Tuleeko teille muille ko. tuntemuksia kun olette lopettaneet alkoholin käytön, mulla ne on oikein innostuneet ja pakko syödä rauhottavia, että pystyy olemaan töissä. Kauankohan nuo "vieroitusoiret" kestävät, ovat aika sietämättömiä. Ja minusta rauhottavien syönti ei ole oikein, mutta jollain tavalla on selvittävä töissä. Olisi kiva kuulla muiden vieroitus oireita ja niiden kestosta ja miten olette selvinneet niistä.
Ahdistus, pelko, paniikki, jännitys
17
11371
Vastaukset
- varmasti kaikille
Kyllä mun paniikki ja pelkotilat alko helpottua vasta 1/2-vuoden juomattoman jakson jälkeen. Ja syön rauhoittavia edelleenkin tarvittaessa enkä näe niissä mitään pahaa silloin, kun ne ovat lääkärin määräämia ja niitä "popsitaan" valvonnassa,.. tarkoitan siis esim. suhdetta a-klinikkaan tai muuhun hoitavaan tahoon.
- Ota rauhoittavia,jos näin v...
Mutta,mutta eikö kannattaisi ajatella tekevänsä jotakin tuollaiselle alkoholin käytölle,sillä sehän on jo ongelma käyttöä.Oletko ajatellut hakea apua,vai täytyykö aina käydä pohjan kautta?
- Sihi
Täällä taas joku moralisoi. luuletko ton auttavan jotain? En usko, että olet itse tutustunut alkoholin kiroihin.
- jakelee
Sihi kirjoitti:
Täällä taas joku moralisoi. luuletko ton auttavan jotain? En usko, että olet itse tutustunut alkoholin kiroihin.
töksähtäviä moitteitaan joka suunnalla tyyliin; miksi kannattaa noin juoda, miksi pitää juoda että tulee krapula, miksi et mene hoitoon, talo työ ja perhe menee....
Hyvää hän tarkoittaa, mutta varsin oudoista lähtökohdista, luultavasti koska hän ei ole ollut alkoholisti.
Mut ei se mittään, antaa moitiskella, juoppoja vähän huvittaa...
- U-Ö.
..voi meikäläisellä kestää useamman viikonkin, riippuen edeltävän madotuksen pituudesta.
Ne pelon, ahdistuksen ja paniikinpoikaset ovat vaikeasti hahmotettavia, kun itse ei pysty syytä määrittelemään. Vaikka syy on tietysti se edeltävä juominen.
Iltaisin etenkin alkaa riivatusti ahdistamaan, ja se rauhattomuus helposti pilaa unet, joten kurjuuskierre on valmis.
Bentsopohjaisia troppeja en ole lääkäriltä hakenut ja en hae, vaikka hyviä ovatkin A-klinikalta saatuna. Pähkäilin asian niin, että kun kerran olen altis viinalle, niin yhtälailla tulen alttiiksi bentsoille, kun nekin osaavat koukuttaa.
Pärjäilen ihan mukavasti reseptivapaalla Sedoniumilla, joka on vain yrttiuute.- ex-Jasu
Olen kuullut muidenkin (jopa 'selväjärkistenkin') puhuvan tuosta ilta-ahdistuksesta.
Eräs kaverini rakensi taloa, ja kertoi olevansa välillä iltaisin melko ahdistunut siitä, josko talo ei valmistu budjetin puitteissa.
Itselläni pahimpia olivat aamut, ja todella harvoin ovat sitä joskus vieläkin. Aamulla jos herään liian aikaisin alkavat murheet ja epävarmuus vaivata mieltä.
Pääsin niistä lähestulkoon eroon, kun pidin itselleni joka aamuisen aamu-mietiskelyn. Eli pakotin itseni löytämään muutaman positiivisen asian alkavalta päivältä, ennenkuin annoin itselleni luvan nousta sängystä.
Ajan myötä ahdistus katosi, kuten sanottu, lähes kokonaan.
Päättelin myös, etten halua pameja ryhtyä uudestaan popsimaan, ja että ajoittainen ahdistus kuuluu ihmisen normaalin elämään. Se on sitä normaalia reagointia erilaisiin elämäntilanteisiin.
Mainitsit tuon sedoniumin, onko se jokin salvia-valmiste ja onko siitä selvästi apua ahdistukseen tai esim. masennukseen? - U-Ö.
ex-Jasu kirjoitti:
Olen kuullut muidenkin (jopa 'selväjärkistenkin') puhuvan tuosta ilta-ahdistuksesta.
Eräs kaverini rakensi taloa, ja kertoi olevansa välillä iltaisin melko ahdistunut siitä, josko talo ei valmistu budjetin puitteissa.
