homman jäävän pääasiassa hänen kontolleen. Tsemppiä ja onnea sulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka882513- 671465
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww831391EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje121206- 81933
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19910Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta102791Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe34785- 54783
- 30706