Hei
onko muita jotka on 35 v ja toivoo lasta?
miten on onnistunut?
mielipiteitä? kiitos!
t. jaana
Yli 35 v ja raskaaksi ??
26
9699
Vastaukset
- mies vastaa
Nuorin lapsista tuli tehtyä kun kumpikin oli vähän yli 35. Tärppäsi vasta toisena tai kolmantena kuukautena.
Yli nelikymppisillä tilanne näyttää olevan paljon huonompi. Joko ei onnistu ollenkaan tai on paljon keskenmenoja. Onneksi en itse ole joutunut tuohon rumbaan.- Äiti?
Olen 41 vuotias ja olen toisella kuulla raskaana. Takana on 6 keskenmenoa ja niistä kaksi leikkausta joten normaali raskaus ei enää onnistu. Viime keväänä oltiin eka kerran koeputkihedelmöityksessä joka tuli melkein heti pois. Nyt toinen kerta jolloin saatiin kaksi alkiota laitettua. Ihanalta tuntuu. Toiveessa olisi kaksoset. Nyt vain on odotusta ja toivottava että pysyy sisällä.
- kiitos vastauksesta
Sujuiko raskaus normaalisti vaikka ensisynnyttäjä oli jo 35v? Miten neuvolassa asiaan suhtauduttiin? Kiitos vastauksesta.
- 38v.
kiitos vastauksesta kirjoitti:
Sujuiko raskaus normaalisti vaikka ensisynnyttäjä oli jo 35v? Miten neuvolassa asiaan suhtauduttiin? Kiitos vastauksesta.
Synnytin vastikään esikoiseni ja olen 38v. Raskaus meni todella mallikkaasti, ei ollut etes pahoinvointia missään vaiheessa. Synnytys oli aika rankka, mutta kyllä se vauva ulos saatiin. Mutta nämä ovat niin yksilöllisiä asioita, eivät ole iästä kiinni. Neuvolassa eivät olleet iästä moksiskaan, se on nykyään niin tavallista että lapset tehdään lähempänä 40v.
- ei ymmärrä
Äiti? kirjoitti:
Olen 41 vuotias ja olen toisella kuulla raskaana. Takana on 6 keskenmenoa ja niistä kaksi leikkausta joten normaali raskaus ei enää onnistu. Viime keväänä oltiin eka kerran koeputkihedelmöityksessä joka tuli melkein heti pois. Nyt toinen kerta jolloin saatiin kaksi alkiota laitettua. Ihanalta tuntuu. Toiveessa olisi kaksoset. Nyt vain on odotusta ja toivottava että pysyy sisällä.
Miksi ihmeessä pitää yrittää väkisin, kun luontokin jo kertoo sen olevan liian myöhäistä? Maailmassa on paljon kodittomia ja orpoja lapsia, jotka olisivat onnellisia saadessaan vanhemmat, mutta sen sijaan näiden ihmisten pitää leikkiä sekä omalla että lapsensa terveydellä....
En ymmärrä.....
Tietysti ymmärrän, ettei kaikkien elämäntilanne ole suotuisa lasten saamiselle nuorena, mutta kyllä silloin, kun on kerran elämänkokemusta ja kypsä, pitää pystyä ymmärtämään, että se juna vain meni jo. Adopitio ei ole mitenkään huono juttu ja etenkin näiden, jotka jättävät lasten saamisen syystä tai toisesta viime tippaan ja hiukan sen yli, kannattaisi suosia ennemmin sitä kuin kärsiä raskausajan henkeäkin uhkaavista komplikaatioista ja saada sitten kuitenkin keskenmeno tai kehitysvammainen lapsi....
- on...
vielä nykyään parhaassa iässä saamaan lapsia.
- ennenkin
Tutkiessani 1700-luvun kirkonkirjoja olen huomannut, että perheen kuopus syntyi hyvin usein äidin ollessa 43-vuotias.
Tästä on varmaan olemassa laajempiakin tutkimuksia, mutta tämä on oma havaintoni.
