Neuvokaa partamonnien lisääntymisessä

Jullli

Minkä ikäisenä maatiaispartamonnit aloittavat kutemisen tai ovat ns.sukukypsiä? Vai onko koko rajana itellä on kolme monnia 2naarasta ja 1 koiras. Kaikki ovat noin 4-6cm pitkiä. Ja ikää nillä noin 2 vuotta. Eli kutevatko nämä monnit vielä pitkään aikaan!?

23

971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tetra^^
      • tetra^^

        toi tuli väärästä kalasta!


        Mikä on altaan koko?

        Onko sulla muita kaloja monniesi kanssa samassa altaassa?


      • Nimetön
        tetra^^ kirjoitti:

        toi tuli väärästä kalasta!


        Mikä on altaan koko?

        Onko sulla muita kaloja monniesi kanssa samassa altaassa?

        Minulla on naarat 200litrasessa ja koiras miekkapyrstön ja muiden kalojen poikasten kanssa 40litrasessa. (Naaraiden kanssa on tällä hetkellä miekkapyrstöjä, kultakala, platyja, miljoonakaloja, leväbarbeja ja kuonobarbi) Haluaisin vaan tietää voivatko monnini lisääntyä vielä, sillä minä tuotan poikasia yhdelle akvaario liikkeelle!


    • fish KING
      • Nimetön

        Jullli täällä..! minulla on koiras 40 litrasessa ja naarat 200 litrasessa joten ajattelin tettää niillä vain muutamat poikasset.


    • RRR

      Koska niistä on jo nyt niin paljon ylitarjontaa että monikaan ei niitä ota edes liikkeeseen.
      Ja kohta on sellainen Partiksien kudetus kierre kun toinen ottaa aina toiselta pari-kolme kun niitä on niin paljo tarjolla.

      Ja tää ei ole millään pahalla kirjotettua vaan TÄYTTÄ OPASTUSTA JA NEUVONTAA..

      Itse joskus aikonaan otin yhteyttä yksityiseen lahjoittajaan joka lahjoitti Partiksia..

      No kun menin hakemaan sitä YHTÄ minkä halusin se olikin jo pakattu valmiiksi ;OD

      NOOOH ei siinä mitään mutta kun kattoin niiden akvaan niin se oli kyllä aikas järkytys.Varmaan useempi kymmenen jossei sata partista (no ei ny ihan ) mutta kumminki.. muu kalasoppa päälle..Vettä tiä koska vaihdettu ja muutenki tosi paskanen allas....ja olikohan kooltaan noin 200litranen jos sitäkään HUHHUH..

      No siinä hiukan ihmeteltyäni ja juteltuani heille pikkuisen neuvoja lähdin sitten sen YHDEN Partikseni kanssa kotio.

      No yllätys yllätys kotona kun otin aamulehdet pussin päältä pois niin siellähän olikin 16 pikku partista.WOI Wi*** ajattelin siinä vaiheessa. Mihkähän nekin pistäsin kun silloinen altaani koko oli 160litraa.?
      No ne oli kumminki sen verran pieniä että pistin ne sinne kun en viitsiny niitä tappaakkaan..

      No ei siinä sitte mitään ne oli siä muutaman päivän kunnes olin lähdössä Viherkalaan ja aattelin piruuttaan kysästä ottaisivatko partiksia?? JEP!! oli vastaus ,joten sain ne kaikki liikkeeseen ja vielä 3€ rahaa niistä 15 ylimääräsestä.
      Ja näin oltiin kumpikin onnellisia minä ja myyjä ;OD
      Mutta aina ei välttämättä noin hyvä säkä käy että saisi niitä meneen...

      Soitin sinne mistä ne hain että tais pikkusen lipsahtaa useempi sen yhden sijaan??

