Mulla on nyt ongelma, johon en tunnu saavan järkevää vastausta keltään (isänöitsijä, huoltoliike jne.).
Ostin asunnon ja nyt pintarempan yhteydessä haluan kylppäriin kunnon tassuammeen. Ongelmana on kuitenkin melkeen 30 vuotta vanha KAMALA vesilämmitteinen patteri, joka jäisi juuri ammeen taakse.Käsitykseni mukaan se ei ole oikein hyvä juttu...
Mitä kokemuksia teillä on, miten hankalaa patterin siirtäminen/uusiminen/asentaminen on? Entä riittääkö kylppärin lämmittimeksi pelkkä pyyhekuivain (ns. rättipatteri) joka sijoitettaisiin aika ylös lattiapinnasta? Kylpyhuone on juuri vähänaikaa sitten remontoitu, joten en sitä oikein haluaisi alkaa aukikaan repimään (eikä bidjetissa ole kyllä siihen varaakaan), mutta joku ratkaisu olisi nyt saatava.
Olen tosiaan soitellut jos jonkinlaisille "ammattimiehille" koko päivän, eikä kenestäkään ole ollut yhtään tippaa apua. Kaikki neuvot otetaan mieluusti vastaan!
Kylpyhuoneen patteri
5
6525
Vastaukset
- rahasi
ei riitä sen poistoon.
- yksinkertaista
Vanhan patterin heivaaminen on hyvin yksinkertaista. Venttiilit kiinni ruuvit auki patteri pois. Pyyhekuivain tilalle,vedetään putket liitetään liitos. Pyyhekuivain riittää mainiosti kerrostalossa ainoaksi lämmittimeksi. Itseasiassa trendi on vaihtaa alkuperäiset niihin.
Vaikeinta on saada putkirunkaria noin pieneen hommaan. Kannattaa käyttää puskaradiota tai sukulais/ystäväpiiriä.- Patterimies
Patterit löytyy:
www.radiaattoritehdas.fi
Olin itsekin laittamassa tuota putkipatteria, mutta yhden hinnalla saa 5 kpl perinteisiä niin laitoin sitten levypatterin.
Entä jos tekisit puisen säleikön sille vanhalle patterille?
- peukku68
kyllä se ns rättipatteri riittää, mutta kannattaa laittaa sellainen vähän komeampi malli kuitenkin ja tarpeeksi isokokoinen. Hommaan tarvitset kyllä isämmöitsijän luvan sillä vesiverkko on kiinteistön omaisuutta kuitenkin ja vaihdossa pääsee verkkoon ilmaa jne joka aiheuttaa omaa ruljanssia..
Noita ns rättipattereita saa nykyisin todella komeina versioina muutamalla satasella ja eri värisinä ja mallisina. Toinen vaihtoehto on sekin, että ostat uuden levypatterin sinne, mutta hieman paksumman tai kaksilevyisen joka jää ammeen taakse piiloon kauniisti.
Vähän nyt ihmettelen sitä, että jos kylppäri on rempattu niin jäähän sinne ongelmaksi ne patterin kannakkeet jos se remppa on jo tehty..
Pintavetoina patterin siirto on helppo ja nopea juttu. Lopputulos on ihan siisti pinnoitetulla putkella tehtynä varsinkin kun on taustatilasta kyse. - Kattis
Meillä suihkutilassa ollut vanha ruosteinen patteri tulpattiin kokonaan. Kylpyhuoneeseen asennettiin lattialämitys patteria korvaamaan.
Kuivauspatteri tavallisen tilalla voi olla hyvä ratkaisu, jossa kylppärin seinätila ja kokonaisuus sen sallii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei833739Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1071114
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165865- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745