Miten isotöinen on itse asentaa vetokoukku primeraan? Onko kiinnitysreiät valmiina korissa, joutuuko purkamaan paljonkin, ennen kuin koukun saa kiinnitettyä?
Primeraan vetokoukku
14
4759
Vastaukset
- koukkuvalmistajilta löytyy
http://www.kovil.fi/pdf/20668E-FS.pdf
Pikahuollossa seurasin kerran asentajan koukun asennusta. Oma takuuremonttini kesti pari tuntia ja koukkun asentaja oli ehtinyt ennen tuloani irroittaa puskurin ja tuon parin tunnin aikana se sai koukun kiinni ja puskuriin kolon koukkua varten ja jäi nysväämän sähköjenkanssa kun lähdin. Tais olla "päivätäysurakka". - P11:ssakin
En tiedä P11:sta, mutta P12:sta oli ainakin sen verran kova urakka, että en varmasti kävisi itse toista kertaa tekemään. Mm. takapuskuri irti, takaosan sivuverhoilut irti, takavalot irti, pakoputken alaosa alas, reiät tukia varten tavaratilan pohjaan, kolo takapuskuriin ... jne. Eka kertaa tohon hommaan ryhtyvällä menee aikaa monta päivää...
- irrotettava
joo sama täällä, ite laitoin kaikki ja oli niin v... homma et olisin mielelläni maksanu siitä et ne sen huollossa olis tehny...
- Harriba
Kysymys oli nimenomaan p11. Helppo laittaa.
- Nissanisti
Parin tunnin homma... Itse laitoin ensimmäistä kertaa peräkoukkua autoon ja hyvin onnistui.
Puskuri irti, pakoputken suoja irti ja eikun ruuvaamaan koukkua kiinni. Runkopalkissa on suoraan reiät mihin koukku pultataan.
Sähköjä varten joutuu poraamaan reiän läpivientiä varten, mutta muuten piuhat käyvät suoraan lampuissa oleviin liittimiin.
Kovilin koukun ohjeissa on tarkkaan kerrottu minkä verran puskuria leikellään mistäkin kohdasta. Kuviosahalla pari palasta pois ja avot! - joni345
Täällä on näitä kaupunkilaisia sormi keskelläkämmentä ei löytynyt kuin yksi osaava henkilkö tältä palstalta. Muille homma oli kuin opettelisi uudelleen kävelemään.
- joni27v
Tuokaa mulle autot joihin pitää vaihtaa vetokoukku olen työttömänä 50€ asennan koukun paikalleen.
- Rane39
Ei kannata itse ryhtyä laittamaan vetokoukkua jollei ole asiantuntija. Viime kesänä laitoin mökillä koukkua kolmatta päivää ja kun kaikki oli valmista niin huomasin että olin asentanut koukun auton etupäähän. En ole vielä ottanut pois, vaikuttaako katsastukseen?
ei vaikuta katsastukseen.mutta jos koelautaan pulttaa niin voi vaikuttaa että joutuu siirtään
- Anonyymi
hannupekka kirjoitti:
ei vaikuta katsastukseen.mutta jos koelautaan pulttaa niin voi vaikuttaa että joutuu siirtään
Sä oot niin talentti. Ajan hermolla!
- samantehny
Ei vaikuta katsastukseen.
- tollero
Minä asennin koukun pallo alaspäin ja jouduin kääntämään peräkärryn vetoaisan päänkin nurin päin
- Toniiiiiil
Jaa ah.. p12 farkkuun juuri vaihdoin vetokoukun. Tunnin verran kesti ottaa toisesta autosta pois, mutta omaan autoon asennus oli työlästä ja aikaa vievää. Pultit sai laitettua peräpöntön puolelta ilman pöntön tukikumia irrottamatta, mutta ahdas oli. Uuden turbon vaihtaneena voin sanoa, että peräkoukun asennus ei ollut mikää nopee työ 😀
- Anonyymi
Tilasin vetokoukun ja sähkösarjan netistä, maksoi alle 140 €. Asennus maksoi 100€. Nissan Primera vm 2006.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125