Mitä mieltä?

M y Fairy King

Kuuntelin juuri Let Me Live - laulun Queeniltä ja sanoisin sitä yhdeksi parhaimmista ja henkevimmistä biiseistä jota Queen on tehnyt. Tietääkö joku taustaa tästä biisistä (Sehän julkaistiin Freddien kuoleman jälkeen) Parhainta/ erikoisinta on myös se että Brian ja Roger laulavat myös pääosuuksia laulusta. Mutta hieno laulu kaikenkaikkiaan. :D Aivan kylmät väreet selkään nostattava biisi!

5

529

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeopardy

Freddiellä oli mainosdiili FAIRY astianpesuainemerkin kanssa, minkä johdosta hän kirjoitti mm. kappaleet "My FAIRY King" ja "The FAIRY feller's master-stroke".

• sinä

olet tuota paskaa kuullut? Yhtä hyvin voisi sanoa että We Are the Champions on herkkusienien mainostamista! F U M*****F*****!

• ---

We will rock you = me kivitämme sinut

• jokunyttaas
        sinä kirjoitti:

olet tuota paskaa kuullut? Yhtä hyvin voisi sanoa että We Are the Champions on herkkusienien mainostamista! F U M*****F*****!

ilmeisesti jotkut ei ole ikinä kuulleet huumorista?

• Soul Brother

Let Me Live on tosiaan hieno biisi, jonka syntyprosessista tiedetään yllättävän vähän. Biisi olisi ehkä yksi minunkin suosikeistani, mutta en voi sietää sitä taustakuoroa. Ilman Freddieä kuoro ei kuulosta Queeniltä, vaikka siellä olisi kuinka monta laulajaa tahansa miestä paikkaamassa. Muuten kyllä tosi hieno biisi, ja yksi suosikeistani MIH:llä. Itsekin tykkään tuosta, että Brian ja Roger saavat myös laulaa "oman" säkeistönsä. Se tuo biisiin oman hienon lisämausteensa.

Biisin syntyhistoriasta on monia tarinoita, joista luotettavin on mielestäni se, jonka mukaan biisin runko tulee The Works -sessioilta ja tämä idea sitten kehitettiin MIH:ltä tuttuun muotoon. Missään haastattelussa tmv. ei ole kuitenkaan tullut esiin edes, kuka biisin säveltäjä on. (Vaikka Freddieltähän tuo kieltämättä kyllä eniten kuulostaa). Vielä huomattavampaa on, että ei myöskään tiedetä, milloin biisi on sävelletty valmiiksi asti. Pääasiallinen sanoittaja on Roger (jostain netin uumenista voi löytää kuvan alkuperäisestä sanoitus-ideapaperista), mutta se saattaa olla Freddien kuoleman jälkeen tehty -ja alkuperäinen sanoitus voi olla myös Freddien (tai jonkun muun).

Syy miksi Freddie laulaa vain yhden säkeistön lienee juuri se, että tuolla alkuperäisellä Works-sessiolla biisiä oli olemassa vain lyhyt pätkä (jonka Freddie lauloi). Freddien kuoleman jälkeen nauhalta otettiin tuo yksi säkeistö ja Roger kehitti biisiä (=sanoitusta) siltä pohjalta.

Tietysti on myös mahdollista, etttä biisi oli valmis jo Works-sessioilla, mutta jostain syystä Freddien lauluraita ei tyydyttänyt muita ja niinpä he lauloivat itse uudelleen loput säkeistöt. Mutta kuten sanoin, mitään viralliselta taholta saatua infoa biisistä ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4170
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3919
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      33
      3416
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2723
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2679
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2502
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      1974
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      7
      1117
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      144
      1092
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      986
    Aihe