takapuolen kutina?

????????

Mikä voisi olla syynä kun koiramme aina ulkoa tullessaan vetää takapuoltaan lattiaa/matoja pitkin, kutinako? Ei jätä jälkeensä mitään kakka länttejä tai vastaavia, vain märkää. Voiko olla vain joku tapa puhdistaa takapuoli (inhottava sellainen)? Matoja koiralla ei ole, ulosteet on tutkittu ja edellisestä matokuurista ei ole kauaa.

10

994

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ma-le

Taitaa olla anaalirauhaset täynnä! Kannattaa tyhjennyttää eläinlääkärillä.

• Kokenut kaiken tietää

Jos kyseessä on narttu, kannattaa miettiä, missä vaiheessa juoksun kierto on. Meillä noilla oireilla ei ollut rauhaset lähelläkään täyttä ja monilla lääkärireissuilla ei vastausta vaivaan löytynyt.
        KUNNES selvisi, että se oli märkäkohtu, joka välittömästi leikattiin. Voi kuulema muhia noinkin ja pitkään!

• serop1

anaalirauhaset ovat täynnä. Kannattaa käydä eläinlääkärillä. Opettavat siellä, miten saa itsekin tyhjennettyä :)

Joskus olo helpottaa, jos lämpimällä vedellä suihkussa huutelee aluetta. Mutta eläinlääkäri auttaaa varmasti.

Lisäksi kannattaa miettiä ruokintaa, jos tämä vaiva on jatkuvaa. Ruuassa on jotain vikaa. Normaalisti rauhaset tyhjentyvät kun koira kakkaa. Luultavasti uloste on nyt liian löysää, joten rauhaset ei tyhjenny. Onko koirasi mahdollisesti jollekin ruuassa oelvalle allerginen?

• ????????

ajatellut noita anaalirauhasia, mutta minkäänlaista hajua ei ilmene. Voiko olla näin vaikka rauhaset olisivatkin täynnä?

Koira syö melko monipuolisesti, ei pidä minkäänlaisista liharuuista, ainoastaan raksut (meillä ollut pedigreetä) ja kotiruoka kelpaavat. Testeillähän tuo allergia tietenkin sitten selviää jos vaiva ei ole anaalirauhaset :)

• serop1
        ???????? kirjoitti:

ajatellut noita anaalirauhasia, mutta minkäänlaista hajua ei ilmene. Voiko olla näin vaikka rauhaset olisivatkin täynnä?

Koira syö melko monipuolisesti, ei pidä minkäänlaisista liharuuista, ainoastaan raksut (meillä ollut pedigreetä) ja kotiruoka kelpaavat. Testeillähän tuo allergia tietenkin sitten selviää jos vaiva ei ole anaalirauhaset :)

Mä luulen, että ne voisi olla ne anaalit :) Kannatan käyntiä siellä lekurissa niin saa täyden varmuuden. Hajuhan tulee sitten vasta, kun saa ne anaalit tyhjennettyä. (kamala haju onkin).

Itse suosittelisin vaihtamista pedigreestä johonkin hiukan laadukkaampaan merkkiin :) Noista markkettiruuista moni koira saa vatsanväänteitä ja ongelmia. Lisäksi niissä on paljon vehnää, mikä aiheuttaa allergiaa. Kannatan ensin vaihtoa johonkin vehnättömään ruokaa.. Voipi auttaa..

• ???????
        serop1 kirjoitti:

Mä luulen, että ne voisi olla ne anaalit :) Kannatan käyntiä siellä lekurissa niin saa täyden varmuuden. Hajuhan tulee sitten vasta, kun saa ne anaalit tyhjennettyä. (kamala haju onkin).

Itse suosittelisin vaihtamista pedigreestä johonkin hiukan laadukkaampaan merkkiin :) Noista markkettiruuista moni koira saa vatsanväänteitä ja ongelmia. Lisäksi niissä on paljon vehnää, mikä aiheuttaa allergiaa. Kannatan ensin vaihtoa johonkin vehnättömään ruokaa.. Voipi auttaa..

Varasin ajan ja käymme huomenna näyttämässä "takapuolta" jospa sieltä jotain tulisi. Onko mitään kokemusta Hill´s nappuloista? Mikä muu hyvä vaihtoehto olisi, koira on pienikokoinen ja aktiivinen liikkuja.

• 2 koiran omistaja
        ??????? kirjoitti:

Varasin ajan ja käymme huomenna näyttämässä "takapuolta" jospa sieltä jotain tulisi. Onko mitään kokemusta Hill´s nappuloista? Mikä muu hyvä vaihtoehto olisi, koira on pienikokoinen ja aktiivinen liikkuja.

Hill's ihan hyvää ruokaa, mutta tuottaa isot jätökset. En enää osta ikinä, enkä siis suosittele muillekkaan.
        Kunhan jätös on kiinteää ja ruoka hyvälaatuista (ei marketti pirkkaa), niin merkillä ei väliä.

Mä lisään kuitua, puurossa mm.porkkanaa ja välill annan kuivattua leipää, mieluummin tummaa. Oman vatsankin kovettaa juusto, joten sitäkin voi antaa koiralle. Samat melkein toimii kiinteyttävänä ku ihmisellä, esim leseissä kuituja.

• Cdgg

onko koira madotettu millon viimeksi? myös ne voivat kutkuttaa peppua?
      mutta enemmän itsekin epäilen anaalirauhasia.

• cdGgGGggg

olenpas lukutaitoinen :D ei siis matoja! ok,sori!

• tiedän..

Anaalirauhaset on täynnä.. kannattaa käydä tyhjennyttämässä. Saattaavat itsestäänkin tyhjentyä mutta kannattaa käydä näyttämässä lekurille että onko kaikki ok. Saattavat myös opettaa kuinka anaalirauhaset tyhjennetään.. sen voi sitten myöhemmin hoitaa itse

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1678
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67