      Kehuivat vaan että "Joo pistettiin sitte useempi että saatiin niitä pois tuolta" että tämmönen tapaus tällä kertaa

      • Nimetön

        Kalani ovat eri altaissa naaraat 200 litrasessa ja koiras 40 litraa.. lisäksi minulla on varma akvaario liike joka ottaa muutkin kalani vastaan!


      • RRR
        Nimetön kirjoitti:

        Kalani ovat eri altaissa naaraat 200 litrasessa ja koiras 40 litraa.. lisäksi minulla on varma akvaario liike joka ottaa muutkin kalani vastaan!

        Minulla on naarat 200litrasessa ja koiras miekkapyrstön ja muiden kalojen poikasten kanssa 40litrasessa.
        PARTIKSELLE PITÄÄ OLLA TILAA 100 LITRAA/PARTIS

        (Naaraiden kanssa on tällä hetkellä miekkapyrstöjä, kultakala, platyja, miljoonakaloja, leväbarbeja ja kuonobarbi)

        Tiesitkö että miekkikset ja platyt voi risteytyä keskenään????ET KAI LIIKKEESEEN MYY MITÄÄN PUOLIPLATYJÄ???
        KULTAKALA VAATII "HIEMAN" ISOMPAA ALLASTA JA ON PARVIKALA
        http://www.geocities.com/sttl86/kultakala.html
        LEVÄBARBIT VAATISIVAT ISOMMAN ALTAAN
        http://www.leka-airsoft.fi//laura/kalat.php?nayta=33
        Haluaisin vaan tietää voivatko monnini lisääntyä vielä, sillä minä tuotan poikasia yhdelle akvaario liikkeelle! MIHIN LIIKKEESEEN??

        EN KYLLÄ VÄLTTÄMÄTTÄ SUOSITTELISI SILTIKÄÄN MUTTA ITSEHÄN TIEDÄT MITÄ TEET????
        MUTTA KOKONAISUUDESSAAN ON AIKAS AHTAAT OLTAVAT KALOILLASI


      • Nimetön
        RRR kirjoitti:

        Minulla on naarat 200litrasessa ja koiras miekkapyrstön ja muiden kalojen poikasten kanssa 40litrasessa.
        PARTIKSELLE PITÄÄ OLLA TILAA 100 LITRAA/PARTIS

        (Naaraiden kanssa on tällä hetkellä miekkapyrstöjä, kultakala, platyja, miljoonakaloja, leväbarbeja ja kuonobarbi)

        Tiesitkö että miekkikset ja platyt voi risteytyä keskenään????ET KAI LIIKKEESEEN MYY MITÄÄN PUOLIPLATYJÄ???
        KULTAKALA VAATII "HIEMAN" ISOMPAA ALLASTA JA ON PARVIKALA
        http://www.geocities.com/sttl86/kultakala.html
        LEVÄBARBIT VAATISIVAT ISOMMAN ALTAAN
        http://www.leka-airsoft.fi//laura/kalat.php?nayta=33
        Haluaisin vaan tietää voivatko monnini lisääntyä vielä, sillä minä tuotan poikasia yhdelle akvaario liikkeelle! MIHIN LIIKKEESEEN??

        EN KYLLÄ VÄLTTÄMÄTTÄ SUOSITTELISI SILTIKÄÄN MUTTA ITSEHÄN TIEDÄT MITÄ TEET????
        MUTTA KOKONAISUUDESSAAN ON AIKAS AHTAAT OLTAVAT KALOILLASI

        Olen myymässä kultakalaa.. leviksiä yksi noin 3 cm pitkä.. platyja vain naaraita miekkapyrstöjä vain naaraita koiraat ovat 40litrasessa josta sirrään koiraan narran kanssa silloin ku aion niillä poikasia!! Ehkä tiesin jo nuo mitä sanoit!


      • Nimetön
        RRR kirjoitti:

        Minulla on naarat 200litrasessa ja koiras miekkapyrstön ja muiden kalojen poikasten kanssa 40litrasessa.
        PARTIKSELLE PITÄÄ OLLA TILAA 100 LITRAA/PARTIS

        (Naaraiden kanssa on tällä hetkellä miekkapyrstöjä, kultakala, platyja, miljoonakaloja, leväbarbeja ja kuonobarbi)

        Tiesitkö että miekkikset ja platyt voi risteytyä keskenään????ET KAI LIIKKEESEEN MYY MITÄÄN PUOLIPLATYJÄ???
        KULTAKALA VAATII "HIEMAN" ISOMPAA ALLASTA JA ON PARVIKALA
        http://www.geocities.com/sttl86/kultakala.html
        LEVÄBARBIT VAATISIVAT ISOMMAN ALTAAN
        http://www.leka-airsoft.fi//laura/kalat.php?nayta=33
        Haluaisin vaan tietää voivatko monnini lisääntyä vielä, sillä minä tuotan poikasia yhdelle akvaario liikkeelle! MIHIN LIIKKEESEEN??

        EN KYLLÄ VÄLTTÄMÄTTÄ SUOSITTELISI SILTIKÄÄN MUTTA ITSEHÄN TIEDÄT MITÄ TEET????
        MUTTA KOKONAISUUDESSAAN ON AIKAS AHTAAT OLTAVAT KALOILLASI

        Siirrän ehkä ne kalat kaikki 1000litran akvaan jossa on jo muutama monni!


      • Nimetön
        RRR kirjoitti:

        Minulla on naarat 200litrasessa ja koiras miekkapyrstön ja muiden kalojen poikasten kanssa 40litrasessa.
        PARTIKSELLE PITÄÄ OLLA TILAA 100 LITRAA/PARTIS

        (Naaraiden kanssa on tällä hetkellä miekkapyrstöjä, kultakala, platyja, miljoonakaloja, leväbarbeja ja kuonobarbi)

        Tiesitkö että miekkikset ja platyt voi risteytyä keskenään????ET KAI LIIKKEESEEN MYY MITÄÄN PUOLIPLATYJÄ???
        KULTAKALA VAATII "HIEMAN" ISOMPAA ALLASTA JA ON PARVIKALA
        http://www.geocities.com/sttl86/kultakala.html
        LEVÄBARBIT VAATISIVAT ISOMMAN ALTAAN
        http://www.leka-airsoft.fi//laura/kalat.php?nayta=33
        Haluaisin vaan tietää voivatko monnini lisääntyä vielä, sillä minä tuotan poikasia yhdelle akvaario liikkeelle! MIHIN LIIKKEESEEN??

        EN KYLLÄ VÄLTTÄMÄTTÄ SUOSITTELISI SILTIKÄÄN MUTTA ITSEHÄN TIEDÄT MITÄ TEET????
        MUTTA KOKONAISUUDESSAAN ON AIKAS AHTAAT OLTAVAT KALOILLASI

        Enkä muuten paljasta sinulle sitä liikettä vaikka aika moni sen jo tietääkin ja tuottaa sinne myös poikasia! :D


      • RRR
        Nimetön kirjoitti:

        Olen myymässä kultakalaa.. leviksiä yksi noin 3 cm pitkä.. platyja vain naaraita miekkapyrstöjä vain naaraita koiraat ovat 40litrasessa josta sirrään koiraan narran kanssa silloin ku aion niillä poikasia!! Ehkä tiesin jo nuo mitä sanoit!

        OK!!!Kauankos olet harrastanut akvaarioita???
        Juu voipi olla että tiesitkin mutta pistin ne kumminkin ku mä en tienny et sä tiesit ;OD

        Leviksiä pitäis olla parvi mutta paaaljon
        isompaan akvaan...

        Ihan hyvä että pidät niitä eri akvoissa mutta silti auttamattomasti pieni tuo 40 litranen .Se lähinnä käy poikas altaaksi tai karanteeni..

        Kuinkas kauan olet tehnyt tuota "kalanviljelyä"??


      • RRR
        Nimetön kirjoitti:

        Enkä muuten paljasta sinulle sitä liikettä vaikka aika moni sen jo tietääkin ja tuottaa sinne myös poikasia! :D

        En ole aikomassa ruveta kalankasvattajaksi....


      • RRR
        Nimetön kirjoitti:

        Siirrän ehkä ne kalat kaikki 1000litran akvaan jossa on jo muutama monni!

        Minkälainen tekniikka sulla siellä on ??
        Mitä monneja??
        Se on jo ihan kivan kokonen ;OD


      • Nimetön
        RRR kirjoitti:

        OK!!!Kauankos olet harrastanut akvaarioita???
        Juu voipi olla että tiesitkin mutta pistin ne kumminkin ku mä en tienny et sä tiesit ;OD

        Leviksiä pitäis olla parvi mutta paaaljon
        isompaan akvaan...

        Ihan hyvä että pidät niitä eri akvoissa mutta silti auttamattomasti pieni tuo 40 litranen .Se lähinnä käy poikas altaaksi tai karanteeni..

        Kuinkas kauan olet tehnyt tuota "kalanviljelyä"??

        Olen harrastanut akvaariota noin 3 vuotta.. sitä ennen ollut pieniä muutaman kymmenen litran akvaarioita!


      • Nimetön
        RRR kirjoitti:

        Minkälainen tekniikka sulla siellä on ??
        Mitä monneja??
        Se on jo ihan kivan kokonen ;OD

        Se tonninenon vielä tyhjä... olen miettimässäminkälaisista tekniikkaa sinne laitan sekä somisteet ym.


      • RRR
        Nimetön kirjoitti:

        Olen harrastanut akvaariota noin 3 vuotta.. sitä ennen ollut pieniä muutaman kymmenen litran akvaarioita!

        No sitten pitäis olla aikas "hyvin" homma hanskas ;OD

        Tietty joka päivä oppii jotain uutta...


    • Rihma

      Jos haluat kudettaa jotakin, niin hanki joku vaativampi laji, kuin partamonni. Niistä on nyttenkin liikatarjontaa.
      Kannattaa erottaa sukupuolet toisistaan!

    • Teettääää

      Aion teettää partiksillani yhden pesueen, koska mulla on nyt vaan 2 partista!! Sitten tosin kun ne kasvavat ne poikaset ja alkavat lisääntyä aikuisten kanssa... Sitten on sormi suussa, mutta haluan itselleni lisää partiksia. Ja vieläpä, että ne ei oo haettu jostain, vaan että ne on itse omassa akvassa lisääntynyt. Se on kivaa.

      • Nimetön

        Nii se todellakin on kivaa.. ja kalat kestävät paremmin kuin kaupasta ostetut kalat!


      • RRR
        Nimetön kirjoitti:

        Nii se todellakin on kivaa.. ja kalat kestävät paremmin kuin kaupasta ostetut kalat!

        Mihkähän meinaatte noi "KIVAT" sitten laittaa kun niitä on muutama kymmenkunta ?

        Miten perustelet että kestävät paremmin kuin kaupasta ostetut??


      • Nimetön
        RRR kirjoitti:

        Mihkähän meinaatte noi "KIVAT" sitten laittaa kun niitä on muutama kymmenkunta ?

        Miten perustelet että kestävät paremmin kuin kaupasta ostetut??

        Itse ainakin tuotan yhdelle eläin kaupalle kaloja jonne saan kaikki aina menemään...


      • fish KING
        Nimetön kirjoitti:

        Itse ainakin tuotan yhdelle eläin kaupalle kaloja jonne saan kaikki aina menemään...

        ... onhan siinä sitten se vaara että kaikki lähipaikkakuntalaiset tulee ja tyrkyttää partis, paletti, millis poikueitaan samaan liikkeeseen ja sitten sielläkin on yli tarjontaa. Hyvä että edes jollekin kelpaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2675
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2262
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2020
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1739
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1656
    8. 91
      1583
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1457
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe