Onko syöpälääkkeet kalliita. Tietysti ne ovat, mutta krvataanko niitä kelan kautta.
syöpälääkkeet
11
3833
Vastaukset
- mitkä lääkkeet?
sytostaatit oli ilmaisia ja maksoin hoidosta ainoastaan sen hoitopäivämaksun joka kerta. Olikohan se 22 euroa tai jotain semmosta.
Se nyt vasta hurjaa olisi ollutkin, jos olisi pitänyt itse maksaa yli 20 000 euron sytostaatit. Huh! - maksu
sytostaattien antopäivältä on n. 6 euroa kerta kuten myös sädehoito kerta ja lääkärillä käynti poliklinikkamaksu on 22 euroa. näin oli ainakin viime vuonna. kysyppä sairaalasta jossa käyt hoidoissa.
mulla on nyt hoitojen jälkeen tamoksifeeni joka maksaa mulle vain muutaman euron paketti (n.100 kpl) ja siihen tarvitaan lääkärinlausunto korvattavista lääkkeistä kelalle.- tarkennusta
tuota 22 euroa ei siis tarvitse joka kerta maksaa vain silloin lisäksikun on lääkärinvastaanottoa.
- korvausta,jos..
tarkennusta kirjoitti:
tuota 22 euroa ei siis tarvitse joka kerta maksaa vain silloin lisäksikun on lääkärinvastaanottoa.
Ja jos on Syöpäyhdistyksen jäsen saa hoitopäiväkorvausta,siis jos on hoidettavana sairaalassa tai terveyskeskuksen vuodeosastolla.Hoitopäiväkorvaus on 5 €. Sitä pitää anoa,minäkin sain jokusen kympin kun anoin,pitää vain olla jäljennökset maksulapuista.
- hormoonihoidon ja
Kela maksaa siitä osan
- lääkehoidosta
tarvitsee itse maksaa vain 3e./3kk.annos.kela korvaa loppuosan.Ainakin minulla on näin.
- reseptilääkkeistä
on 600 €/vuosi. Sen jälkeen maksaa Kela.
- 200 000€
- NEXAVAR
Tottakai ne on kalliita. Esimerkkinä Nexavar merkkinen syöpälääke, maksaa 112kpl tabletin pakkaus 13328,46 euroa, eli karvan alle 80.000 suomen markkaa. Piankos tuon popsii ja hyvä lääke onkin, toimii, ainakin minulle on antanut jo 5kk lisäaikaa.
- suvussa
Tottakai syöpälääkkeet on kalliita, koska niiden markkinoiminen esim. on tosi kallista. Henkilökunta nostaa isoja palkkoja, ajelee hienoilla autoilla, vaihdetaan useasti, bensat ilmaisia ym. lomareissut tehdään lääkefirman laskuun, koska on ilmainen bensa!!! KAIKEN TUNTUU LÄÄKEFIRMA MAKSAVAN! HERÄTKÄÄ PÄÄTTÄJÄT!!!!
- todellakaan
Syöpälääkkeiden kehittäminen on erittäin kallista, uuden lääkkeen tulemiseen markkinoille eli kuluttajille voi kestää vuosia, jopa vuosikymmeniä! Kaikkien tutkimisten, kokeilujen, mahdollisten epäonnistumisten ja uusien tutkimisten, eläin-ja ihmiskokeiden jälkeen lääke on potilaiden ulottuvilla, ja lääkkeellä luonnollisesti ON HINTAA! Lisäksi lääkkeellä on tietyn aikaa kopioimissuoja (ansaitusti, että saavat kehittelyyn käytettyä rahaa takaisin) ja sen jälkeen lääkettä saavat kopioida muutkin lääkefirmat, jolloin lääkkeen hinta laskee.
Mielestäni tuollainen kirjoittelu hienoista autoista ym on ASIATONTA!
Lisäksi olen sitä mieltä, että on yhteiskunnan asia maksaa syöpäpotilaan lääkitys (maksaa se kuinka paljon vaan)! Jätetään vaikka muutama oopperatalo rakentamatta ja työtävieroksuvien elättäminen vähemmälle.
terveisin, rintasyöpäpotilas vm-72
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793