Muistaako kukaan minkä niminen hampurilaispaikka oli joskus tuossa Anttilan takana nykyisen Crony'sin tiloissa?
Hampurilaispaikka Anttilan takana
44
7261
Vastaukset
- ainakin
Sellanen ainakin oli kun burger park. Oli vähän mahtavat hampurilaiset ihan eri luokkaa kun jonkun mäkkärin esim aivan loistavia....
- Exx
Ennen burger parkia siinä oli 1980-luvulla Kuopion ensimmäinen burgeripaikka "Carrot cock". Hieman koominen nimi......
- Sijaitsi
Exx kirjoitti:
Ennen burger parkia siinä oli 1980-luvulla Kuopion ensimmäinen burgeripaikka "Carrot cock". Hieman koominen nimi......
Carrot Cock oli aikoinaan Puijonkadun linja-autoaseman puoleisessa päässä.
Paikassa,mitä ketjun aloittaja kyseli sijaitsi Burger Park,parhaat hampurilaiset,mitä ikinä mistään on saanut.
Burger Parkin perustaja rakennutti myös ko. rakennuksen. - Jahvetti72
Sijaitsi kirjoitti:
Carrot Cock oli aikoinaan Puijonkadun linja-autoaseman puoleisessa päässä.
Paikassa,mitä ketjun aloittaja kyseli sijaitsi Burger Park,parhaat hampurilaiset,mitä ikinä mistään on saanut.
Burger Parkin perustaja rakennutti myös ko. rakennuksen.Ei taida enää mistään saada Burger Park-tyylisiä hampurilaisia? Olisin helposti valmis maksamaan enemmän kuin mäkkärin ja hesen purilaisista. Pihvit kunnolla pintamaustettuja, majoneesia tarpeeksi jne.
Nälkä tuli, voi rähmä... - neulamäen sankari
Jahvetti72 kirjoitti:
Ei taida enää mistään saada Burger Park-tyylisiä hampurilaisia? Olisin helposti valmis maksamaan enemmän kuin mäkkärin ja hesen purilaisista. Pihvit kunnolla pintamaustettuja, majoneesia tarpeeksi jne.
Nälkä tuli, voi rähmä...Voi olla, että aika on vähän kullannut muistoja, mutta kyllä asia on niin, että maailman parhaat hampurilaiset olivat nimen omaan Burger Parkissa.
Lisäksi mieleen on jäänyt lause "Burgerin takana nähdään." Kotikonnuillani 90-luvun Neulamäessä tämä oli hyvin yleinen sanonta, jonka kuultuaan tiesi pysyä pari viikkoa keskustan vilskeestä poissa tai tuli nokkaan. - Jahvett
neulamäen sankari kirjoitti:
Voi olla, että aika on vähän kullannut muistoja, mutta kyllä asia on niin, että maailman parhaat hampurilaiset olivat nimen omaan Burger Parkissa.
Lisäksi mieleen on jäänyt lause "Burgerin takana nähdään." Kotikonnuillani 90-luvun Neulamäessä tämä oli hyvin yleinen sanonta, jonka kuultuaan tiesi pysyä pari viikkoa keskustan vilskeestä poissa tai tuli nokkaan.Niinpä, ainahan kaikki entinen vaikuttaa tietyn ajan kuluttua paremmalta, mutta oli ne silti hyviä... Jippo taisi olla siinä mausteessa mitä niiden pihvien päälle laitettiin paistaessa...
- pihvi2
Jahvett kirjoitti:
Niinpä, ainahan kaikki entinen vaikuttaa tietyn ajan kuluttua paremmalta, mutta oli ne silti hyviä... Jippo taisi olla siinä mausteessa mitä niiden pihvien päälle laitettiin paistaessa...
Oli kyllä helvetin hyvä hampurilaispaikka! Minä vuosina se muuten toimi ja miks lopetti?
- Vuodet
pihvi2 kirjoitti:
Oli kyllä helvetin hyvä hampurilaispaikka! Minä vuosina se muuten toimi ja miks lopetti?
Burger Parkin lopetusvuotta en muista, mutta perustaminen ajoittunee suunnilleen vuoteen 1985. Hampparit olivat kieltämättä erinomaisia.
Siellä aseman vieressä ollut Carrot Cock meni nurin aika pian... olisko toiminut joskus 1982 ja 1985 välillä...
Aah... Nostalgiaa.... - molemmat..
Exx kirjoitti:
carrot cock oli puijonkadulla nykyisen futispubin paikalla... listalta löytyi mm Big Cock ;) ja ensimmäinen burgeripaikka taisi olla Pirtelö Puijonkadulla missä nykyään kotipizza...??
- antura
pihvi2 kirjoitti:
80luvulla toimi ku itse olin töissä siel.nykyään omistaja juoppo avioeronsa jälkeen.en tiedä olisiko siksi loppunut.minäkin tykkäsin itse olla siellä ja hyvät oli hampurilaiset.
- pitäsmennäarkistoon
Vuodet kirjoitti:
Burger Parkin lopetusvuotta en muista, mutta perustaminen ajoittunee suunnilleen vuoteen 1985. Hampparit olivat kieltämättä erinomaisia.
Siellä aseman vieressä ollut Carrot Cock meni nurin aika pian... olisko toiminut joskus 1982 ja 1985 välillä...
Aah... Nostalgiaa....Carrot cock ja joku muu, tulivat markkinoille Burgerin imussa 1980 luvun lopussa ja hävisivät nopeasti pois.
"Porvarien puisto" tais aloittaa 1984, mutta lopetusta en muista, mutta parila kylmeni lopullisesti kun Carrols rantautui Kuopioon, minä vuonna se nyt sitten oli, mutta ysäriä silloin jo vahvasti elettiin.
- Muistollle
Burger Park oli Kuopion kovin juttu 1980-luvun loppupuoliskolla. Muistojeni mukaan perustettiin vuoden 1985 tienoilla, mutta lopetusvuotta en muista. Vuonna 1992 se vielä ainakin oli toiminnassa, mutta en enää muista kuinka kauan sen jälkeen. Semmonen muistikuva vaan on, että burgerin suosio alkoi joskus 1990-luvulla hiljalleen hiipua, eikä porukka enää käynyt siellä yhtä paljon kuin 1980-luvun hulluina vuosina. Oliskohan 1990-luvun alun lamalla ollut myös oma syynsä asiakkaitten katoamiseen.
- muistelen
että burgerin lopettaminen ajoittuu Carrolsin tulon aikoihin sinne n. vuoteen -95 tai -96.
- Ent. kuopiolainen
Mäkkäri tai Carrols tosiaan tappoi BP:n.
- sen
Ent. kuopiolainen kirjoitti:
Mäkkäri tai Carrols tosiaan tappoi BP:n.
Burger Parkin loppu tullut kun Urmas ajoi ihtesä loppuun.
Teki liikaa töitä ja ei enää jaksanut. - Mtt
sen kirjoitti:
Burger Parkin loppu tullut kun Urmas ajoi ihtesä loppuun.
Teki liikaa töitä ja ei enää jaksanut.eipä ole tupla-maxin voittanutta!
Siinäpä oli varsinainen kankkuspäivän pelastus...
- Plöwdwsd
Pah, parhaat burgerit ever sai Finnoililta kuopiossa.
- Pusipusicock
Pusin yhtä carrot cock:n myyjää ,ai suatana ol se aekoo..tuota syötiin kerran carrotissa kaikki hampurilaiset ,samalle tytsälle pistetiin tilaukset..asu muuten jossain alavassa tai siinä huikkeillä..
- SallaKaarina
Samaa mieltä edellisten kanssa, Burger Parkista sai tosiaan maailman parhaat hampurilaiset. Parempia ei ole tullut vastaan missään. Perjantai-iltaisin paikka oli tupaten täynnä, kun me silloin alle 18-vuotiaat ravasimme torin ja BP:n väliä. BP:n ovella oli usein jopa jono kuin anniskeluravintolaan. Terveisiä ja hyvää elämää teille kaikille BP:ssa aikaansa viettäneille, erityisesti teille, jotka kävitte siellä vuosina 1986-1989 ja olitte tuolloin noin 13-16 -vuotiaita!
- Anonyymi
Vieläkö paikan perustaja on elossa ja mitä tekee? Urmas taisi olla nimi?
- Anonyymi
Olis muuten todella kova juttu, jos joku vielä jonain päivänä perustaisi kyseiseen rakennukseen uudelleen hampurilaisravintolan. Kyseinen kiinteistöhän on ollut valmistumisestaan lähtien ravintolakäytössä, mutta mikään muu kyseisellä paikalla olleista ravintoloista ei ole saavuttanut yhtä suurta suosiota ja legendaarista mainetta, kuin alkuperäinen Burger Park.
- Anonyymi
Onko se se rakennus, jossa on nykyään nepalilaisravintola? Siinä olen käynyt monesti, ja hinta-laatusuhde on erinomainen!
- Anonyymi
Kuopion keskustassa Käsityökadulla toiminut nepalilainen ravintola Mount Sherpa on sulkenut ovensa. Yrityksen ovelle on ilmestynyt lappu, jossa lukee "tämä liiketila on suljettu, kiitos". Ravintolasali on pimeänä.
Yrityksen kotisivu on hävinnyt myös yhteisöpalvelu Facebookista. Sosiaalisen median matkailusivusto Tripadvisorissa yrityksen kerrotaan olevan suljettu.
Ravintolayrityksen omistaja sai viime vuoden lopulla Pohjois-Savon käräjäoikeudessa yhden vuoden ja kahdeksan kuukauden ehdollisen vankeustuomion ihmiskaupasta ja veropetoksista. Lisäksi hänet määrättiin maksamaan yhteisvastuullisesti ravintolayrityksen kanssa yli 225 000 euron korvaukset kolmelle kokille. Summassa on kärsimyskorvauksia, maksamatta jäänyttä työtä ja erilaisia lisiä. Lisäksi yritykselle määrättiin 15 000 euron yhteisösakko ihmiskaupasta ja kiskonnantapaisesta työsyrjinnästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuopion keskustassa Käsityökadulla toiminut nepalilainen ravintola Mount Sherpa on sulkenut ovensa. Yrityksen ovelle on ilmestynyt lappu, jossa lukee "tämä liiketila on suljettu, kiitos". Ravintolasali on pimeänä.
Yrityksen kotisivu on hävinnyt myös yhteisöpalvelu Facebookista. Sosiaalisen median matkailusivusto Tripadvisorissa yrityksen kerrotaan olevan suljettu.
Ravintolayrityksen omistaja sai viime vuoden lopulla Pohjois-Savon käräjäoikeudessa yhden vuoden ja kahdeksan kuukauden ehdollisen vankeustuomion ihmiskaupasta ja veropetoksista. Lisäksi hänet määrättiin maksamaan yhteisvastuullisesti ravintolayrityksen kanssa yli 225 000 euron korvaukset kolmelle kokille. Summassa on kärsimyskorvauksia, maksamatta jäänyttä työtä ja erilaisia lisiä. Lisäksi yritykselle määrättiin 15 000 euron yhteisösakko ihmiskaupasta ja kiskonnantapaisesta työsyrjinnästä.Vai niin siinä kävi! Sääli, sillä oli todella hyvä ruokapaikka!
- Anonyymi
Ruokapaikka orjapalkalla. Ja mistä tiedät mitä kaikkea kokit ovat laittaneet siihen ruokaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruokapaikka orjapalkalla. Ja mistä tiedät mitä kaikkea kokit ovat laittaneet siihen ruokaan?
Uskon, etteivät kokit olleet laittaneet ruokaan mitään sopimatonta, oli se niin hyvää!
Onneksi Apajassa on yhtä hyvä nepalilaisravintola! - Anonyymi
Mandalan yrittäjäkaksikko Bishal Shrestha ja Amrit Jungparakaram Singh muuttivat Kuopioon Helsingistä. Ravintolassa työskentelee yhteensä viisi henkilöä. Ennen Kuopioon tuloa Bishal Shrestha ehti työskennellä pääkaupunkiseudulla yrittäjänä kymmenen vuotta.
Helsingin ajoilta Shrestha tuntee toisen Kuopion nepalilaisen ravintolan yrittäjän. Tieto Apajan vapautuvista ravintolatiloista tuli Facebookin kautta. Shrestha arvioi, että Kuopion kokoiseen kaupunkiin mahtuu hyvin toinenkin nepalilainen ravintola.
- Anonyymi
Aikaansa edellä oleva hampurilaisravintolassa Kuopiossa oli Burger Park. Yllättävän hyvin oli ravintolakonsepti kopioitu suuresta maailmasta. Hyvä liikepaikka ja hyvät tuotteet. Taisi olla samalla yrittäjällä kioskitoimintaa puijonkadulla. Käsitykseni mukaan hänellä oli henkilökohtaisessa elämässä sen verran haasteita että yritystoimintaan ei ollut enää resursseja.
- Anonyymi
Olimme taas parin vuoden jälkeen viettämässä Vappua Kuopiossa. Kaikki onnistui yli odotusten! Aattona katsoimme Velj´miehen pesua ja lakitusta ja Vappupäivänä kävimme syömässä Apajassa. Sää oli ihanteellinen, värikästä väkeä oli liikkeellä runsaasti ja munkit ja sima maistuivat. Samalla tuli katsastettua kaupungin uusia rakennuskohteita: Puijonlaakson rinteen asuintalot, uusi uimahalli sekä linja-autoaseman viereen nouseva tornitalo. Kyllä kaupungissa on nyt myönteinen kehitys vauhdissa!
- Anonyymi
Myönteisyysbotti!:D
- Anonyymi
carrot cockissa töissä ollut nainen jos muistat niin ilmaannu.
asuit jossain alavan suunnalla ja freetimen edessä viimeiksi nähtiin.
Ihan vaan mielenkiinnosta mikä ti lanne.
Olin se joka tuntu vanhemmalTA KUIN olin- Anonyymi
Olen nykyään finnpulpilla hyväpalkkaisissa töissä joten turha etsiä minua carrotcockin kulmilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nykyään finnpulpilla hyväpalkkaisissa töissä joten turha etsiä minua carrotcockin kulmilta.
Ai kun oli hauska juttu. Ihanko itse keksit vai auttoiko äiti?
- Anonyymi
Onkohan Burger Parkin perustaja vielä elossa? Ikää taitaa olla jo yli 70-vuotta ja kuulemma elintavat eivät ole olleet mitään terveellisiä.
- Anonyymi
On elossa, kun häneltä sen kuulemma kuulit ettei ole olleet terveellisiä.
Parviaisen setä on myös elossa vaikka vetikin alushousut lipputankoon.
Peace - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On elossa, kun häneltä sen kuulemma kuulit ettei ole olleet terveellisiä.
Parviaisen setä on myös elossa vaikka vetikin alushousut lipputankoon.
Peace? En ole kuullut Urmas K. mitään koska on vuosia aikaa milloin näin hänet.
- Anonyymi
Snellun Grilli oli paras. Snellmanin koulun taksitolpan luona.
- Anonyymi
Violan grilli Tasavallankadun alapäässä oli kyllä ihan paras.
- Anonyymi
Burgeripaikan takapihaa sanottiin huumepuistoksi 2000-luvun alussa, nythän tuon tittelin on perinyt Sankaripuisto.
- Anonyymi
SnellunGrilli oli paras, Snellmanin ala-asteen luona, siinä oli myös taksitolppa.
- Anonyymi
Keltalyhdyn grillin hampparit oli parhaat joskus 70 luvun puolivälin tienoilla tuli usein käytyä.
- Anonyymi
Tuo pitää paikkansa. Oli Kuopion ihan ylivetopaikka silloin. Samoin Violan grilli ja Teatteriaukion grilli.
Aika entinen ei koskaan enää palaa.
Mätön nakkikoppi torilla sekä Nakki-Otto toisessa päässä. Siis lähellä kaupungintalon .
- Anonyymi
Antura siinä nykyään on.
- Anonyymi
Kelan tilastojen mukaan suurin maksettu yksittäinen kuntoutusraha vuonna 2023 oli 475,60 euroa päivässä ja vuonna 2024 se oli peräti 2352,94 euroa päivässä. – Maksetut päivärahat perustuvat kyseisten asiakkaiden suuriin vuosituloihin kyseisinä vuosina, Kaitola avaa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835