Kärry Saksasta

fght

Kannattaako Saksasta tuoda präkärry samalla kun tuo auton ??
Onko kellään tietoa paljonko kärryt maksaa ??

14

12405

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...muista muutama juttu!

      Jos tuot kärryn Saksasta, niin olehan varma että sinulla on myös kaikki tarvittavat paperit vaunun saamiseksi rekisteriin Suomessa. Saksalainen myyjä ei välttämättä lainkaan tiedä mitä papereita suomalainen katsastumies vaatii. Ihan erityisen tarkkana ole jos tuot uuden kärryn. Ettet joudu etsimään ja haalimaan kaikkia todistuksia sieltä sun täältä, mikä ei ole ollenkaan helppoa. Itse kerran menin tuohon vipuun ruotsalaisen kärryn kanssa. Vuosi meni ennenku sain rekisteriin.
      Mutta jos kaikki paperit ovat kärryn mukana, siis valmistustodistus, cerificate of conformity jne, niin sitte ei tuu ongelmia.
      Jotkut suomalaiset maahantuojat (jos tuo semmosen kärrin jolla on maahantuoja Suomessa) jelppaa paperien hankkimisessa jäkikäteenkin, jotkut taas nauraa partaansa että etti itte paperis.

      • autoja tuonut

        Tuskin kärryb tuominen Saksasta on kauhean kannattavaa ei ainakaan montaa euroa säästy. Lauttamatkat kärry perässä maksaa noin 500 € enemmän ja polttoainetta kuluu 3-4 litraa enemmän per 100 km. Myöskään Saksasta ei saa minkäänlaisia siirtokilpiä vaan pitää ostaa jo kerran Saksassa rekisteröity vaunu. Tarvitset kärryn rekisteröintiin Suomessa valmistajan todistuksen, jarrulaskelmat, vetoaisan tyyppihyväksyntäpaperit jne. Ja katsastus ja kilpi maksavat noin 100 €. Takuuasiat on vaikea hoitaa Saksaan. Perävaunu on liian halpa tuotavaksi yhtenä kappaleena. Autonkin pitää olla jo aika kallis ennekuin sekään kannattaa ja kun sitten vielä ottaa huomioon että tuontiautosta ei vaihdossa saa samaa hintaa kuin Suomi autosta. Saksassa kun ei tunnu kilometrit pitävän paikkaansa yhdessäkään matkamittarissa. Nopeilla Saksan moottoriteillä kun kilometrejä kertyy ihan toiseen malliin kuin Suomessa autoihin. Ja Saksalainen kun ei vielä huolla autoaan eikä vaunuakaan vaan myy sen pois aina muutaman vuoden päästä. Eli osta Suomesta - hintaero Saksan hintoihin on todella pieni ja on helpompi kääntyä myyjän puoleen takuuasioissa.


      • Potaskaa
        autoja tuonut kirjoitti:

        Tuskin kärryb tuominen Saksasta on kauhean kannattavaa ei ainakaan montaa euroa säästy. Lauttamatkat kärry perässä maksaa noin 500 € enemmän ja polttoainetta kuluu 3-4 litraa enemmän per 100 km. Myöskään Saksasta ei saa minkäänlaisia siirtokilpiä vaan pitää ostaa jo kerran Saksassa rekisteröity vaunu. Tarvitset kärryn rekisteröintiin Suomessa valmistajan todistuksen, jarrulaskelmat, vetoaisan tyyppihyväksyntäpaperit jne. Ja katsastus ja kilpi maksavat noin 100 €. Takuuasiat on vaikea hoitaa Saksaan. Perävaunu on liian halpa tuotavaksi yhtenä kappaleena. Autonkin pitää olla jo aika kallis ennekuin sekään kannattaa ja kun sitten vielä ottaa huomioon että tuontiautosta ei vaihdossa saa samaa hintaa kuin Suomi autosta. Saksassa kun ei tunnu kilometrit pitävän paikkaansa yhdessäkään matkamittarissa. Nopeilla Saksan moottoriteillä kun kilometrejä kertyy ihan toiseen malliin kuin Suomessa autoihin. Ja Saksalainen kun ei vielä huolla autoaan eikä vaunuakaan vaan myy sen pois aina muutaman vuoden päästä. Eli osta Suomesta - hintaero Saksan hintoihin on todella pieni ja on helpompi kääntyä myyjän puoleen takuuasioissa.

        Mene sinä myymään niitä suolassa kuorretettuja, kivien hakkaamia, kylmäkännistyksiä kokeneita 10 vuotta vanhoja paskakasoja, ja anna ihmisten ostaa autonsa ihan mistä haluavat. Saksalaisissa autoissa kulkee esim rekisteriotteessa auton jokaisen aikaisemmin omistaneen nimi. Missä kaikki suomalaiset vanhat taksit on, kun ei niitä näy missään.Saksassa mtkamittarin ruuvaaminen on rangaistavaa, toisin kuin suomessa.Ja eiköhän moottoritie ajo kuluta autoa vähemmän kuin suomalainen taajama ajo.


      • autoja saksasta tuonut
        Potaskaa kirjoitti:

        Mene sinä myymään niitä suolassa kuorretettuja, kivien hakkaamia, kylmäkännistyksiä kokeneita 10 vuotta vanhoja paskakasoja, ja anna ihmisten ostaa autonsa ihan mistä haluavat. Saksalaisissa autoissa kulkee esim rekisteriotteessa auton jokaisen aikaisemmin omistaneen nimi. Missä kaikki suomalaiset vanhat taksit on, kun ei niitä näy missään.Saksassa mtkamittarin ruuvaaminen on rangaistavaa, toisin kuin suomessa.Ja eiköhän moottoritie ajo kuluta autoa vähemmän kuin suomalainen taajama ajo.

        Minun puolestani kuka tahansa voi tuoda autonsa Saksasta. Yli 100 autoa olen sieltä itse tuonut ja lähes kaikissa on matkamittaria vuorenvarmasti ruuvattu. Nykyisin tuon itse autoja vain Ruotsista. Rahti on paljon halvempi ja matka lyhyempi. Ja mittarilukemat pitävät paikkansa.
        Hinnat ovat Ruotsissa samoja. Ja kun tuon Volvoja niin murheita ei ole kun lämmityslaitteet ja pakoputket yms. ovat samoja kuin Suomessakin. Noita paskoja saksasta tuotuja Bemareita täällä on jo tarjolla ihan tarpeeksi. Yleensä loppuun ajettuja romuja. Toin muuten Saksasta diesel Passatin vuosimallia 2002 viime kesänä ja mittarissa oli 113 000 km ja kun vein korjaamoon Volkkariliikkeeseen Suomeen niin korjaamon tietokone näytti että tällä autolla oli ajettu 440000 km. Ja ostin sen muuten Volkkariliikkeestä Essenistä. Soitin myyjälle ja kerroin asiasta sanoi että tuo tänne niin saan rahat takaisin mutta kun olin jo verotkin maksanut niin en enää viisinyt. Eli osta sinäkin autosi Ruotsista.


      • mike841
        autoja tuonut kirjoitti:

        Tuskin kärryb tuominen Saksasta on kauhean kannattavaa ei ainakaan montaa euroa säästy. Lauttamatkat kärry perässä maksaa noin 500 € enemmän ja polttoainetta kuluu 3-4 litraa enemmän per 100 km. Myöskään Saksasta ei saa minkäänlaisia siirtokilpiä vaan pitää ostaa jo kerran Saksassa rekisteröity vaunu. Tarvitset kärryn rekisteröintiin Suomessa valmistajan todistuksen, jarrulaskelmat, vetoaisan tyyppihyväksyntäpaperit jne. Ja katsastus ja kilpi maksavat noin 100 €. Takuuasiat on vaikea hoitaa Saksaan. Perävaunu on liian halpa tuotavaksi yhtenä kappaleena. Autonkin pitää olla jo aika kallis ennekuin sekään kannattaa ja kun sitten vielä ottaa huomioon että tuontiautosta ei vaihdossa saa samaa hintaa kuin Suomi autosta. Saksassa kun ei tunnu kilometrit pitävän paikkaansa yhdessäkään matkamittarissa. Nopeilla Saksan moottoriteillä kun kilometrejä kertyy ihan toiseen malliin kuin Suomessa autoihin. Ja Saksalainen kun ei vielä huolla autoaan eikä vaunuakaan vaan myy sen pois aina muutaman vuoden päästä. Eli osta Suomesta - hintaero Saksan hintoihin on todella pieni ja on helpompi kääntyä myyjän puoleen takuuasioissa.

        ei pidä paikkaansa, tämä soosi


      • HOOHOO
        autoja tuonut kirjoitti:

