OECD:nhän oli selvitettävä päivänselviä asioita.

stiffniff

Rakkaan kotimaamme eriarvoistumisesta. Rikkaat saavat terveyspalveluita, köyhät tarvitsisivat samalla tavalla palveluita, mutta jos olet köyhä, kipertele kipeänä. USA:n ja Portugalin kanssa painimme näissäkin asioissa. Miten maastamme on tullut tällainen eriarvoisuuden mekka? Valtava työttömyys, köyhyys, alkoholismi, mielentervysongelmat mutta maassamme kaikki hyvin? Uskaltaako tähän maahan jäädä vanhettumaan?

16

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sosisaliratti

Vai olisko halpaa joukkokuljetusta härkävaunulla johkin onnelaan.

• stiff...

mutta sinulle niistä ei kannata puhua mitään. Pysy sinä härkävankkurineisi tässä maankolossa. Kai elonehtoo puolella joku vaippasi sitten jossakin vanhusten sardiinipurkinkaltaisessa makuuosastolla vaihtaa tai makaat eritteissäsi siihen asti kunnes joku hoitajaparka kerkiää petisi ääreen.

• solisaliratti
        stiff... kirjoitti:

mutta sinulle niistä ei kannata puhua mitään. Pysy sinä härkävankkurineisi tässä maankolossa. Kai elonehtoo puolella joku vaippasi sitten jossakin vanhusten sardiinipurkinkaltaisessa makuuosastolla vaihtaa tai makaat eritteissäsi siihen asti kunnes joku hoitajaparka kerkiää petisi ääreen.

Kun vielä pääset.
        Vie kaikki rahasikin mennessäsi sinne Kiinaan.
        Siellähän se paratiisi tuntuu olevan.

• Eihän
        solisaliratti kirjoitti:

Kun vielä pääset.
        Vie kaikki rahasikin mennessäsi sinne Kiinaan.
        Siellähän se paratiisi tuntuu olevan.

sitä tarvitse muuttaa kuin Tanskaan, niin elämän laatu kohenee yli 50%,
        tietysti olisi hyvä kun osaisi kielen tai hieman toista virallista kotimaista kieltä.
        Jota tälläkin palstalla sorretaan kaiken maailman kommenteilla.

Ja aamuisin ne on sitten poistettu!

• Pirre*

ottaen meillä Suomessa on asiat aika hyvin, -ainakin niin kauan kun julkinen terveydenhuolto saadaan pidettyä tälläkin tasolla.

• niin näet että seitsemänkymmentä luvulla kaikki oli vielä toisin. Mutta kun oikeisto pääsi valtaan niin tottakai ne pitää omiensa puolta. Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Ei rikkaat välitä miten köyhillä menee.

Pois olis päästävä muuten hukka perii. Oottelen että voittaisin lotossa! Muuttaisin jonnekin kauas, tosi kauas!!!

• Nyt..

meni yli hilseen?

Eikös se ollut et Suomessa on hyvä asua kun on RIKAS?
        Vai ymmärränkö asian nyt väärin.

• Nyt.. kirjoitti:

meni yli hilseen?

Eikös se ollut et Suomessa on hyvä asua kun on RIKAS?
        Vai ymmärränkö asian nyt väärin.

väärin. On täällä hyvä rikkaana elellä mutta kun minä en tahdo tällaseen paikkaan jäädä jos on mahikset päästä täältä pois!

• kaikki on
        piive kirjoitti:

väärin. On täällä hyvä rikkaana elellä mutta kun minä en tahdo tällaseen paikkaan jäädä jos on mahikset päästä täältä pois!

mahdollista, miksi siis epäröit? Kirjoituksestasi ei saa selvää, onko sitä massia vai ei.

• kaikki on kirjoitti:

mahdollista, miksi siis epäröit? Kirjoituksestasi ei saa selvää, onko sitä massia vai ei.

rikas, muuttaisin pois. Vaikka olis rahaa en jäisi tänne. En kertakaikkiiaan halua asua tällaisessa maassa. Mutta nyt on pakko.
        Lottoan että pääsen pois, ja pian!

• on nykyisin

vapaa! Ei muuta kuin kukin hakekoon sen oman Eldoradonsa, ja kertokoon meille muutaman vuoden kuluttua, kuinka ja missä se on omaa maatamme parempi.

Taitaisi kirjeenvaihto olla melko harvanlaista.

• Nyt..

kun joutuu käden takia "lorviin" ja ei vielä tiedä milloin saa apua, syksyllä kun sain kortisonia sanoi lekuri et voi kestää jopa 9kk ennen kun pääsee leikkaukseen, ja yli vuosi sitten se kuvattiin, että tällainen Eldorado tämä meitin SF on.

Niin itse voin sitten kun muutan täältä SF:stä pois laittaa sinulle viestin. Millaista on asua muualla, tokihan olen asunut aiemmin jo muualla. Ja tiedän että ne olosuhteet ovat ainakin yhtä hyvät kuin Suomessa.

• ja ulkomailla
        Nyt.. kirjoitti:

kun joutuu käden takia "lorviin" ja ei vielä tiedä milloin saa apua, syksyllä kun sain kortisonia sanoi lekuri et voi kestää jopa 9kk ennen kun pääsee leikkaukseen, ja yli vuosi sitten se kuvattiin, että tällainen Eldorado tämä meitin SF on.

Niin itse voin sitten kun muutan täältä SF:stä pois laittaa sinulle viestin. Millaista on asua muualla, tokihan olen asunut aiemmin jo muualla. Ja tiedän että ne olosuhteet ovat ainakin yhtä hyvät kuin Suomessa.

olleiden kertomuksiin minäkin mielipiteeni perustan. Lähes kaikki ovat olleet sitä mieltä, että koko yhteiskuntaa, kaikkia siihen mahtuvia asioita ajatellen Suomi on yksi maailman parhaita ja tasa-arvoisimpia maita.

Varmasti löytyy jossakin joku asia, joka muualla on paremmin, mutta sen korvaa moni täällä paremmin järjestetty asia. Minähän katson asioita tietenkin vain tällä näkökulmallani, sinulla on myös muualta kokemuksia. Ihan mielenkiintoista olisi kuulla niitäkin.

Terveyden- ja sairaanhoidossa on varmasti helppo löytää heikkoja lenkkejä, mutta tuskin nekään kaikki muualla ovat paremmin. Minua ei kyllä täältä saa mikään muualle.

Ja jokainenhan meistä on yksilö, toisen paras ei välttämättä ole edes hyvä toiselle.

Sinulle toivon kaikkea hyvää paranemiseesi! Satun minäkin tietämään, kuinka vaikeaa on tuossa tilanteessa. Siksipä minusta ainakin, täällä ei kannattaisi lyödä rumpua veronalennuksista.

• Nyt..
        ja ulkomailla kirjoitti:

olleiden kertomuksiin minäkin mielipiteeni perustan. Lähes kaikki ovat olleet sitä mieltä, että koko yhteiskuntaa, kaikkia siihen mahtuvia asioita ajatellen Suomi on yksi maailman parhaita ja tasa-arvoisimpia maita.

Varmasti löytyy jossakin joku asia, joka muualla on paremmin, mutta sen korvaa moni täällä paremmin järjestetty asia. Minähän katson asioita tietenkin vain tällä näkökulmallani, sinulla on myös muualta kokemuksia. Ihan mielenkiintoista olisi kuulla niitäkin.

Terveyden- ja sairaanhoidossa on varmasti helppo löytää heikkoja lenkkejä, mutta tuskin nekään kaikki muualla ovat paremmin. Minua ei kyllä täältä saa mikään muualle.

Ja jokainenhan meistä on yksilö, toisen paras ei välttämättä ole edes hyvä toiselle.

Sinulle toivon kaikkea hyvää paranemiseesi! Satun minäkin tietämään, kuinka vaikeaa on tuossa tilanteessa. Siksipä minusta ainakin, täällä ei kannattaisi lyödä rumpua veronalennuksista.

..vain on niin että itse maksan tuota sh-maksua jo kahteen maahan? Ja vieläpä samoista tuloista. Eli kyllä siinä on rummuttamista, kuin se voi noin olla Suomessa? Sehän juuri on tuota eri arvoisuutta. mikä on tämän ketjun aihekin.

Itse olen kyllä tehnyt tuosta asiasta verottajalle myös oikaisu vaateen, mut kyllähän tuollainen kestää kait Suomessa ainakin seuraavat kuusi vuotta.

• ukinpässykkä.

olisko Ruotsin Haaparanta tai sen lähialueet hyvä paikka asua, kun siellä pärjää suomenkielellä? Tai vois mennä Viroon maaseudulle. Vanhustenhoito on kummassakin vaihtoehdossa parempi kuin Suomessa.

Maksaakohan Suomi eläkkeen sinne rajantaa?

• infarkti

... ainakaan soittamaan ambulanssia enkä mene sairaalaan, vaikka olisi mikä.

En aio tehdä testamenttia, kun aion ottaa ja potkaista tyhjää heti tilaisuuden tullen.

Ei huvita jäädä kitumaan sängyn pohjalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      423
      3631
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1612
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      114
      1432
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      85
      1399
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1368
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1316
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1246
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1159
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1027
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      39
      960
    Aihe