- täältä savosta
Olen itse myös 35.v ja haaveena ois iltatähti kolmen isomman lapsen seuraksi. Mut haaveeksi taitaa jäädä, kun sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa. Mulle on sanottukin, että onneksi teitte lapset nuorina. Mut kun se ei oikein tähän vauvakuumeeseen auta...
- toinen vajaatoimintainen
tarkoita suinkaan sitä, että lapsia ei tule. Jos lääkitys on kohdillaan niin kyllä sitä raskaaksi voi tulla. Älä heitä kirvestä kaivoon!
Plussatuulia kohtalotoveri! =)
- jampero
tervetuloa iäkkäämpien äitien joukkoon. Minä täytin tyttäreni syntymän jälkeen 39.Raskaaksi tulin heti ehkäisyn jätettyäni. Raskaus sujui normaalisti eli 2 ensimmäistä kuukautta oksensin sitten olin hyväkuntoinen 6 kk asti. Sen jälkeen alkoi alavatsa kivut joita neuvolassa kehoitettiin kestämään oli kuulema normaalia.Lapseni syntyi 7 kk ja Jumalan kiitos kaikki hyvin. Mulla on kaksi isompaa lasta ja tämä pieni on meidän iltatähti. Enempää en enää lapsia saa ,syntymä oli sellainen. Mutta kaikesta mitä olen saanut oon kiitollinen. Onnea sinulle vauvan tekoon.
- Lauri.
Mummo ikäinen tiineenä
- 45+
ja toivon iltatähteä, hiukan kuitenkin pelonsekaisin tuntein....
- oksenna pois
Se tekee hyvää Sinulle. Onko Sinulla muitakin traumoja jotka haluat jakaa kanssamme?
- on varmasti paljon...
sisältöä, kun tuollaisia syvämietteitä täällä ehdit heitellä. Mietitkö kauankin miten asian ilmaisisit? Todella luovaa, kypsää etten sanoisi...Hyvä Lauri, kiitettävä!!!
- ..hoitoon.. t.Jussi
Todella sairas viesti!
Jos 35 v olisi saanutkin 20 v muksun niin muksu olisi vasta 15.. pitäisikö olla mukamas mummoikäinen? ei 15 v ole kypsä saamaan lapsia! missään muodossa kun on itsekin lapsi!
Jos olisi saanut 18 v niin lapsi olisi vastaavasti 17 v eikä senkään ikäinen ole virallisesti edes täysi-ikäinen!!
Lauriiii... matikantunnille takas ja tukiopetukseen!
t. Juhani
- Yritystä vaan
Sain esikoisen 37-vuotiaana, yritystä oli 7 kk. Ei oltu kovin aktiivisia yrittäjiä kuitenkaan. Tietoisia keskenmenoja ei ole ollut yhtään. Haluaisimme toisen lapsen. Yritystä ollut nyt 8 kk. Saaha nähdä tärppääkö ja jos onnistaa, niin miten raskaus sujuu. Täytän pian 39 v. Eka rakaudessa ja synnytyksessä ei ollut mitään ongelmia vaikka olin ylipainoinen jne. Onnea sinulle yritykseen!!!
- Nimetön
Ihanaa kun vastasitte urakalla! Olen todella kiitollinen.
Mulla on ollut leikkauksia ja uusintaleikkauksia ja sen jälkeisten lääkitysten takia (antibiootit pitkään mm.) emme ole voineetkaan harkita vuosikausiin raskautta. Ainakin 12 v on mennyt tälläisessa tilassa.
Mietipä Lauri miltä susta tuntuisi jos joutuisit siirtämään lastenhankintaa em syyn takia?
Syitä on muitakin kun mahd ura, itsekkyys tms. tosin nekin ovat mielestäni hyväksyttyjä syitä.
Olisin toki hankkinut lapsia jo vuosia vuosia sitten jos vain olisimme voineet.
Nyt on kuitenkin mahdollisuus ja odotamme innolla vauvaa!
