Paskamainen naapuri

Paska Nakki

Hei kaikki,

Ostimme puolisoni kanssa kerrostaloasunnon kolme ja puoli kuukautta sitten. Asunto oli täysin peruskuntoinen, joten täydellinen remontti vei aikaa. Laitoimme taloyhtiön ilmoitustauluille tiedotteen remotistamme yhteystietoineen, lupasimme lopettaa meluamisen arkena klo 20 mennessä ja viikonloppuisin klo 18 mennessä. Otimme selvää taloyhtiön säännöistä: remontoida saa jokaisena viikonpäivänä klo 21 saakka. Omasta mielestämme olimme kohtuullisia ja yritimme ajatella naapureitamme luvattuamme lopettaa hyvissä ajoin.

Aloitimme rempan keittiöstä. Olimme saaneet keittiön purettua, kun ensimmäinen valitus tuli. Alakerran lapseton nuoripari ilmoitti remonttimme häiritsevän heidän elämäänsä. He olivat juuri muuttaneet taloon, kuulemma remontteja pakoon. Tässä vaiheessa lienee hyvä sanoa, että talo on 40 vuotta vanha, joten remontteja lienee tulossa jatkossakin.

Seuraava valitus tuli noin kuukauden kuluttua lappusen muodossa. Ilmoitustauluun jättämäämme tiedotteeseen oli liimattu post it -lappu, jossa vaadittiin remontin loppumista, asialla samainen nuoripari. Tämän jälkeen nuoripari kävi kerran ovellamme vaahtoamassa, valitti isännöitsijälle (joka totesi ettemme ole rikkoneet taloyhtiön sääntöjä), jätti lisää lappusia ja viimeinen niitti tuli sitten eilen. Olemme kuskanneet remontissa syntynyttä jätettä kaatopaikalle vanhalla pakulla, jota olemme pitäneet väliaikaisesti taloyhtiön vieraspaikalla isännöitsijän luvalla. Tämä ei sovi alakerran nuorelle parille, vaan eilen he olivat soittaneet paikalle pysäköinninvalvojan, joka oli jättänyt pysäköintivirhesakon pakuumme!!!

Nimittäin nyt meni hermo; meille ei enää vittuilla. Olen valmis jo vaikka mihin sodankäyntiin, vaikka toisaalta olen yrittänyt naureksia alakerran parin henkiselle pienuudelle ja oman elämän puutteelle. Olisiko vinkkejä/ideoita kuinka asiassa tulisi toimia, pysäköintisakkoa en ainakaan maksa, se on ihan vissi. Kiitos tuestanne:)

15

3200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aarre

Jos oikeuteen menette, koettakaa hankkia isännöitsijältä kirjallinen vahvistus pakun väliaikaisesta parkkeeraamisesta vieraspaikalle.

En tiedä onko mahdollista vaatia rangaistusta viranomaisten vaivaamisesta aiheettomilla ilmiannoilla. Jos on, kannattaa se tehdä.

Onpas teille sattunut pottumaiset naapurit.

• pysäköinninvalvojaan

Soittakaa heti pysäköinninvalvojalle ja kertokaa miten asia on. Sakkoa ei varmasti tarvitse maksaa. Ihmetyttää muutenkin tuo asia. Kuuluuko taloyhtiönne parkkialue julkisen pysäköinninvalvonnan piiriin? Vieraspaikalle pysäköinti isännöitsijän luvalla ei pitäisi olla kuitenkaan missään tapauksessa virhe.

Kertokaa koko stoori myös isännöitsijälle, jota pyydätte ottamaan yhteyttä tähän nuoreen pariin. Nuorelle parille voitte todeta toimivanne järjestyssääntöjen mukaan ja mikäli teidän häiritsemisenne ei lopu, teette ilmoituksen kotirauhan häiritsemisestä. Kova kovaa vasten vaan jos ei järkipuhe auta.

• isännöitsijä..........

tai hallituksen jäsen voi soittaa pysäköinninvalvojalle. Soitto isännöitsijälle varmentaa onko asiaa käsitelty hallituksessa. Jos ei, voit ryhtyä oikeudellisiin toimenpiteisiin.

• olet oikeassa
        isännöitsijä.......... kirjoitti:

tai hallituksen jäsen voi soittaa pysäköinninvalvojalle. Soitto isännöitsijälle varmentaa onko asiaa käsitelty hallituksessa. Jos ei, voit ryhtyä oikeudellisiin toimenpiteisiin.

Tämä naapurinne ei voi soittaa pysäköinninvalvojaa sakottamaan autoanne, jos ette ole jättäneet autoanne heidän vuokraamalle paikalle (kuten ette tässä tapauksessa ilmeisesti ole). Ilmoittakaa asiasta isännöitsijälle ja tehkää vastalause tästä pysäköintivirhemaksusta lääninhallitukseen tai mihin ne nyt tehdään.

Ihme touhua kyllä tältä naapurilta...

• suhteen yhtään

mitään.
      Minä jatkaisin remonttia aivan kuin noita pikkusieluja ei olisi olemassakaan.
      Älä alennu heidän tasolleen, se ei todellakaan kannata.
      Joku pieni pysäköintisakkokin kannattaa vaikka maksaa ja antaa asian sitten olla.
      Ihminen , jolla on niin pieni maailma kuin naapurillasi, haluaa sinut siihen pienelle pelikentälleen taistelemaan.
      Naapuri turhautuu ja tuntee tappionsa, jos et välitä hänestä yhtään mitään. Välillä voi joutua puremaan hammasta, mutta idiootti voitetaan parhaiten näin.
      Mihinkään sosiaaalihömppään ( avoimia keskusteluja naapurin kanssa tms. paskaa) en usko. Ei toimi vähäjärkisten kanssa, heitä kun valitettavasti kerrostaloon aina sattuu.

• kerran kaikki

luvat ja kriteerit on kunnossa, kova kovaa vastaan vaan. Ei ritta lopu koskaan, jos ei viralliset tahot (isännöitsijä) ota kantaa ongelmaan. Kokemusta on. Tällaiset riidat voi jatkua vuosia muuten. Ääliöihin ei tehoa vaikeneminen tosiaankaan. Ota yhteyttä poliisiin, jos vielä häiritsevät.

Poraaminen tms. äänet kannattaa tehdä päivällä jos mahdollista. Mikään ei illalla töiden jälkeen ärsytä niinkuin poraaminen. Samoin sunnuntaisin. Jos olet itse töissä päivisin ja duunailet iltaisin ja viikonloppuisin, on naapurin hermo ymärrettävästi kireällä. Voisitko ottaa lomaa rempan ajaksi, jotta saat sen nopeasti valmiiksi.

• Paska Nakki
        kerran kaikki kirjoitti:

luvat ja kriteerit on kunnossa, kova kovaa vastaan vaan. Ei ritta lopu koskaan, jos ei viralliset tahot (isännöitsijä) ota kantaa ongelmaan. Kokemusta on. Tällaiset riidat voi jatkua vuosia muuten. Ääliöihin ei tehoa vaikeneminen tosiaankaan. Ota yhteyttä poliisiin, jos vielä häiritsevät.

Poraaminen tms. äänet kannattaa tehdä päivällä jos mahdollista. Mikään ei illalla töiden jälkeen ärsytä niinkuin poraaminen. Samoin sunnuntaisin. Jos olet itse töissä päivisin ja duunailet iltaisin ja viikonloppuisin, on naapurin hermo ymärrettävästi kireällä. Voisitko ottaa lomaa rempan ajaksi, jotta saat sen nopeasti valmiiksi.

Sehän tässä huvittavinta onkin, kun remontti on ollut valmis jo pari viikkoa, mutta valitus ei vaan lopu. Remppapaku oli tarkoitus tyhjentää ja viedä pois pihalta vielä tänään, mutta nyt muuttui ääni minunkin kellossani. Seisköön pihalla vaikka juhannukseen asti, kerta tälle linjalle lähdettiin. Ymmärrän toki, että naapuritkin ovat koetuksella, kun remonttia tehdään, mutta valitus on ollut yhtälainen, porattiinpa päivällä tai illalla. Nyt porataan sitten kymmeneen asti illalla, repikööt siitä. Oikeasti; mitä hyötyä on edes yrittää tehdä asiat sopuisasti tai toiset huomioon ottaen? Kerrostalossa on pakko sopeutua siihen, että äänet kantaa hormeja pitkin, yläkerrasta kuuluu tassuttelua ja kantapäiden kopinaa, joku remontoi joskus.. Jos ei sopeudu, niin sitten on muutettava. Anteeksi vuodatus, olen vain vieläkin ihan vittuuntunut.

• jesse.

Ei toimikaan "puhe vähäjärkisen kanssa" - huomattu on!

• parkettiasentajan vaimo

Miehelleni valitetaan metelistä miltei jokapäivä eri työkohteissa. Yleensä kun ovikello soi työmaalla mieheni laittaa kuulosuojaimet päähänsä ja pistää hiontakoneen käyntiin. Autoa ei saisi ajaa ovelle asti, vaan koneet pitäisi kantaaa parinkorttelin päästä. Sanon teille että remontoikaa rauhassa joka talosta löytyy joku jonka mieliksi ette voi elää. Älkää antako naapurin määrätä mitä voitte tehdä ja mitä ette, silloin elämä muuttuu hankalaksi.

• on tätä

kerrostaloasumisen ihanuutta.
      No, ei minulla enää, kyllästyin juuri siihen, kun muiden huomioon ottamisesta ei ole mitään hyötyä.

• sukupolvi...

pitäisi lähettää viideksi vuodeksi Siperiaan jäistä maata kuokkimaan että oppisi ihmisten tavoille

• yleistä

emme kaikki nuoret ole tuollaisia valittajia. Minun puolestani kaikki saavat vaikka remontoida, jos se ei nyt ole jatkuvaa.

• teerinen

...mutta rempan ääni on ärsyttävää, vaan se kuuluu asiaan ja kun kyse on vain lyhyestä ajanjaksosta voishan siinä kaikki kestää kiltisti.

Mutta ehdottomasti paras keino vaientaa hankalat naapurit on kutsua sisälle katsomaan remppaa, kysyy vähän mielipiteitä miten heillä on joku juttu ratkaistu ja näyttää ihastuneelta vastauksista, niin hyvässä lykyssä valittaminen loppuu. Joskus tuollainen hyökkäävä valittaminen on uuden pelkoa ja kun ei itse mene siihen mukaan voi pelastaa naapurussuhteet vuosiksi eteenpäin.

Mä kun olen vähän sitä mieltä, että me suomalaiset ollaan aika vihaisia naapureita toisillemme ja heti lyömässä turpiin, vaikka tilanteen sais omaan hallintaan helposti teeskentelemällä huippuystävällistä tolloa, joka tarttee neuvoa miten päin vasara pysyisi kädessä ;D Ihmiset rakastavat tietää muita paremmin asiat ja sitä harva älyää hyödyntää.

• parikymminen kaveri

jos joko tekee remonttia. Siinähän tekee, ei se kuitenkaan kauaa kestä, jonka jälkeen homma palaa taas normaaleihin uomiin. Itsekin kuuntelen musiikkia ihan rauhassa, enkä todellakaan ala elämään hiirenhiljaa joidenkin pikkusielujen takia. Noudatan kuitenkin aina hiljaisuutta, joten ei siinä ole mitään nokan koputtamista. Toisaalta eipä yhdelläkään naapurilla olekaan ollut mitään sanomista.

• plöö

Remontoija ei kyllä ole se jolla on oikeus valittaa. Kerrostalon muut asukkaat joutuvat asumaan ja elämään siinä talossa samalla kun te remontoitte. Miten eläkeläiset ja yötyötä tekevät saavat säilytettyä mielenrauhansa kun meteli ei jätä rauhaan?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1460
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1238
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      978
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      920
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      823
    6. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      820
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      812
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      794
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      790
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      32