Näiden rotujen hinnat?

kisuille seuraa

Olisin kiinnostunut tietämään seuraavien rotujen hintoja:
American Curl,Maine Coon,Norjalainen metsäkissa,RagDoll,pyhä birma,siperian kissa,turkkilainen van ja turkkilainen angora.
Olisin tiedosta ja asiallisista vastauksista todella kiitollinen,koska ollaan kihlatun kanssa päätetty ottaa kahden tyttö kissan seuraksi vielä kolmas,tällä kertaa jokin näistä roduista.
Ja sitten vielä jos joku osaisi kertoa kasvattajia?

21

15267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turkkilainen angora

maksaa 500-600 euroa. Osoitteessa www.elekatin.net on varattavissa olevia ihania pentuja. Sieltä mekin ostimme omamme :D.

• täplät

Mikälainen kilpikonnakuvio? Mullakin on tosi nätti kilpikonnakuvioinen kissa, eikä ole maksanut mitään.

• yksi omistaja

Norskien hinnat ovat noin 700-900€ tasosta, linjoista ja kasvattajasta riippuen.

Laaja rotuvalikoima teillä on haarukoitavana. Kannattaa miettiä ensin, haluaako seurallisen kissan vai vähän enemmän itsekseen viihtyvän. Kuinka paljon on aikaa turkin hoitoon. Mitkä ovat suunnitelmat: näyttely vai kotikulta. Poika vai tyttö.

Kannattaa kuitenkin käydä kaikkien rotujen kasvattajien luona tutustumassa kissoihin livenä. Ja jos ujostuttaa, niin näyttelyissä saa jo jonkinlaisen tuntuman eri rotuihin, kun rohkeasti menee kyselemään. Kun se oma rotu on löytynyt, niin vielä kerran kannattaa valita se oma kasvattaja. Tällä rotukissaharrastukella kun on hyvin paha tapa viedä koko käsi pikkusormen vähän livetessä.

Tiesit kai jo nämä mettissivut: http://www.norjalainenmetsakissa.fi

• kissaliiton

sivuilta www.kissaliitto.fi löytyy linkit kunkin rodun oman yhdistyksen sivuille,josta taas löytyy kasvattajia,hintatietoja,pentulistoja yms.

• minä vaan

Coonin hinta on yleensä 700-800.. Itse maksoin 800..

• hintoja

niin naaras puoliset coonit voivat maksaa tuon 700-800€, mutta uroksista voit joutua pulittamaan jopa 1000-1500€. mutta mitä se hinta ratkaisee, jos saat haluamasi pennun:).
        rohkeasti vain soittelemaan ja kyselemään suoraan kasvattajilta, mutta en suosittele heti ensimmäiseksi kyselemään hintoja...

• coonit
        hintoja kirjoitti:

niin naaras puoliset coonit voivat maksaa tuon 700-800€, mutta uroksista voit joutua pulittamaan jopa 1000-1500€. mutta mitä se hinta ratkaisee, jos saat haluamasi pennun:).
        rohkeasti vain soittelemaan ja kyselemään suoraan kasvattajilta, mutta en suosittele heti ensimmäiseksi kyselemään hintoja...

kyllä noin kalliita ole.Hintoja ei myöskään erotella sukupuolen,vaan tason mukaan.Lemmikkipennut nykyisin n.700-850euroa ja näyttely/kasvatustasoiset n.850-1000euroa.Ulkomailta jos kissan tuo niin silloin saa varautua maksamaan kyllä enemmänkin kuin tuon 1500euroa.

• varmasti
        coonit kirjoitti:

kyllä noin kalliita ole.Hintoja ei myöskään erotella sukupuolen,vaan tason mukaan.Lemmikkipennut nykyisin n.700-850euroa ja näyttely/kasvatustasoiset n.850-1000euroa.Ulkomailta jos kissan tuo niin silloin saa varautua maksamaan kyllä enemmänkin kuin tuon 1500euroa.

edellinen kirjoittaja varmaankin juuri tarkoitti tuolla hinta haitarilla kasvatukseen/näyttelyyn tarkoitettuja kissoja. olen kyllä itse kuullut että ihan suomessakin 0n maksanut 1200€...

• näyttelytasoisestakaan
        varmasti kirjoitti:

edellinen kirjoittaja varmaankin juuri tarkoitti tuolla hinta haitarilla kasvatukseen/näyttelyyn tarkoitettuja kissoja. olen kyllä itse kuullut että ihan suomessakin 0n maksanut 1200€...

Näyttelytasoinen on hyvä nimitys mutta käytännössä pennusta ei sitä voi varmasti sanoa. Omat kasvattini olen tänäkin vuonna myynyt hintaan 850 euroa, vanhemmat ovat GIC ja pennut lupaavia.
        Ulkomailta tuodessa tuontikustannukset lisäävät hintaa mutta esim. Ruotsissa kissojen hinnat ovat edullisempia kuin meillä. Tuttavani toi näyttelytasoisen pennun Ruotsista viime syksynä, hinta kuluineen (passi, rokotukset yms) oli 650 euroa.

• Birman
    • tontti

Lemmikkitasoinen american curl(kuukorvainen tai suorakorvainen) maksaa n.650€, näyttelytasoinen eli kippurakorvainen maksaa n.1000€. Kaikki curlit eivät siis ole kippurakorvaisia,korvat kehittyvät yksilöllisesti :)

• vinkki.

Esim. pyhä birma ja ragdoll karvaavat niin paljon, että joudut siivoamaan vähintään kaksi kerran viikossa, jos haluat, että kotona on siistiä. Kannattaa siis miettiä tälläisiä käytännön asioita kissaa valittaessa. Maine coon, norjanlainen metsäkissa ja ragdoll ovat myös isokokoisia kissoja, jotka syövät paljon enemmän kuin pieni kissa ja tulevat siten kalliimmaksi pitää.

• Kisuille seuraa

Kiitos kaikille vastanneille :)
        Ja kyllähän me se tiedetään että pitkökarvaisessa kissassa on lyhytkarvaista enemmän hoitamista,siksi sellaista ollaankin katselemassa.
        Ja myöskin tiedetään nuiden rotujen erot,ja aiotaan miettiäkkin todella tarkkaan että mikä näistä roduista sopisi juuri meille.

• ihan ole vinkki

väittämäsi asia karvanlähdöstä totta. Paljon enemmän lähtee karvaa esim. brittikissasta, joka on lyhytkarvainen, koska siinä vastaavasti karva on hyvin tiheää. Kokemusta molemmista.

Lisäksi Pyhä Birman turkinhoito on hyvin vaivatonta, koska karva ei paakkiinnu, jos kerrn kuukaudessa, jos sitäkään näyttää vähän kampaa, enimmät karvat ovat siinä kammassa.

Milloin kissaperheen koti on täysin siisti ja karvaton, jos sitä ajattelee pelkästään, niin kannattaa olla hankkimatta kissaa tai mitään muutakaan elollista luontokappaletta.

• Kati-74
        ihan ole vinkki kirjoitti:

väittämäsi asia karvanlähdöstä totta. Paljon enemmän lähtee karvaa esim. brittikissasta, joka on lyhytkarvainen, koska siinä vastaavasti karva on hyvin tiheää. Kokemusta molemmista.

Lisäksi Pyhä Birman turkinhoito on hyvin vaivatonta, koska karva ei paakkiinnu, jos kerrn kuukaudessa, jos sitäkään näyttää vähän kampaa, enimmät karvat ovat siinä kammassa.

Milloin kissaperheen koti on täysin siisti ja karvaton, jos sitä ajattelee pelkästään, niin kannattaa olla hankkimatta kissaa tai mitään muutakaan elollista luontokappaletta.

ei Ragdollista sen enempää karvaa lähde kuin muistakaan roduista..ja turkinhoitokaan mitään vaikeaa ole..mä karstailen noin kerran viikossa koko kissan. Turkki on silkkinen eikä mene paakuille, kyseessä kun on puolipitkäkarvainen rotu.
        Ragdollien hinnat taitaa nykyään olla 600-1000e tasosta riippuen. "uusista" väreistä joutuu vielä maksamaan ehkä enemmänkin.
        http://www.finragdolls.net/ tuolta ainakin löytyy kasvattajia. Ja muutenkin tietoa kyseisestä rodusta.

• Tepa*
        ihan ole vinkki kirjoitti:

Mä taas en omia curlejani kampaa koskaan muulloin kun näyttelypesun jälkeen. Ei mene takkuun ollenkaan. Karvaa lähtee, mutta niin lähtee noista lyhytkarvaisistakin. Ja pitkät karvat on huomattavasti helpompia siivota kuin lyhyet pois kämpästä...

• Kisulit!!

Lemmikki tasoinen ragdoll maksaa noin 600-750€ Näyttelytasoinen noin 700-850€ Siitos ja näyttelytasoinen ragdoll maksaa noin 800-1000 ja ylöspäin. Monesti myös jos ottaa näyttelytasoisen, kasvattaja vaatii että se viedään näyttelyyn muutaman kerran, siitostasoisella kissalla taas on melkein aina teetettävä pennut. Jos lemmikiksi kaipaatte, niin lemmikki-tasoista suosittilen. Kauniita ja lempeitä nekin ovat! Ja yhtä rakkaita kuin näyttely/siistostasoisetkin! :)

• hinta

turkkilaiset van kissat ovat noin 500-600 euron luokkaa.
      Itse olen aina ollut ihastunut näihin kissoihin, johtuu osaksi siitä että perheessämme on aina ollut turkkilaisia van kissoja, sillä äitini on niiden kasvattaja.
      Ihania "uivia kissoja" :)

• Kattifani

Olen itsekkin ihastunut Turkkilaiseen Vaniin. Olin etsinyt tietoa Vanin hinnasta jo pitkään niinpä olen iloinen, että löysin hinnan.

• mie vaan...

Tietäiskö joku jotain hyviä pyhä birman ja turkkilaisen vanin kasvattajia? Jos SINÄ tiedät, niin laita vaan tietoa minulle! Hankimme joskus kesän lopussa kissan,niinäaikoina oleva luovutusikä ois plussaa.

• Romppu

Meillä on tällä hetkellä pyhä birma-pentuja. Lemmikkipennut maksavat 650,-. Jos kiinnostaa pennut löytyvät pyhä birma kissa ry:n sivuilta. Syntyneet 1.3.07, kasvattajanimi Lintumäen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5608
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3141
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      43
      2748
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2082
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      27
      2065
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1869
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      100
      1844
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      1782
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1478
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      17
      1258
    Aihe