Kaksosäitien

pituus?

Olen kuullut, että pitkillä naisilla on hiukan korkeampi todennäköisyys kaksosraskauksiin. Mihin tämä teoria perustuu?
Ilmeisesti siis pitkillä naisilla on jotenkin erilainen hormonitoiminta?

16

1281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuplis02

      Olen 168cm, en siis ihan hirmu pitkä. Kaksosserkkujen äiti on tosi pikkuriikkinen, ei varmaan 160cm pitkä. En ole ite kyllä tuollaista kuullukkaan. kai sitä hormonitoimintaa on monenlaista , monenkokoisilla ihmisillä..

    • elämän iloa ;)

      eli en todellakaan pitkä, mutta niin vaan kaksoset sain. ;))

      • kaksoset...

        ...sain ja he ovat 178cm..:))


    • tuplatutti

      Itse olen 160cm ja siskoni jolla myös kaksoset on 157cm ehkä meidän hormonitoiminta luulee, että olemme pidempiä, kuin oikeasti ollaan ;)

    • kaksosäiti vm71

      En tiedä, mihin tuo perustuu, mutta olen myös kuullut samaa, että usein kaksosäiti on hiukan keskimääräistä pidempi. Ei se välttämättä kai edes hormonitoiminnasta johdu, voihan se pitkä kroppa antaa paremmat fysiologiset tilat tuplaraskauden onnistumiselle tai jotain...
      Itselläni on kaksoset, ja olen kyllä pitkästä suvusta, mutta itse "vain"169 cm pitkä.

    • Tuplien äiti

      Hei!Minun kohdallani tuo ainakin pätee,olen tosiaan 176 cm pitkä ja ensimmäiset kaksoset sukuuni sain.Ja miehessäni tuota mittaa löytyy,195 cm pitkä.Tytöistä tulee aikanaan varmaan missimittaisia=)

    • enpä tiiä

      Itse olen 155 cm pitkä ja tuplat sain... eli taitaa olla vain legendaa tuo juttu. Tunnen muitakin "ei niin pitkiä"-kaksosten äitejä.

      • Karhuäiti

        Olen myös 155 cm kaksosten äiti. Kaksosraskaus oli spontaani, joten ei edes hoidot olleet asiaan vaikuttamassa. Pidempi varsi ei tosin olisi ollut pahitteeksi raskauden loppupuoleella; maha kun ei päässyt kasvamaan kuin eteen ja sivuille...


    • PITUUS VAIKUTTAA SAAKO TUPLAT,

      Vai ei.
      Itse olen lyhyt 151cm ja sain ensiyrittämällä tuplat.
      En usko ihmisen ulkoisten piirteiden vaikuttavan tuplien saamiseen. Sillä asialla ei voi olla mitään tekemistä raskauden kanssa.

    • geminna

      toi oli kyllä ihan uus juttu,että pitkät sais kaksosia.olen 159cm ja 8kk kaksoset,joka tulivat ihan luomuna.

      • jostain aiheesta lukenut

        Ei kai täällä kukaan ole sanonut, että pituus ratkaisee... Jossain on vaan ollut "kuvaus" naisesta, joka todenäköisimmin saisi kaksoset, ja hänet luonnhdittiin pitkäksi. Lisäksi siinä oli, että hänellä on ennestään kaksoset ja vaikka mitä muutakin "tyyppiominaisuuksia". Taisi olla yli kolmikymppinenkin.


    • taida vaikuttaa

      Itse olen 164 ja kaksostyttöjen äiti(ihan luomuna) ja koko suku suhteellisen lyhyttä porukkaa ja paljon kaksosia.

      • saskis

        Omalla kohdalla voisi pitää paikkansa koska olen 183cm ja odotan kaksosia. :)


    • KEH

      Itse olen aika tarkoin 170 cm pitkä kaksosten odottaja. Eli en pätkä mutten erityisen pitkäkään. En ole moisesta pituushommasta koskaan kuullutkaan.
      Päinvastoin, minusta tuntuu että kaksosia saavat juuri pienikokoiset naiset:)

      • Tia72

        Minä olen vain 148,5cm pitkä ja kaksosia odottelen nyt viikolla 25 1.


      • :):) :)
        Tia72 kirjoitti:

        Minä olen vain 148,5cm pitkä ja kaksosia odottelen nyt viikolla 25 1.

        odotukselle ja siitä eteenkin päin:))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe