Koira jäi tyhjäksi(?)

PikkuKaapo

Hei!

Eli koirani astutettiin 30.12.2006 ja nyt viime viikon lauantaina tuli astutuksesta sitten neljä viikkoa täyteen. Tänä aamuna käytiin ultrassa ja ultrassa ei näkynyt yhden yhtä pentua.
Tämä oli minulle itseasiassa aika yllätys koska narttuni rintakehä on selvästi levinnyt.

Eli, kysymys kuuluu kuinka luotettava TE ultratuloksia yleensä ottaen pidätte? Ovatko teidänkin nartut saaneet tiedon että ovat tyhjiä mutta kuitenkin olisi pentu/pentuja tullut?

Eläinlääkäri tosin sanoikin että on mahdollista että narttu on ns. "piilottanut" pentunsa. Tämä on kuulemma mahdollista narttuni kaltaisille synnyttäjille (siis joilla on on ainakin yksipentue tehtynä).

Jokatapauksessa eläinlääkärin kanssa sovimmekin että vien narttuni uudestaan ultraan ensi viikon loppu puolella.

8

8385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akka

      ei se aina näytä varmaa tiedän tapauksia jolloin kuitenkin tuli pentue. Tarkkuus riippuu vähän rodustakin joillain on niin paljon lihasta ja rasvaa et ei aina näy ultrassa. Meillä odotetaan kahden viikon kuluttua pentuja vaikka ultra näytti tyhjää mut nyt on vatsaa jo niin paljon et näkee. Yhdellä koirallani ultra näytti yhtä ja seitsemän pentua tuli että näin

    • Nala77

      Meille kävi sama juttu, narttu siemennettiin 5.1.07 ja eilen ultrassa ei näkynyt pentuja. Kahdet pennut on ollut aikaisemmin ja narttu jännitti kovasti vatsaa kun ultrattiin. Ell meinasi että katsotaa vielä ens viikolla uudelleen. Olisi kiva kuulla on kenellekkään käynyt niin että ultrassa ei ole pentuja näkynyt mutta narttu on kuitenkin kantava.

      • PikkuKaapo

        Tosiaan aika samankaltaiset tilanteet meillä. Huomaako teidän nartusta joitain tiineyden "oireita" ulospäin? Mikä rotu sulla on kyseessä?

        Kuulemieni mukaan on käynyt niin että ultrassa näkyy eikä sitten synnykkään tai että ei näy ja sitten syntyykin. Taitaa olla melkoista "arpapeliä" tuo ultraaminenkin O.o Tai ainakin tuntuu siltä. Noh, jospa siellä olisi niitä pikku nappuloita!


      • PikkuKaapo
        PikkuKaapo kirjoitti:

        Tosiaan aika samankaltaiset tilanteet meillä. Huomaako teidän nartusta joitain tiineyden "oireita" ulospäin? Mikä rotu sulla on kyseessä?

        Kuulemieni mukaan on käynyt niin että ultrassa näkyy eikä sitten synnykkään tai että ei näy ja sitten syntyykin. Taitaa olla melkoista "arpapeliä" tuo ultraaminenkin O.o Tai ainakin tuntuu siltä. Noh, jospa siellä olisi niitä pikku nappuloita!

        Voisikohan silläkin vaikutusta ultraus tulokseen että narttuni on aika isokokoinen ja aika "tukeva"? :)
        Siis ei todellakaan mikään läski, mutta massaa kuitenkin on.


      • Nala77
        PikkuKaapo kirjoitti:

        Voisikohan silläkin vaikutusta ultraus tulokseen että narttuni on aika isokokoinen ja aika "tukeva"? :)
        Siis ei todellakaan mikään läski, mutta massaa kuitenkin on.

        Meillä on englanninspringerspanieli. Itselle vain jäi epävarma olo, että olikohan se nyt oikeasti tyhjä. Kun kuitenkin nartussa on ollut nähtävissä aivan samoja oireita kun aikaisemmissakin tiineyksissä ja painoakin oli siemennyksen jälkeen tullut kaksi kiloa lisää ja ruokinta on kuitenkin ollut vielä aivan normaali ja lenkkeilty on jopa normaalia enemmän.
        Aikaisemmin olen käyttänyt ultrassa viisi tiineenä olevaa narttua ja pentuja on kolmesti näkynyt saman verran mitä on syntynyt ja kaksi kertaa yksi enemmän mitä tuli. Joten olen pitänyt ultraa aika luotettavana, mutta nyt vain rupesi mietityttämään!
        Jostakin taisin lukea että jos narttu on hieman pulskassa kunnossa niin silloin voi olla ultralla vaikea löytää kaikkia pentuja, luulisin että ultran tulos ja luotettavuus on varmasti aika paljon kiinni eläinlääkärin taidoista. Minä ajattelin viedä narttuni vielä toiselle eläinlääkärille tarkastettavaksi ja jos hänkään ei mitään löydä niin ei auta kun uskoa että tyhjä se on.


      • Nala77
        Nala77 kirjoitti:

        Meillä on englanninspringerspanieli. Itselle vain jäi epävarma olo, että olikohan se nyt oikeasti tyhjä. Kun kuitenkin nartussa on ollut nähtävissä aivan samoja oireita kun aikaisemmissakin tiineyksissä ja painoakin oli siemennyksen jälkeen tullut kaksi kiloa lisää ja ruokinta on kuitenkin ollut vielä aivan normaali ja lenkkeilty on jopa normaalia enemmän.
        Aikaisemmin olen käyttänyt ultrassa viisi tiineenä olevaa narttua ja pentuja on kolmesti näkynyt saman verran mitä on syntynyt ja kaksi kertaa yksi enemmän mitä tuli. Joten olen pitänyt ultraa aika luotettavana, mutta nyt vain rupesi mietityttämään!
        Jostakin taisin lukea että jos narttu on hieman pulskassa kunnossa niin silloin voi olla ultralla vaikea löytää kaikkia pentuja, luulisin että ultran tulos ja luotettavuus on varmasti aika paljon kiinni eläinlääkärin taidoista. Minä ajattelin viedä narttuni vielä toiselle eläinlääkärille tarkastettavaksi ja jos hänkään ei mitään löydä niin ei auta kun uskoa että tyhjä se on.

        Tänään käytiin uudestaan ultrassa ja selvästi näkyi 2-3 pentua ja ell veikkasi että voi olla useampikin.


      • Anonyymi

        meitin russellinartulla ell ultrasi 1 pennun mutta niitä syntyikin 8 pentua , kylläpä oli yllätys


    • jos

      Minkälaisella el ootte käynyt? itse olen käyttänyt kaupungin ja kunnan el, ja molemmat sanoivat silloisina kertoina, että pentuja on tulossa, muttei osaa sanoa paljonko tms. Tämä tapa on halpa. Yksityisillä on paremmat ultrausvehkeet, joissa näkyy sydänpamppailut tms. Voisit käyttää yksityisellä eläinlääkärillä vielä, koska jos kyse valeraskaudesta niin tietäisit sen tulosten jälkeen.
      Jos oma narttuni näyttäisi selviä merkkejä tiineydestä mutta ultrasta ei mitään näkyisi, käyttäisin varmuudeksi vielä toisessakin paikassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      416
      8854
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      241
      6384
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2305
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1926
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1677
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1633
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1265
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      954
    Aihe