Hankin juuri farmari-Corollan (sol, vm 2003). Huomasin tuossa äsken tankatessa, että bensavalon syttyessä (myös mittari näyttää nollaa) on tankissa bensaa vielä 17 l olettaen että käyttöohjekirjan mainitsema 55 l:n tilavuus pitää kutinsa. Eli tankissa on lähes kolmasosa bensaa jäljellä valon syttyessä. Onkohan tämä ihan yleinen piirre Corollassa?
Eihän tuosta nyt varsinaista haittaakaan ole, mutta on mielestäni jo vähän ylivarovainen mittari.
Corollan polttoainemittari
7
1463
Vastaukset
- Kemal Atatürk
Samaa olen ihmetellyt itsekin. 17 litraa on melkein kolmasosa tankin tilavuudesta. Itse olen ajanut varoitusvalon sytyttyä vielä toista sataa km ja tankatessa tankkiin on mennyt vain 48 litraa. Perseestähän tämä tämmönen mittari on.
Corollassa iso osa varusteista on tehty vain jotta varustelista saataisiin pidemmäksi. Istuinlämmittimet ovat hidastoimisia ja grillaavat etupäässä vain persereiän seutua. Puhaltimen moottori kitisee pakkasessa uudesta lähtien. Eritoten mutkissa. Taitaa olla aito türkkilaista käsityötä. Sisätilan valot eivät syty pakkassäällä. Turvavyön takaisinkelaus ei toimi. Auto on hidas lämpenemään. Huurteenpoisto heikkotehoinen. Raitisilman puhallus kuljettajan puolelle huomattavasti vähäisempää kuin apparin puolelle. Huurtumisongelma jo pikkupakkasessa.- d4d202003
Valo sytty ja tankkasin 46 L corolla hb 2003 d4d
- n.10 litraa
Näin turkkilaisessa -05.
- Fortuna
Hei,
minulla on 04 wagon. Bensavalo syttyy kun tankissa on n. 12-13 litraa. Mikäli tuo 17 litraa pitää paikkaansa, niin kieltämättä melko varhain se bensavalo syttyy. Toisaalta Suomessakin voi ajella paikoissa, joissa bensa-asemien väliset etäisyydet voivat olla melko pitkiä. Toisin sanoen bensavalon syttyminen 12-13 litran kohdalla on kohta parempi kuin esim. 6-8, ja varhainen syttyminen antaa ikään kuin enemmän aikaa seuraavaa tankkausta silmällä pitäen. - Sedanisti
Mulla kanssa on v.2003 diesel -corolla. Dieselin varoitusvalo syttyy kun tankissa pitäisi olla n. 15 litraa. Samoin dieselin mittari alkaa näyttää lähes tyhjää tankkia. Onhan tuo aika ärsyttävä ominaisuus kun autolla pitäisi voida ajaa vielä lähes 300 km, mutta eipä sitä uskalla kokeilla.
Valitin huollossakin tätä, mutta eivät osanneet sanoa oikein mitään.- d4d202003
Onko se tankki todellisuudessa se 55l
- Corolla T-Sport
Älä tankkaa autoasi aina piripintaa niin se mittari ei valehtele.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822