Elikkä näin pääs käymään. Ikivanha ja hyvin palvellu kone kilahti keskelle selkää. Pari kilometriä ehti kulua ammattilaisten tekemistä sytytysten säädöistä ja itse hoidettujen vaijereitten vaihtamisesta. Ysikasia oli tankissa, silmällä mitattuna 2%. Eräitä kertoja on kyseiset sylinterit porattu jo, eikä edellisestä rempasta muistaakseni ole kuin 1.5 vuotta (200km). Variaattorista pyörittämällä kone ei pyöri ympäri asti. Osaiskohan joku tietävä kertoo mikä vois olla syynä moiseen ja miten moisen voi välttää uudestaan? Lämmin kone oli mutta ei ylikuumentunu kyseisellä käytöllä.. ellei sitten tuuletin ole rikki? Laiha seos? Ideoita?
Lynx 650 / Rotax 503 -85 leipo kiinni..
6
6483
Vastaukset
- Keskellä järvenselkää prkl
Korjausta: edellisestä koneremontista 3 vuotta aikaa ja reilusti enemmän kilomeetrejä.
- Lynkshimies
Ilmeisesti moottori oli sopivasti sisäänajettu, eli ei ainakaan liian tiukka pitänyt olla.
Kun avaa moottorin, näkee varmaan jotain. Kun moottorimiehiä on paikalla, voisi tarkastaa ensinnäkin puhaltimen remmin.
Sitten vielä kerran niitä vaijerien ja sytyn säätöjä.
Ja vielä miettiä, miten tuli keväthuolto tehtyä? Tuo nykybensa on periaatteessa 3-kuukauden bensaa, ja sitten alkaa sakeutua. Bensapumppu ja kaasutin eivät oikein sitä läpäise, ja moottori voi käydä laihalla, juuri kuvailemallasi tavalla?- Keskellä järvenselkää prkl
Tottatosiaan oli vielä sitä viimevuotista bensaa tankissa eräitä litroja, tosin kympin kannu uutta bensaa kaadettiin ennenku lähdettiin. Vaijerit ja sytytys on kyllä poissuljettu vaihtoehto syypääksi. Kuvittelisin kyllä että melko lämpimänä kestää tuommonen vanha työkelkka revitystä kun miettii jonkun tukkireen vetämistä metsästä.. Tietysti olettaen että tuuletin toimii..
- myöskin
Keskellä järvenselkää prkl kirjoitti:
Tottatosiaan oli vielä sitä viimevuotista bensaa tankissa eräitä litroja, tosin kympin kannu uutta bensaa kaadettiin ennenku lähdettiin. Vaijerit ja sytytys on kyllä poissuljettu vaihtoehto syypääksi. Kuvittelisin kyllä että melko lämpimänä kestää tuommonen vanha työkelkka revitystä kun miettii jonkun tukkireen vetämistä metsästä.. Tietysti olettaen että tuuletin toimii..
Kaasuttimen kumikurkku...jos se on murtunut käy kone liian laihallla ja leipoo. Vaihdettiinko edellisessä remontissa myös kampiakselin stefat? Ne kannattaa vaihtaa aina remontin yhteydessä ne myös saavat seoksen liian laihalle vuotaessaan!
- Lynx vm-86
Itse olen kokenut saman ilmiön jäällä ajettaessa Lynx 650:llä vajaa kymmenen vuotta sitten. Tuuletin toimi ja kaikki oli kunnossa jne. Otin asiasta silloin selvää ja syyksi ilmeni tuon aikaisten Rotaxin koneiden ylikuumenemis riski ajettaessa sopivissa olosuhteissa pitkähkö aika yhtämittaa täydellä- tai lähes täydellä kaasulla. Maastossahan tämä ongelma poistuu kun kaasun käyttö on vaihtelevampaa. Ongelma ratkeaa helposti ja edullisesti asentamalla kelkkaan lämpömittarin, jonka anturi mittaa pakokaasun lämpötilaa.
Mikään leikkikalu ja cruisailupelihän ei tuo Lynx ole, mutta vielä tänäpäivänäkin täysiverinen ja kestävä työkelkka ajettaessa uranpojia syvässä hangessa tai puukuormia suomalaisessa metsämaastossa. Saman veroista saa uusista kelkoista hakea. Näitä uudempia kelkkoja on kyllä saanut muutamaan otteeseen pelastaa tällä vanhuksella. Tuo lähes kymmenen vuoden takainen kuumenemis ongelma onkin ainoa kelkkaa kohdannut ja muuten on selvitty normaalien kuluvien osien vaihdolla lähinnä alustassa. Itselle ei ainakaan ole tullut vielä tarvetta vaihtaa kelpo työkonetta uudempaan. - MIKKO-KOO
Mulla on 447 ja 377 koneet napsahtanu kampiakselin stefoihin.Tarvikekauppiaat myyvät mielellään kaiken maailman mullistavia silikonitiivisteitä,muttei alkuperäisten voittanutta!Myös kampikammion kylkeen pultattu CDI-yksikön pultti(M6)pudotessaan vuotaa joissakin malleissa ilmaa.Tai jos siihen kiertää liian pitkän pultin,niin lohkosta irtoaa pala sisäpuolelta;kuten naapurille kävi...
Tarvikeimukurkku kestää yhden kesän-alkuperänen viisi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375116- 823636
- 373050
- 613005
- 102936
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562363- 411848
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91790- 181731
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391718