kumpaa hiekkaa?

fisufani

Kumpaa hiekkaa on parempi laitaa platyille ja milliksille, hienoa hiekkaa vai soraa? ja onko monnit nirsoja jommalle kummalle hiekalle?

8

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo-kaktusfani

      Ehdottomasti hieno hiekka. Monien monnisten viiksikarvat syöpyvöt sorapohjalla ja hiekka on muutenkin luonnollisempi ja mielestäni kauniimpi katseltava. Platyt ja millikset eivät välitä onko pohjalla hiekkaa ja soraa mutta jos monneja haluat ottaa niin ehdottomasti hiekka.

    • fish KING

      EHROTTOMASTI

      Muista että platyt ja millikset vaativat sun akvasi tilavuudelta n. sata litraa.
      Veden kovuudelta 15-30dh.
      Mitä monneja ajattelit, monet eivät sovellu ko. kovaan veteen!

      Monneilla ei niin väliä mitä hiekkaa pohjalla on mutta nuo panssarimonnit taasen eivät siedä herkkine viiksineen sorasta.

      • fisufani

        Joo mä kyl ajattelin ihan tota "perinteistä" partista! Ja muuten, kummat tulee paremmin samassa altaassa? kysyn vaan koska kiinnostaa! :)) Musta tuntuis että naaraat!?


      • fisufani

        mahtuuko sitten 170 litraseen altaaseen 2 partista tai jotain muuta monnia tai sitten yhden partiksen kavereiksi muutamia monnisia?


      • fish KING
        fisufani kirjoitti:

        mahtuuko sitten 170 litraseen altaaseen 2 partista tai jotain muuta monnia tai sitten yhden partiksen kavereiksi muutamia monnisia?

        Niitä ei oiken tahdo olla... partis kestää mitä vaan, ja kaksi koirasta menee hyvinkin kunhan järjestät niille piiloja paljon. Natutkin on ok jos et välitä koiraiden komeista irokeeseista.

        Monnisiakaan ei oikein kovaan veteen ole, sorry.


      • Biltemaan vaan
        fish KING kirjoitti:

        Niitä ei oiken tahdo olla... partis kestää mitä vaan, ja kaksi koirasta menee hyvinkin kunhan järjestät niille piiloja paljon. Natutkin on ok jos et välitä koiraiden komeista irokeeseista.

        Monnisiakaan ei oikein kovaan veteen ole, sorry.

        Bilteman hiekkapuhallushiekka on parhaaksi todettu,lisäksi vielä lähes pölytöntä(ei tartte läträä/pestä kokopäivää)


      • fish KING
        Biltemaan vaan kirjoitti:

        Bilteman hiekkapuhallushiekka on parhaaksi todettu,lisäksi vielä lähes pölytöntä(ei tartte läträä/pestä kokopäivää)

        Vaatii ihan yhtälailla pesua kuin kaikki muutkin akvaarioon laitettavat hiekat!

        On hieman puhtaampaa kuin muut myytävät tuotteet mutta EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA PESU VAPAATA EIKÄ TÄYSIN ASENNUS VALMISTA!

        Parhaaksi todettu hiekka on sellasita missä kalat viihtyvät, arat kalat ovat tuolle vaalealle Bilteman sävylle säikkyjä ja käyttäytyvät flegmaattisesti altaassa... kokeiltu juttu, ei sovellu kaikille kala lajeille, arimmat stressaavat ja saattavat jopa sairastua liian kirkkaan elin ympäristön johdosta... :/

        Koko päivän pesu, likasinkin hiekka peseytyy puhtaaksi kymmennen minuutin kilo vauhdilla... ;)


      • vieläkin Biltemaan vaan
        fish KING kirjoitti:

        Vaatii ihan yhtälailla pesua kuin kaikki muutkin akvaarioon laitettavat hiekat!

        On hieman puhtaampaa kuin muut myytävät tuotteet mutta EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA PESU VAPAATA EIKÄ TÄYSIN ASENNUS VALMISTA!

        Parhaaksi todettu hiekka on sellasita missä kalat viihtyvät, arat kalat ovat tuolle vaalealle Bilteman sävylle säikkyjä ja käyttäytyvät flegmaattisesti altaassa... kokeiltu juttu, ei sovellu kaikille kala lajeille, arimmat stressaavat ja saattavat jopa sairastua liian kirkkaan elin ympäristön johdosta... :/

        Koko päivän pesu, likasinkin hiekka peseytyy puhtaaksi kymmennen minuutin kilo vauhdilla... ;)

        Meillä on omakohtaista tietoa, kolmessa altaassa bilteman hiekat.Ei pesty, ei samenna vettä pysty laittaa suoraan käsittelemättä.Voihan sitä vähän huuhtasta vaikka oman mielenrauhan takii.

        Useilla tuttavilla on myös pesemättömänä laitettu bilteman hiekat useissa altaissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      180
      1216
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      79
      1052
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      853
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      76
      830
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      82
      757
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      744
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      695
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      593
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      580
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      548
    Aihe