Itselläni pahimpia olivat aamut, ja todella harvoin ovat sitä joskus vieläkin. Aamulla jos herään liian aikaisin alkavat murheet ja epävarmuus vaivata mieltä.
Pääsin niistä lähestulkoon eroon, kun pidin itselleni joka aamuisen aamu-mietiskelyn. Eli pakotin itseni löytämään muutaman positiivisen asian alkavalta päivältä, ennenkuin annoin itselleni luvan nousta sängystä.
Ajan myötä ahdistus katosi, kuten sanottu, lähes kokonaan.
Päättelin myös, etten halua pameja ryhtyä uudestaan popsimaan, ja että ajoittainen ahdistus kuuluu ihmisen normaalin elämään. Se on sitä normaalia reagointia erilaisiin elämäntilanteisiin.
Mainitsit tuon sedoniumin, onko se jokin salvia-valmiste ja onko siitä selvästi apua ahdistukseen tai esim. masennukseen?Sedonium on rohdosvalmiste, ja vaikuttavana aineena on ikivanha valeriaana 300 mg vahvuutena.
Paketissa lukee: "Rohdosvalmiste tilapäisiin lieviin jännitystiloihin sekä tilapäisiin unensaantivaikeuksiin."
Vaikutus 1/2-1 tunnin päästä, ja minun ruodossa auttaa siihen levottomuuteen. Ohjeen mukaisesti en aiokaan jatkuvasti niitä nappailla, ettei tule toleranssia, mutta kun viime putkesta vieläkin hermot rallattaa.
Toinen vastaava on Valrian, mutta sen pitoisuus on varsin pieni, ellen väärin muista 80 mg. - Äsh..
U-Ö. kirjoitti:
Sedonium on rohdosvalmiste, ja vaikuttavana aineena on ikivanha valeriaana 300 mg vahvuutena.
Paketissa lukee: "Rohdosvalmiste tilapäisiin lieviin jännitystiloihin sekä tilapäisiin unensaantivaikeuksiin."
Vaikutus 1/2-1 tunnin päästä, ja minun ruodossa auttaa siihen levottomuuteen. Ohjeen mukaisesti en aiokaan jatkuvasti niitä nappailla, ettei tule toleranssia, mutta kun viime putkesta vieläkin hermot rallattaa.
Toinen vastaava on Valrian, mutta sen pitoisuus on varsin pieni, ellen väärin muista 80 mg.Se on apteekkimyynnissä.
- Sihi
Mulla tulee kamalat vieroitus oireet jo viikonlopun ryyppämisen jälkeen. Aloitan perjantai iltana ja korjailen ehkä sunnuntaina muutamalla, sotku on valmis. Olen asiakaspalvelussa josta olen valtavien paniikkihäiriöiden takia joutunut kotiin. Onneksi kukaan ei vielä ole tajunnut mistä ne johtuu (tai kenties on kohtalontoveri) Alkaa hurja vapina ja ihan hikikarpalot tippuvat. Niin ja se tajunnan menettämisen pelko. kesäloman jälkeen mulle tuli vielä kolmantena päivänkin noita oireita vaikka olin tehnyt loivan laskun ja kaksi päivää juomatta. Ei ole muuta selvitymiskeinoa kuin lopettaa ajoissa jos pitää mennä johonkin. Varata paniikkipäivät ihan neljän seinän sisällä,
- ex-Jasu
Muistan itsestäni kun pelkäsin kassajonoissa. Vaikka olin ollut selvinpäin jo useita päiviä, vaihtorahan takaisin ottaminen oli silti todella vaikeata, kädet hakkasivat siihen malliin.
Kerran jouduin vanhanmalliseen kassajono alkoon perjantai-iltapäivänä ja paniikki iski ja suureni jonon edetessä. Kun edessäni oli enään pari asiakasta, jouduin kääntymään kannoillani ja lähtemään pois. Ajatelkaa, alkon kassajonosta oli pakko lähteä kesken pois!!
Nykyään en enää jännittele turhaan missään, pitelen jopa puheita selvästä päästä.
Sitä se juominen teetti.
Tuo edellä mainittu propral on beta-salpaaja, joka saattaa auttaa, eikä se aiheuta riippuvuutta.
Paras konsti on kuitenkin lopettaa se juominen, vai mitä. - riv
Mulla ollu ph jo v1989.Lääkityksenä Rivatril joka auttaa.Viina ei sovi siinämäärin jos siitä tulee rapula joka on helvettiäkin pahempi parinpäivän juomisen jälkeen.Ja siihen tulee otettua sit nappeja enemmän kun lääkäri määrää.Koitetaan et juominen jää siihen 1 päivään.Ps.Olen ollut ilman lääkkeitä pitkiäkin jaksoja mut silloin ei juoda.Kirjottele tai soita [email protected]
- vee-e
"Onneksi kukaan ei vielä ole tajunnut mistä ne johtuu "
mitä tuolla mahdoit tarkoittaa ?
- kärsin
Minulle on kans ollut vuosikausia samaa, koska jännitä uusia tilanteita, varsinkin ihmisten seurassa. Sain A-klinikan lääkäriltä reseptin, lääke on Propral vahvuus 40mg. Se on ainakin minulla toiminut, en käytä jatkuvasti, silloin vain kun tiedän joutuvani tilanteeseen, että jännitän. Nykyään olen ottanut vain puolikkaan tabletin, se ei sovi jatkuvaan käyttöön, laskee verenpainetta alkaa ilmetä huimausta. Olen huomannut että lääkkeeseen en tule riippuvaiseksi, vaikka viinaan ja tupakkaan heti.
- minäkään
En noita bentsoja uskaltanut kokeilla kuin pari kertaa, jotta saan unen. Alkoi sen verran kuumottaa ja himottaa niiden perään. jotta laiton ne hylkyyn.
Nyt jos ahdistaa juomaputkien jälkeen. Polttelen pilveä, sitten ahdistaakin aluksi aivan sairaasti. Tuntuu, että hajoaa täysin. Vaan se menee ohi ja sitten on rauhallinen ja onnellinen olo. Eikä jälkeenpäin rasita yhtään ei ole krapulaa. Se tulee tuossa pilvessä se krapula, niinkuin etukäteen, heti kun savut ottaa.
Samaten se buustaa kyllä ne ahdituksen niin huippuun, että ei ihan heti pikkujutut ahdistakaan.
Mutten suosittele ei se ole heikkohermoisten hommaa, jos psyyke ei ole ihan kunnossa.
Ittellä ei ole kun tuo alkoholi on sen sotkenut niin pahoin. Mutta kestän kyllä vielä tämän ilman lääkkeitä, pelkällä yrttihoidolla.
Jos ei ole juonut ollenkaan pitkään aikaan, niin ei pilvikään ahdista yhtään. Muttei sitä silloin tarvitsekaan. silloin on hyvä olla ihan selvinpäin. Mutta tuohon ryyppyputkien päätteeksi mulla sopii ihan ok. Sillä on hyvä hoitaa nuo laskutilat, masikset ja ahdistukset pois - Nyrraitis
Otin viinaa ahdistukseen, nousukiidossa eivät kassajonot, avoinaiset paikat ym perinteiset fobiapaikat tuntuneet yhtään pelottavilta.
Paluukyyti oli sitten seuraavana päivänä karmeaa - varsinkin jos piti sitten illalla - selvinneenä jo - lähteä ajelemaan jonnekin tilaisuuteen kuten rippijuhliin tai häihin kirkkoon - aina otin takarivin jotta pystyi poistumaan pihalle huomaamattomasti.
Juomisen loppumisen myötä kohtaukset ovat vähentyneet, en edes enää muista viimeisintä "panikointiani".
Mukava mennä pystypäin noihin ennen niin pelottaviin tilanteisiin - kuten työmaaruokalaan. - Alkkis vm 83.
Joo, mulla on tässä nyt just pari kolmisen päivää ollut taas kauheet morkkikset ja ihan fyysisiäkin vierostusoireita. Viime yökin oli ihan perseestä ja kaikki pelkotilat/pakkomieltee, joihin oon ihan lapsesta asti ollu taipuvainen on pahentunut yms. Nyt mulla on jo vähän paremmat fibat, mutta tosin mulla mielialat vaihtelee ja otan nytkin napanderia.
- nimetön 31
Joo piti ihan vastata,olen holisti,raittiita pätkiä 4 vuoden ajan.paras 11 kk.tta,jo alkoi "oireilut" vähentyy.
Mulla meni sillon kuuppa lopullisesti sekasin,eli kyseiset paniikki,hulluxtulo-tuntemukset jne..jne...pahentuu ku aloin vetää a-klinikalta saatavia risolideja krapuloihin ja välistä luiskahti humalanki puolelle...
nyt ne lääkkeet on jääny pois,ja en sano et ne yksin ois aiheuttanu, kai sitä oli juonu päänsä jo muutenkin.14 vuoden tehtailulla.
nyt on sit muut lääkkeet,ok ovatkii ja välttämättömät..(kakssuuntanen)kuten hyvin monella holistilla...se taudit selviää sit raittiuden myötä...tsemppii
ainut vaihtoehto taitas olla täysraittius,mut oma jokaisen valinta.hyvä ku otat yhteyksii,saaat näkemystä,kokemusta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1542505Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot971009- 64881
- 61764
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85680Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648