eli ennenhän laivojen (silja- ja viking linejen) diskoihin on päässyt 18 veen ikärajasta huolimatta käytännöllisesti katsoen kuka vaan,mutta nyt kuulemani mukaan tilanne olisi muuttunut..eli jossain vaiheessa iltaa esim.valot olisi laitettu päälle,kysytty kaikilta paperit ja heitetty alaikäiset ulos.onko näin,vai olenko ihan väärässä?kokemuksia!!
tää on tärkeää,joten VASTAILKAA!!
kiitti jo etukäteen!!
laivojen diskojen ikärajat
13
1968
Vastaukset
- afeni
no, ainakin viime vuonna kun mä olin vanhojen risteilyllä (siljalla) ne todellakin teki noin. kun kello tuli kakstoista dj ilmotti, että alaikästen on aika lähtee discosta. sitten henkilökunta tuli hetken päästä vielä tarkastaa alaikäsiltä näyttävien paperit ja heitti pihalle armottomasti kaikki, jotka ei ollu 18... myös ne, jotka ois sinä vuonna täyttäny mutta ei vielä ollu...
- Höpönöpö
Mä oon ainaki joka kerta niis laivan discois hillunu ja ei oo heitetty pois. Kunhan bailasin valomerkkiin asti(siljalla yleensä käyn)..et silleen..en mä tosin siellä 13 vuotiaana or so oo käyny hilluus.
- joku
ihan hyvä että näin tehdään. sama saisi toimia myös mantereella. muutenkin virkavalta saisi puuttua enemmän alaikäisten juomakulttuuriin.
- _zuzzu_
kyllä niin on..tasan kello kakstoist valot päälle ja kaikilt kysytää paperit ainaki siljalla..iha en sano mistä... sillee perseestä ku ei kuitenkaa siel laival oo mitää tekemistä sen jälkee ja sit kuitenki ne laivapolisiit tulee valittaa ku on siel käytävil...eli aika huono juttu...
- Marika
Noin ei oo käynyt mun aikanani kuin Silja Europalla,että oltais heitetty pois!
Mut Silja Symphonylla ja Serenadella on ainakin saanut olla alle kahdeksantoista weetkin.Jos haluatte mennä discoon,niin valitkaa Silja Symphony tai Serenade!=) - milla
No mä ainakin oon ollu Viking Linen laivojen discoissa yli yö kahteentoistakin ettei mua oo mihinkään pihalle sielt heitetty =)
vaikka oonkin 14wee!
että ei kaikissa laivadiscoissa heitetä pihalle!- Jätkä
just tällä viikolla olin viking line isabellalla ja sielä oli discon edes portsari ihan alusta asti eikä päästäny alaikäsiä sisään (kysy ihan KAIKILTA paperit) Et silleen...vähä v*ttumaista...
- Niinpäniin
Jätkä kirjoitti:
just tällä viikolla olin viking line isabellalla ja sielä oli discon edes portsari ihan alusta asti eikä päästäny alaikäsiä sisään (kysy ihan KAIKILTA paperit) Et silleen...vähä v*ttumaista...
Mitä vittumaista siinä on jos alaikäistä ei päästetä baariin? Mee vaikka pallomereen kuluttaa aikaa...
- miäs
ja hyvä niin. alaikäiset voi mennä mun puolest nukkuu siin vaihees iltaa.
- Marika
Taidat olla hieman lapsellinen...moni meistäkin on varmaan sua järkevämpi.Ei bailaaminen oo mun eikä monen muunkaan mielestä ainoastaan kahdeksantoista vuotta täyttäneiden huvi.
Kyllä mäkin muistan kun olin viisitoista ja meidät heitettiin pois laivan discosta...loppu ilta sitten oltiinkin laivan käytävillä etsimässä seuraa...Onneksi olen pian kahdeksantoista,eikä tarttee enää alentua tollaseen=)
Oishan se hyvä idea jos ois erilliset discot vaik 12-15-vuotiaille ja 16-> vuotiaille.Se kun ei ole mahdollista,niin yritetään kaikki sopia samaan discoon=)
- FeikkiBlondi
Viking isabellalla on ainakin 18wee... Ja ne kysyy paperit ovella... Mut ne on nii tyhmii ne portsarit et niit on tosi helppo jymäyttää ja livahtaa sisään... Sen jälkeen ku on jollain konstilla päässy sisään ei enää ketää häiritse... Silja europalla ei olla nii tiukkoja (k18w myös)... Ne ei kysy papereita jos vaa näyttää itsevarmalta ja on meikkiä (tytöt) ja kävelee iha pokkana sisään... Mut vielä helpompaa on jos meette discoon 5minsaa aikasempaa ku disco alkaa... ( ei toimi vikingillä) Sit ku disco alkaa ne heittää sielt pois pikkunaperot... Mut vältelkää silti sitä vartijaa joka kiertää siellä karsimasssa väkeä ennen discon alkua...Mul o paljon kokemuksia...
- Risteilijä
Tottahan se on, että nykyään laivoilla on discossa 18 vuotta ikäraja.
Vikingillä oli ainakin vielä syksyllä 18 v. ikäraja vain viikonloppuisin. Siljalla oli tammikuussa myös sunnuntainakin.
Itse olen nyt 18 vuotta ja 10 vuotiaasta asti kävin laivojen discoissa kunnes olin melkein 17 vuotta. Valvonta ei ole ollut tarkkaa kuin ihan pari vuotta.
Siljalla ja Vikingillä taitaa nykyisin olla jo joka laivalla sama juttu.
Poikkeuksen muodostaa Tallink. Tallinkilla ei ole vielä eteeni tullut ikärajoja discossa.
Eli suosittelisin uutta m/s Romantikaa.
18 v. ikäraja on vielä ihan kohtuullinen, koska esim. Norjassa on laivoilla discossa ikäraja 20 vuotta.
Silja Europalla oli aikoinaan myös disco alle 18 vuotiaille, mutta se ei kaiketi tule laivayhtiölle kannattavaksi pitää sellasta.
Kaikesta naurettavinta on se, että Discojen ovilla ei seiso laivaytiön omia vartioita vaan Securitaksen, niin ainakin olen muutamalla laivalla havainnut olevan... - 2yang
Risteilijä kirjoitti:
Tottahan se on, että nykyään laivoilla on discossa 18 vuotta ikäraja.
Vikingillä oli ainakin vielä syksyllä 18 v. ikäraja vain viikonloppuisin. Siljalla oli tammikuussa myös sunnuntainakin.
Itse olen nyt 18 vuotta ja 10 vuotiaasta asti kävin laivojen discoissa kunnes olin melkein 17 vuotta. Valvonta ei ole ollut tarkkaa kuin ihan pari vuotta.
Siljalla ja Vikingillä taitaa nykyisin olla jo joka laivalla sama juttu.
Poikkeuksen muodostaa Tallink. Tallinkilla ei ole vielä eteeni tullut ikärajoja discossa.
Eli suosittelisin uutta m/s Romantikaa.
18 v. ikäraja on vielä ihan kohtuullinen, koska esim. Norjassa on laivoilla discossa ikäraja 20 vuotta.
Silja Europalla oli aikoinaan myös disco alle 18 vuotiaille, mutta se ei kaiketi tule laivayhtiölle kannattavaksi pitää sellasta.
Kaikesta naurettavinta on se, että Discojen ovilla ei seiso laivaytiön omia vartioita vaan Securitaksen, niin ainakin olen muutamalla laivalla havainnut olevan...tää on siis niin epistä *lapsettaa*
No ei... Onhanse vähän typerää, koska jotkut esim. 16-veet on ihan melkeen yhtä kypsii kun 18-veet, joten se on vähän kohtuutonta. Mutta tosiaan pitäis laivoilla olla nuoremmille diskoi, esim. 10-17-vuotiaille.. Mulle taas on tosi riipasevaa kuulla et "Joo, et pääse, oot pentu!" Se on tod. halventavaa. Tässä tapauksessa ulkonäkö tosiaan pettää, mä näytän ihan mun ikäseltä, mut oon hitto vieköön ihan 15-veen tasolla, tai niin mulle aikuset sanoo.. vaikka ei sekään kyllä paljoo oo..
Siis tuota noin.. Olen 12. ÄLKÄÄ sanoko nyt et esitän jotain aikusta, koska en tosiaankaan esitä. En oo nimittäin mikään pikkulaukkuhyypiö, kuten monet mun ikäset on, kun ne kuvittelee olevansa 16-vuotiaita. En kyllä jaksa odottaa et mä täytän 18. Niin paljon mahollisuuksii aukee, kun on täysikänen. Viel 6 vuotta.. Se On LIIKAA!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362779Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182587100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381592Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511565- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 301222
- 261151