maha pullahti rv 5 ?

asdfjjköl

Mites teillä kaksosten odottajat/synnyttäneet maha alkoi näkymään? Tämä raskaus on minulle nyt toinen ja menossa siis rv 5. Maha on yhtäkkiä parin päivän aikana pullahtanut esiin ja näyttää sellaiselta kuin esikoisen kans oli rv 14-16. Olo on myös sen mukainen, tuntuu ettei pysty pidätteleen pissaa ja alavatsaa välillä "kiristää". Onko tämä nyt ihan normaalia???
Onko tämä normaalia turvotusta vai voiko oikeesti maha tulla näin aikaisin esiin jos on tulossa kaksoset?? Olen itse myös kaksonen..että saattaahan se myös periytyä. No, kuitenkin ajattelin työpaikalla kertoa vasta ehkä viidennellä kuulla mutta tätä menoa jos maha pullistuu niin kaikille selviää kyllä aika pian..

Joten kokemuksia please! kiitti!!

5

3860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+1

      maha alkaa nyt näkyä mut jos on löysä paita päällä ni sit ei näy mitään. Ja viikkoja tosiaan 14 1. Itse huomasin mahan vähän pömpöttävän rv 11 jotain....Tänään meen ostamaan äippähousut kun alkaa housut vähän kiristämään ainakin iltapäivää kohden...

    • -05 synnytt.

      Kaksosia odottaessa mullakin maha alkoi näkymään tosi aikaisin, en nyt muista ihan tarkkoja viikkoja, mutta kuitenkin.. Olisin kuitenkin voinut kuvitella, et kaksosraskaudessa olisi ollut isompikin maha mitä mulla oli. Painoakin kertyi vaan noin 10 kg. Tosin mun kaksosilla oli vähä kiire maailmaan he syntyivät rv 34 3. Puhu asiasta neuvolassa, jos sinua asia mietityttää yhtään. Nauti kaksosraskaudestasi!

    • vastaa-

      mullakaan ei asiaa pystynyt salailemaan oikeestaan yhtään. Heti näkyi. pahus. Ja ihan yhtä vaan kannan.

      minkäs teen kolmas lapsi.

    • mahdollista?

      Olisiko mahdollista, että tulossa olisi kolmoset?

      Mutta jos on isoja kaksosia, niin sitten onhan se hyvin mahdollista. Kaverillani oli yli kolmikiloiset kaksoset ja hän oli ihan pakahtumaisillaan ja käytti kaikenmaaiman tukivöitä ja muita, että jaksoi massua kantaa mukana. Syntyi isot pojat, reippaina ja terveinä. Keisarinleikkauksella syntyivät, olivat niin isoja.

      • kukkuu

        vaikka nainen kantaisi millasia norsunpoikasia tahansa, niin VIIKOLLA viisi ei millään muotoa voi vauvan KOON takia vielä maha näkyä. Uskallan jopa väittää, että vaikka niitä fantteja kasvaisi sen kolme tai jopa viisikin, niin ekoilla viikoilla ei edes jättiläinen kerkeä "näkyväksi" kasvaa.

        Turvotusta alkuun ja muuta venymistä ja vanumista.

        Ja voihan kolme kiloista vauvaa kantava äiti lyllertää huomattavastikkin suuremmna vatsan kanssa kuin viisikiloista vauvaa kantava. Myös se kohdun paikka ja asento on nääs hiukka yksilöllisiä, lapsivedenmäärä, siellä kohdussa kun on vaavin lisäksi muutakin sälää. Ja hirvittävän läskivuoren alta ei se pömppäkään niin herkästi erotu. Pitkällä immeisellä taas vatsa ei ehkä ainakaan näytä silmään niin suurelle kuin pienen persjalkasen äidin.

        Ja sitten alkuperäiseen kysymykseen vastaus:

        minun kaksosmasuni alkoi näkymään n.19 rv:llä. Lopussakin oli vielä normia ykkösmasun kokoa ja oma vointi ja kunto olivat loppuun saakka mitä parhaimmat. Vauvat olivat n.2.5 kiloisia, terhakoita ihmisen alkuja. Terveitä ja vauhdikkaita ovat nyt vielä kolmivuotiainakin.

        Onnea raskauteen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe