Kumpaa hiekkaa on parempi laitaa platyille ja milliksille, hienoa hiekkaa vai soraa? ja onko monnit nirsoja jommalle kummalle hiekalle?
kumpaa hiekkaa?
8
561
Vastaukset
- kotilo-kaktusfani
Ehdottomasti hieno hiekka. Monien monnisten viiksikarvat syöpyvöt sorapohjalla ja hiekka on muutenkin luonnollisempi ja mielestäni kauniimpi katseltava. Platyt ja millikset eivät välitä onko pohjalla hiekkaa ja soraa mutta jos monneja haluat ottaa niin ehdottomasti hiekka.
- fish KING
EHROTTOMASTI
Muista että platyt ja millikset vaativat sun akvasi tilavuudelta n. sata litraa.
Veden kovuudelta 15-30dh.
Mitä monneja ajattelit, monet eivät sovellu ko. kovaan veteen!
Monneilla ei niin väliä mitä hiekkaa pohjalla on mutta nuo panssarimonnit taasen eivät siedä herkkine viiksineen sorasta.- fisufani
Joo mä kyl ajattelin ihan tota "perinteistä" partista! Ja muuten, kummat tulee paremmin samassa altaassa? kysyn vaan koska kiinnostaa! :)) Musta tuntuis että naaraat!?
- fisufani
mahtuuko sitten 170 litraseen altaaseen 2 partista tai jotain muuta monnia tai sitten yhden partiksen kavereiksi muutamia monnisia?
- fish KING
fisufani kirjoitti:
mahtuuko sitten 170 litraseen altaaseen 2 partista tai jotain muuta monnia tai sitten yhden partiksen kavereiksi muutamia monnisia?
Niitä ei oiken tahdo olla... partis kestää mitä vaan, ja kaksi koirasta menee hyvinkin kunhan järjestät niille piiloja paljon. Natutkin on ok jos et välitä koiraiden komeista irokeeseista.
Monnisiakaan ei oikein kovaan veteen ole, sorry. - Biltemaan vaan
fish KING kirjoitti:
Niitä ei oiken tahdo olla... partis kestää mitä vaan, ja kaksi koirasta menee hyvinkin kunhan järjestät niille piiloja paljon. Natutkin on ok jos et välitä koiraiden komeista irokeeseista.
Monnisiakaan ei oikein kovaan veteen ole, sorry.Bilteman hiekkapuhallushiekka on parhaaksi todettu,lisäksi vielä lähes pölytöntä(ei tartte läträä/pestä kokopäivää)
- fish KING
Biltemaan vaan kirjoitti:
Bilteman hiekkapuhallushiekka on parhaaksi todettu,lisäksi vielä lähes pölytöntä(ei tartte läträä/pestä kokopäivää)
Vaatii ihan yhtälailla pesua kuin kaikki muutkin akvaarioon laitettavat hiekat!
On hieman puhtaampaa kuin muut myytävät tuotteet mutta EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA PESU VAPAATA EIKÄ TÄYSIN ASENNUS VALMISTA!
Parhaaksi todettu hiekka on sellasita missä kalat viihtyvät, arat kalat ovat tuolle vaalealle Bilteman sävylle säikkyjä ja käyttäytyvät flegmaattisesti altaassa... kokeiltu juttu, ei sovellu kaikille kala lajeille, arimmat stressaavat ja saattavat jopa sairastua liian kirkkaan elin ympäristön johdosta... :/
Koko päivän pesu, likasinkin hiekka peseytyy puhtaaksi kymmennen minuutin kilo vauhdilla... ;) - vieläkin Biltemaan vaan
fish KING kirjoitti:
Vaatii ihan yhtälailla pesua kuin kaikki muutkin akvaarioon laitettavat hiekat!
On hieman puhtaampaa kuin muut myytävät tuotteet mutta EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA PESU VAPAATA EIKÄ TÄYSIN ASENNUS VALMISTA!
Parhaaksi todettu hiekka on sellasita missä kalat viihtyvät, arat kalat ovat tuolle vaalealle Bilteman sävylle säikkyjä ja käyttäytyvät flegmaattisesti altaassa... kokeiltu juttu, ei sovellu kaikille kala lajeille, arimmat stressaavat ja saattavat jopa sairastua liian kirkkaan elin ympäristön johdosta... :/
Koko päivän pesu, likasinkin hiekka peseytyy puhtaaksi kymmennen minuutin kilo vauhdilla... ;)Meillä on omakohtaista tietoa, kolmessa altaassa bilteman hiekat.Ei pesty, ei samenna vettä pysty laittaa suoraan käsittelemättä.Voihan sitä vähän huuhtasta vaikka oman mielenrauhan takii.
Useilla tuttavilla on myös pesemättömänä laitettu bilteman hiekat useissa altaissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh1801216- 791052
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm93853- 76830
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp82757- 119744
- 109695
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114593- 47580
- 18548