mulla on menossa kamala mahatauti. siihen on kuulunut kuume, ripuli ja kipuja. nyt sit ollaan kai menos parempaan, tosin lääkäri määräs vuorokauden syömättömyyden et vatsa tulis kuntoon, mut siis nyt kysyn sitä et miks mua pierettää?? ja ilma kiertää mahas ihan hirveesti? kuuluuks tää vatsataudin loppuun? vai onks kyse jostain muusta? mulla on ollu nyt ilmaa mahas eilisestä, vatsatauti perjantaista.
kiitos!
vatsatauti
2
817
Vastaukset
- röyhtäisy
Mun vatsatauti alkoi liikahappoisuudella, siten mä sain pari päivää ripulia (ainakin 10 kertaa WC:llä kahdessa päivässä), sen jälkeen lisää liikahappoisuutta, jonka jälkeen minulla oli röyhtäisyjä jotka niin kuin jäävät vatsaan ja eivät heti tule ulos mikä aiheuttaa kipuja ja kramppeja. Siksi mä en nyt syö juuri mitään ja odotan että koko tauti menisi ohi. Hieman pahoinvointia on ja oksensin viime yönä, luultavasti koska söin liikaa vaikka ei paljon. Tämä on nyt jatkunut kaksi viikkoa.
- Aynur
Mullakin on tauti jo viidettä päivää. Eilen alko energiat palata , yrjööminen loppu ja vatsakin näytti leppymisen merkkejä...Vetäisin siinä sitten parit kalavoileivät ensitöikseni ("varovainen" aloitus..)
Siitä lähtien on kohta 20 tuntia vatsa vain kuplinut ja ihme kaasuröyhtäyksiä puskee, ripulikin paheni taas.
Soitin terveysneuvontapuhelimeen ja sanottiin että tällaista tautia on nyt liikkeellä, saattaa kestää jopa 1-2 vikkoa,jonka aikana ei auta muu kuin ottaa rauhallisesti ja pitää mahatautidieettiä yllä -> maitohappotuotteet, mehukeitot ym. nesteet, hyvinkypsennetyt kasvisruoat, vaalea leipä..eikä lihaa, papuja tai mausteisia ja rasvaisia ruokia.Koitetaan jaksaa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432508
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1112406- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821169