Kiitos kaikille, hyvää vuodenalkua, t. Jaana- Miia-Maaria
Kiitos kun kysyit tätä asiaa, nimittäin näistä vastauksista oli iloa myös muille meille :) samassa tilanteessa oleville asioita miettineille. Olet minun kohtalotoveri, minäkin sairastin 10 vuotta vaikeita tauteja ja tulehduksia hoidettiin sairaalassa. Ei voitu edes yrittää lasta, nyt tilanne toinen, mutta ikää on ehtinyt jo tulla yli 30 vuotta, joten en tiedä miten meidän perheen kohdalla, onnistuuko vai ei. Mutta ainahan on adoptio, jos vauvakuume ihan kamalaksi yltyy.
- :)
"Syitä on muitakin kun mahd ura, itsekkyys tms. tosin nekin ovat mielestäni hyväksyttyjä syitä."
Ne ovat hyväksyttyjä syitä olla tekemättä niitä lapsia. Mieltään ei silloin kannata muuttaa nelikymppisenä, kun se aika on jo ohi. Kyllä ne omat valinnat kuuluu pystyä tekemään niin hyvin, ettei tarvitse myöhemmin katua!
Sinun tilanteesi on ymmärrettävä, joskin terveydentilasi ja ikäsi yhteenlaskettuna saattaa antaa tulokseksi riskiraskauden, jossa sekä sinulle että lapsellesi voi käydä huonosti. Adoptioko ei ole vaihtoehto?
Muutoinhan ikäsi nyt ei vielä ole mahdoton, jollette nyt aio tehdä kovin montaa lasta.... Ja jos terveysasiat nyt ovat kunnossa, niin toivottavasti olet jo onnellisesti raskaana :)
- jotenkin...
että edes mietit tällaista. Mä oon pian 31 ja vasta alkaa vauvakuume ihan hitusen nostaa päätään, et josko pian oisin tarpeeks vanha:)
- näiden leikk yms jälkeen
tottakai mietin näiden leikk hoitojen ja jatkuvan antibiottikierteen takia! pitkän aikaa olisin jo hankkinut kernaasti mutten ole voinut sairauteni takia.
nyt siihen oon mahdollisuus ja siitä olen niin onnellinen!
tärppionnea kaikille, iästä huolimatta! tässä se taas nähdään että elämäntilanne ja elämä monesti määrittelee meille sen iän tulla äidiksi ja isäksi, haluttiin tai ei!
t. jaana - 18+8
Niin, kun tämä nykymaailman käsitys "nuoresta" on tuonne 30-vuotiaaksi asti....
Ihmiset ei enää osaa aikuistua!!!
Ei yli 20-vuotiaatkaan enää ole mitään "nuorisoa", kyllä senkin ikäiset jo ovat nuoria aikuisia ja mielestäni yli 25-vuotiaat ovat sitten jo ihan selvästi AIKUISIA ihmisiä.
Ja mielestäni on ironista, kun 27-vuotias sanoo, ettei vielä halua lapsia, koska "tahtoo elää nuoruuttaan"! Sehän tuli elettyä jo melkein kymmenen vuotta sitten.....
- toivossa on hyvä elä
Täällä kanssa yksi, jolla on kauhea vauvakuume! Ikää on jo 37v. ja kolmas lapsi toiveissa. Ensimmäinen tärppäsi 4:llä yrittämiskerralla (ikää 33v.) ja toinen ensimmäisellä (ikää 35v.), voi kun nytkin kävisi yhtä hyvä säkä (yrityskertoja nyt takana 1, eikä tärpännyt..).
- noplokki
Täällä myös haaveena vauveli, ja ikää on nyt 37v. ;) esikoinen olisi jo melkein täysi-ikäinen... mutta nyt vasta löytänyt miehen jonka kanssa voisin vielä pikkuisen tehdä ;)
Yritystä nyt takana kaksi kiertoa... ja ihan ilman suurempaa "yritystä" ollaan asialla eli tulee jos tulee... ;) - 35-v
"Helpottaako" se jotenkin raskaaksitulemista jos on jo saanut lapsen aikaisemmin? Ja jos, niin millä tieteellisillä perusteilla?
- lapseton...
Olen 33 ja icsi-hoidot alkamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058