        Tuskin kärryb tuominen Saksasta on kauhean kannattavaa ei ainakaan montaa euroa säästy. Lauttamatkat kärry perässä maksaa noin 500 € enemmän ja polttoainetta kuluu 3-4 litraa enemmän per 100 km. Myöskään Saksasta ei saa minkäänlaisia siirtokilpiä vaan pitää ostaa jo kerran Saksassa rekisteröity vaunu. Tarvitset kärryn rekisteröintiin Suomessa valmistajan todistuksen, jarrulaskelmat, vetoaisan tyyppihyväksyntäpaperit jne. Ja katsastus ja kilpi maksavat noin 100 €. Takuuasiat on vaikea hoitaa Saksaan. Perävaunu on liian halpa tuotavaksi yhtenä kappaleena. Autonkin pitää olla jo aika kallis ennekuin sekään kannattaa ja kun sitten vielä ottaa huomioon että tuontiautosta ei vaihdossa saa samaa hintaa kuin Suomi autosta. Saksassa kun ei tunnu kilometrit pitävän paikkaansa yhdessäkään matkamittarissa. Nopeilla Saksan moottoriteillä kun kilometrejä kertyy ihan toiseen malliin kuin Suomessa autoihin. Ja Saksalainen kun ei vielä huolla autoaan eikä vaunuakaan vaan myy sen pois aina muutaman vuoden päästä. Eli osta Suomesta - hintaero Saksan hintoihin on todella pieni ja on helpompi kääntyä myyjän puoleen takuuasioissa.

        Kauhiaa potaskaa!!! paremmassa kunnossa ja vähemmän suolalla höystettyjä eikä ole sorateillä hiekkapuhallettu saksalaiset autot! Saksassa ruuvaillaan mittareita varmana vähemmän ku suomessa se on siellä kiellettyä ! Suomessa ei
        perävaunut on halvempia ja jos vähän osat puhua saat kaikki paperit ????
        jos se hakureissu jää siitä kiinni että peräkärrin kanssa polttoaineen kulutus kasvaa ni ei kyllä kannata lähteä ! Loppu !


      • Japi

        Olisin kiinnostunut mistä Saksasta voi ostaa skootterin kuljettamiseen peräkärryn kantavuus n 250 kg uusi tai käytetty tai sitten Espanjasta.


      • Mustavaantuntuu
        Japi kirjoitti:

        Olisin kiinnostunut mistä Saksasta voi ostaa skootterin kuljettamiseen peräkärryn kantavuus n 250 kg uusi tai käytetty tai sitten Espanjasta.

        KVG, vaikka otsikolla "Motorradanhänger". Ei ollut tarkoitettu naljailuksi mutta jos et osaa selvittää, mistä noita voi etsiä, et liene kykenevä tuollaista kärryä itse hakemaankaan.


    • josut

      Itse toisin uuden tai uudenkarhean autotrailerin ja siinä päällä jokin piemempi auto.
      Myös hevostrailereita saksasta on tuotu.
      pienet lavakärryt niin halpoja suomessa ettei maksa vaivaa

    • kanssa saa olla tarkkana esim. heppatrailerit.

    • Harkinnassa

      Jos kärry on EU-tyyppihyväksytty ja paperit mukana,niin mitään ongelmia ei pitäisi kuulemma olla.Kaveri toi uuden eduard kärryn tullessa ja mitään ongelmia ei ollut konttorilla,kun se oli EU-tyypitetty.Maksoi 2200e ja täällä se sama 3700e alv.kanssa.Suomalaiset kärrynvalmistajat ym.kateelliset keksivät kaikenmoisia kauhu skenaarioita kaikista tuontijutuista aina,se on ihan sama mitä tuodaan,niin ei kannata,sitä ja tätä.Jokainen saa vapaasti tuoda mitä vaan,kunhan ottaa lakipykälistä ja asioista selvää, mitä tuo ja mitä kannattaa ottaa huomioon,ettei maksa sitten kalliisti.Suomi on euroopan pohjois korea,missä kansa maksaa EU:n kalleinta hintaa joka asiasta ja kansaa kusetetaan koko ajan,varsinkin hinnoissa.

    • Nuukamulkku

      Varmaan kannatti Saksasta rahdata 1500 € erolla, siitä kun vähentää polttoaineet, silta ja lauttamaksut niin ei paljoa jää. Työssä käyvän ei ainakaan aikaansa kannata moiseen haaskata.
      Sitten tuli vielä katsastukset ja kilvet hankittavaksi, jos yrittäjänä saisi alvin vähentää, niin vielä vähemmän kannattaa.

    • Anssems2500

      Eipä kannata ei, saksalaista Anssems perävaunua saa edullisesti Herttoniemestä. Mikäli sinun peräkärry maksoi sen 2200€ ( siihen laivaliput ja Alvit päälle), niin kannattaa verrata mihin hintaan pojat myyvät peravaunukauppa.fi -peräkärryjä.

      • Mestari2016

        Mitkä alvit? Saatanan torpeedo..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7726
    2. 108
      5921
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5157
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4526
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3210
    6. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2957
    7. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2918
    8. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2434
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2427
    10. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2046
    Aihe