OECD:nhän oli selvitettävä päivänselviä asioita.

stiffniff

Rakkaan kotimaamme eriarvoistumisesta. Rikkaat saavat terveyspalveluita, köyhät tarvitsisivat samalla tavalla palveluita, mutta jos olet köyhä, kipertele kipeänä. USA:n ja Portugalin kanssa painimme näissäkin asioissa. Miten maastamme on tullut tällainen eriarvoisuuden mekka? Valtava työttömyys, köyhyys, alkoholismi, mielentervysongelmat mutta maassamme kaikki hyvin? Uskaltaako tähän maahan jäädä vanhettumaan?

16

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sosisaliratti

      Vai olisko halpaa joukkokuljetusta härkävaunulla johkin onnelaan.

      • stiff...

        mutta sinulle niistä ei kannata puhua mitään. Pysy sinä härkävankkurineisi tässä maankolossa. Kai elonehtoo puolella joku vaippasi sitten jossakin vanhusten sardiinipurkinkaltaisessa makuuosastolla vaihtaa tai makaat eritteissäsi siihen asti kunnes joku hoitajaparka kerkiää petisi ääreen.


      • solisaliratti
        stiff... kirjoitti:

        mutta sinulle niistä ei kannata puhua mitään. Pysy sinä härkävankkurineisi tässä maankolossa. Kai elonehtoo puolella joku vaippasi sitten jossakin vanhusten sardiinipurkinkaltaisessa makuuosastolla vaihtaa tai makaat eritteissäsi siihen asti kunnes joku hoitajaparka kerkiää petisi ääreen.

        Kun vielä pääset.
        Vie kaikki rahasikin mennessäsi sinne Kiinaan.
        Siellähän se paratiisi tuntuu olevan.


      • Eihän
        solisaliratti kirjoitti:

        Kun vielä pääset.
        Vie kaikki rahasikin mennessäsi sinne Kiinaan.
        Siellähän se paratiisi tuntuu olevan.

        sitä tarvitse muuttaa kuin Tanskaan, niin elämän laatu kohenee yli 50%,
        tietysti olisi hyvä kun osaisi kielen tai hieman toista virallista kotimaista kieltä.
        Jota tälläkin palstalla sorretaan kaiken maailman kommenteilla.

        Ja aamuisin ne on sitten poistettu!


    • Pirre*

      ottaen meillä Suomessa on asiat aika hyvin, -ainakin niin kauan kun julkinen terveydenhuolto saadaan pidettyä tälläkin tasolla.

    • niin näet että seitsemänkymmentä luvulla kaikki oli vielä toisin. Mutta kun oikeisto pääsi valtaan niin tottakai ne pitää omiensa puolta. Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Ei rikkaat välitä miten köyhillä menee.

      Pois olis päästävä muuten hukka perii. Oottelen että voittaisin lotossa! Muuttaisin jonnekin kauas, tosi kauas!!!

      • Nyt..

        meni yli hilseen?

        Eikös se ollut et Suomessa on hyvä asua kun on RIKAS?
        Vai ymmärränkö asian nyt väärin.


      • Nyt.. kirjoitti:

        meni yli hilseen?

        Eikös se ollut et Suomessa on hyvä asua kun on RIKAS?
        Vai ymmärränkö asian nyt väärin.

        väärin. On täällä hyvä rikkaana elellä mutta kun minä en tahdo tällaseen paikkaan jäädä jos on mahikset päästä täältä pois!


      • kaikki on
        piive kirjoitti:

        väärin. On täällä hyvä rikkaana elellä mutta kun minä en tahdo tällaseen paikkaan jäädä jos on mahikset päästä täältä pois!

        mahdollista, miksi siis epäröit? Kirjoituksestasi ei saa selvää, onko sitä massia vai ei.


      • kaikki on kirjoitti:

        mahdollista, miksi siis epäröit? Kirjoituksestasi ei saa selvää, onko sitä massia vai ei.

        rikas, muuttaisin pois. Vaikka olis rahaa en jäisi tänne. En kertakaikkiiaan halua asua tällaisessa maassa. Mutta nyt on pakko.
        Lottoan että pääsen pois, ja pian!


    • on nykyisin

      vapaa! Ei muuta kuin kukin hakekoon sen oman Eldoradonsa, ja kertokoon meille muutaman vuoden kuluttua, kuinka ja missä se on omaa maatamme parempi.

      Taitaisi kirjeenvaihto olla melko harvanlaista.

      • Nyt..

        kun joutuu käden takia "lorviin" ja ei vielä tiedä milloin saa apua, syksyllä kun sain kortisonia sanoi lekuri et voi kestää jopa 9kk ennen kun pääsee leikkaukseen, ja yli vuosi sitten se kuvattiin, että tällainen Eldorado tämä meitin SF on.

        Niin itse voin sitten kun muutan täältä SF:stä pois laittaa sinulle viestin. Millaista on asua muualla, tokihan olen asunut aiemmin jo muualla. Ja tiedän että ne olosuhteet ovat ainakin yhtä hyvät kuin Suomessa.


      • ja ulkomailla
        Nyt.. kirjoitti:

        kun joutuu käden takia "lorviin" ja ei vielä tiedä milloin saa apua, syksyllä kun sain kortisonia sanoi lekuri et voi kestää jopa 9kk ennen kun pääsee leikkaukseen, ja yli vuosi sitten se kuvattiin, että tällainen Eldorado tämä meitin SF on.

        Niin itse voin sitten kun muutan täältä SF:stä pois laittaa sinulle viestin. Millaista on asua muualla, tokihan olen asunut aiemmin jo muualla. Ja tiedän että ne olosuhteet ovat ainakin yhtä hyvät kuin Suomessa.

        olleiden kertomuksiin minäkin mielipiteeni perustan. Lähes kaikki ovat olleet sitä mieltä, että koko yhteiskuntaa, kaikkia siihen mahtuvia asioita ajatellen Suomi on yksi maailman parhaita ja tasa-arvoisimpia maita.

        Varmasti löytyy jossakin joku asia, joka muualla on paremmin, mutta sen korvaa moni täällä paremmin järjestetty asia. Minähän katson asioita tietenkin vain tällä näkökulmallani, sinulla on myös muualta kokemuksia. Ihan mielenkiintoista olisi kuulla niitäkin.

        Terveyden- ja sairaanhoidossa on varmasti helppo löytää heikkoja lenkkejä, mutta tuskin nekään kaikki muualla ovat paremmin. Minua ei kyllä täältä saa mikään muualle.

        Ja jokainenhan meistä on yksilö, toisen paras ei välttämättä ole edes hyvä toiselle.

        Sinulle toivon kaikkea hyvää paranemiseesi! Satun minäkin tietämään, kuinka vaikeaa on tuossa tilanteessa. Siksipä minusta ainakin, täällä ei kannattaisi lyödä rumpua veronalennuksista.


      • Nyt..
        ja ulkomailla kirjoitti:

        olleiden kertomuksiin minäkin mielipiteeni perustan. Lähes kaikki ovat olleet sitä mieltä, että koko yhteiskuntaa, kaikkia siihen mahtuvia asioita ajatellen Suomi on yksi maailman parhaita ja tasa-arvoisimpia maita.

        Varmasti löytyy jossakin joku asia, joka muualla on paremmin, mutta sen korvaa moni täällä paremmin järjestetty asia. Minähän katson asioita tietenkin vain tällä näkökulmallani, sinulla on myös muualta kokemuksia. Ihan mielenkiintoista olisi kuulla niitäkin.

        Terveyden- ja sairaanhoidossa on varmasti helppo löytää heikkoja lenkkejä, mutta tuskin nekään kaikki muualla ovat paremmin. Minua ei kyllä täältä saa mikään muualle.

        Ja jokainenhan meistä on yksilö, toisen paras ei välttämättä ole edes hyvä toiselle.

        Sinulle toivon kaikkea hyvää paranemiseesi! Satun minäkin tietämään, kuinka vaikeaa on tuossa tilanteessa. Siksipä minusta ainakin, täällä ei kannattaisi lyödä rumpua veronalennuksista.

        ..vain on niin että itse maksan tuota sh-maksua jo kahteen maahan? Ja vieläpä samoista tuloista. Eli kyllä siinä on rummuttamista, kuin se voi noin olla Suomessa? Sehän juuri on tuota eri arvoisuutta. mikä on tämän ketjun aihekin.

        Itse olen kyllä tehnyt tuosta asiasta verottajalle myös oikaisu vaateen, mut kyllähän tuollainen kestää kait Suomessa ainakin seuraavat kuusi vuotta.


    • ukinpässykkä.

      olisko Ruotsin Haaparanta tai sen lähialueet hyvä paikka asua, kun siellä pärjää suomenkielellä? Tai vois mennä Viroon maaseudulle. Vanhustenhoito on kummassakin vaihtoehdossa parempi kuin Suomessa.

      Maksaakohan Suomi eläkkeen sinne rajantaa?

    • infarkti

      ... ainakaan soittamaan ambulanssia enkä mene sairaalaan, vaikka olisi mikä.

      En aio tehdä testamenttia, kun aion ottaa ja potkaista tyhjää heti tilaisuuden tullen.

      Ei huvita jäädä kitumaan sängyn pohjalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe