Mahdoton kadota

mahdoton

Täydellisessä valvontajärjestelmässä on mahdoton kadota. Kadonneet on surmattu ulkomailla tai jossain huomaamattomassa paikassa.

17

6054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen nimittäin

      aikonut aivan ennalta arvaamatta, jälkiä jättämättä ja hyvinkin lähitulevaisuudessa kad

      • Ei tule onnistumaan.
        Ennen vanhaan kun ihmisillä ei ollut edes sotua
        eikä tarvinnut asua virallisesti missään niin silloin saattoi onnistua muttei enää.
        Tai voithan yrittää mutta mistäs saat rahaa???
        Millä olet ajatellut elää ja missä???


      • toim.

        Miksi aiot sen tehdä? Onko sinulla on suunnitelma?
        Entä haluaisitko kertoa tarinasi TV -ohjelmassa? Luonollisesti voisit tehdä sen nimettömänä ja kasvottomana. Olen juuri tekemässä tutkimustyötä juttuun, jossa kerrotaan omasta halustaan kadonneista henkilöistä. Aivan niinkuin sanoit, katoaminen on täysin mahdollista ja siihen on jokaisella oikeus.


      • Moonika
        toim. kirjoitti:

        Miksi aiot sen tehdä? Onko sinulla on suunnitelma?
        Entä haluaisitko kertoa tarinasi TV -ohjelmassa? Luonollisesti voisit tehdä sen nimettömänä ja kasvottomana. Olen juuri tekemässä tutkimustyötä juttuun, jossa kerrotaan omasta halustaan kadonneista henkilöistä. Aivan niinkuin sanoit, katoaminen on täysin mahdollista ja siihen on jokaisella oikeus.

        Mutta, voisi sen verran valaista suvulle ja muille, että lähtee ja ei takasin tuu, mutta asiat ovat ok. Esim. poliisit tekevät sitten turhaa työtä etsinnöin ja suku ja ystävät ovat suruissaan, kun ovat epätietoisia.


    • swwm

      Olisiko mahdollista kadota Suomessa,sillä tavalla että asuisi niin kuin tuttujen luona aina vähän aikaa ja hankisi rahat varastelemalla tai lainaamalla/huijaamalla??

      • meillä riittää

        Mikään ei ole rosvolle helpompaa kuin löytää hoitovietin riivaama nainen, joka hyysää, syöttää, paapoo ja piilottelee kaiken maailman laitapuolen kulkijoita.


    • enkerro

      Eräs sukulaiseni katosi ja aivan sattumoisin löysin hänet toistakymmentä vuotta kuolleeksi julistamisen jälkeen.

      • Rupesinpa miettimään

        Kun Suomessahan on aikarajat sille, että koska rikos vanhenee. Tosin murha ei vanhene koskaan. Pointtini tässä on se, että mitäs jos joku vakuutusmaksujen takia katoaja ottaa ja katoaa, huijaa vakuutusyhtiöltä rahat, niin eihän sitä voi siitä sitten enää tuomita, josko palaa takaisin joskus kymmenen vuoden päästä ja nauraa partaansa? Tai vaatiiko vakuutusyhtiö ne rahat sitten takas?


      • ???

        Olen pohtinut tuota paljon. Ihminen katoaa tahallaan, omasta tahdostaan ja hänet julistetaan kuoliaaksi. Mikä saa ihmsen katoamaan?

        Mitä viimeisiä muistoja sulla on hänestä?
        Jättikö hän mitään viestiä?
        Mitä sitten kun tapasitte 20 vuoden jälkeen?
        Tunnistiko hän sinua?


      • ??? kirjoitti:

        Olen pohtinut tuota paljon. Ihminen katoaa tahallaan, omasta tahdostaan ja hänet julistetaan kuoliaaksi. Mikä saa ihmsen katoamaan?

        Mitä viimeisiä muistoja sulla on hänestä?
        Jättikö hän mitään viestiä?
        Mitä sitten kun tapasitte 20 vuoden jälkeen?
        Tunnistiko hän sinua?

        teki katoamistempun kuuskyt luvulla. Silloin se vielä oli mahdollista.
        Hän lähti töihin yhtä aikaa vaimonsa kanssa, niinkuin heillä aina oli tapana.
        Kun vaimo iltapäivällä palasi töistä oli mies häipynyt. Oli jättänyt lapun että hän lähtee, häntä on ihan turha yrittää etsiä, ette löydä. Ei mitään syytä tai selitystä.
        Kyllä miestä etsittiin, paljonkin mutta turhaan. Maasta ei ainakaan omalla nimellään ollut poistunut.
        Vaimo kävi kysymässä neuvoa myös Aino Kassiselta. Hän sanoi että elossa ainakin on ja voi olla yllättävänkin lähellä. Mutta miestä ei koskaan löytynyt. Kymmenen vuoden jälkeen mies julistettiin kuolleeksi.
        Miksi katosi näin? No ainakin välttyi elatus maksujen maksamiselta. Heillä oli kaksi pientä lasta.
        Joskus tapaus nousee mieleen ja edelleen puistattaa. Kun näki perheen, varsinkin vaimon hädän, niin ei paljoa sympatioita heru sille ukolle.


