Minulle on käynyt parin vuoden sisällä , että kun olen ollut intialaisten kanssa paljon tekemisissä ,
olen saanut malarian oireet täällä suomessa ilman
kaukomatkailua . molemmilla kerroilla olen ollut
useita päiviä tiputuksessa meilahden sairaalassa
ja siellä ollaan ihmetelty , että enkö tosiaan ole
matkustanut kaukomailla ??
malarian kaikki oireet tulivat
4
5579
Vastaukset
- Bolly-Wood
Paljonko on paljon? Ja minkäköhän sorttista nää sun "tekemiset" on oikeen olleet? Kuulostaa aika älyttömältä. Jospa viitsisit hieman lukea jostain opuksesta tai googletappa netistä tietoa malariasta ja sen leviämistavoista. Haloo Urpo!
- rekisteröitymätön
Malaria voidaan kyllä diagnosoida ihan verikokeesta, eli jos sinulla se on, niin kyllä sen selville saa: loiset näkyvät hyvin valomikroskoopilla, eikä niistä voi erehtyä:
http://www.wadsworth.org/chemheme/heme/microscope/pix/malaria_nw.jpg
En tiedä, että Suomessa olisi esiintynyt ns. lentokenttämalariaa, eli koneiden mukana tulevien hyttysten levittämää malariaa. Onhan semmoinen kuitenkin teoriassa mahdollista, jos olet intialaisia vieraita vastassa usein lentokentällä tai jos niinkin epätodennäköinen on käynyt, että matkatavaroissaan olisi tullut loista kantava hyttynen, joka olisi pistänyt sinua.
Malaria tarttuu myös verikontaktissa, mutta ei normaalissa kanssakäymisessä. Jos et jaa malariaa sairastavan kanssa huumeneuloja tai muuta vastaavaa, malaria ei voi tarttua sinuun.
Todennäköisempää kuin malaria, on se, että olet sattumoisin saanut jonkin ärjyn flunssapöpösen.- Megamatkaaja
Ehkä hieman topicin vierestä mutta muistutuksena, että malarianestolääkitys ei poista tartunnan mahdollisuutta, se vain pienentää sitä. Malaria voi myös puhjeta jopa puolivuotta matkan jälkeen.
- ne esto
Megamatkaaja kirjoitti:
Ehkä hieman topicin vierestä mutta muistutuksena, että malarianestolääkitys ei poista tartunnan mahdollisuutta, se vain pienentää sitä. Malaria voi myös puhjeta jopa puolivuotta matkan jälkeen.
lääkkee todennäiköisesti ole siihen tyyppiin joka sua pistää..
joten unohtakaa ne pillerit ja rokotteet,jos sairastut saat paikan päällä asianmukaista hoitoa,kun pystyvät määrittelemään tyypin,eikä ole estopillerit sisä määrittelyä sotkemassa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831569Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721370Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271351Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123848