Näytön koko tuumina

näyttöhirmu

Olen ostamassa uutta näyttöä, ja näytön koko on 18 tuumaa. Miten tuo ilmaisee näytön koon? Eli siis miten tuo 18 tuumaa mitataan?

15

19412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli vasemmasta alanurkasta oikeaan yläkulmaan.
      Tuumahan oli 2,54cm

      • Anonyymi

        Joo ja kun se tulos on 14cm niin mitä mä teen sillä luvulla? Kerrottuna 2.54 tuli jotai 36.xx mikä ei takuulla ole mun luurin näytön tuumakoko, sit jaoi sen noin ni tulos oli 5.5 joka kuullostaa jo järkevämmältä joski haihuwei halvinmodel ni voiko toi 5.5 olla muka totta? Pliis vastatkaa ny joku jotai asiaan kuuluvaa, vittuilut voi jättää väliin koska en tätä juttuu tiiä ja nytki ku kysyn ni jotai yli 10v vanhalta ketjulta. Mua ei saa vittuilemalla ku tylsistyyn. Mut joo tää on mietityttäny mua jo pitkään ja nyt sopivis likööri fiilareis intaannuin lässyttään tännee jotai sekavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja kun se tulos on 14cm niin mitä mä teen sillä luvulla? Kerrottuna 2.54 tuli jotai 36.xx mikä ei takuulla ole mun luurin näytön tuumakoko, sit jaoi sen noin ni tulos oli 5.5 joka kuullostaa jo järkevämmältä joski haihuwei halvinmodel ni voiko toi 5.5 olla muka totta? Pliis vastatkaa ny joku jotai asiaan kuuluvaa, vittuilut voi jättää väliin koska en tätä juttuu tiiä ja nytki ku kysyn ni jotai yli 10v vanhalta ketjulta. Mua ei saa vittuilemalla ku tylsistyyn. Mut joo tää on mietityttäny mua jo pitkään ja nyt sopivis likööri fiilareis intaannuin lässyttään tännee jotai sekavaa.

        5,5 tuumaa x 2,54 cm/tuuma = n. 14 cm.


    • sillä 18 tuuman paneeleja ei nykyään tehdä tai ainakin niitä on helkkarin vaikea löytää. Noin-kokoja: 17, 19, 20, 22... mutta siis ei 18 tuumaa.

    • putinXD

      cyka blyat

    • tipster

      Kerro näytön tuumakoko (esim. 4.5) luvulla 2.222, niin saat näytön kokeuden (pidemmän sivun) sentteinä. Oletuksena on kuvasuhde 16:9. Esim. 4.5 x 2.222 = 10, siis korkeus on 10 cm.

      • oikea-ohje

        Onpa huono ohje. Kaikissa näytöissä kuvasuhde ei ole 16:9.

        Jos tuumakoko ilmaistaan diagonaalihalkaisijan pituutena tuumissa, metrinen koko senttimetreinä on tietysti tuumakoko x 2,54, ja aivan kuvasuhteesta riippumatta.


      • vanha_kysymys_vai

        Ohjehan oli ihan hyvä verrattuna siihen, että tuli yli 10 vuotta myöhässä. Kysymys oli kysytty vuonna 2007.
        Optikolle vai lekurille?


      • tuumituttaa
        vanha_kysymys_vai kirjoitti:

        Ohjehan oli ihan hyvä verrattuna siihen, että tuli yli 10 vuotta myöhässä. Kysymys oli kysytty vuonna 2007.
        Optikolle vai lekurille?

        Kysymyshän on kurantti vielä nykyäänkin eli ei siis kumpaakaan vaan mittanauha käteen ja mittaamaan nurkasta nurkkaan - kyllä se vieläkin sillä selviää eli mikä olikaan se todellinen tuumien määrä ja sitä sopii aina tuumata.


      • Turbo-Urpo

        tipster
        "niin saat näytön kokeuden (pidemmän sivun) sentteinä."

        Varsinainen matematiikko, mikähän pituinen kaveri näytössä on korkeuden lyhempi sivu ?


    • mitoitathommasimukaan

      Kannattaa aina mitata tuollainen, ei sillä näytön suuruudella ole niin merkitystä nykyään, mutta että ei tarvitse kääntää päätä kuten jossain 2km pitkällä elokuvateatterin screenillä.

      Eli: mitoitat sen näytön koon niin että niskat eivät kipeydy jotta se näyttö on oikean kokoinen koko näköalaasi suhteessa, mistä sitä normaalisti katsot.

    • Anonyymi

      Se on aika iso mutta tosi hyvö koko

    • Anonyymi

      18 tuumaa on 45,7 cm ja se mitataan vaikka näytön vasemmasta yläkulmasta oikeaan alakulmaan. Siis ristiin diakonaalisesti ruudun poikki.
      18 tuumainen on tänäpäivänä aika pieni, mutta riittävä, jos ei ole valokuvaaja.

      • Anonyymi

        Ristimitta on se oikea sana. Minulla 32", ihan hyvän kokoinen kaukaa katseltuna.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe