Niilin risteily

Ramses

Hieno viikon mittainen Niilin risteily takana. Egypti oli hieno maa ja matka Niilillä upea kokemus. Nähtävää oli paljon. Risteilimme Luxorista Assuaniin ja takaisin. Risteilyalus oli siisti, hytti melko tilava ja ihan ok, henkilökunta ystävällistä... Näimme mm. Karnakin ja Luksorin temppelit, kävimme kuninkaiden laaksossa ja siellä kolmessa haudassa, hatseptsupin kuolintemppelissä, papyrus-, hajuvesi, ja alabasterikaupassa, Assuanin suurpadolla, Philaen temppelissä. Teimme felukkapurjehduksen, ajoimme hevoskärryillä. Basaareill kiertäminen ja ostosten tekeminen oli taas asia sinällää... Vähän rasittavaa tuo tinkiminen mielestäni on, mutta täytyihän sitäkin vähän kokeilla. Kaikkiaan matka oli erittäin onnistunut, ja iso kiitos Matka-Monten erittäin hyville opasneitosille ja tietysti paikallisoppaille myös. Vatsataudista kärsittiin, mutta ei haitaksi asti. Suosittelen Niilin risteilyä!

2

1021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tepi74

Juups,onhan se hieno se Niilin risteily ja muutenkin Egyptin upeat museot,kuninkaitten laakso,egyptiläinen museo Kairossa,Luxor yms....
      Sinne meen kyllä uudestaan joskus!!Hieno reissu oli meillä ja oltiin Egyptissä kaks viikkoo,mut olis voinu olla pisempäänkin,mut ei me oiken tykätty siitä tinkimisestä =(!

• jani2

Hei

Samalla reissulla oltiin ja itse Niilin risteily ja retket olivat ihan ok. Muutamia miinuksia kumminkin kannattaa huomioida:
        1. Laivan hyteissä on kokolattiamatto ja tämäntakia ei risteilyä voi suositella astmaatikoille. Muutaman päivän jälkeen melkein kaikilla oli yskä joka kertoi huonosta huoneilmasta.
        2. Turismi on mielestäni Egyptissä jo mennyt liian pitkälle, kun jokaisesta asiasta pitää maksaa.
        3. kaupankäynti lähinnä vastaa meillä huijaamista josta jäi ainakin minulle ikävä kuva.
        3. Lentolipun luvatut aikataulut eivät pidä paikkansa. Paluumatka Larnakan kautta yhteensä 7 tuntia!
        4. Parhaa oppaat luxorissa, laivan opas ei kertonut kaikkia tärkeitä asioita.
        5. Kuumeripuli, joka tuli risteilyn aikana puolelle asiakkaista.Osa oli paluulennolla kuumeessa ja oma tauti iski paluupäivän iltana, josta kostautui kova kuume ja pääkipu, tulehdusarvot 149 ja koko viikko pedissä
        Eräs asiakas kertoi että vuosi sitten risteilyllä koko porukka oli kipeä.
        Miettikää missähän vedessä pesette hampaanne ja missä vedessä kokki huuhtelee mahdollisesti esim. salaatit;=(
        Ohje: peskää hampaanne pullovedellä.

jani

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2453
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1628
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1366
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      157
      1195
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1105
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      116
      1101
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1054
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1051
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      929
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe