tst05

ajatuksia??

Noh, nyt on julkaistu uusi asukokonaisuus. Mielipiteitä? Onko päästy eroon m91 asun ongelmista? Itsellä m91 oli vain lomapukuna, ryynäysvaatteina wanha wakaa m62. Tosin kengät oli m91 samoin käsineet, paidat ja alusasut.

Ei noit m-91 varsikengät niin kamalat ole, mitä puhutaan, hieman jäykät, mutta pienen kävelytekniikan muutoksen jälkeen oikein mukavat. m-91 käsineet oli surkeita, kylmiä eivät kestä, ja saisi olla kunnon resoorit, jotta ei kintaaseen menisi lunta. M-91 karvalakki paljon kylmempi kuin harmaa, samaten kesälakki huonompi kuin m-63, mul ei löytynyt kokoja. m-91 takkia oli mahdoton pitää kesällä, jolloin maastouttamisvaikutusta ei ollut ja ihoa ei voinut suojata auringonpaisteelta. M-62 ohut puuvillakangas oli hengittävä, maastoutti käyttäjän ja suojasi auringolta. Lisäksi mielestäni taisteluasussa vetoketjut eivät ole hyvä ratkaisu, nappeja voi neuloa kenttäolosuhteissa kuka tahansa takasin paikalle, korjaappa vetoketju. Asuste M-62 kuuluisi verkkopaita, joka olisi ollut parempi kuin m-91 t-paita, verkkopaita on lämpöisempi, ei kastele väliasua, t-paita kastelee poolopaidan.. Toisinpäin ajateltuna; mitä parempaa on m-91 kuin m-62? Mielestäni varsikengät, ja m-91 lienee parempi suoja abc aseita ja lämpötähystystä vastaan kuin m-62. M-62 väliasusta ei tietoa.. m-91 poolo ja villapaita ovat ihan ok.

4

430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leopard2A4Ampuja

itse en niin hirveästi joutunut käyttämään tuota maastopukua m-91... asunani oli leireillä useimmiten vaunuhaalari... mutta sen mitä siitä puvusta muista oli että se oli tosi kuuma kesällä. Itse pidin aina vetoketjuja hyvänä lisänä, kun tavarat eivät kadonneet, mutta tuo korjausnäkökulma on kyllä hyvä pointti. Haluaisin itsekkin kuulla tuosta uudesta asusta... onko menty parempaan suuntaan?

• =:!

Itse, kun intin kävin, niin meillä oli aina leiri/tetsaus vaatteina m.62.Vaikka meille oli jaettu kahdet m91-puvut(loma ja palvelus), niin eipä saanut käyttää ysiykkösiä leirillä.Jos noita kahta rupeaa vertaamaan, niin kyllä m.91 vie voiton kirkkaasti.05-puvusta paha sanoa mitään.

• ysiykösissä
        =:! kirjoitti:

Itse, kun intin kävin, niin meillä oli aina leiri/tetsaus vaatteina m.62.Vaikka meille oli jaettu kahdet m91-puvut(loma ja palvelus), niin eipä saanut käyttää ysiykkösiä leirillä.Jos noita kahta rupeaa vertaamaan, niin kyllä m.91 vie voiton kirkkaasti.05-puvusta paha sanoa mitään.

oli vanhaan verrattuna? ikävät kosteussuojat polvissa jotka hiosti mukavasti, takkia mahdoton pitää kesällä. m-62 oli va tupakkimiehelle huono kun ei ollut ku yksi tasku käytössä, rintataskussa lu-ha ja reisitaskussa ensiside. Eihän tuo m-62 ole kuin maastouttamis vaate, joka oli talvisaikaan sissitakin ja villapaidan välissä. ja housut pysyy paremmin ylhäällä ku m-91, henkselit on paremmat ku vyö. M-91 lähinnä va näyttää paremmlta...

• Leopard2A4Ampuja
        ysiykösissä kirjoitti:

oli vanhaan verrattuna? ikävät kosteussuojat polvissa jotka hiosti mukavasti, takkia mahdoton pitää kesällä. m-62 oli va tupakkimiehelle huono kun ei ollut ku yksi tasku käytössä, rintataskussa lu-ha ja reisitaskussa ensiside. Eihän tuo m-62 ole kuin maastouttamis vaate, joka oli talvisaikaan sissitakin ja villapaidan välissä. ja housut pysyy paremmin ylhäällä ku m-91, henkselit on paremmat ku vyö. M-91 lähinnä va näyttää paremmlta...

itse pidin myös 62 housuista enemmän kuin 91 mallista. Olivat ilmavammat (hyvä kesällä) ja oikean kokoisena 62 housut pysyivät jalassa aivan hyvin ilman henkseleitäkin. 91:sen vyö oli vaan turhaan tiellä esim rakkoa tyhjennettäessä :P:P kyllä 62 voittaa mukavuuden osalta aivan reippaasti. Ainoa miinus on surkeahko maastokuviointi (joissakin vanhoissa malleissa melkein keltainen väri) sekä heikko infrapunasuoja...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4015
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4003
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3763
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2958
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2547
    7. Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata

Manneja, vaiko matuja?
      Mikkeli
      33
      2329
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2244
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2131
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      449
      1844
    Aihe