Hei !
Tässä vaan kyselen, että onko sydämen sykkeessä eroja tytön ja pojan välillä? Muistelisin, että olen joskus lukenut että pojan syke on pienempi tai matalampi kuin tytön? Muistanko oikein?
Onko täällä ketään, jolla olisi tyttö ja poika ja muistatko oliko sydänäänissä eroja raskausaikanasi? Mitä veikkaatte 170 sykkeestä?
Vauvan sydänäänistä
13
3275
Vastaukset
- ...
monet ovat sanoneet etteivät sydämmenäänet vaikuta sukupuoleen, mutta taitaapa se vaikuttaa sittenkin.itselläni neuvolatäti sanoi että alhainen syke on pojan merkki ja nopeampi on tytön.Itselläni on 140-145 ollut vauvan syke koko ajan ja poika olisi tulossa.
170 vaikuttaisi tytöltä.Kaveri sai tytön ja syke oli ollut koko ajan 170. - mitattu?
Millä viikolla tuo sydämmen syke on mitattu? Viikolla 9 sydämen syke oli 175, mutta viikolla 20 enää vain 154. ja viikolla 26 syke oli 135-145 välillä. Ultran mukaan poika olisi tulossa.
- jasu-77
sanoi neuvolatäti että kun vauva lepäilee syke alhainen ja kun valveilla syke korkeampi. Eli sukupuolta ei sykkeestä voi tietää. Mutta kai se joskus menee "oikein" eli korkeat sykkeet tytön saaneella... Itellä ultrassa lääkäri oli varma pojasta, sykkeet ollu kokoajan 145-150. Luottaisin kuitenkin tohon ultraan, mutta siinäkin on se % mahdollisuus. Varmaa on tietenkin vain se että vauva sieltä tulee!!!!
- tulokkaallani
jasu-77 kirjoitti:
sanoi neuvolatäti että kun vauva lepäilee syke alhainen ja kun valveilla syke korkeampi. Eli sukupuolta ei sykkeestä voi tietää. Mutta kai se joskus menee "oikein" eli korkeat sykkeet tytön saaneella... Itellä ultrassa lääkäri oli varma pojasta, sykkeet ollu kokoajan 145-150. Luottaisin kuitenkin tohon ultraan, mutta siinäkin on se % mahdollisuus. Varmaa on tietenkin vain se että vauva sieltä tulee!!!!
on sykkeet ollut 155-173 mutta poika sieltä on ultran mukaan tulossa :)
- neuvolassa näin...
tulokkaallani kirjoitti:
on sykkeet ollut 155-173 mutta poika sieltä on ultran mukaan tulossa :)
Tämän sanoi th/kätilö, esikoista kun odottelin...
Alkuraskaudessa oli korkea syke -hän sanoi:jos on LOPPURASKAUDESSAKIN korkea syke-on tyttö.
Loppuraskaudessa vaavin syke oli korkea ja tämä th/kätilö uskoi 99% varmuudella ,että tyttö on.
(sykkeet n.160-170) Tyttöhän sieltä syntyi!
Nyt toista odotellessa sykkeet ollut 150-160.
- minulla on 5
moi ... luin tuon sun viestin ... minulla on 5 lasta. kun olin raskaana niin kuuntelin muka aina niitä sydämmenääniä et mikähän sieltä nyt tulis... nauraa ... t vai p . ne sydämmenäänet oli aina ihan erinlaisia joka raskaudella. minulla on kuitenki 5 tyttöä ja jos olisin kuunnellut niitä sydämmenääniä sillä korvalla niin minulla olis nyt pitänyt olla 3 poikaa ja yks tyttö ... on 5 tyttöä ...
- katjuli
sydänäänet kovin luotettavia ennusteita taida sukupuolesta antaa :)
Meillä sykkeet on olleet koko ajan 150 ja nyt viime käynnillä rv 30 ne olivatkin 130. Neuvolantäti heti alkoikin kyselemään, että onko meillä sukupuoli tiedossa kun poikasykkeitä pukkaa. Onhan se tiedossa ja sen perusteella tuolta mahasta ei niitä "poikasykkeitä" pitäisi kuulua :D
Mutta jos noiden sykkeiden perusteella jotain haluaa arvailla, niin muistaakseni se meni niin, että alta 140 meinaisi poikaa ja sen yli oleva syke tyttöä.- Nimetön
minä kysyin samaa asiaa täältä jonkin aikaa sitte...syke oli kai noin 173...kaikki sano että joo tyttö tulossa...menin sitte ultraan viime viikola ihan varmana et kyllä se on tyttö...en nyt siis pelkästään tän takia luullut tytöksi,oli muitakin syitä:)ja sitte ku hän sanoi että kyllä se taitaa poika olla niin huhu,sain aikamoisen yllärin:)iloisen semmosen kyllä:)
- se taitaa
Nimetön kirjoitti:
minä kysyin samaa asiaa täältä jonkin aikaa sitte...syke oli kai noin 173...kaikki sano että joo tyttö tulossa...menin sitte ultraan viime viikola ihan varmana et kyllä se on tyttö...en nyt siis pelkästään tän takia luullut tytöksi,oli muitakin syitä:)ja sitte ku hän sanoi että kyllä se taitaa poika olla niin huhu,sain aikamoisen yllärin:)iloisen semmosen kyllä:)
olla aika tarua..:) itsellä ollut sykkeet vauvalla korkeet, ja kyllä ultran mukaan poika tulossa, ja viimeksi asiaa katseltu vkolla 37 :) sykkeeseenhän vaikuttaa se nukkuuko vauva, tai kuinka virkeenä on!! itse just tulin neuvolasta, alkuun oli sykkeet 135:n luokkaa, kunnes kaveri heräs ja alko semmosen jumpan, ja sykkeetkin pompahti lähemmäks 160..=) itse kysyin kyllä sukupuolen, mutta en usko ennenkuin näen kumpi tulee, joten en rynnänny sinisiä potkareita hakeen, vaan neutraaleilla väreillä mennään vielä..:)
- V.........
se taitaa kirjoitti:
olla aika tarua..:) itsellä ollut sykkeet vauvalla korkeet, ja kyllä ultran mukaan poika tulossa, ja viimeksi asiaa katseltu vkolla 37 :) sykkeeseenhän vaikuttaa se nukkuuko vauva, tai kuinka virkeenä on!! itse just tulin neuvolasta, alkuun oli sykkeet 135:n luokkaa, kunnes kaveri heräs ja alko semmosen jumpan, ja sykkeetkin pompahti lähemmäks 160..=) itse kysyin kyllä sukupuolen, mutta en usko ennenkuin näen kumpi tulee, joten en rynnänny sinisiä potkareita hakeen, vaan neutraaleilla väreillä mennään vielä..:)
heips!
...neuvolassa tätä syke asiaa. Th sanoi että tv:stä oli juuri tullu joku ohjelma aiheesta. Suomessa oli tehty joku tutkimus missä oltiin verrattu erilaisia olettamuksia näistä syke, mahan muoto ym... Sen perusteella sykkeestä ei tosiaa voida päätellä sukupuolta. Kaikista "olettamuksista" poikaviiva vatsassa oli uskottavin mistä voitiin arvata sukupuolta. - sammakkoprinsessa06
V......... kirjoitti:
heips!
...neuvolassa tätä syke asiaa. Th sanoi että tv:stä oli juuri tullu joku ohjelma aiheesta. Suomessa oli tehty joku tutkimus missä oltiin verrattu erilaisia olettamuksia näistä syke, mahan muoto ym... Sen perusteella sykkeestä ei tosiaa voida päätellä sukupuolta. Kaikista "olettamuksista" poikaviiva vatsassa oli uskottavin mistä voitiin arvata sukupuolta.se poikaviiva juttu on?
- mama90-
Moikka!
Anteeksi kun otin aiheen esiin. Mietin itse samaista aihetta usein.
Unipulssi vauvalla ollut 145. Hereillä ollut pulssi 150-162 paikkeilla.
Lisäksi kunnon jumppatuokio pulssi parhaimmillaan 175.
Pulssit alettu mittaamaan rv 16 ja ovat olleet tuota 160-162 paikkeilla kokoajan.
Tuossa rv 29 isoin pulssi kun jumppaili kovasti, eli tuo 172-175 pulssi.
Mitä näistä sykkeistä voi povata? - Mun mielestä....
Todellisuudessa niihin ei ole mitään luottamista, sillä syke määräytyy siitä sattuuko sikiö mittaushetkellä nukkumaan vai jumppaamaan.
Taikauskoisesti pojasta pitäisi olla 130-140 ja tytöstä 150-160.
Enemmän uskon mahan muotoon, poikavatsa tulee eteen (aivan kuin rantapallon niellyt) ja tyttövatsa on ympäripyöreä ja leviää joka suuntaan (raskauden huomaa myös jos äitiä katsoo selkäpuolelta)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184651Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4982447Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1422011Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181929- 811586
- 1461505
- 121256
- 102994
- 124852
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40849