      • eronneiden lapsi
        piive kirjoitti:

        teki katoamistempun kuuskyt luvulla. Silloin se vielä oli mahdollista.
        Hän lähti töihin yhtä aikaa vaimonsa kanssa, niinkuin heillä aina oli tapana.
        Kun vaimo iltapäivällä palasi töistä oli mies häipynyt. Oli jättänyt lapun että hän lähtee, häntä on ihan turha yrittää etsiä, ette löydä. Ei mitään syytä tai selitystä.
        Kyllä miestä etsittiin, paljonkin mutta turhaan. Maasta ei ainakaan omalla nimellään ollut poistunut.
        Vaimo kävi kysymässä neuvoa myös Aino Kassiselta. Hän sanoi että elossa ainakin on ja voi olla yllättävänkin lähellä. Mutta miestä ei koskaan löytynyt. Kymmenen vuoden jälkeen mies julistettiin kuolleeksi.
        Miksi katosi näin? No ainakin välttyi elatus maksujen maksamiselta. Heillä oli kaksi pientä lasta.
        Joskus tapaus nousee mieleen ja edelleen puistattaa. Kun näki perheen, varsinkin vaimon hädän, niin ei paljoa sympatioita heru sille ukolle.

        Miten niin elatusmaksujen? ovatko he eronneet? Kysyn vain oikean käsityksen saamiseksi e udellakseni


    • Nopeasuoli

      Oletin että Tsunamin jälkeen useampikin henkilö käyttää tilaisuutta hyväkseen ja 'katoaa'. Silloinhan oli mitä mainioin tilaisuus kadota valvontajärjestelmästämme ja kadonnut olisi kirjattu kuolleeksi sen kummemmin tutkimatta.

      Thaimaassahan on ainakin miehelle iloja tarjolla ja ihastuttava ilmasto, kukapa haluaisi palata tänne taigalle.

      Totuus on toinen, eikös tilanne ole se että vain yksi tai kaksi tsunami-turistia on kateissa. Eli kaikki kynnelle kykenevät tulivat kuitenkin takaisi. Omituista?

      • Sri Lankassa kuoli yksi nainen, joka myös tunnistettiin lähes tulkoon heti kuoleman jälkeen. Thaimaassa kuoli 178 suomalaista ja näistä vain viisi on enää tunnistamatta, yksi aikuinen nainen (jonka mies ja lapset on jo tunnistettu) sekä neljä lasta iältään 1-13-vuotiaita.

        Eli yhtään suomalaista ei käyttänyt tätä katoamismahdollisuutta hyväkseen, Ruotsissahan oli yksi mies, joka oli pitkään kadonneiden listalla, mutta hänet löydettiinkin sitten hengissä, tämä mies oli muistaakseni juuri yrittänyt tällaista katoamistemppua.


    • Marienhof

      katoaminen on edelleen mahdollista. Onhan Maija Lahtinenkin ollut jo vuosia kadonneena ja ulkomaillakin asuu useita suomalaisia jotka eivät kuitenkaan virallisesti asu siellä eli heistä ei ole minkäänlaista merkintää missään viranomaisten tiedoissa. Rahan avullahan sitä voi tekeytyä huomaamattomaksi.

    • testamenttituomas

      Mie järkkäilen hänt risteilyjä Bermudan kolmiolle.
      Kaikki omaisuus vaa mukaan rahana,kiitos.parhaat päälle ja kokemaan Titanic ihan prameest.

    • mahdottomuus kadota

      Mie muutin aikanaan Kouvolasta Helsinkiin...ja katosin matkalla :)

      En edes tiennyt, että olin kadoksissa ennen kuin menin uusimaan matkakorttiani.Minua ei ollut olemassakaan. Ihmettelin vaan kun oli todella hiljaista, että missä vika? Olin tehnyt muuttilmoitukset ihan asiallisesti jo ennen muuttoa. Kaiken piti olla kunnossa.

      No pienen selvittelemisen jälkeen löysin itseni en sitte en niin mistään, vaikka asuin kotonani opiskelijakämpässä ja opiskelin yliopistossa :)

      En siis ollut kadoksissa oikeasti, vaan virallisesta järjestelmästä ja tämä merkitsee, että olet kadoksissa. Juttuun liittyy pari tekijää, joista ei sen enmpää.

      Tänä päivänäkin vielä vuosien jälkeen osa postiani seikkailee varmaan mikä missäkin.

      Näin äkkäsin,että katoaminen on tosi helppoa, jos vain haluaa.Ei kuitenkaan sen enmpää jutusta.

      Katoamisiin...

      • saa kadota jos tahtoo

        ei ole pakko olla... jos ei haluu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe