Olen 20-tyttö keinonivel leikkaus edessä,kuinka rankka se on mitä se pitää sisällään,kuinka nopeasti pääsitte "jaloillenne"?Isälläni on etäpesäkkeitä aivoissa joten olen äitini kanssa hoitajia ja 12-vuotiaan pikkusiskon hoitaja,minulla ei olisi aikaa jäädä potemaan,mutta lääkärit sanoi että kohta en kävele ollenkaan,eikä edes 200mg tramalit auta.olisi hienoa saada vastauksia,että tiedän suostunko edes leikkaukseen.TERV:CHERI
kysymyksiä!
2
371
Vastaukset
- midile
Minulla ehtiin n. 4 kk sitten polveen tekonivelleikkaus. Ensimmäinen kuukausi meni aivan keppien varassa ja yöt nukuin todella huonosti, parin tunnin välein heräsin ja kipua helpotti kylmägeelipussit, joita pidin sängyn vierellä olevassa kylmälaukussa jossa oli muutama pussi ja "kylmäkalle" pakkaus, näin ollen kylmäpussit olivat lähellä eikä tarvinnut yöllä lähteä hakemaan niitä :)
Toinen kuukausi oli jo hieman helpompi, menin jo takaisin koulupenkille kuukauden kuluttua leikkauksesta (olen uudelleen koulutuksessa), tosin alkuun meni päivän aikana aika paljon kipulääkkeitä. Kepistä luovuin kokonaan n. 2 kk kuluttua, aluksi toisesta ja pidin toista keppiä n. pari viikkoa pidempään.
Autolla ajelin n.puolentoista kuukauden päästä eka kerran ja se oli lyhyt matka, eikä kovin kivutonta, pidin vielä pari viikkoa senjälkeen taukoa ja yritin uudelleen ,meni jo paremmin.
Nyt siis on kulunut neljä kuukautta ja ei tuo jalka ole vieläkään täysi kivuton, mutta kyllä sen kanssa jo pärjää, poljen kuntopyörää lähes päivittäin ja käyn uimassa kerran viikossa samoin kuntosalilla, joten eiköhän se siitä aikanaan tule vielä kivuttomaksi kunhan saan siihen lihaksia :)
Toivotan sinulle onnea leikkaukseen ja kun olet noin nuori uskon, että toipuminen on sinulla nopeaa.kiitos kun kerroit tarkasti minulle sinun toipumisesta.Voimia jatkoon ja kivuttomimpiä päiviä sinulle.silti mietin koko ajan onko minulla varaa olla toipilas niin kauan,nykyisen elämäntilanteeni takia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."422106Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1701868- 1161310
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711140- 91895
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73879Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78839Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931763- 54681