Pregnyl Irrotuspiikki Kokemuksia?

Manda Vik

Anteeksi en ole vielä raskaana, mutta etsin kuumeisesti ihmisiä jotka ovat samoilla hoidoilla kuin minä yritän.... eli siis:

Hei!
Olisi mukava kuulla kokemuksia pregnyl irrotuspiikistä? Minulle se tuikattiin eilen, elikkä käsittääkseni ovulaatio tulee tapahtumaan pian. Olen Clomifeen kuurilla ja seurannassa näkyi yksi valmis munarakkula mikä siis irrotettiin. Nyt jännittää ja pelottaa.

Kokeneet, kertokaahan kokemuksia jos kellään on? :-)

Onnea odotukseen!!

6

10423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on...

      Kävitkö kysymässä lapsettomuus puolelta?Sieltä löytyy monia joilla kokemusta Pregnylistä.Toki minullakin kokemusta kun lapsettomuus "puolelta" tulen.Minulle tehtiin 2 inseminaatiota jossa käytettiin munasolun irtoamiseen pregnyliä.Yleensä irrotuspiikin jälkeen inssi tehtiin 36h siitä.Eli otollisin aika on se 36h irrotuksesta.Minulla oli molemmilla kerroilla yksi iso munarakkula kypsynyt.Ne ei vain jostain syystä hedelmöittyneet kummassakaan inssissä.Toivottavasti sinulla on onni myöten ja hedelmöitys tapahtuu.Onnea matkaan.

    • vauva haaveissa

      Itsekin olen tullut tuolta "lapsettomien" palstalta, mutta nyt siis vihdoinkin onnellisesti raskaana vkolla 14.
      Meillä yritystä ehti olla 2 vuotta, välissä Clomifen hoidolla alkanut tuulimunaraskaus. Viime marraskuussa Clomifen annosta nostettiin 2 tabl/pvä kiertopäivinä 4-8. Sitten kp 14 ultrassa todettiin yksi kypsynyt munarakkula. Sain myös ovulaatiota varmistamaan Pregnyl irroituspiikin, jonka laitoin samaisena iltana. Sitten oli ohjeena ajoittaa yhdyntä seuraavaan iltaan ja uskomatonta mutta totta, siitä onnelisena tuloksena tulin vihdoin raskaaksi!
      Alkuraskauden pahoinvoinnit on onneksi helpottanut ja olo on kaikin puolin hyvä. 1. rakenneultrakin takana ja siellä se pikkuinen liikuskeli:).
      Eli toivoa on, joten positiivinen mieli vaikka välillä tuntuisi usko loppuvan. Pidän sulle peukkuja, että onnistaisi!
      Kerrohan kuulumisia, miten kävi.

    • Manda Vik

      Kiitos kun vastailitte! Juu kävin tuolla lapsettomuus puolellakin mutta siellä ei paljoa liiku jo raskautuneita..
      Tunsitteko ovulaation piikin ansiosta? Koska raskausoireet alkoivat? Yksi folli mullakin vaan siellä on, joten en saa kai toivoa liikoja.. Jotenkin vaan niin uskon tähän juttuun!

      • vauva haaveissa

        kyllä tunsi. Mulla kypsynyt munarakkula oli vasemmalla puolella ja sieltä "nipisti" kun ovulaatio tapahtui. Näissä on tietysti on eroja eri ihmisillä, miten kukin mitäkin tuntee, mutta näin minulla. Tarkalleen en musita, milloin raskausoireet alkoivat ja viivytin testin tekemistä tosi pitkälle, kun en halunnut taas pettyä. Väsytti, vilutti ja etosi, myös vatsaa nipisti, siinä ihan alun oireet ja sitten kun testasin, niin plussaa tuli! Toki Clomeissa on samat sivuvaikutukset, jos niitä on eli samoja oireita kuin raskaudessa, mutta testillä se sitten selviää. Pregnyl on elimistössä ainakin pari viikkoa, joten hirmuisen aikaisin ei kannata testata, ettei tule vääristynyttä tulosta. Tärkeintä on uskoa positiivisesti vaikka olisi vaikeaakin. Toivon kovasti, että sinulla tärppää!


    • jännääjä

      Jos teillä ei ole varaa lapsettomuushoitoihin, toimikaa itse.
      Hankkikaa terveyskeskuksesta seuraavat 3 lääkettä.

      1. Munasoluja kypsytetään ensin clomifen tai letrozol -tableteilla kierron alkuvaiheessa muutamana päivänä. Kierto lasketaan kuukautisten alkamispäivästä.

      2. Pregnyl pistetään kierron puolessavälissä. Piikin jälkeen yhdyntä parin tunnin sisällä. Samoin piikin jälkeen 4 päivänä.

      3. Sitten Lugesteron emätinpuikkoja päivittäin koko lopun kierron ajan, jotta mahdollinen raskaus ei mene kesken.

      4. Raskaustesti vasta sitten, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Muuten testi näyttää positiivista, vaikka ei olisi raskaana.

      • Anonyymi

        Joo näin ei todellakaan kannata tehdä. Ensinnäkin lapsettomuushoidot julkisella ei maksa, kuin käyntimaksun. Toiseksi letrozolin käytön yhteydessä täytyy tarkistaa, että liian moni follikkeli ei lähde kasvamaan, koska silloin voi olla riski monikkoraskaudelle, joka on aina vaarallisempi äidille ja vauvoille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe