mikä se oekeasti ajjaa ukon ja akan, tytön ja pojan mehtään riistan perrään. onko se verenperintönä tullutta viettiä vae mitä. tuttuja metästäjiä on paljon ja osa naesihmisiä. ku joskus on porukalla rupateltu nuista metästyshommista ni ee siihe oo yhtä vastaosta soanu. luonto tuntuu vetävän kaikkia puoleesa. tottakae riistoaki tavoteltiin mutta ee nyt nii hirveän tosissaa aena. nuotiolla rupattelu tuntuu maestuvan makkaran kera joka metästäjälle. mukavata touhuahan tuo on metästys vaekka nuo laukaokset ja soaliit on jeäny vähemmälle nykyjään.
miksi myö metästettään
27
1017
Vastaukset
- Hyvin
Omalta kohdaltaan, eikä sitä pysty toisille sanoin selittämään.
On vain tarve päästä pois täältä kotoa sähkölaitteiden vinkumisen keskeltä ja markettien keinovärjättyjen ja mistälie tuotujen velttojen läskimakkaroiden syömisestä.
Ja nähdä kun pystykorva nauttii vapaana juoksemisesta ja kuulla sen riemukas haukku kun löytää ja paikallistaa riistan puusta.
Ja sitten se, minkä mainitsitkin, nuotiolla istuminen ja kuunnella luonnonhiljaisuutta kiitollisena kaikesta, siitäkin, kun sai koiran kanssa riistan.
Ei siinä oo mitään kummallista, sitä ei vain pysty kertomaan, joten se on vain kokemalla koettava ja elämällä elettävä.
Niin se Raamatun uskonkin kanssa, se on elettävä niin sitten tietää, mitä usko on, ei sitäkään muuten saa toisille ymmärrykseen.
Ja siksi nuo muka vihreäksi itseään kutsuvat eivät ymmärrä kumpaakaan.- metsästystä
jos saalis on sivuseikka, metsästys on fiilidtelyä ja makkaranpaistoa. Lintu tai jänes ammutaan huvin vuoksi.
- vuoksipa
metsästystä kirjoitti:
jos saalis on sivuseikka, metsästys on fiilidtelyä ja makkaranpaistoa. Lintu tai jänes ammutaan huvin vuoksi.
Huvin vuoksi tappamista, sitäpä juuri.
Metsässä voi liikkua myös kameran, kiikarin tai koiran kanssa, ei siihen asetta ja tappamista tarvita.
Taitaa olla vain huono tapa, samaan tapaan kuin tupakkamiehillä polttaminen. Kun tulee tauko niin ei osata olla tekemättä muuta kuin polttaa. Ja myös se kun toiset ympärillä polttaa/tappaa niin ei uskalleta toimia toisin ja erottua porukasta. - hyvin
vuoksipa kirjoitti:
Metsässä voi liikkua myös kameran, kiikarin tai koiran kanssa, ei siihen asetta ja tappamista tarvita.
Taitaa olla vain huono tapa, samaan tapaan kuin tupakkamiehillä polttaminen. Kun tulee tauko niin ei osata olla tekemättä muuta kuin polttaa. Ja myös se kun toiset ympärillä polttaa/tappaa niin ei uskalleta toimia toisin ja erottua porukasta.täällä taas tsernopiili näyttää säteilevän..nooh säteilköön rauhassa kunhan ei tartuntaa saa.
- Riista maistuu hyvältä
vuoksipa kirjoitti:
Taitaa olla vain huono tapa, samaan tapaan kuin tupakkamiehillä polttaminen. Kun tulee tauko niin ei osata olla tekemättä muuta kuin polttaa. Ja myös se kun toiset ympärillä polttaa/tappaa niin ei uskalleta toimia toisin ja erottua porukasta.mutta ei se luonnon passiivinen seuranta tuo sorsaa tai hirveä ruokapöytään. Ja kyllä ihminen vain on peto, ei siitä mihinkään pääse, että saaliin saaminen tuntuu todella hyvältä. Mutta metsästys on mielestäni ehdottoman positiivinen asia niin kauan, kun kantoja ei metsästetä liikaa ja saaliseläinten kärsimys on minimaalista. Pitää myös muistaa, että esimerkiksi hirven metsästys on välttämätöntä kannan säätelyä, eikä tätä tehtävää voi enää nyky-Suomessa antaa susien ja muiden petoeläinten tehtäväksi.
- on tehnyt
Riista maistuu hyvältä kirjoitti:
mutta ei se luonnon passiivinen seuranta tuo sorsaa tai hirveä ruokapöytään. Ja kyllä ihminen vain on peto, ei siitä mihinkään pääse, että saaliin saaminen tuntuu todella hyvältä. Mutta metsästys on mielestäni ehdottoman positiivinen asia niin kauan, kun kantoja ei metsästetä liikaa ja saaliseläinten kärsimys on minimaalista. Pitää myös muistaa, että esimerkiksi hirven metsästys on välttämätöntä kannan säätelyä, eikä tätä tehtävää voi enää nyky-Suomessa antaa susien ja muiden petoeläinten tehtäväksi.
hirville erinomaiset ruokamaat. Hakkuuaukoissa on hirville tarjolla varsinainen herkkupöytä. Se on yksi syy hirvien liialliseen lisääntymiseen. Niiden metsästys taitaa olla siksi välttämätöntä. Tämän joudun pitkin hampain toteamaan, vaikken muuten metsästystä oikein hyväksykään.
Olen metsänomistaja, ja nautin metsissä liikkumisesta. Tosin kunnollisia metsiä on enää vähän jäjellä omassa ympäristössäni. Puupeltoja ja äestettyjä aukkorytöjä kyllä riittää.
Metsään kannattaa mennä ilman aseita ja koiria. Kun siellä liikkuu hiljaa ja silloin tällöin pysähtyy katselemaan ja kuuntelemaan, voi kokea yllättäviä kohtaamisia eläinten kanssa. Myös luonnon muihin yksityiskohtiin pystyy syventymään tarkemmin. Tosin karhuja pitää varoitella etukäteen pitämällä liikkuessaan pientä ääntä, että osaavat väistää kulkijaa. Siihen ei tarvita räksyttäviä koiria eikä kilkattavia kelloja. - Siellä
metsästystä kirjoitti:
Eikö ihminen saisi olla vapaana luonnossa ja istua nuotiolla jonkun nokkavinossa irvistelemättä
siellä ja kun et tajua yhtä yksinkertaista asiaa, niin kerrottakoon vielä kerran:
A/1: Kanalinnut ovat ravinnoksi jo elämän alkuhetkistä TARKOITETTUJA,kuten myös myös KALAT ja kaikki HIRVIELÄIMET myös ihmisille!
A/2: Ns. luonnonsuojelijoilla on kieroon vääristynyt käsitys siitä asiasta, ja se taas perustuu vääriin luuloihin ja asenteisiin riistan metsästyksen kohdalla.
Minä alan kohta olla sitä mieltä ns. metsästyksen vastustajien suhteen, että heillä on kaikenmualiman isot kanalat ja sikalat ja lihakarjan ometat, ja he haluavat myydä niitä mahdollisimman paljon. Ja siksi metsästä otettu riista on pois heidän voitoistaan.
Ja varsinkin ne, jotka tuovat jostain portugalilaista kanaa ja tanskalaista tehosikaa, miltä se heistä tuntuukaan, kun puolella suomea on jo pakastimet hirven lihaa täynnä.
Minä itse oon ampunu koiran haukusta pari lintua viime syksynä mutta hyvät hirvi ja kaurispaistit oon syöny, tuttavien antamana.
Ka nautin suunnattomista joka hetkestä. Mitä kummallista siinä on? - City intiaani
on tehnyt kirjoitti:
hirville erinomaiset ruokamaat. Hakkuuaukoissa on hirville tarjolla varsinainen herkkupöytä. Se on yksi syy hirvien liialliseen lisääntymiseen. Niiden metsästys taitaa olla siksi välttämätöntä. Tämän joudun pitkin hampain toteamaan, vaikken muuten metsästystä oikein hyväksykään.
Olen metsänomistaja, ja nautin metsissä liikkumisesta. Tosin kunnollisia metsiä on enää vähän jäjellä omassa ympäristössäni. Puupeltoja ja äestettyjä aukkorytöjä kyllä riittää.
Metsään kannattaa mennä ilman aseita ja koiria. Kun siellä liikkuu hiljaa ja silloin tällöin pysähtyy katselemaan ja kuuntelemaan, voi kokea yllättäviä kohtaamisia eläinten kanssa. Myös luonnon muihin yksityiskohtiin pystyy syventymään tarkemmin. Tosin karhuja pitää varoitella etukäteen pitämällä liikkuessaan pientä ääntä, että osaavat väistää kulkijaa. Siihen ei tarvita räksyttäviä koiria eikä kilkattavia kelloja.Mä vähän luulen että kyllä se karhu kuulee sunkin liikkumisesta aiheutuvan ryskeen 300 metrin päästä ilman sun ääntelyäkin.
vuoksipa kirjoitti:
Taitaa olla vain huono tapa, samaan tapaan kuin tupakkamiehillä polttaminen. Kun tulee tauko niin ei osata olla tekemättä muuta kuin polttaa. Ja myös se kun toiset ympärillä polttaa/tappaa niin ei uskalleta toimia toisin ja erottua porukasta.Onhan siinä metsästyksessä hupiakin,kuten kiikaroinnissa ja valokuvaamisessa.
Metsästys hyvä myös ylisuurten riistakantojen tasaajana,hirvi, kauris, minkki tai joku muu ylisuureksi kasvava kanta.
Liian suuret kannat aiheuttava vaaraa ajoneuvvoilla liikenteessä liikuville ihmisille,100 km tuntivauhdilla auton keulaan törmäävä jänis tai metsäkanalintu aiheuttaa säleikö ja jäähdyttimen rikkoutumisen,suuremmat eläimet aiheuttavat taas kuolemantapauksia sekä suuria ainellisia vahinkoja.
Jos joskus satut kameroinesi hirvikolaripaikalle taltioi se tarkasti ja kuvia tarkasttellessasi mieti,olisikko onnettomuutta tapahtunut jos eläin olisijonkun pakastimessa tai keitossa ja kuinka monta onnettomuutta tapahtuisi jos olemassaolevia hirvikantoja ei metsästystoimenpitein rajoitettaisi.
Riistan liha on hyvää syötävää monen mielestä joihin kuulun itsekkin.
Suomen luonnossa on tilaa luonnossa liikujille kuvaajille ja metsästäjille.
Toivottavasti tavataan terveenä samalla nuotiolla nuotiokahvilla lihan tai näkkileiväpaistossa tai mikä kullekkin sopii.- gg-h
Siellä kirjoitti:
Eikö ihminen saisi olla vapaana luonnossa ja istua nuotiolla jonkun nokkavinossa irvistelemättä
siellä ja kun et tajua yhtä yksinkertaista asiaa, niin kerrottakoon vielä kerran:
A/1: Kanalinnut ovat ravinnoksi jo elämän alkuhetkistä TARKOITETTUJA,kuten myös myös KALAT ja kaikki HIRVIELÄIMET myös ihmisille!
A/2: Ns. luonnonsuojelijoilla on kieroon vääristynyt käsitys siitä asiasta, ja se taas perustuu vääriin luuloihin ja asenteisiin riistan metsästyksen kohdalla.
Minä alan kohta olla sitä mieltä ns. metsästyksen vastustajien suhteen, että heillä on kaikenmualiman isot kanalat ja sikalat ja lihakarjan ometat, ja he haluavat myydä niitä mahdollisimman paljon. Ja siksi metsästä otettu riista on pois heidän voitoistaan.
Ja varsinkin ne, jotka tuovat jostain portugalilaista kanaa ja tanskalaista tehosikaa, miltä se heistä tuntuukaan, kun puolella suomea on jo pakastimet hirven lihaa täynnä.
Minä itse oon ampunu koiran haukusta pari lintua viime syksynä mutta hyvät hirvi ja kaurispaistit oon syöny, tuttavien antamana.
Ka nautin suunnattomista joka hetkestä. Mitä kummallista siinä on?Varmaan hupimielessä heitetty juttu, ei kai kukaan oikeasti niin umpitollo ole että kuvittelee jonkun otuksen olevan peräti TARKOITETTU ihmisen hupitappamisen kohteeksi.
Siis kuka on "tarkoittanut"?
Ei kai vain jokin henkiolento tai muu kuvitteellinen satuhahmo? Joulupukki? - elämä on
gg-h kirjoitti:
Varmaan hupimielessä heitetty juttu, ei kai kukaan oikeasti niin umpitollo ole että kuvittelee jonkun otuksen olevan peräti TARKOITETTU ihmisen hupitappamisen kohteeksi.
Ei kai vain jokin henkiolento tai muu kuvitteellinen satuhahmo? Joulupukki?Aina joku syö toise, luonnon kierto on sellainen, jos et satu tietämään. Suosittelin ottamaan Biolokian uusiksi!
- ()()()
elämä on kirjoitti:
Aina joku syö toise, luonnon kierto on sellainen, jos et satu tietämään. Suosittelin ottamaan Biolokian uusiksi!
ylipainosta ähkyvät äijänkuvatukset räiskivät kaikkea mikä liikkuu - joo se on varsinaista piolokiaa...
- Jos sinä
gg-h kirjoitti:
Varmaan hupimielessä heitetty juttu, ei kai kukaan oikeasti niin umpitollo ole että kuvittelee jonkun otuksen olevan peräti TARKOITETTU ihmisen hupitappamisen kohteeksi.
Ei kai vain jokin henkiolento tai muu kuvitteellinen satuhahmo? Joulupukki?Jääny pihalle elämän normaaleista rutiineista, se ei tarkoita sinnepäinkään sitä, että sinun mielipiteilläsi olisi yhtään mitään painoarvoa.
Elämä juoksee juoksuaan, ja rakit räksyttävät.
Ja se on aivan taatusti taattu asia, niinkuin sanoin, että kanalinnut ja muukin riista on aivan vatmasti tarkoitettu myös ihmisille ravinnoksi, eikä HUKKAAN HAASKATTAVAKSI.
Etkönä tajua elämän yksinkertaisia juttuja.
Jos sinä oot heinän syöjä, OLE SITÄ, mutta älä kuule tule sylkemään toisten lautaselle!
Sinun elämäntapasi on toisten mielestä mielipuolen tapa, mutta ole sinä tyytyväinen siihen.
Me toiset tarvitsemme puhdasta riistanlihaa, koska se on meille ravintoa. Millä oikeudella sinä tulet sitä ällistelemään ja paheksumaan, koska aivan samalla oikeudella,-jos otamme sen oikeuden- sinustakin löytyy vaikka mitä halveksuttavaa ja inhottavaa. Tajuatko sitä.
ja jos sinä vaadit meitä muita syömään teollisesti tehotuotettua kanaa ja sikaa, sinä oot totisesti mielipuoli ja äärimmäisen röyhkeä, koska me otamme vain sen, mitä tarvitsemme, emmekä ole hulluja massatappajia, niinkuin ahma ja susi porolaumassa ja lammaskatraassa ovat.
ja samoin taudit, kuten jänisrutto räjähtää käsiin ja tappaa riistaa kymmenien neliökilometrien laajuudelta, jos kanta kasvaa liian suureksi.
Samoin käy susien ja kettujen kanssa, kun niihin leviää KAPI, ne tartuttavat toisensa ja kituvat todella pahasti vaikka koko talven ja lopulta kuolevat NÄLKÄÄN.
Ja sinunlaiset onnettomat toukat eivät edes armahtaisi kituvaa eläintä ampumalla sen, joka on taatusti paras armonosoitus eläimelle, joka ei selviä eteenpäin.
Olen aivan varma, että sinä oot ihmisistä julmimpia heitteillejättäjiä, mitä ajatella saattaa.
SANO MITÄ TAHANSA, sillä me metsästäjät, suurinosa/95% liikumme erämaissa varmasti asiallisesti ja pidämme riistasta huolta.
Emme koskaan ole ampuneet mitään lajia sukupuuttoon, koska se yksinkertaisesti on mahdotonta, tajuatkona, mikä on totta ja mikä sinun lapsellista ja luonnonvastaista hörhöilyä??? - YKSINKERTAISESTI
gg-h kirjoitti:
Ei kai vain jokin henkiolento tai muu kuvitteellinen satuhahmo? Joulupukki?Olet TOLLO, etkä käsitä asioiden ytimiä.
Ja se ei ole metsästäjien vika. Me olemme yrittäneet edes selvittää asioita sinullekin.
Sillehän emme voi mitään, jos sinä oot lopullisesti pois pilattu ja hankit ruokasi roskapöntöistä, pitämällä puoliksi homehtuneita makkaroita ja muita ruoanjätteitä sopivina ruokina ihmisille ja samalla olet sitä mieltä, että puhdas riista saa kuolla tauteihin ja varikset ja ketut ja minkit ja sudet ja havukat saavat syödä maailman parhaimmat ateriat.
Minua oksettaa sinun elämänfilosofiasi! - Voisinko EHDOTTAA
()()() kirjoitti:
ylipainosta ähkyvät äijänkuvatukset räiskivät kaikkea mikä liikkuu - joo se on varsinaista piolokiaa...
Että menisit joskus jonkun metsästysseuran mukaan syksyllä pariksi viikoksi ja kuuntelisit ja seuraisit, miten hommat kehittyvät ja mitä siellä tehdään ja miten asioihin suhtaudutaan?
Voisit hämmästyä ja kasvaa aikalailla, mutta olisiko järkytys liian suuri, kun huomaisit olleesi täysin mielisairauden runtelemana?
Ja olisiko se kokemus sinulle mielenmuutoksesta liian kova pala, sillä kohta sinä löytäisit itsesi keittämästä maailman parasta ruokaa, hirvisoppaa uudisperunoiden kanssa, ja huomaisit sen olevan täyttä elämää ja huomaisit kehuvasi sitä hirvikoiraa, sitä hyvän näköistä ja onnellista "Jämtlannin pystykorvaa", joka teki todella hyvää työtä, että hirvi saatiin ja kaikki meni hyvin.
Koittaisit edes, joku porukka varmaan ottaa sinut homman seuraajaksi, kun kauniisti pyydät. - riihuri.
Voisinko EHDOTTAA kirjoitti:
Että menisit joskus jonkun metsästysseuran mukaan syksyllä pariksi viikoksi ja kuuntelisit ja seuraisit, miten hommat kehittyvät ja mitä siellä tehdään ja miten asioihin suhtaudutaan?
Voisit hämmästyä ja kasvaa aikalailla, mutta olisiko järkytys liian suuri, kun huomaisit olleesi täysin mielisairauden runtelemana?
Ja olisiko se kokemus sinulle mielenmuutoksesta liian kova pala, sillä kohta sinä löytäisit itsesi keittämästä maailman parasta ruokaa, hirvisoppaa uudisperunoiden kanssa, ja huomaisit sen olevan täyttä elämää ja huomaisit kehuvasi sitä hirvikoiraa, sitä hyvän näköistä ja onnellista "Jämtlannin pystykorvaa", joka teki todella hyvää työtä, että hirvi saatiin ja kaikki meni hyvin.
Koittaisit edes, joku porukka varmaan ottaa sinut homman seuraajaksi, kun kauniisti pyydät.niissä porukoissa kulkeneena muissa yhteyksissä voin sanoa että kiitos mutta ei kiitos.
Ei kukaan täysipäinen jaksa kauaa niin sisäänlämpiävää, loputtomasti aseistaan, kiikareistaan, kaliibereistaan, hurtistaan ja erityyppisistä luodeistaan jauhavaa ukkokööriä kuunnella - sitten kun tulevat känniin alkavat loputtomat puujalka-alapäävitsit ja sylkiroiskeen maustama uho kuinka kaikki heidän ajattelustaan ja arvoistaan poikkeavat ryhmät "poljetaan suohon".
Toisaalta huvittavaa, toisaalta säälittävää sakkia. - Kysymys onkin siis SIITÄ
riihuri. kirjoitti:
niissä porukoissa kulkeneena muissa yhteyksissä voin sanoa että kiitos mutta ei kiitos.
Ei kukaan täysipäinen jaksa kauaa niin sisäänlämpiävää, loputtomasti aseistaan, kiikareistaan, kaliibereistaan, hurtistaan ja erityyppisistä luodeistaan jauhavaa ukkokööriä kuunnella - sitten kun tulevat känniin alkavat loputtomat puujalka-alapäävitsit ja sylkiroiskeen maustama uho kuinka kaikki heidän ajattelustaan ja arvoistaan poikkeavat ryhmät "poljetaan suohon".
Toisaalta huvittavaa, toisaalta säälittävää sakkia.No mitä pirua sinäkin sitten siis vouhkaat.
Joku toinen ei jaksa sinun juttuja kuunnella senkään vertaa, ja kolmas taas hänen.
Ja jos sinä oot ollu semmoisessa porukassa, niin sitten leimaat kaikki samanlaisiksi.
Tuolla johtopäätösten ja yleistysten tekokyvyllä varustetun ihmisen ei pidä edes mennäkään mihinkään, koska joka alalla sinä tulet kohtaamaan vastaavaa.
Joten sinä ootkin älyttömän omahyväinen, etkä kykene mitään parantamaan, vaan ainoastaan seläntakana toisia morkkaamaan! Hyihyi.
- apinan sukua
Ihminen fyysisiltä ominaisuuksiltaan (saalistuskyky ilman aseita, hampaisto, kynnet ym.) kertovat, että ihmistä ei ole tarkoitettu suurristan metsästäjäksi tai syöjäksi. Olemme 99%:sti apinoita, ja meidän saaliseläintemme pitäisi olla samoja kuin niiden: hyönteiset ja muut pikkueläimet, mahdollisesti kalanraadot ja simpukat. Pääasiassa meidän pitäisi syödä kasvisravintoa.
- Pihviä pöytään
Joo, syö sinä vain torakoita, jos aivosi ovat mielestäsi apinan tasolla. Totta kai ihmisen äly tekee ihmisestä suurimman pedon. Apinat eivät kykene viljelemään maata eivätkä pitämään karjaa, joten on aivan oikein, että sellaiset tyytyvät ötököihin. Jos sinä miellät itsesi apinaksi, ei kukaan kiellä sinulta apinan ruokavaliota.
- SYÖMÄÄN
Toukkia ja toiset toukan syöjiä.
Jos sinä haluat olla toukkien syöjien sukua, niin minä en halua olla toukansyöjän syöjä.
Vaan minä haluan olla puhtaan ruuan syöjä, siis minulla on oikeus valita, mitä syön ja siksi syön luonnon kasvattamaa, ruuaksi tarkoitettua riistaa.
En syö kettuja enkä minkkejä enkä rottia, enkä kaiva roskapönttöjä, koska mulla on Kaikkivaltiaan Jumalan lupa syödä puhdasta riistaa ja minulla on lupa jättää myös ampumatta jänis ja metso ja koppelo, jotka jatkavat mahtavaa sukuaan seuraavana suvena.
Ymmärrätkönä, minulla on Kaikkivaltiaan antama järki ja ymmärrys antaa toisten jatkaa sukuaan, että ravinto riittää sitä seuraavanakin talvena kaikille.
Kaikkivaltias ei käskeny meidän ihmisten kaivella toistemme roskapönttöjä, niinkuyin jotkut uskonsa menettäneet huuhaattalijat mielisairautensa viemänä kuvittelevat.
Ja he eivät voi käydä pyytämässä kauppiailta suoraan niitä eväitä, vaan yönpimeydessä häpeillen tonkivat roskapönttöjä. Siihenkö heidät on tarkoitettu?
Ja he poloiset luulevat sillä kerjäävänsä jotain henkilökohtaista autuutta ja ylemmyyttä jonkin silmissä, jonka he kuvittelevat rekisteröivän ja tilastoivan heidän omituiset hurskastelunsa.
Siis budhastelunsa. Ihan vilpittömästi sanon, mielisairautta on rajattomasti, eikä lääkkeet riitä. - taitaa olla
SYÖMÄÄN kirjoitti:
Jos sinä haluat olla toukkien syöjien sukua, niin minä en halua olla toukansyöjän syöjä.
Vaan minä haluan olla puhtaan ruuan syöjä, siis minulla on oikeus valita, mitä syön ja siksi syön luonnon kasvattamaa, ruuaksi tarkoitettua riistaa.
En syö kettuja enkä minkkejä enkä rottia, enkä kaiva roskapönttöjä, koska mulla on Kaikkivaltiaan Jumalan lupa syödä puhdasta riistaa ja minulla on lupa jättää myös ampumatta jänis ja metso ja koppelo, jotka jatkavat mahtavaa sukuaan seuraavana suvena.
Ymmärrätkönä, minulla on Kaikkivaltiaan antama järki ja ymmärrys antaa toisten jatkaa sukuaan, että ravinto riittää sitä seuraavanakin talvena kaikille.
Kaikkivaltias ei käskeny meidän ihmisten kaivella toistemme roskapönttöjä, niinkuyin jotkut uskonsa menettäneet huuhaattalijat mielisairautensa viemänä kuvittelevat.
Ja he eivät voi käydä pyytämässä kauppiailta suoraan niitä eväitä, vaan yönpimeydessä häpeillen tonkivat roskapönttöjä. Siihenkö heidät on tarkoitettu?
Ja he poloiset luulevat sillä kerjäävänsä jotain henkilökohtaista autuutta ja ylemmyyttä jonkin silmissä, jonka he kuvittelevat rekisteröivän ja tilastoivan heidän omituiset hurskastelunsa.
Siis budhastelunsa. Ihan vilpittömästi sanon, mielisairautta on rajattomasti, eikä lääkkeet riitä.sinulle henkilökohtaisesti hyvinkin tuttu aihe, kun sitä jaksat useasti toistella.
Tiesitkö, että syvästi uskonnolisten ihmisten aivotoiminnissa on havaittu selkeitä muutoksia/epänormaaleja käyriä vs verrokkiryhmät? - Mielenkiintoista
taitaa olla kirjoitti:
sinulle henkilökohtaisesti hyvinkin tuttu aihe, kun sitä jaksat useasti toistella.
Tiesitkö, että syvästi uskonnolisten ihmisten aivotoiminnissa on havaittu selkeitä muutoksia/epänormaaleja käyriä vs verrokkiryhmät?Sillä mulla loppui uskoontullessani baareissa rypeminen ja vaimoni pettäminen.
Jos se näkyy aivotoiminnan muutoksena, niin olen todella entistä vakuuttuneempi uskoontulon järkevyydestä.
Mieluummin olen uskossa Raamatunsanaan, kuin susien hyysäämiseen liian suuriin mittasuhteisiin.
ja mielisairautta on tuhansia eri laatuja, joihin vaikuttaa kuuluvan myös se, että jotkut vaatimalla vaativat villipetoja toisten pihapiiriin, jostain käsittämättömästä syystä, joihin heillä ei edes ole todellista vastausta, jos sitä kysytään. - huolestunut.
SYÖMÄÄN kirjoitti:
Siis budhastelunsa. Ihan vilpittömästi sanon, mielisairautta on rajattomasti, eikä lääkkeet riitä.Viitsisitkö poistua hihhuloimaan kaikkivaltiashorinoitasi vaikka tuonne sfnet-huuhaa -palstalle, siellä saavat kaikki vartti- ja täyshullut hirnua sekopäisyyksiään ihan vapaasti.
Ja hae apua ongelmiisi vaikka kuntasi mielenterveystoimistosta, kyllä ne osaa ohjata oikeaan hoitoon... - ja silmät puhkottu!
SYÖMÄÄN kirjoitti:
Siis budhastelunsa. Ihan vilpittömästi sanon, mielisairautta on rajattomasti, eikä lääkkeet riitä."Vaan minä haluan olla puhtaan ruuan syöjä, siis minulla on oikeus valita, mitä syön ja siksi syön luonnon kasvattamaa, ruuaksi tarkoitettua riistaa."
Sulla on oikeus valita mitä suuhusi panet, mutta jos se mitä syöt, on elävä ja tunteva olento, niin viet samalla tältä olennolta sen ainutkertaisen olemassaolon - ja minkä takia? - Kielessä olevien makunystyröiden, helvetti!
"En syö kettuja enkä minkkejä enkä rottia, enkä kaiva roskapönttöjä, koska mulla on Kaikkivaltiaan Jumalan lupa syödä puhdasta riistaa ja minulla on lupa jättää myös ampumatta jänis ja metso ja koppelo, jotka jatkavat mahtavaa sukuaan seuraavana suvena."
Ja tämä "jumalako" sitten olisi kovinkin pahoillaan jos söisit kasvisruokaa, "veriravinnon" sijaan?
"Ymmärrätkönä, minulla on Kaikkivaltiaan antama järki ja ymmärrys antaa toisten jatkaa sukuaan, että ravinto riittää sitä seuraavanakin talvena kaikille."
Mulla on sitten varmasti itse saatanan antama järki ja ymmärrys antaa eläimen jatkaa elämäänsä hamaan loppuun asti ilma, että tulisin sitä häiritsemään haarukoineni!
"Kaikkivaltias ei käskeny meidän ihmisten kaivella toistemme roskapönttöjä, niinkuyin jotkut uskonsa menettäneet huuhaattalijat mielisairautensa viemänä kuvittelevat."
Niin "kaikkivaltiashan" tunnetusti ei ollut mikään viisauden, edistyksen tai tiedon ystävä, laumasieluisuuden ja henkisen impotenssin ilmentymä pikimmiten!
"Ja he poloiset luulevat sillä kerjäävänsä jotain henkilökohtaista autuutta ja ylemmyyttä jonkin silmissä, jonka he kuvittelevat rekisteröivän ja tilastoivan heidän omituiset hurskastelunsa."
Paraskin puhumaan "saarnamies"! - Minun sanani
ja silmät puhkottu! kirjoitti:
"Vaan minä haluan olla puhtaan ruuan syöjä, siis minulla on oikeus valita, mitä syön ja siksi syön luonnon kasvattamaa, ruuaksi tarkoitettua riistaa."
Sulla on oikeus valita mitä suuhusi panet, mutta jos se mitä syöt, on elävä ja tunteva olento, niin viet samalla tältä olennolta sen ainutkertaisen olemassaolon - ja minkä takia? - Kielessä olevien makunystyröiden, helvetti!
"En syö kettuja enkä minkkejä enkä rottia, enkä kaiva roskapönttöjä, koska mulla on Kaikkivaltiaan Jumalan lupa syödä puhdasta riistaa ja minulla on lupa jättää myös ampumatta jänis ja metso ja koppelo, jotka jatkavat mahtavaa sukuaan seuraavana suvena."
Ja tämä "jumalako" sitten olisi kovinkin pahoillaan jos söisit kasvisruokaa, "veriravinnon" sijaan?
"Ymmärrätkönä, minulla on Kaikkivaltiaan antama järki ja ymmärrys antaa toisten jatkaa sukuaan, että ravinto riittää sitä seuraavanakin talvena kaikille."
Mulla on sitten varmasti itse saatanan antama järki ja ymmärrys antaa eläimen jatkaa elämäänsä hamaan loppuun asti ilma, että tulisin sitä häiritsemään haarukoineni!
"Kaikkivaltias ei käskeny meidän ihmisten kaivella toistemme roskapönttöjä, niinkuyin jotkut uskonsa menettäneet huuhaattalijat mielisairautensa viemänä kuvittelevat."
Niin "kaikkivaltiashan" tunnetusti ei ollut mikään viisauden, edistyksen tai tiedon ystävä, laumasieluisuuden ja henkisen impotenssin ilmentymä pikimmiten!
"Ja he poloiset luulevat sillä kerjäävänsä jotain henkilökohtaista autuutta ja ylemmyyttä jonkin silmissä, jonka he kuvittelevat rekisteröivän ja tilastoivan heidän omituiset hurskastelunsa."
Paraskin puhumaan "saarnamies"!Täsmälleen sitä minä tarkoitinkin, mitä sinä nyt puhuit.
Mutta OON varma, ettet ymmärrä, mitä minä nyt sanoin.
Eikö olekin kumma juttu. - LIIKKUMAAN
huolestunut. kirjoitti:
Viitsisitkö poistua hihhuloimaan kaikkivaltiashorinoitasi vaikka tuonne sfnet-huuhaa -palstalle, siellä saavat kaikki vartti- ja täyshullut hirnua sekopäisyyksiään ihan vapaasti.
Ja hae apua ongelmiisi vaikka kuntasi mielenterveystoimistosta, kyllä ne osaa ohjata oikeaan hoitoon...Missä ikinä haluan, enkä tarvitse siihen lupaa, varsinkaan sinulta.
Minä olen kiinnostunu kaikista muistakin asioista, KUIN esim. sinun keskenkasvuisesta ja omahyväisestä muka luonnonsuojelusta, kun se on osoittautunu pelkästään yksisilmäiseksi tekopyhyydeksi, valitettavasti. - luontoon
ja silmät puhkottu! kirjoitti:
"Vaan minä haluan olla puhtaan ruuan syöjä, siis minulla on oikeus valita, mitä syön ja siksi syön luonnon kasvattamaa, ruuaksi tarkoitettua riistaa."
Paraskin puhumaan "saarnamies"!Uskonnot on eri palstalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksinasumisen tukeminen lopetettava
Mukavuudenhaluiset köyhät haluavat asua kalliisti yksin. No ei se mitään, jos maksavat itse asumisensa. Mutta kun eivät. Kun lopetetaan asumistukie5943411Neljää ihmistä epäillään taposta
Helsingin Punavuoressa – yksi heistä on takavuosien Miss Helsinki -kilpailija https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009488867.html https://www.mtvuutise202070Sara Chafak Rikkaat ja rahattomat -ohjelmassa
Verotuksessa tulot olleet melko maltillisia edellisinä vuosina ja sitten tullaan rikkaina telkkariin esiintymään. Puoliso Jeffrey Lawman ei ole ollut751994Andy McCoy heittää hurjan väitteen "heponisti"-elämästään: "Levy-yhtiö toi sulle kamaa, että sä..."
Ohhoh… Rock-legenda Andy McCoy avautuu huumeiden käytöstään ja esittääkin aikamoisia väitteitä. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/andy-mccoy-h281433Martina IG:ssä pitää rotikoita vapaana metsässä, vaikka lakisääteinen kiinnipitoaika on alkanut
Ja naisella jo aiempi tuomio metsästyslain rikkomisesta! Martina kuvaa videolla vapaana juoksevia koiria ja selittää "nää nauttii, on kyl iha mielentö37512913 vuotias lapsi jätettiin yksin Espoon Friisilän päiväkodin pihalle.
Hoitohenkilökunta oli häipynyt ja lapsi yksin leikkimässä hiekkalaatikolla. Vanhemmat olivat hakeneet sovitusti lapsensa ennen viittä ja päiväkoti oli511193Jo toinen ei-koti! Päivi Lipponen ei kutsu Maria Veitolaa Paavo Lipposen kanssa jakamaansa kotiin
No jopas...! Päivi Lipponen asuu puolisonsa Paavo Lipposen kanssa Helsingin Töölössä. Hän ei kutsu Maria Veitolaa yökylään Helsingin kotiin, vaan Porv491190Mikä ihastuksesi kohteessa on kuumaa
Mikä saa haluamaan juuri häntä? Ole rehellinen.. Kukaan ei saa tietää👀511088Tiedäthän nainen sen
Että sun ei tarvi tehdä mitään ylimääräistä. Olet täydellinen ja rakastan sinua. Mikään ei muuta tunteitani sinuun.39902- 74899