Olen hankkimassa vihdoinkin kunnollisia vapaan tyylin suksia siteitä monoja kuntohiihtotarkoituksiin.
Törmäsin hyvään tarjoukseen Madshusin Hypersonic-suksista, jotka kilpasukset ja sitä myötä eri keleille eri sukset. Kannattaako tavallisen kuntoilijan tällaisia ostaa? Myyjä tietty vakuutti, että nämä hyvät ja ei niin väliä tuosta kovalle/pehmeälle alustalle -määritelmästä. Muistelen lukeneeni Juoksija-lehdestä, että kilpasukset voivat olla "vaikeat hiihtää" tavikselle...onko kokemusta?
Kilpasukset kuntohiihtäjälle?
10
15829
Vastaukset
- kilpasuksi
Omalle painolle sopiva vapaan kilpasuksi on monesti helpompi hiihtää, kuin halvemman luokan suksi. Perinteisen kilpasuksi saattaa olla aloittelijalle omalla painoluokalla liian jäykkä, jolloin potku ei riitä pidon saamiseen. Silloin pitää olla myyjällä asiantuntemusta, ettei myy vääränlaisia.
Joka tapauksessa kilpasuksi on kevyempi. - jts
se on vähän kakspiippunen juttu!
riippuu käyttäjästä ja kokemuksesta yleensäkin hiihosta!
ite oon fisserin miehiä ja voin vain sanoa että toikin rcs kilpuri on tavallaan vaikee hiihtää!
"ajoominaisuudet" tulee vastaan vasta kovemmassa vauhissa ja poljentavoimaa vaativissa nousuissa! ja "vaikeus" tulee just sillo jos ei ole riittävää voimaa ja tekniikkaa!
tossa kysyt hankkimisesta..kannattaa..ja ei kannata!
käyttötarkotus ratkasee..ja sanotaanko ett mennään astetta alempaan luokkaan niin sieltä saattaa päästä parempaan hiihettävyyteen!
tiijen monta tapausta missä kilpasuksi ei ole toiminu käyttäjälleen koska edellä mainitut hiihtäjän ominaisuudet ei riitä!- jts
mun olisi pitänyt kirjottaa "aktiivikuntoilijan kilpurista"..tää meni taas oikeen kilpasuksen puolelle!
ne on kaksi eri asiaa..sitä kun ei aina muista kirjottaessa mista oikeen olikaan kyse!
esim.fisserin rsc skatecut on kuntoilijan hyvä suksi missä on kuitenkin "kilpasuksen" ominaisuudet!ja madshus on hyvä suksi vaikka siitä ei ole kokemustakaan henk.koht..
pakkasta -26 aamulla täällä susirajalla..ja susista vois kirjottaa kyllä pitkän präntin..niitä täällä on ollu aina!
- kilpasuksilla hiihtelijä
Itselläni taasen ei ole mitään moitittavaa fisherin kilpasuksista! (en nyt muista miten kirjoitetaan oikein) Olen aktiivinen hiihdon harrastaja ja pari vuotta takaperin olin juuri tuossa samassa pisteessä kuin sinä olet nyt. Uudet ja hyvät sukset oli pakko saada alle. Ostin siis kilpasukset, luisteluun tarkoitetut... Päivääkään en ole katunut ja paljon olen hiihtänyt!:) Olen 20v., pienikokoinen nainen. Sukset eivät ole tuottaneet kerrassaan mitään ongelmia! Luisto on mitä parhain, ylämäetkin menevät helposti luistellen ja kevyetkin nämä sukset ovat. Onnea ostoksille!! Teehän hyvät kaupat ja nauti hiihtämisestä.
- ehdottomasti
kannattaa hommata parhaat luisteluvehkeet, olit sitten harrastaja tai kiulpailija. Riskitön valinta noissa on ns. pehmeä. Pertsassa kannattaa valita noriammat kuin kilpurit.
- Rossari
Ostin tai sain melkein ilmaiseksi Stadiumista Fischerin RSC luistelusuksipaketin (kuntoilijan malli RSC). Maksoin reilut 100 euroa sukset-siteet-kengät-paketista. Ongelma oli, että jäykkyys ei suksissa riittänyt eli paperi ei mennyt reilusti kannan taakse. Ei hyvä ostos, vaikka hinta oli ok.
Toinen kokemus on Atomicin RS11-luistelusuksista. Kilpasuksessa jäykkyyttä riittää ja olen ollut tyytyväinen. Hintakin oli kohdallaan, kun edellisvuoden mallit olivat poistomyynnissä.
Kannattaa ehdottomasti harkita myös vanhoja kilpahiihtäjien suksia, jos vain löytyy jäykkyydeltään sopivat.- sukset vaihtoon
Kappas keppanaa, joku toinenkin on erehtynyt ostaan Fisherin RSC luistelusukset.
Saman totesin, ehdottomasti liian löysät. Alkoivat murentua reunoistaan ja voitelu oli hankalaa. Pohja oli kupera. Muovia? Kannattaa ainakin varmistaa kaupassa, että pohja on tasainen, jos joku muukin aikoo sellaiset hankkia.
- carbonlite
edellis talvena salomonin carbon pro skate,luistelumonot ja tänä talvena tuli hommattua fischerin carbonlite luistelusukset, aluksi sukset tuntui et ei perkele näillä voi hiitää, mut ny kun panee vanhat peltoset niin ihmetyttää et miten näillä on voinu hiihdellä monta vuotta..ei kyl ole halpaa hommaa ja vieläkö oppis voitelemaan...
- pelittää !
Itse ostin viime talvena Madshusin kisasukset vapaalle ja meno senkun parani: vert edellisiin Atomic10:hin tuli hiihdettävyyttä ja luistokin hyvä.
Jämäkkä ihan joka kelillä !
Ainoo miikka on foam-täyte jonka kanssa voidellessa pitää olla tarkkana ettei suksi pääse liikka lämpeneen: ts. pitää jäähdytellä voidekerrosten välillä viel paremmin ja ei saa jäädä läträämään kuumalla raudalla. - jyrde
Jos sinulla on varaa, hanki ehdottomasti yhdet kunnon sukset eli kilpasukset. Ne toimivat joka kelillä hyvin, paremmin kuin halvemmat versiot, ja luistavammilla suksilla on aina mukavampi hiihtää. Madshusit ovat hyvät hiihtää. Kilpasuksissa on vain se ero tavallisiin, että ne ovat kevyemmät ja luistavat paremmin, voitelun suhteen pääsee myös helpommalla, koska niissä voide pysyy paremmin(et tarvitse niin usein voidella), ja ovat myös kestävämmät(minulla 10 vuotta vanhat todella hyvässä kunnossa). Kuntohiihtäjälle mieluummin vähän rennot kuin jäykät sukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803