YLE:n Uutisten kesätoimittaja?

kukko

Masentaa. Olen tyypillinen tapaus. Maisterin tutkinto, upeat arvosanat, joitakin julkaistuja sanomalehtijuttuja. Sujuva kynä, pistämätön yleistieto, sosiaalisesti lahjakas. YLE:n paikallistoimituksessa työharjoittelussa, suosittelijat talon sisältä. Hallitsen kuvaamisen ja editoinnin, puhun sujuvasti neljää kieltä.
Hain YLE:n Uutisiin kesätoimittajaksi.
Tänään ilmoittivat, etten tullut valituksi edes haastatteluun.
Onko täällä muita samanlaisia?
Turhia media-humanistisurkimuksia? Perustetaan joku kosmetiikka-alan yritys. Tai baari. Joku.

5

6953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaista

      Sitä samaa, mutta pienemmällä skaalalla. Kaks toimivaa kättä, kaks jalkaa, ylioppilastutkinto, neljä kieltä hallussa, vaihto-oppilasvuosi takana, sosiaalinen, edustavan näköinen, kohtelias....

      Mutta minua ei otettu siivoojaksi, ei varastotyöntekijäksi, ei kaupan kassalle.

      Mikä on?

      • ihmemies mcgyver

        Kuka nyt koulutettua ottaa töihin hanttihommiin? Kaikki järkevät kouluttavat itsensä ammatti-ihmisiksi.

        On järkeä opiskella yliopistossa, mutta ei ole mitään tajua siitä miten maailma makaa?

        Ylikoulutettu ei saa alempia paikkoja vaikka niistä maksetaan hantti liksaa. Siis kouluttaudu ammattiin josta maksetaan ammattimiehen palkkaa.

        Jos halua hantti hommiin, niin valehtele cv ja kokemus.


    • toimittajan sielu

      Sitä ei saa kieliä puhumalla eikä kouluttautumalla. Sitäpaitsi yksikään media ei todellakaan aio maksaa täyttä palkkaa yhdellekään kesäduunarilleen ja sun meriitit näytti vähän siltä, että sulle pitäs pistää liksan päälle pari palvelusvuosilisääkin. Tai sit sun suosittelijat olivat ns. väärät. Kokeile johonkin kuppaseen paikallislehteen, niistä pääsee yllättävän hyvin eteenpäin.

    • kokemuksia...

      Minultakin on jäänyt saamatta monta paikkaa, joihin kokemukseni ja kaiken järjen perusteella olen täysin pätevä. Vaan aina olen töitä saanut. Salaisuuteni on se, että en pistä kaikkea toivoani yhteen paikkaan ja sitten kun ei sieltä tärppää niin sitten itketään. En nyt sano, että juuri sinä toimisit noin, tiedät itse kuinka asia on. Mutta monella homma kaatuu siihen, että haetaan vain yhteen tai kahteen paikkaan.

      Itse olen hakenut enimmillään lähes 80:een eri kesätyöpaikkaan. Mukana oli tosin kokonaisia konserneja, joiden alla toimii useita yrityksia ja joille tein yhden yleishakemuksen. Mutta melkein 60 hakemusta laadin sinä keväänä. Muutamasta lehdestä tuli haastattelukutsu, muutamaan pyydettiin töihin ja yhden paikan sitten otin vastaan. Katsokaas, kun ilmaan ampuu tarpeeksi monta kertaa, niin kyllä sieltä joku pulu lopulta putoaa.

      Ihmiset luottavat muutenkin liikaa ammattitaitoonsa. Ei ymmärretä, että työnhaku on taitolaji, jonka hienoudet on tunnettava, jos haluaa tosissaan edetä työelämässä. Poikkeuksena ovat tietysti ne onnekkaat pikku paskiaiset, jotka pärjäävät vaikutusvaltaisten sukulaistensa suhteilla, mutta minä en edes haluaisi olla yksi heistä. Etenen mieluummin suhteilla, jotka olen ihan itse luonut.

    • jep jep

      Lähetyksien määrää vähennetään kesäksi radikaalisti ainakin tv:n puolella, joten toimittajien tarve ei ole kovinkaan suuri. Myös aikaisempina vuosina miehiä otetaan helpommin (jos pätevä) ja naisista kelpaa hyvin nätit (niin kamalaa kuin se onkin).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe